Zobacz pełną wersję : D16Y7 "mocne" NA, co i jak?
Siema,
prawdopodobnie większość pytań już tutaj padła, ale w natłoku ilości tematów ciężko coś znaleźć. Wiem, że dla chcącego nic trudnego, no ale...
Tak więc od jakiegoś czasu rozmyślam nad zrobieniem "mocnego" D16Y7 NA. No, ale nie bardzo wiem z czym to się je. Przeglądałem projekty kilku osób na forum jak z D16 powyciągali po 170km no i wygląda to całkiem obiecująco. Na dobrą sprawę decyzja już podjęta, ale nie wszystko do końca wiem w kwestii paru spraw.
1. Silnik D16Y7 ponieważ mogę mieć go zdrowego w śmiesznej kasie, kompletny swap do tego z CAI i świeże sprzęgło EXEDY. Także myślę, że tutaj nie ma co rozmyślać nad jakimiś Z6 itp. Mimo wszystko chciałem zrobić jako taki remont, wymienić panewki, dać jakieś tłoki doprężające i uszczelkę od y8. Brać cały swap czy może tylko sam blok :confused:
2. Głowica z Z6 już do mnie jedzie, ale głowica to nie wszystko czego jeszcze potrzeba by zrobić mini me w Y7? Komp? Wiązki? Zaznaczam, że w EJ2 mam B7.
3. Ssący, myślałem nad jakimś Skunk2, dobry wybór czy może szukać czegoś innego?
4. Przepustnica? Tutaj chyba od H22 wystarczy :confused:
5. Dolot CAI, parówa czy może od Fawora?
6. Wydech i kolektor wydechowy już są porobione, więc odpadają.
7. Wałek + regulowane kółko. Comp cams 59300 stage 2 + kółko vision czy jakieś inne?
Jeszcze jest kwestia skrzyni, mam na pokładzie skrzynię z FD4.4, planuję dać jeszcze do tego 3,4 bieg z CRXa. Wsadzać lekki zamach czy może przy ostrym wałku będą jakieś komplikacje z tym związane?
Pewnie o paru sprawach jeszcze pozapominałem... jakieś sugestie, porady mile widziane.
Planuję to wszystko składać przez najbliższe kilka miechów, tak żeby na przyszły sezon sobie na spokojnie wyjechać.
Z góry dzięki za poświęcony czas.
1. Jesli bedziesz mial wszystko na wierzchu rozebrane i chcesz to porzadnie zrobic, to rewizja i ewentualny remont to podstawa. Bzdura byloby rozbierac za 2 miesiace. Oczywiscie jak dobrze to OEM.
Nie chce mi sie sprawdzac jakie w Y7 jest CR i o jakich tlokach mowisz, ale ciensza uszczelka i mocno doprezajace tloki, to moze byc za duzo..
3. Najlepszy OEM to Y8, ktory jest w normalnych kwotach. Skunk2 u wkostka nie porazil, a pieniadz nie maly. Do tego heatshield, porting.
4. H22 + rozwiert ssacego, zrobisz w domowych warunkach.
5. Mam od Fawora + odgrodzenie i nadmuch ze zderzaka. Temp zassysanego na strojeniu przy bucie byla kilka stopni wyzsza niz na zew. Reakcja na gaz mega. Fawor liczy swoje doloty pod konkretny setup i to nie jest magia, a nauka, musi dzialac.
7. Mam CompCams + Kolko Vision, wynik i filmiki masz tutaj:
http://www.jdm-option.pl/forum/viewtopic.php?t=8329&start=0
8. Ostry walek i kolo zamachowe nie koliduja. Mam u siebie odelzone do 4,5kg od otoczaka. Dziala to bardzo dobrze i wkreca sie tez bardzo fajnie. Na poczatku trzeba sie przyzwyczaic chwile do ruszania i hamowania silnikiem, zeby nie opadaly obraty, ale to zaden problem. 3,4 z CRXa nie mam, ale jest w planie, bo kazdy kto ma uwaza to za najlepszy tani mod do D serii. Cos w tym musi byc.
Pamietaj, ze kwoty robia sie calkiem spore. Na poczatku sie o tym zapomina.
Powodzenia :) Save the SOHC :)
1. Chciałem doprężyć w taki sposób, żeby dać tłoki PM7, uszczelkę y8 i lekko splanować głowicę (tylko o ile :confused:). Remont wiadoma sprawa, najpierw chcę się zabrać właśnie za zrobienie remontu i doprężenie. Później to dotrzeć i dopiero wsadzić wałek etc. Tylko nie wiem czy nie lepiej zrobić to wszystko od razu.
