PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z układem recylkulacji spalin.



Fietko
31-12-07, 16:09
Witam, mam problem z układem(zaworem- nie wiem jak to określić) recyrkulacji spalin, po podpięciu do komputera pokazuje błąd polegający na problemie z ochłodzeniem tychże spalin.
Człowiek, u którego sprawdzałem błąd powiedział, że to nie ma wielkiego znaczenia jedynie coś tam wspomniał o ekologii i wykasował błąd.
Niestety problem się powtórzył i świeci się „chek engine”, myślę o wymianie tego układu, ale nie mam pojęcia ile może kosztować? Na razie mam dziurę w budżecie, wolałbym to trochę odłożyć. Może już ktoś to wymieniał i zna cenne?
Drugi problem to kontrolka „chek engine”, czy można wykasować ten błąd we własnym zakresie? Słyszałem o restarcie ECU, ale większość opisów dotyczy VI generacji. Niestety samochód kupiłem niedawno i jak na razie wszystko jest dla mnie nowe. Przeczytałem kilka opisów restartu komputera i doszedłem do wniosku, że najlepiej jest to zrobić za pomocą bezpiecznika... tylko, który to bezpiecznik w civiku VII EU7 ?

Pozd. A.

lukas-comp
31-12-07, 20:53
Kiedy dokładnie zapala się dioda check engine ? Może jak jeździsz dłużej na wysokich obrotach ?

Fietko
01-01-08, 10:59
Tak, kontrolka chec engine po raz pierwszy zapaliła się, gdy dałem wysokie obroty ( tak powyżej 5000)podczas jazdy kolejno na I, II i III biegu był to odcinek około 1200 m, po raz drugi zapaliła się na trasie tak po około 70 km.

Pozd. A.

lukas-comp
01-01-08, 18:00
Wydaje mi sie, ze problemem bedzie sonda lambda typowe dla tego modelu Civica.
Daj autku ostro w piz.... i zobacz czy zniknie kontrolka

Barti88
01-01-08, 18:09
na forum był raz temat o check-engine, gdy zapalała sie podczas wyższych prędkości. Jak jeździłem tym samochodem podczas kręcenia do końca na 1,2,3 nic sie nie dzieje ale gdy jedzie sie 160-180km/h i utrzymuje prędkośc przez dłuższą chwile czuć jakby przez chwile auto sie zadławiło (przestaje ciągnąć przez ok. 1s) i zapala sie kontrolka.

[ Dodano: Wto 01 Sty, 2008 ]

Wydaje mi sie, ze problemem bedzie sonda lambda typowe dla tego modelu Civica.
Daj autku ostro w piz.... i zobacz czy zniknie kontrolka

tak, później wychodzi błąd od sondy lambda, nie pamiętam dokładnie jaki, ale później dawanie "ostro w piz..." nie powoduje zgaśnięcia kontrolki, gaśnie zazwyczaj na drugi dzień.
Pozdro

lukas-comp
02-01-08, 01:43
Barti88 u mnie w starym aucie pomagalo danie po garach ;)
W D16V1 ten problem nie wystapil, wiec wnioskuje, ze to przypadlosc tylko D14Z6 EU7

Fietko
05-01-08, 15:28
Wydaje mi sie, ze problemem bedzie sonda lambda typowe dla tego modelu Civica.
Daj autku ostro w piz.... i zobacz czy zniknie kontrolka

Niestety kontrolka świeci się cały czas, do pierwszego postu może dodam jeszcze kilka słów by lepiej opisać awarię:
Dzień przed awarią odebrałem samochód od mechanika po wymianie rozrządu plus pompa wody, w związku z tym ubyło trochę płynu a więc następnego dnia kupiłem litr płynu i dolałem. Było to Borygo, w sklepie sprzedawca powiedział, że można taki dolać i nie będzie problemu, po dolewce i przejechaniu około 3 km pojawił się opisany powyżej problem. W chłodnicy płyn zmieszał się ładnie, nic się nie pieni, tylko nie daje mi spokoju ta myśl, że może jednak dolewka Borygo spowodowała ten błąd?
Pozd. A.

lukas-comp
06-01-08, 00:40
ile Ty masz przejechane km, ze pompe wody juz wymienialas ? :|

Fietko
06-01-08, 10:05
Samochód kupiłem niedawno, sprowadzony był z Niemiec przez handlarza, na liczniku jest 145000 km, ale patrząc na to, co się dzisiaj dzieje w świecie handlu samochodami musiałbym mieć niesamowite szczęście( porównywalne do trafienia 6 w Totka) by akurat w moim samochodzie licznik był nie kręcony. Tak, że spokojnie można przyjąć, że rzeczywisty przebieg oscyluje w okolicy 200 000 km, więc przy wymianie rozrządu wolałem od razu wymienić pompę wody, która kosztowała 118 zł.
Tak na marginesie pasek rozrządu, który został wymontowany był produkcji Hondy i tutaj byłem lekko zaskoczony, bo nie spotkałem się z paskami rozrządu marki Honda w sklepach, których szukałem rozrządu, czy tylko serwis posiada takowe paski?

lukas-comp
06-01-08, 20:42
Pompe trzeba wymieniac przy 240tys km.
Na fabrycznym pasku jest logo Hondy.

Fietko
07-02-08, 16:52
Nawiązując do pierwszego postu, sytuacja się wyjaśniła. Byłem u elektro-mechanika(innego),okazało się, że kanały doprowadzające do zaworu EGR są całe za zapchane, zawór również był zapchany. Przyczyną podobno jest jakość Polskiego paliwa i dochodzi właściwy olej silnikowy. Ja do tej pory jeździłem na benzynie 95 oktanowej a silnik poprzedni właściciel przed sprzedażą zalał jakimś Castrolem (syntetyk, dokładnie nie pamiętam oznaczeń).
Na razie zacznę od udrożnienia kanałów, następnie wymienię olej, tylko, jakim najlepiej zalać?
I pytanie o paliwo, czy przejść na 98 oktanów? A może zmienić stacje paliwową z Orlenu na Petrochemie Płock, tylko taki mam wybór.

Pozdrawiam A.

Mr_Harry
08-02-08, 08:17
Odradzam paliwo 98, jest mniej kaloryczne od 95, jedynie wyższa liczba oktanowa powoduje odpornosć na spalanie detonacyjne w bardziej skomprsowanych silnikach. Jeżeli chces poczuć jakąś różnicę, to zatankuj 99 - tam są inne dodatki zwiększające nie tylko oktanowaość ale i kaloryczność benzyny. Jeżeli myślisz, że na paliwo 98 jest czystsze niz 95, no to raczej się mylisz, to zależy wyłącznie od zbiorników na danej stacji i ilości syfu w nich samych. Co do paliwa, najwięcej mocy uzyskasz na 99, potem na 95 a najmniej na 98 oktanów.