Zobacz pełną wersję : Co za może być
karolzales
07-05-13, 21:49
silnik d15z6 terkotanie po stronie skrzyni po wciśnięciu sprzęgł ustaję
http://youtu.be/spLQOjhiDB0
Kiepsko słychać. Być może, że łożysko oporowe na sprzęgle.
Jak ustaje to na bank nie łożysko oporowe, bo właśnie dopiero po wciśnięciu by hałasowało,
raczej łożyska w skrzyni, typowe w civicu, temat poruszany wiele razy
Jak ustaje to na bank nie łożysko oporowe, bo właśnie dopiero po wciśnięciu by hałasowało,
A to nie właśnie na luzie łożysko oporowe sprzęgła hałasuje, gdy nie przekłada swojej całej siły na docisk?
Bo mi na ten przykład właśnie świszczy/ćwierka, oprę nogę na sprzęgle i cisza, a wiem, że łożysko oporowe jest u mnie nadruszone, bo takie z przymusu wsadziłem :)
Nie bedę wchodził z Toba w polemikę temat był poruszany już nie raz na tym forum,
łożysko oporowe działa praktycznie wyłącznie przy wciśniętym sprzęgle, normalnie jest "odsunięte" od docisku i w zasadzie nie pracuje wcale .....
Więc nie rozumiem jak może coś hałasować jak w danym momencie nie działa?
Gdzieś w temacie wcześniejszym ktoś napisał takie zdanie:
Wciskasz sprzeglo i zaczyna halasowac to lozysko oporowe do wymiany, jak szum ustaje po wcisnieciu sprzegla to lozyska skrzyni.
Nie pamiętam autora bo skopiowałem sobie ten fragment do notatek więc z góry przepraszam jeśli ktoś sie czuje urażony że cytuję jego wypowiedzi.
A tak btw w megance jeżdziłem z tym problemem 2 lata i nic sie nie stało:)
Ja w Civicu jeżdżę drugi rok z tym i nic sie nie dzieje :)
Oczywiście mowa o zużytych łożyskach w skrzyni biegów
Jeśli szumi na luzie, a po wciśnięciu szum ustaje, to masz do wymiany łożysko na wałku, a nie łożyska w skrzyni.
Tak w ramach sprostowania, bo już pare sztuk z tym problemem widziałem/robiłem.
karolzales
08-05-13, 08:09
Jeśli szumi na luzie, a po wciśnięciu szum ustaje, to masz do wymiany łożysko na wałku, a nie łożyska w skrzyni.
Tak w ramach sprostowania, bo już pare sztuk z tym problemem widziałem/robiłem.
na luzie nie szumi dźwięk jest słyszalny podczas jazdy około 2 ts obrotów , łożysko sprzęgła odpada bo jest nowe sprzęgło, mi też się wydaje ze to skrzynia , jadę to słychać, wcisnę sprzęgło dodaje gazu i cisza
Może być skrzynia, tzn. jej łożyska. Jak zmieniałeś sprzęgło nie było luzów na wałku skrzyni ?
Ja u siebie skrzynie zmieniałem przy przebiegu 151 tysięcy, więc nic mnie już nie zdziwi :]
karolzales
08-05-13, 08:12
Może być skrzynia, tzn. jej łożyska. Jak zmieniałeś sprzęgło nie było luzów na wałku skrzyni ?
Ja u siebie skrzynie zmieniałem przy przebiegu 151 tysięcy, więc nic mnie już nie zdziwi :]
tego to nie wiem , wymieniałem w warsztacie na tej skrzyni mam najechane 290 tys bez remontu
łożyska w skrzyni, na pewno na wałku sprzęgłowym, może jeszcze jakieś... typowe, i tak dużo km zrobiła bez remontu
często wymiana nawet jednego łożyska pomaga na terkotanie i głośny szum, bo kupno używki to zależy jak trafisz, niby można zakręcić ręką i posłuchać ale niepewnej sztuki nie wkładałbym na auto bez inspekcji, czasem szkoda roboty... jak sprzedawałem jakieś skrzynie to zawsze robiłem im wcześniej przegląd, żeby komuś przypadkiem nie wcisnąć hałasującego bubla
masz do wymiany skrzynie albo jak masz $ to powymieniaj łożyska w skrzyni ale drożej Cie to wyniesie.. U mnie jest to samo, jak narazie nigdzie nie znalazlem dobrej skrzyni..
karolzales
08-05-13, 11:35
a jaka by był optymalna na trasę i miasto trochę krótsza , myślałem nad s 20 z d14
może s40 z d14a4 ?? średnie fd, długie 5 i krótkie 1/2/3
ew. mam długą 1m z d15z3 z małym przelotem ale musiałbyś ją zabrać osobiście, jak coś to PW
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.