Zobacz pełną wersję : Rozrząd a jego wiek przy małym przebiegu.
Witam wszystkich Forumowiczów jako nowy :piwo2:
Teleportowałem się sie tutaj z forum mitsubishi. Zaufanie do japońskiej technologii pozostało więc nabyłem Hondę Civic 1.6i LS MB1 D16Y3 z 1995 r.
Samochód ma na liczniku 151 000 km. Rozrząd kpl. był wymieniony przy 102 000 km w roku 2002. Zgodnie z instrukcja brakuje więc jakieś 50 000 km do wymiany. Ale czy ma tutaj znaczenie także wiek paska - ponad 5 lat? Chodzi o starzenie się się gumy. Niektórzy mechanicy doradzają aby zmieniać niezależnie od przebiegu po max. 5-6 latach. Jak miałem Peugeota tak robiłem na wszelki wypadek.
Co radzicie Koledzy i Koleżanki?
Polecalbym zmienic . najlepiej jec do aso i podasz im numer vin i dobiora ci odpowiedni pasek rozrzadu i bedzie to gates lub Unita i masz jakias pewnosc ze nie jest podrabiany itd
do tego rolka gmb lub skf.
Doradzam wymienic , rolke tez.dla swietego spokoju. :aloha:
najlepiej jec
:bicie:
najlepiej jec do aso
najlepiej wymienić na nowy, ale nie koniecznie musi być z ASO, są dobre, tańsze zamienniki
Po co od razu do ASO tam Cie skasują ze hej...kup w mormalnym sklepie napinacz KOYO, pasek Mitsuboshi, przy okazji mozesz tez zmienic paski od pompy wspomagania i alternatora i od klimy jak masz bo i tak bedziesz je musiał ruszyc zeby zdjac rozrząd a jak są na wierzchu to lepiej juz wymienic z pasków polecam Mitsuboshi lub Contitech aha i jak masz klime to przy zdjeciu mozesz tez obejzec napinacz od paska klimatyzacji u mnie przy 140 tys byl ok ale lepiej sprawdz jak bedzie zurzyty to wymien, i jak nie chcesz wydawac masy kasy na to wymien tylko samo łozysko które jest w srodku wybijesz je bez problemu, nowe polecam kupic jakies dobre polecam np NACHI byle by bylo w klasie C3 to znaczy z powiększonym luzem czyli wysokoobrotowe.
Ceny wg jc katalog:
rolka koyo nr E44025 91zł
pasek mitsuboshi nr E34018 64zł
Dzięki. Widzę, że Mitsuboshi i Koyo nie tylko chwalą użytkownicy aut Mitsubishi ale Hondziarze także :-)
abarth81na klimę niestety nie załapałem się ale szyber jest więc może jakąś ulge da w upały. A jeżeli chodzi o paski do wspomagania i alternatora to także polecasz Mitsuboshi lub Contitech?
kolego, przy tym przebiegu proponuje ci wymienic pompe wody, tak zebys nie mial problemow za te 50tys km. przypomne ze producent zaleca wymiane co 200tys km wiec jest jeszcze oryginalna.
Dzięki. Widzę, że Mitsuboshi i Koyo nie tylko chwalą użytkownicy aut Mitsubishi ale Hondziarze także :-)
abarth81na klimę niestety nie załapałem się ale szyber jest więc może jakąś ulge da w upały. A jeżeli chodzi o paski do wspomagania i alternatora to także polecasz Mitsuboshi lub Contitech?
rozrząd:
mitsuboshi/gates-pasek
gmb/koyo-rolka
paski klinowe:
contitech
to polece na podstawie swoich doswiadczeń w wymianach.
ps. a pompe wymien... to tylko 130pln (np. aisin)
Dzięki. Widzę, że Mitsuboshi i Koyo nie tylko chwalą użytkownicy aut Mitsubishi ale Hondziarze także :-)
abarth81na klimę niestety nie załapałem się ale szyber jest więc może jakąś ulge da w upały. A jeżeli chodzi o paski do wspomagania i alternatora to także polecasz Mitsuboshi lub Contitech?
Co do rozrządu to polecam Mitsuboshi, choc jak zmienialem to stary byl zalozony contitech jeszcze u niemca a raczej niemki bo auto kupilem od babki i wyglądał zdrwo jak go zdejmowalem, co do pasków alternatora i pompy to odradzam gaetsa i dalco zalozylem je u siebie bo akurat takie mieli a czas mnie gonił z rozrzadem i teraz załuje bo którys z nich piszczy jak zapale rano auto,potem pisk ustaje.
Ale czy ma tutaj znaczenie także wiek paska - ponad 5 lat?
W odpowiedzi na pytanie, tak ma znaczenie ! producent zaleca wymianę paska max po 6 latach.
Dzięki Panowie. A propo pompy wody: czy GMB jest ok?
No właśnie, zakładał ktoś pompę GMB? Mam już zamówione do B18C4 MB6:
pasek - GATES - 65zł
rolka - GMB - 73zł
pompa GMB - 160zł
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.