Zobacz pełną wersję : Zrób to sam - wejście liniowe AUX do radia fabrycznego (4D)
Witam,
Pprzeglądając jedno z forów amerykańskich natknąłem się na patent zrobienia domowym sposobem wejścia liniowego. W części samochodów amerykańskich podpinano się do już istniejącej wiązki, u mnie jak i pewnie w większości wersji europejskich 4D, takowej nie było, było za to wolne gniazdo w radiu.
Co potrzebujemy:
-Kabelek zakończony 3,5mm Jackiem (odradzam słuchawkowe)
-Stary kabelek łączący napędy optyczne komputera z kartą dźwiękową
-skrzynkę piwa
-odrobinę cierpliwości
Przygotowujemy kabelek - ja kupiłem 1m kabla stereo i wtyczkę do samodzielnego zlutowania. Pamiętamy, że czubeczek i pierścień to kanały, obudowa/największa cześć wtyczki to masa. Kable od kanałów przeważnie mają własne izolacje wewnątrz. To co je oplata to przewód masowy.
Z drugiej strony dolutowujemy 3 blaszki wyciągnięte z naszego kabla od napędu. Ładnie trzymają się pinów w naszym radiu.
http://i1135.photobucket.com/albums/m635/Connector8/IMG_0036.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/Connector8/media/IMG_0036.jpg.html)
Potrzebujemy też zworki. Do zrobienia wedle uznania, można połączyć dwie blaszki z ww kabla, lub użyć jakiejś komputerowej.
Podłączamy do radia wg schematu:
http://i1135.photobucket.com/albums/m635/Connector8/AuxH.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/Connector8/media/AuxH.jpg.html)
My wykorzystujemy tylko trzy piny dla przygotowanego kabelka, dwa mostkujemy (5 i 15). Mostkowanie daje radiu "sygnał", że wtyczka jest w gnieździe.
b3 = aux sgnd (ground for the signal) Masa
b4 = aux sh gnd (shielding ground for preventing the signal interference from other devices)
b5 = aux gnd (aux detection wire for switched type female jack)
b13= aux l (left signal) Lewy kanał
b14 =aux r (right signal) Prawy kanał
b15 = aux det (aux detection wire for switched type female jack)
Powinno to wyglądać tak: (na zdjęciu nie ma zworki, a musi ona być)
http://i1135.photobucket.com/albums/m635/Connector8/IMG_0040.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/Connector8/media/IMG_0040.jpg.html)
Piny liczymy od lewej do prawej, od góry później dół. Żeby sprawdzić, czy wszystko jest ok mostkujemy najpierw b5 i b15 i włączamy radio. Jeśli podłączyliśmy dobrze powinno nam się na wyświetlaczu pokazać "AUX" po naciśnieciu przycisku CD/AUX. Powinno się też przełączać między CD a wejściem liniowym.
http://i1135.photobucket.com/albums/m635/Connector8/IMG_0044.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/Connector8/media/IMG_0044.jpg.html)
Wyprowadzamy kabelek gdzie nam pasuje, ja doprowadziłem do schowka za lewarkiem. Składamy wszystko i cieszymy się muzyką z mp3 i innych grajków :D
Final effect:
http://i1135.photobucket.com/albums/m635/Connector8/IMG_0042.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/Connector8/media/IMG_0042.jpg.html)
Od siebie radzę użyć najwyższej jakości kabi aby się później nie rozczarować ;)
Prawda, na początku odradzałem kable słuchawkowe - za pierwszym razem użyłem kabla od starych słuchawek z iPODa i miałem straszny przydźwięk, a muzykę słychać było tylko przy radiu odkręconym prawie na full. Wiem, że ludzie mieli podobne akcje właśnie z kablami słuchawkowymi :)
Marzy mi się takie rozwiązanie. Przywiało mnie z innego działu - da się takie coś zrobić w kaseciaku?
Paluch_tcw
07-05-13, 19:36
Wiesz coś może czy w seryjnym radiu z 5D z przedlifta (wersja z navi) będzie to wyjście ?
Panowie czy w 8gen hb 3d zabawa polega dokladnie na tym samym??
SUPER SPRAWA
Pozdrawiam
butler.gdansk
07-05-13, 23:46
No generalnie mowa tu o alternatywie dla emulatorów zmieniarki które umożliwiają (między innymi) podłączenie AUX i kosztują około 260-330zł np tu XCarLink (http://allegro.pl/xcarlink-mp3-honda-accord-civic-crv-warszawa-i3220086005.html) albo YaTour (http://allegro.pl/zmieniarka-mp3-usb-sd-honda-accord-civic-xcarlink-i3206282020.html).
Te emulatory podłącza się z tyłu do radia w gniazdo zmieniarki CD. Na fotce którą wyżej wrzucił Connector to pierwsze gniazdo z lewej.
http://i1135.photobucket.com/albums/m635/Connector8/IMG_0040.jpg
Jeśli chodzi wersje z wbudowanym navi to sytuacja się trochę komplikuje bo w to gniazdo podłączona jest właśnie nawigacja.
Wyjściem z tej sytuacji jest dokupienie kabelka rozdzielającego Honda Y cable (http://www.xcarlink.co.uk/product.php?productid=59&cat=18&page=1). Tak mam u siebie.
http://www.xcarlink.co.uk/images/P/honda%20Y%20cable.jpg.
