Zobacz pełną wersję : Jaki termostat?
Witam. Od jakiegos czasu mam problem z zagrzaniem silnika. Na postoju temperatura jest na normalnym poziomie 1/3 skali a podczas jazdy silnik nie moze sie zagrzac. Wskaznik na zerze.
Jak zakryje chlodnice z przodu kartonem to jest ok..
Mam pytania\
1. Czy to normalny objaw w tych hondach?
2. Czy to wina termostatu czy cos innego moze byc przyczyna?
Jak termostat to jaki polecacie bo na allegro jest tego troche i ciezko wybrac ktory bedzie najlepszy
Pozdrawiam
witaj, ja kupilem termostat firmy wahler.
moje autko dochodzilo do odpowiedniej temperatury ale bardzo wolno, podczas jazdy na trasie z wlaczonym ogrzewaniem mocno spadalo do 1/3. teraz jest tak jak byc powinno czyli minimalnie ponizej polowy. za termostat nie powinienes zaplacic wiecej jak 50-70zl.
ps: to na pewno nie jest normalny objaw i chyba od termostatu powinienes zacząć.
Brat miał dokładnie to samo dokładnie w tym samym modelu. Dzisiaj wymieniliśmy termostat i oprócz drobnych przejsc z zapowietrzeniem układu chłodniczego wszystko wygląda ok. Nowy termostat - 30-40 PLN w KT
Witam. Od jakiegos czasu mam problem z zagrzaniem silnika. Na postoju temperatura jest na normalnym poziomie 1/3 skali a podczas jazdy silnik nie moze sie zagrzac. Wskaznik na zerze.
Jak zakryje chlodnice z przodu kartonem to jest ok..
Mam pytania\
1. Czy to normalny objaw w tych hondach?
2. Czy to wina termostatu czy cos innego moze byc przyczyna?
Jak termostat to jaki polecacie bo na allegro jest tego troche i ciezko wybrac ktory bedzie najlepszy
Pozdrawiam
Masz cały czas otwarty termostat w dużym obiegu.
Do kupienia w ASO są dwa termostaty z tej samej fabryki w Japonii. Na jednym jest napisane Honda i kosztuje 120 zł, a na drugim sash i kosztuje 75 zł. Nie kupuj tanich zamienników.
Pzdr.
Konrad
... ja kupilem termostat firmy wahler
Cieżko mi znależć do Hondy termostat tej firmy wszystkie wahler prawie do Opla...
Troche jest firmy Vernet - używał ktos tego?
...Dzisiaj wymieniliśmy termostat i oprócz drobnych przejsc z zapowietrzeniem układu chłodniczego wszystko wygląda ok...
Na co trzeba uważać przy wymianie zeby sie nie zapowietrzylo?Napisz jakies porady zeby to wszystk wymienic bez problemow..
Pozdrawiam
ja mam vernet i wlasnie bede wymienial :>
wlasnie bede wymienial
ziom, widze, że za poważną mechanikę się zabrałeś ;)
Co do termostatu to w zależności od tego jaki się kupi są różne temperatury otwarcia.
Przy obecnych temperaturach może się zdarzyć, że auto nie będzie dogrzane, ale to nie tragedia.
ja mam vernet i wlasnie bede wymienial :>
To daj znaka jak sie sprawuje ten wynalazek z allegro i na co trzeba uwazac przy wymianie..
Na co trzeba uważać przy wymianie zeby sie nie zapowietrzylo?Napisz jakies porady zeby to wszystk wymienic bez problemow..
Pozdrawiam
W sumie to nie wiem co zrobić żeby sie nie zapowietrzyło. Przy wymianie trzeba spuścić troche płynu z chłodnicy (zaworek na wysokości prawej lampy pod zderzakiem), aby poziom płynu spadł poniżej termostatu. My spuściliśmy prawie cały. Po zamontowaniu termostatu do zbiorników nie weszła wymagana ilość płynu i termostat nie otwierał się. Wskazówka temperatury wisiała na 3/4 skali, więc otworzyliśmy korki od chłodnicy i zbiornika wyrównawczego i powoli poziom płynu spadał, aż w końcu było miejsce na pozostałą ilość płynu. Po pewnym czasie wszystko wróciło do normy. W manualu nie znalazłem nic o innej możliwości odpowietrzenia układu. Moja rada - nie spuszczaj całego płynu z chłodnicy :)
ja mam vernet i wlasnie bede wymienial :>
To daj znaka jak sie sprawuje ten wynalazek z allegro i na co trzeba uwazac przy wymianie..
