Zobacz pełną wersję : VTEC-E - coś z silnikiem.
danieljachec
29-12-07, 16:00
Witam,
od dłuższego czasu próbuje rozwiązać mój problem ale bez skutku, mam D15Z3 1.5 VTEC-E.
Co sie dzieje:
- silnik chodzi jakoś głośniej i na biegu jałowym i podczas jazdy
- jest jakiś słabszy, zamulony,
- podczas jazdy jak wcisne mocniej w pedał reakuje dopiero po 1-2 sekundach i często szarpnie
- na jałowym biegu silnik nabiera jakichś drgań, i mam wrażenie że w środku wszystko zaczyna drżeć :/
- na biegu jałowym przy włączeniu np świateł czy ogrzewania szyby obroty spadają ale wracają do stałych obrotów, chociaż czasami przy mocnym obciążeniu alternatora troche pływają, samochód jest bez klimy.
- najciekawsze jest to że raz na jakiś czas nie tankując nowego paliwa i nic nie ruszając wszystkie te problemy znikają, chodzi cichutko, pięknie bzyczy, jest dużo mocniejszy, jak zupelnie inny samochod; po czym po dniu, dwóch znowu to samo, co doprowadza mnie jeszcze bardziej do furii :djablek:
Co już próbowałem:
- wymieniłem rozrząd wraz z pompą wody i wszystkimi paskami klinowymi - bez zmian,
- wymieniłem olej, filtr paliwa i powietrza - bez zmian,
- wymieniłem akumulator, ładowanie jest w porządku - nic nie pomogło,
- wymieniłem świece i przewody WN - bez zmian,
- regulacja zaworów w ASO - nic nie pomogło,
- samodiagnostyka nie wykazała żadnego błędu,
- resetowałem kompa i też bez skutku,
- w ASO zwrócili uwagę na cieknącą pompę od wspomagania i układu sprzęgła
- sprawdzałem różne paliwa, jest mała różnica w mocy ale nie rozwiązuje to mojego problemu,
A może te silniki VTEC-E już tak mają? Mógłbym się z tym pogodzić gdyby samochód nie zamieniał się raz na jakiś czas w małą bestię :)
Spróbuje jeszcze coś zrobić z pompą wspomagania i sprzęgła. Można je dać do regeneracji? czy lipiej od razu wymienic?
A może to coś z alternatorem? chociaż niby ładowanie ma w porządku.
Wiem że były już podobne tematy na forum, ale wszystkie je przeczytałem i żadne porady jak widać nie pomogły.
Z góry dzięki za podpowiedzi.
A lambda?? To że samodiagnostyka nie pokazała błędu nie koniecznie musi oznaczać że z nią wszystko ok, bynajmniej takie wnioski można wyciągnąć czytając forum. spalanie w ogóle masz normalne??
danieljachec
29-12-07, 19:05
Ze spalaniem raczej w porzadku w trasie spali nawet 5l, w mieście ok 8-10l.
A jak sprawdzić czy lambda jest dobra?
Wydech może przypchany? U mnie w Skodzie jak kat się spalił to najpierw się zmuliła, potem pochodziła jak złoto, aż w końcu nie zapaliła, bo spaliny nie miały którędy pójść (zapchane tłumiki ;X)
danieljachec
29-12-07, 19:50
jak sprawdzić czy tłumiki są zapchane?
Możesz spróbowac jeszcze wlać "STP do wtryskiwaczy", sprawdzić pompę paliwa oraz czy dolot jest czysty przed filtrem powietrza i dalej do przepustnicy.
Ewentualnie "przeczyścić" go jazdą na wysokich obrotach (tzw odmulanie :) )
danieljachec
29-12-07, 21:35
Tzw "odmulanie na wysokich obrotach" często stosuje ;)
sprawdze ten dolot przed filtrem powietrza i dalej bo ostatnio miałem wrażenie jakby wydobywał się z niego dziwny świst
spróbuje też STP do wtryskiwaczy i pompe paliwa, dam znać czy coś pomogło.
A co z tym zapchanym wydechem, jak to sprawdzić?