Plusem tych emulatorów jest to że dodatkowo mamy wyjście USB, kartę pamięci, opcjonalnie Bluetooth...
Ale tu kolega podał w sumie DARMOWĄ alternatywę.
Jeśli ktoś potrzebuje tylko wejście liniowe i zbędne mu inne gniazda to nie musi już przepłacać za emulator więc duży plus za info :)
Nie wiem jaki komplet złącz ma radio w 5D, jeśli tylko znajduje się tam takie 20 pinowe złącze, to myślę że da się zrobić. Proponuje zajrzeć do serwisówki i odnaleźć schemat okablowania z podporządkowaniem pinów, tak jak na zdjęciu które wrzuciłem :)
Mam jeszcze pytanie czy można gdzie kupić samą wtyczkę do radia??
connector ,a jak się zachowuje wyswietlacz po podłączeniu czegokolwiek,pokazuje coś konkretnie nazwy itp czy co?
connector ,a jak się zachowuje wyswietlacz po podłączeniu czegokolwiek,pokazuje coś konkretnie nazwy itp czy co?
Jak ma pokazywać jak podłączasz to minijackiem do wyjścia audio w telefonie/mp3 :) to nie emulator zmieniarki tylko po prostu wejście sygnałowe
Nic się nie dzieję poza napisem AUX. Cała reszta obsługi spoczywa na urządzeniu które podłączasz. Radio robi wyłącznie za wzmacniacz sygnału.
Wiesz coś może czy w seryjnym radiu z 5D z przedlifta (wersja z navi) będzie to wyjście ?
Proszę bardzo opis : KLICK (http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=pl&prev=/search%3Fq%3Dhonda%2Bcivic%2Bfk2%2Bfactory%2Bnavig ation%2Bscreen%26client%3Dfirefox-a%26hl%3Dpl%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26biw% 3D1280%26bih%3D682&rurl=translate.google.pl&sl=en&u=http://www.civinfo.com/wiki/index.php%3Ftitle%3DAudio_connections&usg=ALkJrhiMDqyoeXhKkPT3_wQdwTzAfm3JSA)
http://www.civinfo.com/wiki/images/b/bf/Withnav.gif
Kasio, widziałeś gdzieś rozpiskę pinów do podłączania kamerki pod napęd DVD do polifta?
Znalazłem na civinfo do przedlifta z info, że polift ma inne. I nie namierzyłem tych nowych :(
connector czy Ty masz wersję exe ze sterowaniem radiem w kierownicy?
pytam ,bo dziś zrobiłem wg Twojego opisu mod i w miejscu ,gdzie trzeba wpiąć te piny jest wtyczka z 2 pinami ,ktora trzeba wyjąć,żeby wpiąć piny,co się okazuje aux działa ,ale nie ma sterowania radiem z kierownicy,także ta wtyczka jest potrzebna,teraz to ,albo zlikwidować wyjście aux ,albo połączyć te dwa brakujące piny w taki sam sposób jak podany mod
temat ogarnięty,wszytko działa tak jak autor miał na myśli:D
To jeszcze napisz co było problemem.
problem był taki ,że autor pokazał co zrobić ,by mieć aux ,ale najprowdopodobniej miał wersję auta bez sterowania w kierownicy i w miejsca ze zdjęcia ,gdzie wpina się piny jest dodatkowa złączka ,którą trzeba wypiąć(wtedy nie ma sterowania z kierownicy),problem można rozwiązać na kilka sposobów,ja zrobilem tak ,że dodałem kabelek od wtyczki do radia z pinami z kompa,tak jak wcześniej napisał autor tematu
ogólnie dzięki,najbardziej cieszy się mój synek ,bo ma swoje ulubione piosenki ,więc mu je ściągam,a ja nie musze ich wypalać na płytkach
Witajcie!
Chciałem spytać czy ten patent na zrobienie AUX IN, zadziałał komuś w Civic 8gen. (przed liftingiem)?
ten patent dotyczy 8 gen przed liftem :confused:
przepraszam nie dopisałem. Chodziło mi o najbardziej typową wersję HB 3d bądź 5d.
Gdyby kogoś interesowało na eBay jest gotowy kabelek jack np. tu http://www.ebay.com/itm/Male-Jack-3-5mm-AUX-Input-Audio-Cable-Adaptor-for-HONDA-MP3-iPod-iPhone-5-5S-5C-/321365088804?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Model%3ACivic&hash=item4ad2da1a24&vxp=mtr
natomiast gdyby ktoś chciał się bardziej pobawić można zamontować oryginalną wtyczkę aux in nr. katalogowy 39112-SNA-A01 (wtyczka wykorzystuje wejście aux ze switchem czyt. detekcją wpięcia kabla jack).
Gdyby kogoś interesowało na eBay jest gotowy kabelek jack np. tu http://www.ebay.com/itm/Male-Jack-3-...da1a24&vxp=mtr
obsługuje sterowanie radiem w kierownicy?
Z tego co widzę to nie. Jest 6 pinów czyli tylko do aux. Ci co mają obsługę z kierownicy mogą wyciągnąć z obecnej kostki piny i wsunąć w tą.
