Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : którą instalację gazową wybrać?



HakerPL1
08-05-13, 11:16
Witam
Od pewnego czasu chodzi mi po głowie założenie sobie instalacji LPG do auta, a mam Civica EG4 z silnikiem D16W4. Nie będę ukrywał że zależy mi na cięciu kosztów, dlatego mam dylemat którą instalacje gazową wybrać. Znalazłem na allegro 3 instalacje stag 300 - ponieważ ponoć to najlepszy sterownik jaki można założyć do takiego civica w rozsądnych pieniądzach i prosiłbym o poradę którą najlepiej wybrać, oto one:

http://allegro.pl/a35-ac-stag-300-4-isa2-versus-200km-reg-omvl-dream-i3213012403.html

http://allegro.pl/stag-300-4-isa-2-listwa-reg-omvl-red-gurtner-310km-i3176570349.html

http://allegro.pl/sekwencja-ac-stag-300-4-isa2-kme-gold-hana-h2000-i3212990460.html

ma1ster
08-05-13, 12:40
Jak tniesz koszta to po co kupować stag 300 isa? kupić można stag 4 eco, i również będzie dobrze...

snafu
08-05-13, 13:53
stagowskie algorytmy po temp gazu są średnio dopracowane co do niektórych wtryskiwaczy tak więc stag 4 Eko w połączeniu z wtryskiwaczami takimi jak Reg Fast bądź Magic Jet lub Master średnio sobie będzie radziła

lepiej dopłacić parę złoty i zamontować Staga 4 Plus, można go lepiej ustawić

HakerPL1
08-05-13, 16:58
Jak tniesz koszta to po co kupować stag 300 isa?

ogólnie po głowie chodzi mi jeszcze kiedyś w przyszłości doładowanie silnika o ile pozwolą na to finanse, dlatego chyba lepiej teraz przewidzieć tą możliwość niż potem ewentualnie zmieniać niemalże całą instalację gazową

piroman
09-05-13, 00:33
Nie oszczedzaj na instalacji, oszczedzal bedziesz na stacji...
z tych trzech bralbym ostatni zestaw

HakerPL1
09-05-13, 16:28
dzięki wszystkim za odpowiedzi ;)
pozdrawiam ;)

probestic
10-05-13, 07:18
Jak tniesz koszta to po co kupować stag 300 isa? kupić można stag 4 eco, i również będzie dobrze...

Dokładnie jak Ci napisał ma1ster Nie pakuj się w 300 isa, bo to po prostu nie ma żadnego sensu.

HakerPL1
10-05-13, 07:58
Dokładnie jak Ci napisał ma1ster Nie pakuj się w 300 isa, bo to po prostu nie ma żadnego sensu.

różnica w cenie między stag4 a stag300 to 70zł jesteś pewien kolego że lepszy byłby ten stag4?

probestic
10-05-13, 09:59
Tak, jestem :)
Sam wczoraj do kolejnego już auta włożyłem 4 :D i Ci polecam.

snafu
10-05-13, 10:18
tylko zeby to byl stag 4 plus a nie zwylke Eco :-P

ma1ster
10-05-13, 10:47
a to w przypadku d16 nie ma większego znaczenia, dodatkowe korekty... można sobie naprawdę darować, gwarantuję Ci że nie poczujesz tego Ty, ani twój silnik...



Nie będę ukrywał że zależy mi na cięciu kosztów, dlatego mam dylemat którą instalacje gazową wybrać.
...więc nie tniemy tych kosztów, bo sterownik 300ISA to światowa czołówka... Jak już celujesz w taki sterownik, to odżałuj te kilka stów więcej na reduktor i listwę, a nie kupuj takich wątpliwej konstrukcji... Poza tym to co kupisz Ci nie zginie, będziesz mógł sobie kombinować z silnikiem, a instalacja zostanie... A nawet będziesz mógł ją wyjąć i zamontować w innym wozie który zapewne za jakiś czas będziesz posiadał...