3. W jakich cenach powinien być kolektor z y8, żeby się nie naciąć?
5. Czyli dolot na sam koniec jak silnik będzie poskładany i będą wszystkie graty.
To w sumie na dobrą sprawę można od razu przy okazji wsadzić ten lekki zamach. Cena nie duża, a może coś tam da :)
Co do kwot to zdaję sobie z tego sprawę. Wszystko mniej więcej poprzeglądałem. Dlatego też, będzie to składane przez kilka miechów, a nie na hop siup :D
1. Policzyles jakie CR Ci wyjdzie z takiego combo? U mnie w Z6 na seryjnej uszczelce i nie planowanej glowicy (tylko zabielona dla wyrownania) z tlokami PM7 wychodzi 12,5:1 . Powyzej jest hardcore i mozesz miec problem z wystrojeniem, aby nie bylo stukowego. Oczywiscie, ze wkladasz wszystko na raz. Skad pomysl, zeby najpierw dotrzec, a pozniej walek wsadzac?
3. Nie wiem.
5. Nie rozumiem, kupujesz kiedy bedziesz mogl... pewnie warto uderzyc do Fawora odpowiednio wczesniej, zeby mial czas na wyspawanie etc.
Lekki zamach rowniez odrazu wrzucaj... po co zrzucac skrzynie, po skonczonej robocie. Przy kosztach calej zabawy to jest kropla w morzu. "Moze cos tam da"?? Tu nie ma moze- jest bardzo odczuwalna zmiana i silnik duzo szybciej wchodzi na obroty, z fajna reakcja na gaz dzieki dolotowi daje to mily efekt.
Najlepszy mod skryni biegow to FD4.43. Przy duzej mocy silnika i takim fd 3, 4 z crxa to nie dobry pomysl - za krotko zetopniowane. Do wyscigow owszem ale do streetowego auta porazka. Jak pociagniesz na 3 to nie zauwazysz ze wbiles 4. Ostry walek na doprezonym silniku daje szeroki zakres maksymalnego momentu (np od 4 - 7 tys obr). Nie jest ci wtedy potrzebna bardzo krotka 4.
Najlepszy ssak to rzeczywiscie Y8, ale identyczny jest z D15Z6 (vtec-econo). Trzeba tylko zaslepic otwor na zawor ERG a ssak kosztuje 100 zl.
Przepustnica wystarczy z B18 (60 mm na motylku, mozna kupic nawet za 100 zl).
Ja nie wierze w czesci OEM, najwazniejsze jest poskladanie wszystkiego zgodnie ze sztuka.
Zeby nie isc w koszty tutaj masz fajny projekt
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?t=6078
Prawda jest taka ze jesli kupisz wszystko o czym piszesz to 5000 zl jak nic pojdzie.
Lepiej za taka kase kupic B16 lub B18. Wtedy zaczynasz juz modzic od 160 KM.
Wysłane z mojego GT-S6802 za pomocą Tapatalk
@Gumka23
markotny ma taki zestaw i ma CR: 12.84 : 1, tylko nie wiem czy jest splanowana głowica i jeśli tak to o ile.
Pomysł na wsadzenie wałka w drugiej kolejności bo tak się zastanawiałem, że docieranie chyba na seryjnych mapach, a dopiero po dotarciu strojenie? Czy się mylę?
@pioootr
No tak, tylko tutaj wkładam te 5k w D16 i mam prawie nowy silnik i wiem co jest. Kupując B serie to tak na prawdę kot w worku, a gdzie tu jeszcze remont. Wydaje mi się, że D seria będzie lepszym wyborem.
Czyli olać 3,4 bieg z CRXa i wsadzić samą skrzynię z FD4.4 :confused:
Projekt tego B7 widziałem, ale sam nie wiem co o tym sądzić...
dzialaj przy tym co masz, nie pchaj sie w B serie bo za 5kafli nie kupisz nie wiadomo czego a tutaj tak jak piszesz bedziesz mial praktycznie igle i wiesz co masz :P Nie olewaj 3 i 4 z rexa :D to bardzo dobry mod jesli chodzi o skrzynie :) z CR nie ma co przesadzac zbytnio :P
Jesli chcesz miec nowy silnik to misisz zrobic szlif wszystkiego na pierwszy nadwymiar (o tym nie pisales). Jest na forum kilka osob ktore sciagna ci swapa i dadza na niego gwarancje.
Przeczytaj temat kolegi Maskunt.