Z tego co widzę to nie. Jest 6 pinów czyli tylko do aux. Ci co mają obsługę z kierownicy mogą wyciągnąć z obecnej kostki piny i wsunąć w tą.
ja zrobiłem to wg opisu kolegi connector i już po złożeniu,okazało się właśnie,że sterowanie z kierownicy nie działa ,więc rozbierałem jeszcze raz i mostkowałem te dodatkowe piny i wszystko działa ok
wiesz teraz tak się zastanawiam,czy w tym kabelku z ebaya jest tyle przewodów ,które po wpięciu pinów obsłużą sterowanie kierownicy:confused:
Tak wygląda wtyczka do naszego radia, ta górna. Osoby ze sterowaniem z kierownicy mają obsadzone piny 6 i 7, pozostałe piny służą tylko do obsługi jack. Ten ebayowski kabel obsadza właśnie te pozostałe piny, oprócz 6 i 7 wychodząc pewnie z założenia, że piny 6 i 7 wyjmujesz z obecnej wtyczki i wpinasz do tej.
http://i101.photobucket.com/albums/m76/krysbabajk/SNB6E00J10300000000CAAD02_zps4f8bc731.png
Rozpiska wszystkich pinów:
B3 BRN Auxiliary jack assembly (AUX SGND)
B4 GRY Auxiliary jack assembly (AUX SHIELD GND)
B5 BLU Auxiliary jack assembly (AUX GND)
B6 BRN Radio remote switch (AUDIO REMOTE GND)
B7 PNK Radio remote switch (AUDIO REMOTE SW)
B13 YEL Auxiliary jack assembly (AUX L)
B14 GRN Auxiliary jack assembly (AUX R)
B15 WHT Auxiliary jack assembly (AUX DET)
Ponieważ przerabiałeś już kabel więc podobnie jak ja sterowanie z kierownicy obciąłeś. Przy zakupie tego kabelka nie pozostaje nic innego jak ponowne przylutowanie tamtych oryginalnych pinów i wsunięcie w tą ebayowską wtyczkę ;p.
Dodatkowo ja kombinuję żeby wejście aux in było właśnie z detekcją wpięcia wtyczki i chce wykorzystać żeński port, a nie męski tak jak w tym ebayowskim. Musze tylko wykombinować gdzie i jak to zamontować, żeby siędobrze trzymało i ładnie prezentowało ;p.
Panowie pytanie, co nam daje to rozwiazanie? mozliwosc podlaczenia no mp3 tak??
Jakas opcja z muzyka z pamieci jest mozliwa??
Niestety ale u sedanów nie ma takiej możliwości, a przynajmniej nie słyszałem. Żeby z pamięci czytać potrzebny jest jakiś emulator wpinany pod to gniazdo drugie od prawej.
Do hb miały moduł USB, nie jestem pewien czy posiadały to tylko poliftowe czy przedliftowe też. Tu masz taki np. http://allegro.pl/honda-civic-ufo-modul-adapter-usb-aux-sterownik-i4102194049.html
Panowie pytanie, co nam daje to rozwiazanie? mozliwosc podlaczenia no mp3 tak??
można podpiąć wszystko co ma wyjście na mini jacka
Do hb miały moduł USB, nie jestem pewien czy posiadały to tylko poliftowe czy przedliftowe też. Tu masz taki np. http://allegro.pl/honda-civic-ufo-modul-adapter-usb-aux-sterownik-i4102194049.html
tylko poliftowe to maja ale potrzebny jest jakis kabel hondy zeby podlaczyc pod usb. Jesli chodzi o ten sterownik to trzeba sie upewnic czy kostka jest odpowiednia,pamietam ze jakies roznice byly w kosciach
Moduł ten współpracuje tylko z radiem poliftowym
Ooo to kiepsko bo mam radio nie poliftowe...
Czyli co, pozostaje tylko emulator pod nasze autka, szkoda tylko ze koszt takiego emulatora to ok 300zł...
Pozdrawiam
Jeszcze mam pytanko...
Kto by się pisał na zakup czegoś takiego:
http://xcarlink.pl/honda/23-honda-sd-usb.html
Chętnie popytam o cenę przy paru/parunastu sztukach.
Pozdrawiam
jakis czas temu byly dostepne na allegro zmieniarki xcarling i wydaje mi sie ze to kosztowalo 200-220zl ale nie moge znalezc,niewiem moze to nie bylo allegro
Przy zakupie grupowym xcarlinka do naszych 8gen mozna spokojnie zejsc z ceny do hmmm mysle 240-250zl, czy ktos z Was bylby zainteresowany??