HakerPL1
10-05-13, 13:49
a ten stag 4 plus da sobie radę z ewentualnym turbo?

ma1ster
10-05-13, 14:27
mmmm stag 200 nawet da radę... a co dopiero stag 4 eco czy plus.

snafu
10-05-13, 16:20
a to w przypadku d16 nie ma większego znaczenia, dodatkowe korekty... można sobie naprawdę darować, gwarantuję Ci że nie poczujesz tego Ty, ani twój silniku

a instalacja jest dla mnie czy dla silnika ??

a tak na marginesie ma1ster ustawiałeś kiedyś auto w pętli CL na STFT i LTFT oraz w pętli OL na AFR ??




mmmm stag 200 nawet da radę... a co dopiero stag 4 eco czy plus.

i korekty po RPM też nie są potrzebne ??? :p
żenua :P

HakerPL1
10-05-13, 17:01
to co w końcu kupować?
może podpowiecie jakie wtryski zastosować żeby pociągnęło ewentualne turbo, jaki reduktor do 250km?

ma1ster
10-05-13, 19:31
a instalacja jest dla mnie czy dla silnika ?? I dla Ciebie i dla silnika, tak jak to napisałem wyżej...
Nie mam zamiaru wchodzić tu w filozofię, ale wiemy wszyscy co potrafi wymyślić mózg klienta, na zakładzie montażu LPG, co przekłada się później na wszelakiego rodzaju błędne myślenie i niepotrzebny stres, więc wypada przyjąć również, że instalacja jest też dla Ciebie, nie tylko dla silnika...


a tak na marginesie ma1ster ustawiałeś kiedyś auto w pętli CL na STFT i LTFT oraz w pętli OL na AFR ??

Zdarzyło mi się ustawiać korekty w obydwu pętlach, czy to na benzynie czy na LPG, mając EG4 i d16w6, koledze to raczej nie do końca potrzebne, jak również 95% użytkowników samochodów spalających LPG i 70% zakładów LPG, które nie wiedzą, że jest w ogóle coś takiego jak otwarta i zamknięta pętla, jedyne co to takie warsztaty mogą się pochwalić piękną sondą szerokopasmową umożliwiającą pomiar AFR przy WOT, podczas jazdy czy na hamowni podwoziowej...

Ja uważam że koledze ISA do szczęścia jest nie potrzebna, zadając pytanie, potwierdzone tym, że chce ciąć koszty...
Jeśli napisał by, że potrzebuje samochodu zasilanego LPG, bo jest z greenpeace i będzie tym samochodem uprawiał sport rekreacyjny, to polecił bym mu montaż 300ISA i to jeszcze tam, gdzie nie boją się podpiąć sondę do instalacji celem ustawienia owej pętli CL na STFT i LTFT...



i korekty po RPM też nie są potrzebne ???

Jak widać korekta po obrotach kiedyś nie była potrzebna i się dało :D
Natomiast w rzeczy samej tu rację masz, a raczej w przenośni chciałeś powiedzieć, że jest to kiepskie wyjście z sytuacji... :D:D

HakerPL1
12-08-13, 13:34
Witam ponownie :)
Więc tak, wracamy do mojego starego tematu o LPG

Kupiłem instalacje podtlenku LPG i teraz prosiłbym o podpowiedź czy dobre podzespoły mam do swojego D16W4.

A kupiłem takie coś:

Listwa
http://www.drypa.pl/produkt45_WTRYSKIWACZE_-_4-cylindrowe_-__-_Matrix_MJ-XJM.544.18_-_4cylindry___czarna.html

Sterownik:
http://www.drypa.pl/produkt42_WTRYSKI_KME_-_KME_DIEGO_4_cyl._-__-_1.Wtrysk_Diego_G3_4_cylindry_-_elektronika_.html

Reduktor:
http://allegro.pl/kme-silver-fz-6-reduktor-parownik-sekwencja-200km-i3443290805.html


Co o tym sądzicie?


A i jeszcze takie pytanie za 100 punktów, tego kme silver mam w wersji "turbo", będzie on mógł pracować w silniku wolnossącym?