PDA

Zobacz pełną wersję : EJ9 swap D14A3->B18A1(Acura Integra)



Skowron48
07-05-13, 21:30
Cześć,

czy ktoś kiedykolwiek miał styczność ze swapem silnika B18A1 (Acura Integra) w Civicu EJ/EK ?? Padła propozycja zamontowania właśnie takiego silnika do mojej EJ9 w miejsce D14A3.

Pytanie do Was, czy ktoś coś na ten temat wie... jak z wiązką, montażem samego silnika etc.

lozek
07-05-13, 22:14
Montaż silnika jest identyczny jak w przypadku kazdej B serii w 6gen - potrzebujesz 2 łap z EK4 - od strony rozrządu tej co idzie do bloku i tylnej.

soldi
08-05-13, 09:39
elektryka obd0, więc najlepiej by było przeszczepić aparat z obd1 i wiązkę już na obd1 ogarnąć.. chyba że nie chcesz w kompie grzebać, to i na obd0 można przejść :P to akurat bez różnicy na etapie przeróbki wiązki

Skowron48
10-05-13, 17:50
elektryka będzie ogarniana, bo jak dłubać z sensem w NA to trzeba też wystroić :) Przy dolocie, wydechu i jakiś wałeczkach można zrobić konkurencję dla c4 :)

Lucas.FK2
10-05-13, 19:07
Ale to jest silnik bez VTEC'a kocie. Jakie tam wałki bys planował włożyć?

FaziRBK
10-05-13, 19:27
A którą masz wersje silnika? 130 czy 140 konną? Bo był dwie :)

Skowron48
11-05-13, 14:51
A którą masz wersje silnika? 130 czy 140 konną? Bo był dwie

Na szczęście to 140 bhp (104 kW; 142 PS) @ 6300 rpm & 127 lb·ft (172 N·m) @ 5200 rpm, więc przy dobrych wiatrach i modyfikacjach byłoby ok. 160 hp


Ale to jest silnik bez VTEC'a kocie. Jakie tam wałki bys planował włożyć?

wałek pewnie ten sam(chyba nic nie da od B18B1 czy B20) tylko + regulowane kółko i oczywiście odpowiednie strojenie.