Witam,
jako że ostatnio zmagałem się z wyprowadzeniem wejscia liniowego AUX z fabrycznego radia 8gen 5D (hatchback przed liftem, opcja bez navi), to tez postanowilem dorzucic do tego (swoja droga niezwykle pomocnego -> podziekowania dla kolegi Connector'a :) ) swoje trzy grosze. Mianowicie w przypadku mojego samochodu postepowanie zgodnie z wytycznymi zamieszczonymi w pierwszym poscie tego tematu odnioslem porazke - po warciu pinow 5 i 15 i zalaczeniu radia tryb AUX wciaz nie byla aktywny. Po dalszym przeszukiwaniu nieprzebranych zasobow internetu dotarlem na blizniacze forum traktujace o civic'ach, na ktorym zostala przedstawiona sciezka podlaczenia pod fabryczne radio z 5D zestawu glosnomowiacego marki Parrot (post pod linkiem: http://www.civinfo.com/forum/how/59344-parrot-mki9200-honda-civic-5d-tight-installation.html). To wlasnie z niego dowiedzialem sie, w czym lezy problem :). W fabrycznym radiu z mojej Hondy (radio marki Panasonic model 39100-SMG-G016-M1 ) ma piny odpowiedzialne za wyprowadzenie AUX nieaktywne. Sa to po prostu przerwane sciezki do pinow 3,13,14,15:
http://s004.radikal.ru/i208/1107/04/674baf037f06.jpg
Zblizenie na przerwane sciezki na PCB radia:
http://s006.radikal.ru/i215/1107/65/d2281c4505b7.jpg
Na powyzszym zdjeciu zaznaczone sa pad'y na PCB plyty glownej radia, ktore nalezy polaczyc (wystarczy kapka cyny). Po zlutowaniu tych pieciu sciezek mozna juz skorzystac z metodologii postepowania przedstawionej przez kolege Connector'a w pierwszym poscie - wszystko dziala jak natura chiala :).
Jest to naturalnie troszke zabawy (samo rozbieranie radia w zasadzie na czesci pierwsze zajmuje troche czasu... zreszta zlozenie go pozniej rowniez :P), ale dla chcacego wykonalne. Mnie osobiscie sklonila do tego wrodzona niechec do wydawania przesadnej kasy na rzeczy, ktore na zdrowy rozsadek powinny byc po prostu dostepne "dla wszystkich" (AUX w 8gen przed liftem jest tu doskonalym tego przykladem :/).
Pozdrawiam
Wow, jestem pod wrażeniem! Bardzo się cieszę, że temat AUX w 5d w końcu chyba został rozwiązany. Swoją drogą zastanawia tylko: czym producent uzasadnia takie postępowanie, żeby z premedytacją kastrować możliwości swoich produktów. Przecież ktoś musiał zadać sobie trochę trudu, żeby to wykminić;)
Swoją drogą zastanawia tylko: czym producent uzasadnia takie postępowanie, żeby z premedytacją kastrować możliwości swoich produktów. Przecież ktoś musiał zadać sobie trochę trudu, żeby to wykminić
ja też o tym myślałem,bo gdyby była wersja radia z aux lub bez, to wiadomo kasa,a tak to nie wiem,koszt dla firmy minimalny przy cenie auta ,a radość użytkownika bezcenna :D
Chciałbym radośnie potwierdzić poprawność opisu screamer'a. Należy się ogromne piwo! Wreszcie w starym UFO 2008 zagościł AUX :D
Czołem wszystkim forumowiczom. Co myślicie o takim rozwiązaniu: http://www.aliexpress.com/snapshot/6666781691.html?orderId=67232748218739, troszkę droższe, ale zdecydowanie mniej niż xcarlink. Jeśli potrzeba 3.5mm jacka i ma się sterowanie z kierownicy. Będzie działać, czy źle kombinuję?
wiesz, z Chinskimi wynalazkami jest tak, ze jak nie kupisz i nie przetestujesz na wlasnej skorze, to sie nie dowiesz czy to dziala, czy nie :D
Fajna sprawa jesli bedziesz zamawial tez jestem chetny
Dzięki za rewelacyjny post. Zabrałem sie do pracy i mam problem. Mam civicu bez nawigacji Po rozebraniu deski znalazłem kable świadczące, że poprzedni właściciel grzebał przy radiu i prawdopodobnie miał zestaw parrota. Po odłączeniu kostki (której nie powinno być w civicu bez navi ) nie działa sterowanie z kierownicy. Czy po podłączeniu sie pod tą kostkę kablem aux samoróbka powinno wszystko działać ?
http://s5.ifotos.pl/mini/imagejpg_wahaqrs.jpg (http://ifotos.pl/z/wahaqrs/)
Dzięki za rewelacyjny post. Zabrałem sie do pracy i mam problem. Mam civicu bez nawigacji Po rozebraniu deski znalazłem kable świadczące, że poprzedni właściciel grzebał przy radiu i prawdopodobnie miał zestaw parrota. Po odłączeniu kostki (której nie powinno być w civicu bez navi ) nie działa sterowanie z kierownicy. Czy po podłączeniu sie pod tą kostkę kablem aux samoróbka powinno wszystko działać ?
http://s5.ifotos.pl/mini/imagejpg_wahaqrs.jpg (http://ifotos.pl/z/wahaqrs/)
Witam kostka ze zdjęcia ta wypięta jest do sterowania radiem i do niej właśnie podłączysz aux,wszystko będzie działać.
A co ze zmieniarką w 4D przedlift? Czy po podłączeniu czegoś pod AUX jest możliwość przełączneia CD/AUX, czy jest tylko aux?
A co ze zmieniarką w 4D przedlift? Czy po podłączeniu czegoś pod AUX jest możliwość przełączenia CD/AUX, czy jest tylko aux?
Witam nie wiem czy chodzi Ci o zmieniarkę zewnętrzną czy radio oem ze zmieniarką na 6 cd(ja mam taką).U mnie jest w radiu przycisk cd/aux i tak też się przełącza.
