Zobacz pełną wersję : Ile powietrza w kole??
bednar_skc
31-12-07, 09:43
Mam pytanie ile powinno wynosic Cisnienie w kolach przednich i tylnych :P
Mam pytanie ile powinno wynosic Cisnienie w kolach przednich i tylnych :Pale pytanie.... :bicie:
1.masz na forum w szuskajce kila tematow o tym
2. na slupku przy drzwiach kierowcy tez masz cos napisane(przynajmniej powinienes miec)
3. w instrukcji obslugi autka
4. nie podales jakie masz autko !!!!!!!!!!!!!!
5. jaki masz rozmiar felg i opon, jak masz zwykle to stosujesz azlecane, ale jak masz nisko profilowe zazwyczaj jest wieksze.
wiec prosze cie wypelnij profil, szukaj na forum i dopiero zadawaj pytania.
p.s. w razie jak bys mial taka hanie jak ja i oponki w oryginalnym rozmiarze, to juz ci napisze ze ja zima daje na przod i tyl po 2,3 bar latem nawet 2,5. a w ogole to polecam metode prob i bledow, bo w roznych ustawieniach autko roznie sie zachowuje i mozna sobie je "ustawic" do swoich potrzeb/upodoban
ile powinno wynosic Cisnienie w kolach przednich i tylnych pompuj, pompuj, pompuj.. jak strzeli, znaczy, ze bylo za duzo :lol:
cisnienia powinno byc odpowiednio do warunkow na drodze, nawierzchni, rozmiaru opon, preferencji kierownika, rodzaju opon.
Chociazby jezdzenie na wprost lub po zakretach, zupelnie inaczej sie popuje.
Zeby miec lepsza trakcje na prostej mozna spuscic powietrza, ale na zakrecie juz nic nie bedzie sie trzymalo, bo bedziesz jechal 'bokiem' opony i mozesz ja nawet zdjac ;)
Jak napopujesz wiecej niz normalnie to na prostych bedzie gorzej, za to na zakretach auto zacznie lepiej jechac.
Oczywiscie wartosci skrajne wszystko pogorsza, dlatego jest zawsze cisnienie powietrza 'zalecane' przez producenta dla osob, ktore nie maja wiedzy jak optymalnie w danych warunkach napopowac oponki : )
Nikt Ci nie powie ile masz napompowac.
na zimówkach 2atmosfery zdaje sie optymalnie
na zimówkach 2atmosfery zdaje sie optymalnietaaa cos ty? bo ja np. pompuje 2.4/2.2.. nie wpadles na to, ze cisnienie zalezne bedzie od budy, silnika i rozmiaru opon?
gosc nie podal nic: rozmiaru opon, nadwozia, silnika.. a tu juz podajesz cisnienie?? :/
tyle co jest na naklejce!! i na tym wypadaloby zakonczyc ten temat :bicie:
ja je*ie markos sie dopierdzielasz:D. Czy jak wstawi 2 atmosfery to spowoduje wypadek:D? juz nie badź takim idealista buda,silnik,rozmiar opon....optymalnie są to dwie atmosfery dla aut osobowych:D.jesli z zawodu jestes wulkanizatorem to mozemy polemizowac;p.
Czy jak wstawi 2 atmosfery to spowoduje wypadek:D?
A jak nadyma po 3 bary to tez nie spowoduje... Poprostu inaczej bedzie jedzil.
optymalnie są to dwie atmosfery dla aut osobowychnapisales kwadratowa bzdure i mam nadzieje, ze o tym wiesz..
cisnienie opon to *****iscie wazna sprawa. wazna tak samo dla bezpieczenstwa kierowcy i dla zywotnosci opon. zapamietaj, warto.
pompuj tak zeby bylo dobrze :aloha: :aloha: zeby opona ronwomiernie przylegala do podloza, jak nawalisz za duzo bedzie szybciej wydzieral sie srodek opony, za malo zewnetrzne czesci bierznika szybciej pojdza sie je..b.ac . szukaj naklejki na budzie , w niektrych samochodach jest ona na klapce od wlewu paliwa a jak masz niestandardowe laki to szujkaj srtonki producenta i tam zalecanego cisnienia... ja mam u siebie ok 2,5 przy lakach 195/45/16
gruszkin, po tresci twoich wiadomosci pw, wnioskuje za przyznaniem ci zakazu pisania w tym watku...