Wysłane z mojego GT-S6802 za pomocą Tapatalk
Wrzucenie PM7, cienszej uszczelki i splanowanie glowicy, a pozniej docierac na seryjnych mapach? Zanim odpalisz silnik dajesz kompa do stroiciela, on wrzuca mape na odpal silnika z wycofanymi zaplonami i przelana (o ile dobrze pamietam), odpalasz na tym kompie, silnik troche pochodzi, gasisz zlewasz olej i wolasz stroiciela. Robicie mape na dotarcie, docierasz silnik w zakresie w ktorym zostal wystrojony, a po dotarciu jedziesz jeszcze raz wystroic finalnie. Btw, z tego co wiem to ostry walek przy takim doprezeniu daje ulge silnikowi.. chodzi o kompresje dynamiczna czy cos w tym stylu.
Co do D serii wyszedlem z tego samego zalozenia. Ale koszt 5k to raczej troche za maly jest, jesli robic wszystko na 100%.
Pioootr, nie wierzysz w czesci OEM? Hmmm.. Rozwiniesz ta mysl, bo, ze skladac ze sztuka to chyba jasne.. jak zle bedzie poskladane to kazdy silnik kleknie. Uwazasz, ze zamienniki maja ta sama jakosc co OEM?
kupujac Bserie to trzeba odrazy wylozy 5 tys na silnik :) a dlubiac d serie mozna kupowac powoli malymi kroczkami :) przynajmniej ja tak robilem :) nie powiem ze trfalo to cala zime ale za pare dni silnik bedzie juz siedzial w aucie :)
@pioootr
O szlifie nie myślałem, ze względu na kondycję D16Y7. Ma przelatane lekko ponad 100k, na syntetyku wziął 0,5 litra na 10k, a lekko nie miał. Także wydaje mi się, że silnik jest zdrowy, ale te panewki itp. raczej byłby od razu wymienione.
Przeczytałem temat Maskunta od dechy do dechy. No swapnął silnik i zrobił remont i śmiga dobrze...
@Gumka23
Cenna wiedza, dobrze wiedzieć. :D
Z tego co liczyłem to w 5k się zmieszczę :confused:
-D16Y7 (komplet swap) 500zł
-głowica 300zł
-skrzynia + 3,4 CRX 400zł
-wałek 1,1k zł
-kółko 220zł
-dolot 400zł
-ssący, przepustnica 500zł
-remont 1,5-2k
Czyli wychodzi w okolicach 5k. Do tego trzeba doliczyć kasę, żeby ktoś to zgodnie z przykazaniami poskładał. No i oczywiście strojenie.
Za 5k pewnie kupiłbym B serię jakąś. Tylko nigdy nie wiadomo w jakim stanie. Do tego jak sobie zrobię te całe D16 to już modzenie w silniku nie będzie dalej potrzebne i kasa nie będzie pakowana ;) Z B serią wiadomo mega by kusiło. Jeszcze kwestia części, B chyba jest sporo droższe w użytkowaniu niż D...
Kurde no nie wiem co tu będzie lepszym wyborem.
Są zródła z forum gdzie b kupisz za 5k, dostaniesz gwaranje i będzie w przyzwoitym stanie i te 160 koni będziesz miał początkowo, a w d16 160/170 koników
uzyskasz w etapie końcowym i wtedy będziesz miał już dość wysiloną jednostkę ;)
Sam musisz wybrać, ja osobiście wybrałbym b :p
Zmusiles mnie abym wyciagnal swoj zeszyt placzu :)
Nie bede pisal takich rzeczy jak oslony przegubow itp, to wyjdzie Ci w praniu. Ja wolalem zmienic, bo te elementy po tylu latach ledwo co sie trzymaja i czekaja na wymiane. Nie jestem z tych co robia dopiero jak auto sie roz***** do konca i stanie w miejscu, sworzen urwie, a silnik bierze 1l na 1000km.
Kolo zamachowe by otoczak- 170zl
komplet panewek acl race- 450
panewki dystansowe oem- 108
tloki NPR + pierscienie NPR w nadwymiarze- 680
oem uszczelki bloku- 160
2x filtr oleju oem- 52
uszczelniacze polosi oem x2- 60zl
stopery/poduszki silnika- 60zl
poduszka skrzyni NOK- 150zl
bandaz na kolektor dei- 200zl (teraz sa tansze odpowiedniki)
walek- 1100
kolko rozrzadu- 200
prowadnice zaworowe supertech 175zl (wymienilem wydechowe, ssace mam na sprzedaz)
sruby glowicy ARP (raczej wymagane) - 315
komplet uszczelek glowicy (pod glowice, usczelniacze zaworowe etc)- 709
oringi vtec, fitv, krokowiec- 125
obrobka glowicy (planowanie, wymiana uszczelniaczy, prowadnic etc) 350zl
szlif na nadwymiar w lublinie- 350zl + przesylki
redukcja na dolot silikonowa- 25
dolot od fawora- 200
filtr k&n- 200
obudowa filtra- 50
chwyt w zderzak- 50
olej do skrzyni mtf- 100
olej silnikowy Millers CFS 5W40 NT- 310
olej do docierania Millers CRO- 150
mineral castrola odpalenie- 60zl
przepustnica h22- 150
paski klima wspoma alternator OEM Bando- 75zl
6800 i tutaj nie ma skrzyni, obejm, oslon, wezykow, roboty skladajacego silnik, wywazania ukladu korbowo tlokowego, kosztow strojenia, hamowni... etc etc etc
Oczywiscie, mozna oszczedzac gdzies, ale raz, ze to moze (nie musi) sie zemscic, a dwa, ze jak robisz dla siebie na dlugo to przynajmniej ja chce miec zrobione na 100%.