Zakupiłem emulator zmieniarki z wejściem jack, dzisiaj podłączyłem do gniazda i nie działa, poza tym pozostałe źródła (radio i CD) działają ale bez dźwięku. Czy ma jakiś związek fakt, o którym pisał screamer dotyczący mostkowania na płycie głównej odtwarzacza? Czy podłączony emulator powinien działać od razu i czy również włącza się go jako źródło AUX?
pozdrawiam
Jak podłączyłem xcarlinka to działał od razu, co do aux to nie wiem bo go nigdy nie używałem :)
Sprawa rozwiązana, sprzedawca tego cudeńka co je kupiłem sprawdził i niestety nie współpracuje z radiem mojej Hanki mimo opisu aukcji. http://www.aliexpress.com/item/Car-CD-Interface-Adapter-AUX-In-Input-For-Honda-Accord-Civic-CRV-Odyssey-Pilot-Fit/1898272687.html Odradzam kupno tego do Hondy Civic, bo nie hula. Ponadto dzięki screamerowi i connectorowi uruchomiłem aux i działa jak ta lala. Podziękowania dla nich za klarowny opis.
Na innym forum znalazłem, że ten mój interfejs sprawdził się w Accordzie, jeśli jest ktoś zainteresowany to odsprzedam po cenie z aliexpress taniej niż na allegro.
Ja mam do sprzedania xcarlinka którego używałem w moim ufoku ;)
Witam
Dla tych co śledzą temat sposób ze zwarciem ścieżek użytkownika screamer działa. Ja również jestem posiadaczem samochodu z radiem przed liftem. Kupowałem równe przejściówki które nie działały. Po zwarciu ścieżek i zakupieniu takiej kostki http://www.aliexpress.com/item/Factory-price-Car-Accessory-3-5mm-AUX-Audio-Input-Cable-For-Honda-CRV-Accord-Civic-Connector/32556739468.html?ws_ab_test=searchweb201556_10,sea rchweb201644_5_10001_10002_10005_10006_10003_10004 _62,searchweb201560_3,searchweb1451318400_6148,sea rchweb1451318411_6449&btsid=0fcf741d-3fcf-428f-8e31-fc0bf7b103bf
wszystko śmiga :) najtańszy sposób bo łączny koszt wychodzi nie całe 3$
Przeczytałem cały temat. Wiem, że tyczy on 8 generacji Civic'a w różnych wersjach. Nie macie może podobnych pomysłów by ogarnąć wejście liniowe w seryjnym radiu Pioneera w 7 generacji Civic'a? Próbuje rozwiązać ten problem bez użycia cyfrowej zmieniarki typu Xcarlink. Od kilku dni przeszukuje czeluście internetu by zdobyć informacje czy pod seryjne wejście zmieniarki (białe 14 pin) jest możliwość podpięcia sygnału liniowego?
Fachowcy, podpowie ktos czy bedzie to pasowało do przedlifta 3d fn1? http://xcarlink.pl/honda/23-honda-sd-usb.html
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Witam
Dla tych co śledzą temat sposób ze zwarciem ścieżek użytkownika screamer działa. Ja również jestem posiadaczem samochodu z radiem przed liftem. Kupowałem równe przejściówki które nie działały. Po zwarciu ścieżek i zakupieniu takiej kostki http://www.aliexpress.com/item/Factory-price-Car-Accessory-3-5mm-AUX-Audio-Input-Cable-For-Honda-CRV-Accord-Civic-Connector/32556739468.html?ws_ab_test=searchweb201556_10,sea rchweb201644_5_10001_10002_10005_10006_10003_10004 _62,searchweb201560_3,searchweb1451318400_6148,sea rchweb1451318411_6449&btsid=0fcf741d-3fcf-428f-8e31-fc0bf7b103bf
wszystko śmiga :) najtańszy sposób bo łączny koszt wychodzi nie całe 3$
Zamówiłem. Jak przyjdzie to rozbieram radio :)
jordan1987
14-02-16, 12:36
Witam
Dla tych co śledzą temat sposób ze zwarciem ścieżek użytkownika screamer działa. Ja również jestem posiadaczem samochodu z radiem przed liftem. Kupowałem równe przejściówki które nie działały. Po zwarciu ścieżek i zakupieniu takiej kostki http://www.aliexpress.com/item/Factory-price-Car-Accessory-3-5mm-AUX-Audio-Input-Cable-For-Honda-CRV-Accord-Civic-Connector/32556739468.html?ws_ab_test=searchweb201556_10,sea rchweb201644_5_10001_10002_10005_10006_10003_10004 _62,searchweb201560_3,searchweb1451318400_6148,sea rchweb1451318411_6449&btsid=0fcf741d-3fcf-428f-8e31-fc0bf7b103bf
wszystko śmiga :) najtańszy sposób bo łączny koszt wychodzi nie całe 3$
Czy ten sposób obsługuje sterowanie z kierownicy? Czy też trzeba piny przekładać ?
Cześć, mam pytanie związane częściowo z tym tematem. Mianowicie, wziąłem się za podłączanie tego wejścia AUX, ale okazało się ze moje radio nie wykrywa trybu AUX - rozwarcie na płytce radia. Ale problem jaki teraz mam jest taki że chciałem odpalić auto bez podłączonego całego radia i tych pozostałych kabli od panelu. Auto zaczęło zapalać, ale po sekundzie znikł zapłon. Tera tylko kręci i nie odpala. Podłączyłem całość z powrotem, ale nadal nie mogę odpalić. Co może być przyczyną?