A czym niby miałby się zapchać wydech? Ja rurkę na końcu mogę białą rękawiczką sprawdzać i praktycznie nie zostawia śladu :d . A katalizator możesz sobie tak doraźnie sprawdzić kukając przez otwór po wykręconej sondzie lambda.
A czym niby miałby się zapchać wydech?
a tym badziewiem z tłumików np.,
mieliśmy tak w d15z6 - zapchał się końcowy tłumik i moc poszłaaaaaa. Głośniej nie było tylko nie chciała jechać. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
danieljachec
09-01-08, 09:23
Witam
-zalałem na Shellu V-Power,
-zastosowałem STP do wtrysków,
-zresetowałem na koniec kompa no i ją porządnie przegoniłem (pierwszy raz doszedlem do -6000rpm :aloha:
i musze przyznać, że jest znaczna różnica, jest lepsze przyspieszenie, teraz nie zamula, nie szarpie i jest różnica w mocy. Narazie poprawa trwa drugi dzień, zobaczymy jak długo.
Zastanawiają mnie jeszcze 2 rzeczy:
-między 2500-3000rpm "warkocze" być może to normalne ale wolałbym żeby tego nie było,
będę musiał jeszcze sprawdzić ten wydech
-na drugim biegu powyżej 4000rpm jest nagły skok mocy, tryb econo przecież włącza/wyłącza się na 3,4,5 biegu (jest to silnik VTEC-E).
Dzięki za podpowiedzi
-na drugim biegu powyżej 4000rpm jest nagły skok mocy, tryb econo przecież włącza/wyłącza się na 3,4,5 biegu (jest to silnik VTEC-E).
Dzięki za podpowiedzi
U mnie jest dokładnie tak samo choć mam 1.4. Podobno silniki Hondy właśnie po przekroczeniu 4000 obr. budzą sie do życia :d
-na drugim biegu powyżej 4000rpm jest nagły skok mocy, tryb econo przecież włącza/wyłącza się na 3,4,5 biegu (jest to silnik VTEC-E).
Jeśli dobrze zrozumiałem opis pracy silnika VTEC-E na stronie http://www.hondapl.org/
to wynika z niego, że sterowanie pracą zaworów dolotowych odbywa sie niezależnie od biegu jaki aktualnie masz wrzucony, ale od aktualnego zapotrzebowania na moc (w granicach od 2500 obr/min przy pełnym otwarciu przepustnicy do 3200 obr/min przy częściowym otwarciu przepustnicy mechanizm rozrządu otwiera maksymalnie wszystkie zawory dolotowe, powodując przyrost mocy) - dlatego również na I i II biegu jest odczuwalny nagły przyrost mocy.
Tak przynajmniej jest w mojej Hondzie. :)
Dodatkowo jeśli chodzi o ekonomiczny tryb pracy silnika to Procesor sterujący oblicza na podstawie informacji otrzymywanych z czujników monitorujących prace silnika najkorzystniejszą wielkość dawki paliwa w konkretnych warunkach jazdy, w celu spalania możliwie ubogiej mieszanki.
A jeśli chodzi o zieloną lampkę sygnalizacyjną na tablicy przyrządów to pełni ona jedynie funkcje informacyjną i rzeczywiście świeci sie jedynie gdy silnik pracuje w trybie spalania ubogiej mieszanki. Ale kontrolka ta nie zapali sie jeżeli:
- zimny silnik,
- samochód porusza się na I lub II biegu,
- prędkość jazdy jest niższa niż 20 km/h lub wyższa niż 120 km/h.
SPUTNIK1957
10-01-08, 16:45
zalałem na Shellu V-Power, Przecież toż to jest Orlen eurosuper95 ;) Ponoć V-Power Racing jest orginalnym paliwem z niemiec ale znając kombinatorstwo polaków to i z tym może być róznie
A jeśli chodzi o zieloną lampkę sygnalizacyjną na tablicy przyrządów to pełni ona jedynie funkcje informacyjną i rzeczywiście świeci sie jedynie gdy silnik pracuje w trybie spalania ubogiej mieszanki. Ale kontrolka ta nie zapali sie jeżeli:
- zimny silnik,
- samochód porusza się na I lub II biegu,
- prędkość jazdy jest niższa niż 20 km/h lub wyższa niż 120 km/h.
