Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Jaki termostat?



zbikman
29-12-07, 21:38
Witam. Od jakiegos czasu mam problem z zagrzaniem silnika. Na postoju temperatura jest na normalnym poziomie 1/3 skali a podczas jazdy silnik nie moze sie zagrzac. Wskaznik na zerze.
Jak zakryje chlodnice z przodu kartonem to jest ok..

Mam pytania\
1. Czy to normalny objaw w tych hondach?
2. Czy to wina termostatu czy cos innego moze byc przyczyna?

Jak termostat to jaki polecacie bo na allegro jest tego troche i ciezko wybrac ktory bedzie najlepszy

Pozdrawiam

ferio
29-12-07, 21:45
witaj, ja kupilem termostat firmy wahler.
moje autko dochodzilo do odpowiedniej temperatury ale bardzo wolno, podczas jazdy na trasie z wlaczonym ogrzewaniem mocno spadalo do 1/3. teraz jest tak jak byc powinno czyli minimalnie ponizej polowy. za termostat nie powinienes zaplacic wiecej jak 50-70zl.

ps: to na pewno nie jest normalny objaw i chyba od termostatu powinienes zacząć.

stapi
29-12-07, 23:14
Brat miał dokładnie to samo dokładnie w tym samym modelu. Dzisiaj wymieniliśmy termostat i oprócz drobnych przejsc z zapowietrzeniem układu chłodniczego wszystko wygląda ok. Nowy termostat - 30-40 PLN w KT

Konrad84
30-12-07, 12:28
Witam. Od jakiegos czasu mam problem z zagrzaniem silnika. Na postoju temperatura jest na normalnym poziomie 1/3 skali a podczas jazdy silnik nie moze sie zagrzac. Wskaznik na zerze.
Jak zakryje chlodnice z przodu kartonem to jest ok..

Mam pytania\
1. Czy to normalny objaw w tych hondach?
2. Czy to wina termostatu czy cos innego moze byc przyczyna?

Jak termostat to jaki polecacie bo na allegro jest tego troche i ciezko wybrac ktory bedzie najlepszy

Pozdrawiam

Masz cały czas otwarty termostat w dużym obiegu.
Do kupienia w ASO są dwa termostaty z tej samej fabryki w Japonii. Na jednym jest napisane Honda i kosztuje 120 zł, a na drugim sash i kosztuje 75 zł. Nie kupuj tanich zamienników.

Pzdr.
Konrad

zbikman
30-12-07, 13:38
... ja kupilem termostat firmy wahler

Cieżko mi znależć do Hondy termostat tej firmy wszystkie wahler prawie do Opla...
Troche jest firmy Vernet - używał ktos tego?


...Dzisiaj wymieniliśmy termostat i oprócz drobnych przejsc z zapowietrzeniem układu chłodniczego wszystko wygląda ok...

Na co trzeba uważać przy wymianie zeby sie nie zapowietrzylo?Napisz jakies porady zeby to wszystk wymienic bez problemow..

Pozdrawiam

wunat
30-12-07, 13:50
ja mam vernet i wlasnie bede wymienial :>

Motyl
30-12-07, 18:21
wlasnie bede wymienial
ziom, widze, że za poważną mechanikę się zabrałeś ;)

Co do termostatu to w zależności od tego jaki się kupi są różne temperatury otwarcia.

Przy obecnych temperaturach może się zdarzyć, że auto nie będzie dogrzane, ale to nie tragedia.

zbikman
30-12-07, 18:51
ja mam vernet i wlasnie bede wymienial :>

To daj znaka jak sie sprawuje ten wynalazek z allegro i na co trzeba uwazac przy wymianie..

stapi
30-12-07, 21:36
Na co trzeba uważać przy wymianie zeby sie nie zapowietrzylo?Napisz jakies porady zeby to wszystk wymienic bez problemow..

Pozdrawiam

W sumie to nie wiem co zrobić żeby sie nie zapowietrzyło. Przy wymianie trzeba spuścić troche płynu z chłodnicy (zaworek na wysokości prawej lampy pod zderzakiem), aby poziom płynu spadł poniżej termostatu. My spuściliśmy prawie cały. Po zamontowaniu termostatu do zbiorników nie weszła wymagana ilość płynu i termostat nie otwierał się. Wskazówka temperatury wisiała na 3/4 skali, więc otworzyliśmy korki od chłodnicy i zbiornika wyrównawczego i powoli poziom płynu spadał, aż w końcu było miejsce na pozostałą ilość płynu. Po pewnym czasie wszystko wróciło do normy. W manualu nie znalazłem nic o innej możliwości odpowietrzenia układu. Moja rada - nie spuszczaj całego płynu z chłodnicy :)

wunat
30-12-07, 22:38
ja mam vernet i wlasnie bede wymienial :>

To daj znaka jak sie sprawuje ten wynalazek z allegro i na co trzeba uwazac przy wymianie..
1. nie bede wstawial wynalazku z allegro ale termostat z aso
2. zlece to magikom z JHM ;]

