Zobacz pełną wersję : Dziwny problem z gasnieciem ww trakcie jazdy
Witajcie. Może podpowiecie bo wyrywam już sobie włosy z głowy.
Posiadam Civica 5D 1.4iS z 1997r (wedlug VIN 1998?) MB2 z LPG. Zawsze udawało mi się samemu dojść do źródła problemu w moich Hondach przez co ewentualny mechanik kiedy nie mogłem sobie z czymś poradzić nie testował na mnie wymiany wszystkich podzespołów.
Otóż od około 2 tygodni podczas jazdy, po równo koło 16km w drodze do pracy (33km) gaśnie mi silnik. Zarówno na benzynie jak i na gazie. Poprostu spadają obroty do 0, ale wszystkie pozostale kontrolki sie zapalaja (prawie jak przy wlozeniu kluczyka do odpalania) i jedyne co mi pozostaje to zjechac na pobocze i poczekać ok 1 min. Po tym czasie ok 1 min a max 3 minutkiedy odpowiednia ilosc razy przekrece kluczyc 3-5-6? bez odpalania, za ostatnim przekreceniem kluczyka do konca odpalam bez problemu i moge pokonac dalsza czesc trasy (normalnie funkcja autonaprawiania sie). Czasami zgasnie drugi raz ale rzadko. Czasami jest totalna losowosc tych gasniec, ale w 90% przypadkow zawsze problem pojawia sie gdzies w polowie powrotu z pracy lub jazdy do pracy, ewentualnie po krotszym odcinku kiedy stoje w korku/na swiatlach z 5 minut to tez w 90% zgasnie i musze kiblowac 2 minuty, w ciagu ktorych za chiny nie chce odpalic mimo iz swietnie kreci rozrusznik.
Jako, że gaśnie na benzynie i na gazie - odpada problem pompy paliwa.
Czy ktoś z Was miał podobny problem i może coś podpowiedzieć?
Poziom oleju ok, chłodzenie jak najbardziej w normie, nagrzewa sie ladnie i chlodzi trzymajac poziom.
Co to moze byc wedlug mnie:
- przelacznik zasilania gaz/benzyna - swego czasu auto gaslo mi na gazie i przed kazdym zatrzymaniem przelaczalem na benzyne, przez co niezle go meczylem
- kopulka/świece ?
- mam jakies customowe zabezpieczenie porpzedniego wlascicilea - 4 przekazniki ELMOT ktore odcinaja chyba wszystko co sie da lacznie z kontrolkami deski rozdzielczej - byc moze ktorys z nich w trakcie jazdy sie rozlacza ?! sprobuje zrobic obwody z ich pominieciem, bo zakladam ze to nie jest fabryczna opcja ;)
- wiecej pomyslow nie mam
Będzie to wina systemu tworzenia iskry. Może cewka zapłonowa, wbudowana w aparacie zapłonowym pada, może kopułka albo palec czy przewody WN.
Immobilajzer wpływa na odpalanie, ale chyba nie gasi samochodu jeśli wystąpi tam błąd.
Zrób samodiagnostyke (opis znajdziesz na forum), może jakiś błąd lampka check engine Ci wymruga.
Jednak wg to najbardziej prawdopodobne: "mam jakies customowe zabezpieczenie porpzedniego wlascicilea - 4 przekazniki ELMOT ktore odcinaja chyba wszystko co sie da lacznie z kontrolkami deski rozdzielczej ". Może udaj sie do elektryka i postaraj sie to wyrzucić...albo pominąć.
mam podobny cyrk dzisiaj jechałem i mi zgasł tak o potem zapalił i znowu padł i tak 2 razy aż odpalił i normalnie działa, ale ja mam sondę lambda walniętą (tak wychodzi na samo diagnostyce) mam nadzieję ze to będzie przyczyną.
Wywalilem wczoraj po 3h walki wszystkie nieoryginalne przekazniki. Jutro bede jezdzil w kolko i czekal az mi na 15km padnie ;)
Nie robilem natomiast jeszcze samodiagnostyki, dzisiaj sprobuje zrobic.
Niestety to nie zabezpieczenia, które wcześniej zdjąłem. Znów dzisiaj zgasł. Podejrzewałem świece, ale wyglądają OK. Postawiłem i poczekałem jak ponownie zgaśnie przed domem, kiedy zgasł i wykręciłem świece, wygląda na to, iż nie ma iskry. Po kilkunastu minutach jak auto "ostygnie?" znów mogę odpalić, czyli prawdopodobnie nagle pojawia się iskra.
Samodiagnostyka pokazuje błąd 8 - Czujnik GMP lub jego obwód,
czyli do wymiany cały aparat zapłonowy? Czy palec czy sam ten czujnik polozenia tloka?
Tylko dalej dla mnie to jest zagadką, czemu jak "ostygnie" to jest ok i ten czujnik GMP działa...
Wątpię żebym trafił, ale u mnie we wcześniejszej hondzie z lpg (starej generacji) występował również przedziwny problem gaśnięcia auta. Wystarczyło wcisnąć sprzęgło w zakręcie i "pyk" - wszystko wyłączone - zero wspomagania itd. Okazało się dolot/rezonator powietrza (o ile to się tak nazywa) przy wychyleniu auta gasił silnik. Na postoju na luzie wystarczyło palcem ruszyć ten plastik i "pyk" - auto zgaszone.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/11134559/2013-05-18%2011-41-05.png
Miałem to samo. Męczyłem się z tym gaśnięciem silnika w czasie jazdy około 2 miesięcy. Żaden mechanik nie wiedział jak do tego podejść. Okazało się , że to kostka przy stacyjce. Kupiłem na allegro za około 40 zet, wymieniłem i jest o.k.