Witam Serdecznie !
Mam pytanie odnośnie odwrotnej sytuacji.
Kilka razy zdarzyło mi się, że moja hona weszła w tryb ECONO i jakby się zablokowała.
Mimo przyspieszania nie wychodziła z tego stanu i czułem się jakbym jechał na 3 garkach.
Czy wiecie co może być przyczyną ?
Dodam, że auto było conajmniej 2 h w trasie, a objaw zniknął po wyłączeniu i ponownym odpaleniu silnika.
Pozdrawiam
_________________
Kilka razy zdarzyło mi się, że moja hona weszła w tryb ECONO i jakby się zablokowała.
Mimo przyspieszania nie wychodziła z tego stanu i czułem się jakbym jechał na 3 garkach.
Z takim przypadkiem ja się nie spotkałem ale wygląda jakby komputer tylko dozował zubożałą mieszankę. A jeśli chodzi o przyczynę to obstawiałbym albo czujnik LAF (czyli coś co jest zamiast czujnika Lambda w silniku VTEC-E) na postawie jego pomiarów komputer określa wartość współczynnika składu mieszanki lub jakiś chwilowy problem z samym komputerem. Można by mu zrobić reset i sprawdzić czy sytuacja sie powtórzy. I wówczas ewentualnie wziąć pod lupę LAF.
prędkość jazdy jest niższa niż 20 km/h lub wyższa niż 120 km/h.
jak bardzo nie depczesz to spokojnie ECONO pali sie do 140
Skydiverek
12-01-08, 10:26
ja raz mialem taki przypadek ze w D15Z1 komp przelaczyl faze przy 4000obr. Normalnie przelacza od 2500 do 3300. Mam VTEC lampke i jechalem na 5 biegu na auostradzie i bardzo powoli przyspieszalem. Chcialem sprzwdzic kiedy sie przelaczy....no i doszedlem do 160km/h i dopiero wtedy sie przelaczyl. Cos sie zablokowac musialo. Ale do 160 na ubogiej mieszance...dobre by to bylo :)
Hej !
Zresetowałem i "nauczyłem" kompa od nowa. Jak problem się powtórzy to sprawdzę czujnik LAF.
P.S. Teraz sobie przypomniałem że zdarza się to przy dłuższej jeździe na 3 biegu w terenie górzystym. Ale to chyba nie ma znaczenia.
Dzięki za pomoc
Pozdrawiam :)
danieljachec
18-01-08, 10:06
Witam!
Problem znowu wrócił! :(
Znowu zamula, raz bardziej raz mniej i jakoś głośniej chodzi, warkocze tak jakby wydech.
Biore się teraz za wydech i katalizator.
[ Dodano: Wto 22 Sty, 2008 ]
Witam!
Wciąż nie sprawdziłem wydechu i katalizatora czy nie jest zapchany, nikomu sie nie chce tego robić bo ponoć śruby są często tak zapieczone ze często trzeba rozwiercać, to prawda?
Sam bym się za to zabrał ale nie mam kanału.
Ale coś mnie tknęło żeby sprawdzić jeszcze rozrząd. Zmieniałem go jakies 10tys km temu, u mechanika, który niby jest dobry, wszyscy go polecają. Okazało się po sprawdzeniu, że rozrząd był przestawiony o 4 ząbki!! Brakowało też jakiegoś klika przy śrubie koła pasowego.
Dodatkowo regulacja silnika, jak zapytałem gościa na czym ona polegała, powiedział że ustala się skład powietrza w mieszance...
Suma sumarum silnik teraz hula,
Jest mocniejszy, i szybciej reaguje na wciśnięcie :aloha:
Teraz już wszystko gra chociaż dalej wydaje mi się że wciąż chodzi jakoś za głośno, kiedyś tak nie warkotał, nieszczelny wydech czy co?