Wyłącznik wstrząsowy pewnie wyskoczył
Cześć, mam pytanie związane częściowo z tym tematem. Mianowicie, wziąłem się za podłączanie tego wejścia AUX, ale okazało się ze moje radio nie wykrywa trybu AUX - rozwarcie na płytce radia. Ale problem jaki teraz mam jest taki że chciałem odpalić auto bez podłączonego całego radia i tych pozostałych kabli od panelu. Auto zaczęło zapalać, ale po sekundzie znikł zapłon. Tera tylko kręci i nie odpala. Podłączyłem całość z powrotem, ale nadal nie mogę odpalić. Co może być przyczyną?
a masz jakies bledy na desce?
Deska wygląda jak zwykle, nic nie przykuło szczególnie mojej uwagi. Jak można zresetować ten czujnik i gdzie on jest?
czujnik uderzeniowy?
Sprawdź, czy po przekręceniu kluczyka na II przez chwilę słychać pompę paliwa. Jak nie słychać to właśnie ten czujnik.
Nie słychać. Co zatem można zrobić w takiej sytuacji?
Przy wybitym czujniku uderzeniowym jest choinka na desce. Wyswietlaja sie bledy VSA, ABS, poduszek itp
Żadnej choinki nie ma, wszystko ładnie gaśnie, tj. zostaje tylko to co przy braku ładowania i ciśnienie oleju. Z innych dziwnych rzeczy jakie zaobserwowałem to spuchł pedał hamulca. Próbuje znaleźć coś o tym czujniku uderzeniowym, ale nadal nie wiem gdzie go zlokalizować i jakie są możliwości usunięcia problemu.
Żadnej choinki nie ma, wszystko ładnie gaśnie, tj. zostaje tylko to co przy braku ładowania i ciśnienie oleju. Z innych dziwnych rzeczy jakie zaobserwowałem to spuchł pedał hamulca. Próbuje znaleźć coś o tym czujniku uderzeniowym, ale nadal nie wiem gdzie go zlokalizować i jakie są możliwości usunięcia problemu.
Po stronie kierowcy zdejmujesz pokrywkę deski rozdzielczej - tutaj lustrzane odbicie z anglika
http://www.civinfo.com/forum/attachments/bugs-faults-and-irritations/30215d1258396769-fuel-cutoff-inertia-switch-dsc00010.jpg
Ok, problem z uruchomieniem rozwiązany :) jak by komuś się to przydarzyło to podaje rozwiązanie z innego tematu tutaj (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?247437-Ufo-zgas%B3-w-czasie-jazdy-ga%B6nie-zaraz-po-odpaleniu&p=2610296&viewfull=1#post2610296):
...z jakiegoś powodu włączył się przełącznik uderzeniowy (udarowy/wstrząsowy). Wystarczyło tylko wcisnąć guzik i już auto naprawione.
Gdzie się znajduje - jak otworzysz drzwi kierowcy, otworzysz trójkąt z boku deski rozdzielczej od strony drzwi, wsadzisz paluch w prostokątny otwór - wyczujesz gumowy grzybek. Jak naciśniesz go i usłyszysz kliknięcie to będzie znaczyło ze włącznik się aktywował a auto masz naprawione :)
Krótki opis też wkleiłem na stronkę, to jakby ktoś chciał to jest TUTAJ (http://trafo.za.pl/honda/odnosniki/naprawy/wylacznik_bezwladnosciowy.htm).
Wiecie może jak nazywa się ta wtyczka (rodzaj/typ) do której dodaje się te kabelki wejścia liniowego? I gdzie można ja kupić? Mam tam wpięte obecnie sterowanie z kierownicy i żeby to działało z wejściem liniowym to trzeba wpiąć te kabelki jakoś w tę właśnie wtyczkę. Tyle że ona ma tylko zainstalowane te dwa konektory które są w użyciu. Nie udało mi się znaleźć konektorów które by tam ładnie wchodziły, więc poszukuję gotowej wtyczki aby wszystko polutować jak trzeba.
Udało mi się zakupić taki kabelek: http://www.aliexpress.com/item/Female-3-5mm-CD-Changer-Aux-Audio-Cable-Adapter-For-Honda-Accord-Civic-CRV-For-iPod/1781937404.html
I znów mam problem, po podłączeniu dźwięku brak. Wcześniejsze podłączenie bezpośrednio do pinów działało, teraz ponowne spinanie nie działa. Okazało się, że w tym gotowym kabelku zwarte były masa ze źródła do pinów odpowiadających za wykrycie AUX, czyli razem były połączone 3,4,5 i 15. Po rozcięciu tych zwarć i podłączeniu pojawił się dźwięk tylko w lewym kanale i to po wykręceniu regulatora na maxa. Co jeszcze można z tym zrobić? Miał ktoś podobne problemy?
Problem rozwiązany, powód zimne luty.
lov-taszka
02-04-16, 10:02
Da radę gdzieś się podłączyć bezpośrednio pod 5V, 1-2A?Chodzi mi o to, że przy robieniu AUX chcę zrobić od razu zasilanie dla telefonu.
Wiecie może jak nazywa się ta wtyczka (rodzaj/typ) do której dodaje się te kabelki wejścia liniowego? I gdzie można ja kupić? Mam tam wpięte obecnie sterowanie z kierownicy i żeby to działało z wejściem liniowym to trzeba wpiąć te kabelki jakoś w tę właśnie wtyczkę. Tyle że ona ma tylko zainstalowane te dwa konektory które są w użyciu. Nie udało mi się znaleźć konektorów które by tam ładnie wchodziły, więc poszukuję gotowej wtyczki aby wszystko polutować jak trzeba.