Lcfr
30-12-07, 22:43
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=10517&highlight=termostat
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=21959&highlight=termostat
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=39995&highlight=termostat
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=24815&highlight=termostat


ps. ja bym kupił to co w tych linkach... ludzie jeżdzą i nie narzekaja... skoro mozna miec za 50zł i nie ma sygnałow negatywnych to po co za 120???
TAKATO za ok 50zł jezdzi w 2 moich autach i jest OK ( w jednym innym od ponad 100kkm jest OK)

wunat
30-12-07, 23:14
w aso widzialem za 75pln, minus jakis rabacik...

zbikman
30-12-07, 23:35
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=10517&highlight=termostat
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=21959&highlight=termostat
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=39995&highlight=termostat
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=24815&highlight=termostat


ps. ja bym kupił to co w tych linkach... ludzie jeżdzą i nie narzekaja... skoro mozna miec za 50zł i nie ma sygnałow negatywnych to po co za 120???
TAKATO za ok 50zł jezdzi w 2 moich autach i jest OK ( w jednym innym od ponad 100kkm jest OK)

Dzięki za linki. Bardzo pomocne. Jutro poszukam czegoś made in japan i powinno hulać..
Pozdro.............

Konrad84
31-12-07, 11:55
w aso widzialem za 75pln, minus jakis rabacik...

Właśnie w taki się zaopatrzyłem. Najważniejsze że made in Japan, jest duża szansa że wytrzyma tyle co fabrycznie montowany.

zbikman
18-01-08, 07:42
Witam po przerwie. Wkońcu Hania doczekała sie wymiany termostatu. Założyłem jakiejs firmy EPS (niestety made in Italy - 46PLN) ale narazie wszyskto chodzi jak powinno. Otwiera i zamyka kiedy trzeba. Tak wiec problem rozwiazany. Jeśli macie problemy z termostatem to lepiej szybko to wymienic bo oszczedność na paliwie jest spora.. Pozdrawiam i dziekuje wszystkim za pomoc...

Malik
23-11-08, 15:06
:( szkoda że te linki już nie działalą, bo są na starym forum

Konrad84
23-11-08, 15:29
co ci potrzeba ?

johnyfive
23-11-08, 17:17
Ja bede potrzebował termostat do mojej H bo mam dziwne skoki temp. raz wiecej a raz mniej... max. mialem jakies 1/3 skali no i bardzo długo chodzi na ssaniu i ma falujące obroty ;/ takze wydaje mi sie ze termostat do wymiany.

Konrad84
23-11-08, 18:01
johnyfive, zacznij w końcu czytać forum.

lunatyk
24-11-08, 12:41
siemanko !

mam podobny problem tj wskaźnik pokazuje na połowę ale wydaje mi się, że ogrzewanie jest strasznie lipne :/ w każdym aucie którym jeździłem nie dało się jechać na ogrzewaniu włącząnym na maxa a tutaj jest na maxa i dopiero po jakimś czasie temperatura w aucie robi się taka jaka powinna po paru km ... wczoraj zasłoniłem pół chłodnicy i jest lepiej czuć ciepło np na zmoczone buty i spodnie w śniegu :D:D ale to jeszcze nie jest to ... panowie termostat ? może stare petrygo ? czy spalanie może rosnać na skutek złego termostatu ? mam silnik d15z1 i na pełnym baku zrobiłem trochę ponad 500 km ... i jechałem w granicach 1-4 tyś rpm.

qba1983
24-11-08, 12:53
hmm... kolego, chyba nie kochasz swojego auta... ale jesli choc troche je lubisz... wyjmij ten kartonik z za chlodnicy( takie rzeczy to w duzym fiacie)
jesli temp silnika jest taka jak powinna(czyli 2/5 na wskazniku) a zimne leci z kratek, to...:
- albo masz zapchany filtr przeciw pylkowy(ale w tedy slabo by dmuchal)
- masz zapowietrzony uklad chlodzacy
- nagrzewnica moze byc zapchana
- spadla linka z ciegna otwierajacy zawor do nagrzewnicy(sa 2, jedna pod deska rozdzielcza i droga pod maska na scianie grodziowej)

Malik
24-11-08, 14:07
co ci potrzeba ?