[ Dodano: Pon 28 Sty, 2008 ]
Witam,
próbowałem w weekend sprawdzić katalizator, ale w żaden sposób nie udało mi się odkręcić 2 śrób łączących katalizator z kolektorem z sondą też się pałowałem ale nic z tego.
zadziałałem odrdzewiaczem, ale to raczej nie pomagało.
Chyba sobie po prostu na razie odpuszcze.
Generalnie to ustawinie rozrządu+STP do wtryskiwaczy+restet kompa znacznie poprawiło dynamike silnika :aloha: I to mi wystarczy:)
A na to że silnik czy wydech jest raz głośniejszy a raz chodzi cicho to na to przyknę oko.
Mam problem z palaca sie kontrolka econo. Mianowicie zawsze zapalala mi sie na 3, 4, 5 biegu tak od 2000 do 3300 obrotow. Teraz cos sie pozmienialo :( swieci sie na 3 do 3000 obrotow, na 4 tak do 2700 a na 5 juz do 2500 :( pozniej juz sie nie chce zapalac. A przy 100km/h juz sie nie pali, a wczesniej sie palila. Czyzby oznaczalo to ze auto bedzie mi wiecej palic? Teraz pali mi okolo 5,5l na 100. Co zrobic, czego szukac? Niedawno dolewalem STP do wtryskiwaczy.
Czuje, ze auto jest slabsze, glosniejsze...
Jak robi sie restart kompa? Wystarczy zdjac tylko klemy od aku? jak mam alarm to czegos nie schrzanie w alarmie?
Ziom, o resecie kompa masz sporo tematów, bezpiecznik 7,5 A. Reset kompa raczej nic nie da.
A nie masz jakichś filtrów może przypchanych?? Ja bym raczej w tym kierunku szedł najpierw.
Zaraz po zakupie filtr powietrza mialem przedmuchany sprezonym powietrzem. Paliwa nie wymienialem. Zrobilem 5 tys i wsio bylo OK. Teraz zaczelo sie to co napisalem...
Zaraz po zakupie filtr powietrza mialem przedmuchany sprezonym powietrzem
to jakas nowa metoda regeneracji filtra... ?? :bicie:
nie lepiej kupic nowy, uwierz mi nie zbankrutujesz...
Paliwa nie wymienialem
to wymnien kiedysa przy okazji... ale mysle ze nie w tym tkwi problem. stawiam na filtr powietrza lub zabrudzona przepustnica. komp nie wywala ci zadnych bledow ??
Nie mieli w miasteczku takiego filtra wiec przeczyscilem powietrzem. Wymienie jak dostane takowy filtr. A przepustnica gdzie sie znajduje i w jaki sposob ja sie czysci?
Komp nie wywala bledow, tzn. w czasie jazdy zolta kontrolka (check) sie nie zapala...Jest tak jak bylo wczesniej, czyli po przekreceniu kluczyka sie zapala i zaraz gasnie.
dołączę się do tematu
Wczoraj (przed regulacją silnika i wymianą świec):
silnik przy równej pracy, na trasie, delikatnie przerywał. Po przekroczeniu 3500obr/min włączał się vtec i czuć było lekkiego kopa. Im bliżej odcinki tym głośniejszy stawał się świst z silnika.
Dziś (po regulacjach i wymianie świec):
silnik nie przerywa, jest żwawszy na dolnych obrotach, nic nie gwiżdże. Nie wyczuwam kopa po przekroczeniu 3500obr/min.
Czy vtec powinien włączać się niewyczuwalnie/płynnie, czy dawać lekkiego kopa? Zastanawiam się czy wszystko zostało dobrze wyregulowane
Włączenie się VTEC`a powinieneś czuć najmocniej na 1 i 2 biegu ( im wyższy tym słabiej). Najlepiej zamontuj kontrolkę (diode) która będzie zapalać sie przy przełączaniu się vtec`a
no tak ale on ma EK3 takze moze pomarzyc raczej o odczuciu vteca,przynajmniej kumpel ma ten sam silnik i zalaczanie vteca jest raczej niewyczuwalne:(
Włączenie się VTEC`a powinieneś czuć najmocniej na 1 i 2 biegu
masz na myśli vtec czy vtec-e? w zasadzie nie mamm zielonego pojęcia czy powinna być jakakolwiek różnica w ich odczuwaniu (poza momentem gdy stoisz przy dystrybutorze paliwa :D)
no tak ale on ma EK3 takze moze pomarzyc raczej o odczuciu vteca,przynajmniej kumpel ma ten sam silnik i zalaczanie vteca jest raczej niewyczuwalne:(
to by znaczyło, że przed strojeniem silnika miałem zwalone niskie obroty i dobrego vteca - czułem różnice między "bez" i "z" vtecem. Po wystrojeniu niskie obroty zwiększyły kulturę pracy i płynnie przechodzą w vteca? dobrze rozumiem?