Udało mi się zakupić taki kabelek: http://www.aliexpress.com/item/Female-3-5mm-CD-Changer-Aux-Audio-Cable-Adapter-For-Honda-Accord-Civic-CRV-For-iPod/1781937404.html
I znów mam problem, po podłączeniu dźwięku brak. Wcześniejsze podłączenie bezpośrednio do pinów działało, teraz ponowne spinanie nie działa. Okazało się, że w tym gotowym kabelku zwarte były masa ze źródła do pinów odpowiadających za wykrycie AUX, czyli razem były połączone 3,4,5 i 15. Po rozcięciu tych zwarć i podłączeniu pojawił się dźwięk tylko w lewym kanale i to po wykręceniu regulatora na maxa. Co jeszcze można z tym zrobić? Miał ktoś podobne problemy?
Problem rozwiązany, powód zimne luty.
Ja też mam ten przewód liniowy ale w ufo 5d nie chce się pojawić aux na wyświetlaczu połączyłem przez dwa przewody 5 i15i nic z tego pomocy
Musisz sprawdzić czy nie ma rozwarcia na płytce HU -> http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?176443-Zr%F3b-to-sam-wej%B6cie-liniowe-AUX-do-radia-fabrycznego-(4D)&p=2272947&viewfull=1#post2272947
Da radę gdzieś się podłączyć bezpośrednio pod 5V, 1-2A?Chodzi mi o to, że przy robieniu AUX chcę zrobić od razu zasilanie dla telefonu.
W podłokietniku masz zaplaniczkę. Dorób sobie gniazdko w podłokietniku. Podłącz pod zaplniczkę i masz.
W radiu raczej 5V 1-2V nie znajdziesz. Łatwiej i szybciej podłączyć pod zapalniczkę albo dorabiajać gniazdko albo po prostu rozbebeszając ładowarkę samochodową.
Ja też mam ten przewód liniowy ale w ufo 5d nie chce się pojawić aux na wyświetlaczu połączyłem przez dwa przewody 5 i15i nic z tego pomocy
udało się dzięki za pomoc
Witam,
Pprzeglądając jedno z forów amerykańskich natknąłem się na patent zrobienia domowym sposobem wejścia liniowego. W części samochodów amerykańskich podpinano się do już istniejącej wiązki, u mnie jak i pewnie w większości wersji europejskich 4D, takowej nie było, było za to wolne gniazdo w radiu.
Co potrzebujemy:
-Kabelek zakończony 3,5mm Jackiem (odradzam słuchawkowe)
-Stary kabelek łączący napędy optyczne komputera z kartą dźwiękową
-skrzynkę piwa
-odrobinę cierpliwości
Przygotowujemy kabelek - ja kupiłem 1m kabla stereo i wtyczkę do samodzielnego zlutowania. Pamiętamy, że czubeczek i pierścień to kanały, obudowa/największa cześć wtyczki to masa. Kable od kanałów przeważnie mają własne izolacje wewnątrz. To co je oplata to przewód masowy.
Z drugiej strony dolutowujemy 3 blaszki wyciągnięte z naszego kabla od napędu. Ładnie trzymają się pinów w naszym radiu.
http://i1135.photobucket.com/albums/m635/Connector8/IMG_0036.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/Connector8/media/IMG_0036.jpg.html)
Potrzebujemy też zworki. Do zrobienia wedle uznania, można połączyć dwie blaszki z ww kabla, lub użyć jakiejś komputerowej.
Podłączamy do radia wg schematu:
http://i1135.photobucket.com/albums/m635/Connector8/AuxH.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/Connector8/media/AuxH.jpg.html)
My wykorzystujemy tylko trzy piny dla przygotowanego kabelka, dwa mostkujemy (5 i 15). Mostkowanie daje radiu "sygnał", że wtyczka jest w gnieździe.
b3 = aux sgnd (ground for the signal) Masa
b4 = aux sh gnd (shielding ground for preventing the signal interference from other devices)
b5 = aux gnd (aux detection wire for switched type female jack)
b13= aux l (left signal) Lewy kanał
b14 =aux r (right signal) Prawy kanał
b15 = aux det (aux detection wire for switched type female jack)
Powinno to wyglądać tak: (na zdjęciu nie ma zworki, a musi ona być)
http://i1135.photobucket.com/albums/m635/Connector8/IMG_0040.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/Connector8/media/IMG_0040.jpg.html)
Piny liczymy od lewej do prawej, od góry później dół. Żeby sprawdzić, czy wszystko jest ok mostkujemy najpierw b5 i b15 i włączamy radio. Jeśli podłączyliśmy dobrze powinno nam się na wyświetlaczu pokazać "AUX" po naciśnieciu przycisku CD/AUX. Powinno się też przełączać między CD a wejściem liniowym.
http://i1135.photobucket.com/albums/m635/Connector8/IMG_0044.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/Connector8/media/IMG_0044.jpg.html)
Wyprowadzamy kabelek gdzie nam pasuje, ja doprowadziłem do schowka za lewarkiem. Składamy wszystko i cieszymy się muzyką z mp3 i innych grajków :D
Final effect:
http://i1135.photobucket.com/albums/m635/Connector8/IMG_0042.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/Connector8/media/IMG_0042.jpg.html)
rozumiem że jak obetnę dwie końcówki i dolutuję do nich blaszki a masy z dwóch połącze ze sobą to pozostaje tylko podłączyć do wtyczki?
