Zobacz pełną wersję : Skrzypienie, zgrzyty z silnika??
Witam
Zgrzyty, skrzypienie jakby się coś ocierało chyba przy silniku?
Występuje to między 1500 a 2000 obrotów. W serwisie powiedzieli że nie jest to turbina.
Jak samochód jest rozgrzany to jest trochę ciszej ale i tak występują te dźwięki.
Problem zaczął się chyba jak przyszły mrozy.
Czy może ktoś się domyśla o co chodzi?
Pozdrawiam
Hej, obawiam sie ze mam podobny problem, jak dodaje gazu to cos chrypi w silniku i po chwili przestaje. Podobnie jest gdy zdejmuje noge z gazu np. by zmienic bieg, to chrypi i przestaje. Dzieje się to dokładnie podobnie jak kolegi k1siel pomiedzy 1500 a 2000 obr/min.
Pozdrawiam.
Witam,
Ja mam podobnie, jesli mowa o lekkim skrzypieniu(trzeszczeniu) pomiedzy 1,5 a 2 tys/obr?
Jakos mi to nie przeszkadza bo nie jest przesadnie glosne i jak sie doda gazu to ustepuje.
Mysle ze jak 3 takich samych autach wystepuję to pewnie jakas wada.
Jak juz jestesmy przy Hondo-Isuzu-Oplo-dieslu to mam pytanie.
Jak jest u was z temperatura silnika w zimie?
Zauwazylem ze przy -10 za nic w swiecie w czasie drogi do pracy ~20km nie wchodzi
wyzej niz na dwie pierwsze kreseczki.
Troszke to kurde uciazliwe bo najpierw samochod zimny no to trzeba dbac o turbinke, wiec zawsze po ruszeniu jade spokojnie tzn do 2000 obr. az sie rozgrzeje do normalnej temp, tzn. okolo polowy skali, a teraz jade 10km i mam poczatek skali...
Wychodzi na to ze mam sie telepac cala zime:)
Hania to CTDI SPORT 2004 66kkm.
Pozdrawiam,
MM
Hej,
Jezeli chodzi o temp. to u mnie jest podobnie na mrozie bardzo powili sie nagrzewa ale dieselki tak maja.
Hmm co do skrzypienia to wczoraj zauważyłem to jak ruszyłem z parkingu po jkiś 300 metrach przez kilka sekund coś zaskrzypiało aż radio ściszyłem i nastawiłem radary :). Potem już nie wystąpiło. Dziś rano za to w pierszej sekundzie po zapaleniu też jakiś dziwny skrzyp ale potem cisza. Ciekawe co to i czy coś poważnego?
Silnik u mnie tez się wolno rozgrzewa. Wczoraj sprawdzałem po powrocie z pracy (14km), wskazówka wskazywała na to że silnik ciepły ale płyn w zbiorniku wyrównawczym był zimny. Całą drogę jechałem z ogrzewaniem na max i w środu było w miarę ciepło. Dla mnie to wniosek że termostat jest ok i ten silnik się tak powoli rozgrzewa.
Przyszło mi jeszcze wymieniac wczoraj świece żarowe. 3 były spalone a i tak zapalił przy -5 ale po drugim kręceniu. Niestety kosztują 3x tyle co do VW. Pozdrawiam
Ja też mam 1.7 CDTI. Jeżeli chodzi o grzanie to mam do pracy 20 km a rozgrzewa mi się po jakichś 7 do 10 km. Kreska na temperaturze wskazuje zawsze po rozgrzaniu 1/3.
No dokładnie. Mam tak samo
To sprawdzcie sobie pasek alternatora, i inne paski zazwyczaj one skrzypia :)
Cześć, z tym skrzypieniem to i u mnie jest problem. Nie wiem jaki to ma wpływ na silnik, ale doprowadza mnie to do szału :djablek:
Witam w mojej Hondzie przy mrozie ok 10 stopni też to wystąpiło dokładnie przy obrotach 1600-2000 tyś. z silnikiem 1,7 CDTi nie wiem co to jest i co z tym robić. Teraz jakby troche ustało (jest cieplej) chociaż tez da sie usłyszeć. Dodam jeszcze że jedem mechanik powiedział mi , że to pasek rozrządu ale pasek wymieniłem ok 10 000 temu.??
Ja miałem zmieniany pasek jakieś 20 000 km temu i dziwne żeby to akurat było za sprawą paska, ponieważ sytuacja zaczęła się dziać jak przyszły mrozy od około -5 stopni.
Już niedługo i tak czeka mnie wymiana oleju i przegląd więc pojadę do serwisu i powiem żeby sprawdzili. Jak będę coś wiedział dam znać.
pozdrawiam
U mnie znikło i też było przy mrozie ale tylko sekunde po zapaleniu. Może to nie pasek rozrządu bo co ma tam piszczeć. Ja stawiam na pasek wieloklinowy. Jak jest zimno to aku ciągnie ostro prąd z alternatora i może coś skrzypnąć wtedy.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.