Zobacz pełną wersję : Wycięcie Kata
Witam
Wycięcie kata w Civicach jest na plus czy na minus ? Mocno głośniejszy się robi ? ;)
Civic z 95r czyli OBD1 więc problemu z 2 sondami tu nie ma ;)
Pozdrawiam
zależy jeszcze co wstawisz w jego miejsce
zwykłą rurę nie chce nic cudować z jakimiś strumienicami
Ogólnie bym go zostawił ale mam zamiar używać szerokopasmówki i nie wiem czy wiercić się w kolektor czy wywalać kata..
Jak wstawisz sama rure to bardzo prawdopodobne ze bedzie brzeczalo w oklicach 3000tys obrotow, jezeli nie przeszkadza Ci to wspawaj rure a jak chcesz miec tak jak powinno to wspawaj porzadny tlumik srodkowy.
Jak wstawisz sama rure to bardzo prawdopodobne ze bedzie brzeczalo w oklicach 3000tys obrotow, jezeli nie przeszkadza Ci to wspawaj rure a jak chcesz miec tak jak powinno to wspawaj porzadny tlumik srodkowy.
jak wspawać tłumik środkowy, przecież w angielce za katem jest środkowy tłumik, to mają być trzy tłumiki ? ? ?
szerokopasmówka bez kata będzie sypała błędami, chyba że ją zamotujesz nie centralnie w rurze przelotowej, a w jakimś specjalnie zrobionym zachyłku.
U siebie mam 3 tłumiki żeby nie było rezonansu, ale jeden środkowy powiększany też podobno robi robotę. Na dwóch seryjnych bez kata pojawił się rezonans w okolicach 3k rpm.
U mnie jest całośc przelot i nic nie brzęczy.
a jak z mocą i głośniścią silnika, kiedy są w układzie aż 3 tłumiki, nie blokuje go zbytnio? bo np BMW E36 1,6 ma tylko tłumik końcowy.
porównując rurkę zamiast kata i tłumik przelotowy zamiast kata przy reszcie seryjnej?
na hamowni nie ma różnicy, jest nieco ciszej i nie ma rezonansu
tak, można zrobić pełen przelot bez brzęczenia, całkiem cichy nawet, kwestia komponentów, choć temat jest raczej o takiej zwykłej serii bez kata :)
jak wspawać tłumik środkowy, przecież w angielce za katem jest środkowy tłumik, to mają być trzy tłumiki ? ? ?
szerokopasmówka bez kata będzie sypała błędami, chyba że ją zamotujesz nie centralnie w rurze przelotowej, a w jakimś specjalnie zrobionym zachyłku.
Szerokopasmówka wsadzona w końcowy tłumik w przypadku występowania kata będzie sypała błędami i albo zostawię go a sondę umieszcze przed nim albo go usunę i sondę będę sobie wkładał na końcu tłumika
Jak wstawisz sama rure to bardzo prawdopodobne ze bedzie brzeczalo w oklicach 3000tys obrotow, jezeli nie przeszkadza Ci to wspawaj rure a jak chcesz miec tak jak powinno to wspawaj porzadny tlumik srodkowy.
Kolego miałem właśnie to samo w okolicy 3 tyś obrotów słychac było rezonans z końcowego tłumika . Pojechałem do kumpla na warsztat i wstawił mi w rurę blaszke z nawierconymi otworami żeby zmniejszyć przepływ i pomogło ale teraz moja honda jest bardziej zamulona i gorzej sie zbiera . Więc mam małe pytanko czy zastąpienie tej rury czymś takim pomoże w pozbyciu sie tego rezonansu
http://allegro.pl/zamiennik-tlumik-katalizator-honda-civic-1-3-1-6-i3167509191.html
ja też wywaliłem swego czasu kata i wspawałem rurkę o takiej samej średnicy co reszta. Przy 3krpm brzęczenie w tłumiku i co gorsza mega lag przy 5-5,5krpm przy przyśpieszaniu. po roku wyciałem to i wstawiłem atrape katalizatora i teraz jest wszystko ok :)
Matiasq dzięki za info właśnie o takie coś i chodziło
:cool:
Rura zamiast kata w:
-d14a2 zero rezonansu itp
-d16y3 odgłos jakbym wspawał wiadro zamiast kata :)
Na tym samym wydechu, brat miał angielkę i podmieniliśmy.
Rura zamiast kata w:
-d14a2 zero rezonansu itp
Właśnie planuję taki zabieg w moim D14A2, wstrzymywałem się z powodu tego rezonansu.
Widzę że niepotrzebnie :) ,ale czy na pewno ?
ja rezonans miałem jak wyciołem kata w d14a2 tylko że ja oprócz tego miałem środkowy i końcowy bosal dedykowany do 1.4 dopiero jak wstawiłem przelotowa atrape kata to wszystko wróciło do normy
karolzales
23-05-13, 22:14
ja bym dał 421 chinol tam masz miejsce na 2 sondy . i po sprawie tylko go owinąć
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.