a do innych - nie sluchajcie prosze, jak ktos stara wam sie wytlumaczyc, ze miedzy 2.0 a 2.5 jest mala roznica i ze w zasadzie to nie ma to znaczenia.. omijajcie tego ktosia szerokim lukiem.. no przeciez noz sie w kieszeni otwiera jak czytam takie brednie!!!!! :box:
ze miedzy 2.0 a 2.5 jest mala roznica i ze w zasadzie to nie ma to znaczenia..
popieram w 100%, wlanie roznice tych 0,5 w zaleznosci na ktorej osi powoduje ogromne roznice w prowadzenieu auta, a mowienie tu o bezpieczenstwie jest jak nabardziej na miejscu, bo problem bedzie jak trzeba bedzie zrobic jakis szybki manewr, o wychodzeniu z poslizgu nie wspomne.
a do innych - nie sluchajcie prosze, jak ktos stara wam sie wytlumaczyc, ze miedzy 2.0 a 2.5 jest mala roznica i ze w zasadzie to nie ma to znaczenia.. omijajcie tego ktosia szerokim lukiem.. no przeciez noz sie w kieszeni otwiera jak czytam takie brednie!!!!!
:piwo2:
Temat zostawiam otwarty jesli ktso chce wpisac cisnienia jakie powinny byc lub jakie jego zdaniem sa dobre do jakiegos profilu, jazdy itd, za posty typu "dawaj 4bary" albo "co za roznica" beda warny.
optymalnie są to dwie atmosfery dla aut osobowych:D.jesli z zawodu jestes wulkanizatorem to mozemy polemizowac;p.
jescze dodam cos, moj kupel ma zaklad wulkanizacyjny, przebywalem tam troche i wiem ze w osobowkalch przy normalnym profilu norma to 2,2(tyle pompuja jak nie wiedza ile, choc to zadko sie zdarza, bo maja katalogi z wiekszoscia marek)
[ Dodano: Sro 02 Sty, 2008 ]
jesli ktso chce wpisac cisnienia jakie powinny byc lub jakie jego zdaniem sa dobre do jakiegos profilu, jazdy itdw takim razie ja pozwole sobie podac cisnienie jaki stosuje latem do opon NOKIAN NRHi 186/60 R14.
2,5 przod - 2,6tyl
autko staje sie raczej nadsterowne dzieki czemu mozna lekko zaciesnic zakret, a przytym jest bardzo przewidywalne.
2,3 przod - 2,4 tyl autko jets bardziej komfrtowe, ale za to bardziej podsterowne., ale rowniez przewidywalne
dodam jescze ze warto dopompowac sobie oponki do jazdy na autostradzie(trasie szybszego ruchu) znaczaco wplywa to na spalanie, a ponoc jeszcze wieksze ma to znaczenie przy zywotnosci opony.
ja na autostrade doje po 2,7 na przod i tyl
moj eg tajper :lol:
205/45/16, 2.5-2.6/2.4
185/60/15, 2.4/2.3
rozmiar, przod/tyl
Zeby miec lepsza trakcje na prostej mozna spuscic powietrza
Ktoś mi wytłumaczy dlaczego niby tak jest, bo ja pierwsze słysze taką historie.
A tak w ogóle to ja 195/50R15 po 2,5 dmucham. W zimówkach seryjnych 13" tak jak na wlepce japońce nakazali.
sedan 6 gen.
http://images29.fotosik.pl/134/6c23f1cac6eef80a.jpg
mysle, ze dla coupe 6 gen będzie tak samo lub bardzo podobnie.
E57, mylisz sie :aloha: . Każda wersja nadwoziowa/silnikowa ma inna wlepe. Ja np u siebie mam przód: 2,4 tył 2,3 (195/55/15)
Ja do 175/70 14" psikam 2.2 na wszystkie koła ale to zły pomysł coś chyba z zimówkami , bo przód ledwo drogi sie trzyma :(
markos to co napisales uznam za kpine no i zbęde to krzywym usmiechem.
Ja do civica 1,5 hb pompuje na lato
195/50/15 przód 2,5 tył 2,4
na zimę zaś
175/75/r13 przód 2,1 tył 2,0
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.