Termostatu.Wyglada na to że nie zamyka sie.
Ale juz kupiłem Vernet za 46zł temp otw. 78st
Zamontuje to sie okaze czy to byl dobry wybór

lunatyk
24-11-08, 17:40
hmm... kolego, chyba nie kochasz swojego auta... ale jesli choc troche je lubisz... wyjmij ten kartonik z za chlodnicy( takie rzeczy to w duzym fiacie)
jesli temp silnika jest taka jak powinna(czyli 2/5 na wskazniku) a zimne leci z kratek, to...:
- albo masz zapchany filtr przeciw pylkowy(ale w tedy slabo by dmuchal)
- masz zapowietrzony uklad chlodzacy
- nagrzewnica moze byc zapchana
- spadla linka z ciegna otwierajacy zawor do nagrzewnicy(sa 2, jedna pod deska rozdzielcza i droga pod maska na scianie grodziowej)

kolega dojeżdzam do szkoły z wilanowa na ursynów auto nie jest w stanie się zagrzać tak szybko więc myśle ze kartonik mu pomaga... ani razu nie załączył sie wiatrak wiec mysle ze nie jest to jakis zły " dodatek " .

wskaźnik powoli leniwie podnosił sie ku górze i trzyma caly czas sie na poziomie połowy [ zarówno przed wlozeniem kartonika jak i po, tylko ze po troche szybciej ... ]

nie to ze leci zimne powietrze leci ciepłe tylko takie cieple jakbym sam tam chuchal :P moze honda tak ma ale w unie jak otkrece na maxa to ciepłe leci tak obficie ze az w nosie zasycha [; tutaj tego nie ma !

qba1983
24-11-08, 18:13
kolega dojeżdzam do szkoły z wilanowa na ursynów auto nie jest w stanie się zagrzać tak szybko więc myśle ze kartonik mu pomaga... ani razu nie załączył sie wiatrak wiec mysle ze nie jest to jakis zły " dodatek " .

wskaźnik powoli leniwie podnosił sie ku górze i trzyma caly czas sie na poziomie połowy [ zarówno przed wlozeniem kartonika jak i po, tylko ze po troche szybciej ... ]

nie to ze leci zimne powietrze leci ciepłe tylko takie cieple jakbym sam tam chuchal :P moze honda tak ma ale w unie jak otkrece na maxa to ciepłe leci tak obficie ze az w nosie zasycha [; tutaj tego nie ma !

hmm... dziwna sytuacja, wskazowka temp cieczy nawet w upaly nie wedruje za polowe...
po za tym, troche nie rozumiem, pozwol ze sie upewnie.:
a) cieple powierze leci, ale slabo dmucha
b) cieple powietrze nie jest wystarczajaco cieple, dmucha tak, ze czapki z glow spadaja;)
ktora odpowiedz jest ci blizsza?
jesli (a) to filtr albo nagrzewnica jest zapchana liscmi lub innym syfem.
(b) problem moze byc w:
-termostat -choc to dziwne skoro woda nagrzewa ci sie normalnie do polowy skali
-zapchana nagrzewnica wewnatrz, kamieniem lub innym syfem,
-zawor nagzrewnicy jest uszkodzon(lub spadla linka)

jest jeszcze jedna rzec, przeciagales hanie do wzszych obrotow? da sie zauwazyc cos takiego, ze jadac powyzej 4tys obr cieple powietrze jest... cieplejsze:D

P.s. kartonikow sie nie wklada, jest to wysoce nie wskazane... i uwazam ze robisz *****iscie doza glupote - ale nie bede cie przekonywal.

lunatyk
24-11-08, 21:56
hehe kolego quiz mi się podoba ! :D

dokładnie tak odpowiedź B ale wszystko jest ok bo linka pracuje ciepłe powietrze jest tylko tak jak mówisz potrzeba mi takiego CIEPŁEGO jakie jest powyżej 4 tyś rpm ! i stad kartonik przed chłodnicą po części załatwił sprawę ! :D

sunnboy
24-11-08, 22:19
nie zebym sie czepial ale z tym kartonem to poplynales kolego po calosci:eek:masz jeszcze jakies ciekawe pomysly?:confused:

lunatyk
26-11-08, 14:05
nie zebym sie czepial ale z tym kartonem to poplynales kolego po calosci:eek:masz jeszcze jakies ciekawe pomysly?:confused:


nie Tobie oceniać moje pomysły :) ot ja mam cel który osiągnąłem czyli cieplutko w aucie :)

qba1983
26-11-08, 14:47
nie Tobie oceniać moje pomysły :) ot ja mam cel który osiągnąłem czyli cieplutko w aucie :)

a pozniej, jak wysra ci uszczelke pod glowica, to bedziesz pytal dlaczego;)
moze wtedy zmienisz zdanie:D

sunnboy
26-11-08, 16:14
kolego ,proponuje Ci przyjac do wiadmosci jedna acz wazna rzecz do glowy,na tym forum jelsli ktos nawet skrytykuje Cie lub Twoje pomysly przynajmniej w kwestiach technicznych, robi to majac na celu Twoje dobro jak i silnika nic poza tym..dziala Ok..powodzenia zatem..pzdr..

lunatyk
27-11-08, 08:50
rozumiem Was chłopaki i chwala Wam za to, ale mam do Was jedno pytanie ... czemu ma wywalić uszczelkę pod głowicą skoro ANI RAZU nie załączył się wiatrak ? i auto nie jest przegrzewane ?