Wątpię żebym trafił, ale u mnie we wcześniejszej hondzie z lpg (starej generacji) występował również przedziwny problem gaśnięcia auta. Wystarczyło wcisnąć sprzęgło w zakręcie i "pyk" - wszystko wyłączone - zero wspomagania itd. Okazało się dolot/rezonator powietrza (o ile to się tak nazywa) przy wychyleniu auta gasił silnik. Na postoju na luzie wystarczyło palcem ruszyć ten plastik i "pyk" - auto zgaszone.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/11134559/2013-05-18%2011-41-05.png
Jak szukałem swojej Hanki, to zapoznałem się z tym tematem, bo co 2 auto z LPG jakie oglądałem, miało tą przypadłość :]
I było tak : albo połowa dolotu zaklejona/przysłoniona taśmą, albo w miejsce elementu któru pokazałeś, było włożone kolanko z PCV'ki, które to wlotem skierowane było w kierunku ściany grodziowej. Pamiętam, że oba patenty działały ;) auto nie gasło.
(mowa o zwykłej instalce LPG rzecz jesna )
Dzięki za podpowiedzi. Aż sprawdziłem stan dolotu ale u mnie to nie to. Całą elektrykę pod kierownicą przejrzałem i wyeliminowałem udziwnienia poprzednich właścicieli, przy okazji sprawdzając wszystko po kolei - jest OK.
Po pożyczeniu aparatu zapłonowego problem zniknął !!! , także teraz będę próbował dojść czy to padła cewka czy jednak całego aparatu muszę szukać. Aparat który u mnie działa muszę oddać, ale już wiem co muszę wymienić. Nareszcie :)
Nawet lepiej na gazie mi chodzi na tym podmienionym aparacie, poprostu trzyma obroty, także pozostaje mi jeszcze jakiś serwis gazu i przeczyszczenie silniczka krokowego i powinno byc git.
Wystarczy jak wymienisz czujnik,będzie śmigać.
Kurcze, czyli ten czujnik GMP jest wyjmowalny z aparatu zapłonowego i wymienialny ? :)
Dzięki forumowiczowi udało mi się nabyć tanio kompletny aparat, wymieniłem i jak ręką odjął. Wydaje mi się, że nawet lepiej trzyma obroty na gazie. Dzięki wszystkim za sugestie :)
Na zdrowie ;) najważniejsze, że problem masz rozwiązany :)
Jak szukałem swojej Hanki, to zapoznałem się z tym tematem, bo co 2 auto z LPG jakie oglądałem, miało tą przypadłość :]
I było tak : albo połowa dolotu zaklejona/przysłoniona taśmą, albo w miejsce elementu któru pokazałeś, było włożone kolanko z PCV'ki, które to wlotem skierowane było w kierunku ściany grodziowej. Pamiętam, że oba patenty działały ;) auto nie gasło.
(mowa o zwykłej instalce LPG rzecz jesna )
no właśnie mam ten sam problem, sprzęgło, zakręt, zgasł... ale tak patrząc na to zdjęcie od @jaskul'a to u mnie pod maską nie ma w ogóle tego plastiku (na którym jest strzałka) i tej rurki w lewo po prostu jest tylko otwarta (i tu jestem zdziwiony dlaczego i czy tak może być?) rura taka średnicy dużego jajka prowadząca w dół...
co zrobić?
przepraszam, że w nowym poście no ale nikt nie odpisał :/
dokładnie brakuje mi tego:
http://oi42.tinypic.com/axlhfp.jpg
Czy to może być faktycznie przyczyna moich problemów?
może być to przyczyną twojego problemu. najlepiej jakbyś sobie załatwił ten plastik i zamontował.
przepraszam, że w nowym poście no ale nikt nie odpisał :/
dokładnie brakuje mi tego:
http://oi42.tinypic.com/axlhfp.jpg
Czy to może być faktycznie przyczyna moich problemów?
Napisz w dziale giełda/kupię - najlepiej wstaw od razu fotkę żeby sprzedawca widział element :]
Również uważam, że to może być rozwiązaniem Twojego problemu, tak więc nie czekaj - kupuj :)
civiccoupeB7
29-05-13, 14:25
probestic,a dejwid pisał coś że ma instalacje gazową bo może gdzieś pominąłem w temacie ale musze spytać??:)
probestic,a dejwid pisał coś że ma instalacje gazową bo może gdzieś pominąłem w temacie ale musze spytać??:)
No i git. Wiem, że pisał :) Ja również pisałem wcześniej jak ten problem rozwiązywali 'użytkownicy' gasnących, zagazowanych Civic'ów :)
czyli to będzie coś takiego:
http://allegro.pl/honda-civic-vi-95-00-5d-plastik-rezonatora-rura-i3261787500.html
czyli to będzie coś takiego:
http://allegro.pl/honda-civic-vi-95-00-5d-plastik-rezonatora-rura-i3261787500.html
Dokładnie tak.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.