Zobacz pełną wersję : Pracuje na 3cyl po zdjęciu i założeniu przepustnicy
Witam!
Pare dni temu zdjalem przepustnice w c4, umylem ja, wczoraj zalozylem ponownie. Dzis rano odpalam auto a ono pracuje na 3 cylindry. Wtyczki od mapa i tpsa na bank nie pomylone bo oznaczalem, checka nie wywala. Co to moze byc? Czy w ogole przez tpsa albo mapa moze zaczac pracowac na 3 gary mimo ze nigdy wczesniej tak nie bylo?
Ktos ma jakies rady, domysly, podpowiedzi?
Bylbym wdzieczny bo musze je jak najszybciej uruchomic.
Sent from my ST25i using Tapatalk
zobacz świece kable kopułkę itp.
zobacz świece kable kopułkę itp.
Na takie rzeczy to ja wiem ze trzeba zwrocic uwage ;) raczej wazniejsze pytanie czy tps lub map moga to spowodowac bo tylko przepustnica byla zdejmowana.
Sent from my ST25i using Tapatalk
mmmm... jeśli diagnoza jest, że nie spalamy na jednym cylindrze, to wypada wiedzieć na którym... i czy spowodowane jest to brakiem paliwa, czy brakiem iskry, czy może mamy nieszczelność komory...
Czy w ogole przez tpsa albo mapa moze zaczac pracowac na 3 gary mimo ze nigdy wczesniej tak nie bylo? przypuszczam, choć do końca pewny tego nie jestem... że nie ma takiego algorytmu zapisanego w sterowniku, bo wtedy załączył by lampkę check.
Chyba, że wydaje Ci się, że spala w 3 cylindrach, a tak naprawdę spala na wszystkich, tylko nie odpowiednią mieszankę...
Na takie rzeczy to ja wiem ze trzeba zwrocic uwage ;) raczej wazniejsze pytanie czy tps lub map moga to spowodowac bo tylko przepustnica byla zdejmowana.
To w czym problem jak wszystko wiesz??
To w czym problem jak wszystko wiesz??
Nie bulwersuj się zbytnio.
mmmm... jeśli diagnoza jest, że nie spalamy na jednym cylindrze, to wypada wiedzieć na którym... i czy spowodowane jest to brakiem paliwa, czy brakiem iskry, czy może mamy nieszczelność komory...
przypuszczam, choć do końca pewny tego nie jestem... że nie ma takiego algorytmu zapisanego w sterowniku, bo wtedy załączył by lampkę check.
Chyba, że wydaje Ci się, że spala w 3 cylindrach, a tak naprawdę spala na wszystkich, tylko nie odpowiednią mieszankę...
Sprawa wydała się bardziej skomplikowana. Wróciłem z roboty, odkręciłem wszystkie świece i nr 3 i 4 (idąc od aparatu) były mokre od benzyny. tak więc czyżby palił nawet na 2 cyl zamiast na 3? Benzyna jest, zupełnie jakby iskry nie było. Pod delikatnym obciążeniem (muskanie gazu i 2,5tys obrotów) również nie przepala i nie łapie iskry.
Kopułka i palec niedawno wymienione wiec gra na bank. Zostają kable, cewka, świece choć to dziwne by sie tak posrało samo z siebie jak auto stało na parkingu...
kazik2_h9w3
11-05-13, 22:44
auto stało na parkingu...
Może za długo i coś zawilgotniało???
No ze 2-3 dni więc bez przesady ;) była tylko zdjęta przepustnica a ssak był zapchany szmatą "na wszelki wypadek" - reszta siedziała tak samo jak i siedziała od początku swapa / wymiany palca i kopułki.
Ja zdurniałem w tym momencie. Już nie wiem za co mam sie zabrać...
Pewnie masz tego typowego pecha, że jak się ruszy jedno, to dokładnie w tym samym momencie zje*ie się co innego:p
Z tego co opisałeś, to przyczyna problemu leży gdzieś w zapłonie.
Yotomeczek86
12-05-13, 13:55
Może weź świece włóż w fajkę, przyłóż do np pokrywy zaworów i zobaczysz czy masz iskrę w ogóle. Jak dla mnie to albo moduł albo cewka zdechła - a z tą przepustnicą to zbieg okoliczności zapewne.
heheh... no czyli diagnozy nie ma, jak nic nie wiesz... na zapalonym silniku ściągaj pojedynczo wtyczki od wtryskiwaczy i słuchaj efektu zmian, jak ich nie będzie na którymś cylindrze to oznacza, że nie spalamy w tym cylindrze, później wyciągnij fajki wsadź do niej świecę i sprawdź czy jest iskra, nie sugeruj się mokrymi świecami, bo to nie jest diagnoza...
Rozdziel najpierw, który układ jest sprawny, a który nie, jeśli oba są sprawne to też dużo będziesz wiedział, i będzie się szukało czegoś innego...
A tak to nie wiemy nic... że silnik chodzi na 2 czy 3 tłoki to naprawdę przynajmniej 50 powodów można wymyślić dlaczego...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.