Ceny sa dosc niskie, ale wiazalo sie to z czekaniem, szukaniem i targaniem z roznych dziwnych miejsc.
raczas, postaw przy 160-170km w dserii 160km w b serii i spojrz na efekt ;)
@Gumka23
Chyba mnie sprowadziłeś na ziemię z tym modzeniem D16. 6,8k + doliczyć te wszystkie robocizny, strojenia itp. to wyjdzie blisko 10k. To już kupa kasy, aż przysiadłem z wrażenia :D Muszę przyznać, że takiej kwoty to nie spodziewałem się nawet w najgorszych koszmarach :eek:
Oszczędzać to nie ma sensu, jak robić to porządnie, a nie później dwa razy płacić za to samo.
Mowilem, ze koszta robia sie spore... ;)
Pamietaj, ze swap na b rowniez sie wiaze z kosztami. Wrzucenie + podstawy poswapowe czyli oleje, paski filtry to najmniej 2k. Wydaje mi sie, ze koszta b jezdzacego jak doprezone d sa bardzo podobne. Ja wybralem D, bo chcialem miec nowy silnik. Napewno wielkim minusem D jest brak szpery.
No siedzę od 30 minut i nadal nie ogarniam ;)
Swoją drogą, powiedz mi modziłbyś drugi raz to samo czy poszedł w innym kierunku?
Ciezko powiedziec. Robienie krok po kroku jest latwiejsze, bo kasy nie wyrzucasz na raz. Jesli dostaniesz w dobrym stanie c4 to wrzucaj c4, z podstawowymi modami bedzie fajnie jechalo. Problem jest taki, ze dostajesz kota w worku, gdzie remont moze wyjsc za rok, a gwarancja napewno tego nie obejmie. Jesli sie zdecydujesz to zycze zdrowego silnika :)
Dlatego napisalem Ci linka do tematu mocnego D15. Zrobisz to bez wiekszych przerobek i duzych kosztow, bo wkladasz tylko glowice y7 ktora doprezy twoj silnik.
Nie ma sensu wymieniac D-serii na D-serie tym bardziej 1,5 na 1,6.
Jesli chcesz mocnego silnika to szukaj kompletnego swapa B18C4 lub wkladaj jakies soft turbo do swojego D15.
Wysłane z mojego GT-S6802 za pomocą Tapatalk
Robienie mojego 1,5 odpada z góry. Potrzebny by był remont, żeby myśleć o dalszym modzeniu.
Trzeba będzie jeszcze przemyśleć wszystkie za i przeciw, popatrzeć, zebrać kasę i wtedy zdecydować się na którąś z opcji.
Dzięki za pomoc panowie :D
Pamietaj takze ze zdrowy silnik B-serii zawsze bedzie w cenie. Jesli teraz kupisz swap za 6 tysia i za dwa trzy lata bedziesz chcial sprzedac auto to za kompletny swap tez wezmiesz 6 tysiecy. Ostro pomodzona D-serie sprzedaz z trudem za 3 tysiace przy wlozonych szesciu.
Psychologia jest taka ze kazdy woli kupic zdrowa serie i sam skladac mocno niestandardowy silnik.
Wysłane z mojego GT-S6802 za pomocą Tapatalk
100% prawdy. Ja budowalem, bo wiedzialem, ze nie bede chcial sprzedawac i jestem staly w uczuciach :P Ale jakbym chcial sprzedac, to pewnie za 3tys by nikt nie kupil mimo, ze nowy silnik jezdzacy raczej podobnie jak c4. ;)
I to jest kolejny plus tego, żeby swapnąć na B. Takie jakby ulokowanie pieniądza ;)
Co prawda civica nie zamierzam sprzedać, ale wiadomo jak to tam w życiu czasami się układa.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.