Mam podłączoną ( Civic VIII 2017 - radio CD Panasonic model: 39100-smg-G016 Type: CQ-MH5670K) zmieniarkę cyfrową Yatour YT-M06.
Ta zmieniarka ma wejście liniowe ( mini jack) przez, które podłączam się z telefonu.
Wszystko śmiga.
Pytanie moje jest takie: Czy to wejście liniowe jest tym samym wejściem AUX o którym piszecie tutaj?
W sensie czy one są równoważne ? Czy jakość ( muzyczna ) tych wejść jest taka sama ?
Czy w zmieniarce to wejście liniowe to tylko kabelki w środku pudełka, które łączą się dalej przez kostkę ze wzmacniaczem ?
Czy jak zakupię kabel jak poniżej i zewrę ścieżki wg instrukcji z tego posta to będzie mi działał AUX w wersji przedliftowej 5d ze standardowym radiem?
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?176443-Zr%F3b-to-sam-wej%B6cie-liniowe-AUX-do-radia-fabrycznego-(4D)&p=2272947&viewfull=1#post2272947
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1rHfMRVXXXXaaXFXXq6xXFXXXx/For-Honda-Civic-Accord-3-5MM-Aux-Jack-Aux-Adapter-Aux-Cable.jpg_640x640.jpg
Sam sobie odpowiem ;) AUX działa. Kabel nie ma połączenia z pinem b3 (AUX SIG GND). Ma połączenie z b4 (AUX SH GND), b5 (AUX GND), b13 (AUX LCH), b14 (AUX RCH) i b15 (AUX DET). Dwa z nich są zmostkowane. Dodatkowo przepiąłem 2 kable odpowiadające za sterowanie z kierownicy.
Jaką macie jakość dźwięku? U mnie jeśli chodzi o głośność to jest ok. Jak dam dźwięk w telefonie na max to na AUX jest praktycznie tak samo jak na radio. Jeśli chodzi zaś o jakość to jest gorsza. Ciężko określić. Tak jakby za dużo wysokich tonów i za mało basów. Też tak macie?
Sam sobie odpowiem ;) AUX działa. Kabel nie ma połączenia z pinem b3 (AUX SIG GND). Ma połączenie z b4 (AUX SH GND), b5 (AUX GND), b13 (AUX LCH), b14 (AUX RCH) i b15 (AUX DET). Dwa z nich są zmostkowane. Dodatkowo przepiąłem 2 kable odpowiadające za sterowanie z kierownicy.
Jaką macie jakość dźwięku? U mnie jeśli chodzi o głośność to jest ok. Jak dam dźwięk w telefonie na max to na AUX jest praktycznie tak samo jak na radio. Jeśli chodzi zaś o jakość to jest gorsza. Ciężko określić. Tak jakby za dużo wysokich tonów i za mało basów. Też tak macie?
jak by ktoś potrzebował mam gotowe kable pasujące pod fabryczne kostki
https://images91.fotosik.pl/177/5000a9669b5f1dfcmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/5000a9669b5f1dfc)
jak by ktoś potrzebował mam gotowe kable pasujące pod fabryczne kostki
https://images91.fotosik.pl/177/5000a9669b5f1dfcmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/5000a9669b5f1dfc)
Jeśli pasują do przedlifta i będzie mi hulało sterowanie z kierownicy to jestem chętny na zakup takiego kabelka :)
Po aux nie ma możliwości sterowania z kierownicy. Przewód przekaże sygnał do radia, ale w drugą stronię nie ma jak.
Po aux nie ma możliwości sterowania z kierownicy. Przewód przekaże sygnał do radia, ale w drugą stronię nie ma jak.
No tak, przeczytałem to w tym wątku a napisałem taką głupotę... Ehh... :) w takim razie jestem chętny na ten kabel :)
Witam,
A czy ktoś wie gdzie można nabyć same PINy pasujące do tej wtyczki ?
https://allegro.pl/oferta/konektor-pin-honda-aux-oem-wtyczka-8107142328 www.j-parts.pl; www.hondapro.pl piny, kable, wtyczki śmiało pisać
Nie doda to niczego nowego, ale ponieważ zdjęcia z czasem lubią znikać podsyłam znaleziony filmik z całej operacji.
https://www.youtube.com/watch?v=B4NmtXhkrO4
Sam musiałem lutować oporniki na płytce zgodnie z instrukcją, ale jeszcze walczę, bo prawy kanał ledwie gra. Ale cieszę się, że będę miał AUXa ;)
Czy jest sens uziemiania pinu b4 = aux sh gnd (shielding ground for preventing the signal interference from other devices) ?
Edit
Po złożeniu wszystkiego AUX gra cicho, a dodatkowo prawa strona gra ciszej od lewej. Lutowałem radio kilka razy, samą cyną, a także przylutowałem odpowiednie oporniki i ciągle to samo. Ktoś ma pomysł co to może być?
Czy ma ktoś działający link do zdjęć płytki z zaznaczonymi miejscami, gdzie trzeba lutować?
dołączam się do pytania :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.