1. nie bede wstawial wynalazku z allegro ale termostat z aso
2. zlece to magikom z JHM ;]
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=10517&highlight=termostat
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=21959&highlight=termostat
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=39995&highlight=termostat
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=24815&highlight=termostat
ps. ja bym kupił to co w tych linkach... ludzie jeżdzą i nie narzekaja... skoro mozna miec za 50zł i nie ma sygnałow negatywnych to po co za 120???
TAKATO za ok 50zł jezdzi w 2 moich autach i jest OK ( w jednym innym od ponad 100kkm jest OK)
w aso widzialem za 75pln, minus jakis rabacik...
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=10517&highlight=termostat
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=21959&highlight=termostat
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=39995&highlight=termostat
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=24815&highlight=termostat
ps. ja bym kupił to co w tych linkach... ludzie jeżdzą i nie narzekaja... skoro mozna miec za 50zł i nie ma sygnałow negatywnych to po co za 120???
TAKATO za ok 50zł jezdzi w 2 moich autach i jest OK ( w jednym innym od ponad 100kkm jest OK)
Dzięki za linki. Bardzo pomocne. Jutro poszukam czegoś made in japan i powinno hulać..
Pozdro.............
w aso widzialem za 75pln, minus jakis rabacik...
Właśnie w taki się zaopatrzyłem. Najważniejsze że made in Japan, jest duża szansa że wytrzyma tyle co fabrycznie montowany.
Witam po przerwie. Wkońcu Hania doczekała sie wymiany termostatu. Założyłem jakiejs firmy EPS (niestety made in Italy - 46PLN) ale narazie wszyskto chodzi jak powinno. Otwiera i zamyka kiedy trzeba. Tak wiec problem rozwiazany. Jeśli macie problemy z termostatem to lepiej szybko to wymienic bo oszczedność na paliwie jest spora.. Pozdrawiam i dziekuje wszystkim za pomoc...
:( szkoda że te linki już nie działalą, bo są na starym forum
Ja bede potrzebował termostat do mojej H bo mam dziwne skoki temp. raz wiecej a raz mniej... max. mialem jakies 1/3 skali no i bardzo długo chodzi na ssaniu i ma falujące obroty ;/ takze wydaje mi sie ze termostat do wymiany.
johnyfive, zacznij w końcu czytać forum.
siemanko !
mam podobny problem tj wskaźnik pokazuje na połowę ale wydaje mi się, że ogrzewanie jest strasznie lipne :/ w każdym aucie którym jeździłem nie dało się jechać na ogrzewaniu włącząnym na maxa a tutaj jest na maxa i dopiero po jakimś czasie temperatura w aucie robi się taka jaka powinna po paru km ... wczoraj zasłoniłem pół chłodnicy i jest lepiej czuć ciepło np na zmoczone buty i spodnie w śniegu :D:D ale to jeszcze nie jest to ... panowie termostat ? może stare petrygo ? czy spalanie może rosnać na skutek złego termostatu ? mam silnik d15z1 i na pełnym baku zrobiłem trochę ponad 500 km ... i jechałem w granicach 1-4 tyś rpm.
hmm... kolego, chyba nie kochasz swojego auta... ale jesli choc troche je lubisz... wyjmij ten kartonik z za chlodnicy( takie rzeczy to w duzym fiacie)
jesli temp silnika jest taka jak powinna(czyli 2/5 na wskazniku) a zimne leci z kratek, to...:
- albo masz zapchany filtr przeciw pylkowy(ale w tedy slabo by dmuchal)
- masz zapowietrzony uklad chlodzacy
- nagrzewnica moze byc zapchana
- spadla linka z ciegna otwierajacy zawor do nagrzewnicy(sa 2, jedna pod deska rozdzielcza i droga pod maska na scianie grodziowej)
co ci potrzeba ?
Termostatu.Wyglada na to że nie zamyka sie.
