PDA

Zobacz pełną wersję : Pracuje na 3cyl po zdjęciu i założeniu przepustnicy



lozek
11-05-13, 10:11
Witam!

Pare dni temu zdjalem przepustnice w c4, umylem ja, wczoraj zalozylem ponownie. Dzis rano odpalam auto a ono pracuje na 3 cylindry. Wtyczki od mapa i tpsa na bank nie pomylone bo oznaczalem, checka nie wywala. Co to moze byc? Czy w ogole przez tpsa albo mapa moze zaczac pracowac na 3 gary mimo ze nigdy wczesniej tak nie bylo?
Ktos ma jakies rady, domysly, podpowiedzi?

Bylbym wdzieczny bo musze je jak najszybciej uruchomic.

Sent from my ST25i using Tapatalk

Gozdo
11-05-13, 12:07
zobacz świece kable kopułkę itp.

lozek
11-05-13, 12:37
zobacz świece kable kopułkę itp.

Na takie rzeczy to ja wiem ze trzeba zwrocic uwage ;) raczej wazniejsze pytanie czy tps lub map moga to spowodowac bo tylko przepustnica byla zdejmowana.

Sent from my ST25i using Tapatalk

ma1ster
11-05-13, 17:09
mmmm... jeśli diagnoza jest, że nie spalamy na jednym cylindrze, to wypada wiedzieć na którym... i czy spowodowane jest to brakiem paliwa, czy brakiem iskry, czy może mamy nieszczelność komory...



Czy w ogole przez tpsa albo mapa moze zaczac pracowac na 3 gary mimo ze nigdy wczesniej tak nie bylo? przypuszczam, choć do końca pewny tego nie jestem... że nie ma takiego algorytmu zapisanego w sterowniku, bo wtedy załączył by lampkę check.

Chyba, że wydaje Ci się, że spala w 3 cylindrach, a tak naprawdę spala na wszystkich, tylko nie odpowiednią mieszankę...

Gozdo
11-05-13, 22:08
Na takie rzeczy to ja wiem ze trzeba zwrocic uwage ;) raczej wazniejsze pytanie czy tps lub map moga to spowodowac bo tylko przepustnica byla zdejmowana.

To w czym problem jak wszystko wiesz??

lozek
11-05-13, 22:40
To w czym problem jak wszystko wiesz??

Nie bulwersuj się zbytnio.



mmmm... jeśli diagnoza jest, że nie spalamy na jednym cylindrze, to wypada wiedzieć na którym... i czy spowodowane jest to brakiem paliwa, czy brakiem iskry, czy może mamy nieszczelność komory...


przypuszczam, choć do końca pewny tego nie jestem... że nie ma takiego algorytmu zapisanego w sterowniku, bo wtedy załączył by lampkę check.

Chyba, że wydaje Ci się, że spala w 3 cylindrach, a tak naprawdę spala na wszystkich, tylko nie odpowiednią mieszankę...

Sprawa wydała się bardziej skomplikowana. Wróciłem z roboty, odkręciłem wszystkie świece i nr 3 i 4 (idąc od aparatu) były mokre od benzyny. tak więc czyżby palił nawet na 2 cyl zamiast na 3? Benzyna jest, zupełnie jakby iskry nie było. Pod delikatnym obciążeniem (muskanie gazu i 2,5tys obrotów) również nie przepala i nie łapie iskry.

Kopułka i palec niedawno wymienione wiec gra na bank. Zostają kable, cewka, świece choć to dziwne by sie tak posrało samo z siebie jak auto stało na parkingu...

kazik2_h9w3
11-05-13, 22:44
auto stało na parkingu...
Może za długo i coś zawilgotniało???

lozek
11-05-13, 22:57
No ze 2-3 dni więc bez przesady ;) była tylko zdjęta przepustnica a ssak był zapchany szmatą "na wszelki wypadek" - reszta siedziała tak samo jak i siedziała od początku swapa / wymiany palca i kopułki.

Ja zdurniałem w tym momencie. Już nie wiem za co mam sie zabrać...

Michał102
11-05-13, 23:17
Pewnie masz tego typowego pecha, że jak się ruszy jedno, to dokładnie w tym samym momencie zje*ie się co innego:p

Z tego co opisałeś, to przyczyna problemu leży gdzieś w zapłonie.

Yotomeczek86
12-05-13, 13:55
Może weź świece włóż w fajkę, przyłóż do np pokrywy zaworów i zobaczysz czy masz iskrę w ogóle. Jak dla mnie to albo moduł albo cewka zdechła - a z tą przepustnicą to zbieg okoliczności zapewne.

ma1ster
12-05-13, 17:26
heheh... no czyli diagnozy nie ma, jak nic nie wiesz... na zapalonym silniku ściągaj pojedynczo wtyczki od wtryskiwaczy i słuchaj efektu zmian, jak ich nie będzie na którymś cylindrze to oznacza, że nie spalamy w tym cylindrze, później wyciągnij fajki wsadź do niej świecę i sprawdź czy jest iskra, nie sugeruj się mokrymi świecami, bo to nie jest diagnoza...

Rozdziel najpierw, który układ jest sprawny, a który nie, jeśli oba są sprawne to też dużo będziesz wiedział, i będzie się szukało czegoś innego...

A tak to nie wiemy nic... że silnik chodzi na 2 czy 3 tłoki to naprawdę przynajmniej 50 powodów można wymyślić dlaczego...