Po pierwsze- zły dział geje :P Po drugie-zapomnijcie o odczuwaniu vtec'a w econo ;) To nie ma nawet krzywki trzeciej, tu sie tylko zawory dołączają panowie ;)
na econo to i 170 km/h da rade jechać ! :D pod warunkiem rozpędzenia się do 180 i na 4 wrzuceniu 5 biegu nie przyspieszajac dalej :P wtedy kontrolka sie zapali i mamy :P a tak przy rozpedzaniu to 140 km/h to zaden problem :-)
nie wiem czemu piszecie ze econo załącza się przy obrotach ... moim zdaniem to bardziej położenie przepustnicy, 3 bieg i pedał gazu do dechy i zapomnij o econo w całym zakresie 3 biegu ... a jak nogą " miziasz " pedal gazu wcisniety leciutko to zieleni się na desce rozdzelczej i jesteś szczęsliwszy przy dystrybutorze :P
problem polega na tym ze jedni pisza o kontrolce ECONO a inni o tym kiedy VTEC wychodzi z ustawien ekonomicznych(co dzieje sie wlasnie przy 3tys obr)
kontrolka econo zapala sie w ustalonyc warunkach(predkosc, obroty oraz obciazenie silnika) dlatego tez mowim ze econo zapala sie przy tylu i tylu obr, ale fakt powinnismy napisac ze - "moze" zapalic sieprzy tych obr.
dlatego tez jakos nie wierze, ze kontrolka econo zapali sie przy 170km/h, a do 140km/h to raczej d15z3 bo d15z8 raczej nie dotrwa do tych obr
d15z3 :) do 140 - 150 km/h przy normalnym rozpędzaniu ;-) z sprawnym termostatem ( to tak do Qby specjalnie :D:D)
170 owszem ale nie wiem czy jasno napisałem jak to zrobić :P pakujesz na 4 do 170- 180 czy tam ile pojdzie =] :) wrzucasz 5 bieg i nie wciskasz gazu tylko trzymasz wszystkie nogi na podłodze auta [ coś jakby hamowanie silnikiem ale wysoki bieg ] i wtedy zapala się kontrolka ECONO bo auto zwalnia :P ale chwila jest na tyle długa że smiało można zdjęcie zrobić :D:D
rozkminiliśmy z kumplem patent że kontrolka powinna byc ECONO i swiecic na zielono przy wolnej jeździe a potem czerwna i ECO NO ( NO ECO ! ) przy pałowaniu :D:D:D
Ja na ECONO dociągnąłem do licznikowych 155 km/h ale w 5d to tylko D15Z3 tak potrafi, nowsze Z8 mają jakiś kaganiec do 120 chyba. W starszym tak jak pisze @lunatyk zależy to od obciążenia i otwarcia przepustnicy w granicach 3800rpm, przy tych 155 samochód miał jeszcze na tyle lekko by jechać na ubogiej mieszance - nie było z górki, ot równa droga, może wiatr w plecy ;) sprzyjające warunki poprostu...
Aha, jechłem wtedy w samych skarpetkach :D (długa trasa latem hehe) i mogłem mieć lepsze wyczucie pedału gazu :D normalnie w butach 140 z ECONO robi sie na miętowo :)
mi tez sie econo pali do ok 140 ... i na trzecim biegu przy ok 3600 czuc zmiane charakterystki silnika... wiadomo ze nie ****ie jak w b18 czy cos ale czuc
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.