Ale juz kupiłem Vernet za 46zł temp otw. 78st
Zamontuje to sie okaze czy to byl dobry wybór
hmm... kolego, chyba nie kochasz swojego auta... ale jesli choc troche je lubisz... wyjmij ten kartonik z za chlodnicy( takie rzeczy to w duzym fiacie)
jesli temp silnika jest taka jak powinna(czyli 2/5 na wskazniku) a zimne leci z kratek, to...:
- albo masz zapchany filtr przeciw pylkowy(ale w tedy slabo by dmuchal)
- masz zapowietrzony uklad chlodzacy
- nagrzewnica moze byc zapchana
- spadla linka z ciegna otwierajacy zawor do nagrzewnicy(sa 2, jedna pod deska rozdzielcza i droga pod maska na scianie grodziowej)
kolega dojeżdzam do szkoły z wilanowa na ursynów auto nie jest w stanie się zagrzać tak szybko więc myśle ze kartonik mu pomaga... ani razu nie załączył sie wiatrak wiec mysle ze nie jest to jakis zły " dodatek " .
wskaźnik powoli leniwie podnosił sie ku górze i trzyma caly czas sie na poziomie połowy [ zarówno przed wlozeniem kartonika jak i po, tylko ze po troche szybciej ... ]
nie to ze leci zimne powietrze leci ciepłe tylko takie cieple jakbym sam tam chuchal :P moze honda tak ma ale w unie jak otkrece na maxa to ciepłe leci tak obficie ze az w nosie zasycha [; tutaj tego nie ma !
kolega dojeżdzam do szkoły z wilanowa na ursynów auto nie jest w stanie się zagrzać tak szybko więc myśle ze kartonik mu pomaga... ani razu nie załączył sie wiatrak wiec mysle ze nie jest to jakis zły " dodatek " .
wskaźnik powoli leniwie podnosił sie ku górze i trzyma caly czas sie na poziomie połowy [ zarówno przed wlozeniem kartonika jak i po, tylko ze po troche szybciej ... ]
nie to ze leci zimne powietrze leci ciepłe tylko takie cieple jakbym sam tam chuchal :P moze honda tak ma ale w unie jak otkrece na maxa to ciepłe leci tak obficie ze az w nosie zasycha [; tutaj tego nie ma !
hmm... dziwna sytuacja, wskazowka temp cieczy nawet w upaly nie wedruje za polowe...
po za tym, troche nie rozumiem, pozwol ze sie upewnie.:
a) cieple powierze leci, ale slabo dmucha
b) cieple powietrze nie jest wystarczajaco cieple, dmucha tak, ze czapki z glow spadaja;)
ktora odpowiedz jest ci blizsza?
jesli (a) to filtr albo nagrzewnica jest zapchana liscmi lub innym syfem.
(b) problem moze byc w:
-termostat -choc to dziwne skoro woda nagrzewa ci sie normalnie do polowy skali
-zapchana nagrzewnica wewnatrz, kamieniem lub innym syfem,
-zawor nagzrewnicy jest uszkodzon(lub spadla linka)
jest jeszcze jedna rzec, przeciagales hanie do wzszych obrotow? da sie zauwazyc cos takiego, ze jadac powyzej 4tys obr cieple powietrze jest... cieplejsze:D
P.s. kartonikow sie nie wklada, jest to wysoce nie wskazane... i uwazam ze robisz *****iscie doza glupote - ale nie bede cie przekonywal.
hehe kolego quiz mi się podoba ! :D
dokładnie tak odpowiedź B ale wszystko jest ok bo linka pracuje ciepłe powietrze jest tylko tak jak mówisz potrzeba mi takiego CIEPŁEGO jakie jest powyżej 4 tyś rpm ! i stad kartonik przed chłodnicą po części załatwił sprawę ! :D
nie zebym sie czepial ale z tym kartonem to poplynales kolego po calosci:eek:masz jeszcze jakies ciekawe pomysly?:confused:
nie zebym sie czepial ale z tym kartonem to poplynales kolego po calosci:eek:masz jeszcze jakies ciekawe pomysly?:confused:
nie Tobie oceniać moje pomysły :) ot ja mam cel który osiągnąłem czyli cieplutko w aucie :)
nie Tobie oceniać moje pomysły :) ot ja mam cel który osiągnąłem czyli cieplutko w aucie :)
a pozniej, jak wysra ci uszczelke pod glowica, to bedziesz pytal dlaczego;)
moze wtedy zmienisz zdanie:D
kolego ,proponuje Ci przyjac do wiadmosci jedna acz wazna rzecz do glowy,na tym forum jelsli ktos nawet skrytykuje Cie lub Twoje pomysly przynajmniej w kwestiach technicznych, robi to majac na celu Twoje dobro jak i silnika nic poza tym..dziala Ok..powodzenia zatem..pzdr..
rozumiem Was chłopaki i chwala Wam za to, ale mam do Was jedno pytanie ... czemu ma wywalić uszczelkę pod głowicą skoro ANI RAZU nie załączył się wiatrak ? i auto nie jest przegrzewane ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.