Zobacz pełną wersję : Opony gdzie zalozyc.
Witam:)
Mam takie pytanko, gdzie zalozyc nowe opony bo bede narazie kupowal tylko 2 ale to na lato dopiero i nie wiem czy lepiej zalozyc na przod te nowe a na tyl stare czy odwrotnie?? :d
z gory dzieki za odpowiedzi
pozdrawiam
daw_ido :d
jak musisz to ja bym zalozyl na tyl nowe
wszystko jedno gdzie je zalozysz. tak zle, tak niedobrze.
ps.
ja bym dal na przod
Zdrowy rozsądek podpowiada, ze na przód, ale profesionalni wulkanizatorzy mówią i producenci opon zalecają, zeby lepsze dawać na tył, ponieważ trudniej wyprowadzić auto z poślizgu tylnych kół.
zdecydowanie tyl... jakis czas temu nawet w automaniaku pokazywali roznice z nowymi oponami na prodzie i tyle no i z tego co bylo widac to chyba jednak lepiej na tyl ;-)
na logikę biorąc lepsze opony powinny iść na przód.
1. w przednionapędowych szybciej się zurzywają
2. poślizg tyłu jest mniej niebezpieczny niż przodu
3. hamowanie odbywa się głównie na przednich oponach
4. uślizg tyłu jest czasem zamierzony i kontrolowany ;)
Moje testy w mercedesie [zima, zimówki tylko na napędzany tył] wykazały że utrata przyczepności kół kierujących może powodować utratę zdrowia lub życia.
Podobne wyniki uzyskałem testując różne opony w różnych konfiguracjach na rowerze :D
jak masz problemy z trakcją/hamowaniem to mniej chetnie napędzisz auto. jak auto dobrze przyspiesza i hamuje (dobre opony z przodu) to moze to uspic czujnosc i przod skręci a tył pojedzie prosto.
lepsze opony na tyl!
sprawdz sam jak auto zachowa sie na zakrecie dodajac gwaltownie gazu (na sliskiej nawierzchni) , a jak zachowa sie po zaciagnieciu ham. recznego - ktory typ poslizgu wyprowadzisz latwiej i bezpieczniej dla siebie i innych uzytkownikow?
jesli odpowiedziales sobie ze latwiej i bezpieczniej wyjsc w przedznionapedowcu z podsterowsnosci to juz wiesz dlaczego lepsze opony powinny byc montowane na tylnej osi
Ja też potwierdzam - lepsze opony zawsze na tył.
Nieraz o tym ględzą wszędzie, nawet w serwisach oponiarskich.
Pozdrawiam,
dokladnie zgadzam sie z tym ze na tyl, latem na kursie c+e nawet o tym mialem
tak jak pisze !markos, i tak zle i tak nie dobrze. Dasz na tyl, to nie bedziesz przyspieszal i hamowal, ale za to nie bedzie sytuacji ze w zakrecie sie za pewnie poczujesz. Dasz na przod bedziesz przyspieszal, bedziesz hamowal, ale trudniej o granice bezpieczenstwa w zakrecie, czuc ze przod trzyma, a tyl juz leci...
tak jak pisze !markos, i tak zle i tak nie dobrze. Dasz na tyl, to nie bedziesz przyspieszal i hamowal, ale za to nie bedzie sytuacji ze w zakrecie sie za pewnie poczujesz. Dasz na przod bedziesz przyspieszal, bedziesz hamowal, ale trudniej o granice bezpieczenstwa w zakrecie, czuc ze przod trzyma, a tyl juz leci...ale kolega chce kupic na lato dopiero...
Matek-skc, wiem :agent:
Chociaz to zadna roznica.
Niech lepiej do lata dozbiera na nastepne dwie oponki.
jest roznica bo piszesz ze jak zalowy nowe na tyl a stare na przod to nie bedzie przyspieszal ,hamowal....
bo nie bedzie, no chyba ze zakladasz jazde cały rok po suchym asfalcie, ktory kazdarozowo bedzie zamiatany przed Twoim przejazdem, zeby nie bylo piachu itp.
A zeby tak bylo watpie, wiec ...
Sprobuj zalapach chocby odrobine piachy na zakrecie gdy nie masz bieznika na oponie, albo masz go bardzo malo... odrazu powiem ze nie rob tego w okolicy gdzie sa drzewa, rowy itp i zapnij pasy.
nie masz bieznika na oponie, albo masz go bardzo malo... jakby takie opony kolega daw_ido mial to by sie nie pytal gdzie takie zalozyc tylko od razy wy..je.bal :dots: a majac na przodzie slabsze opony niz na tyle lepiej wyczujesz samochod
Dzieki koledzy za opinie, przemysle wszystko a do lata mam jeszcze czas. A w ramach wyjasnien to te 2 oponki stare co mam to one nie sa tak strasznie starte. W sumie moglem kupic wszystie 4 no ale po coz jak jeszcze z sezon co najmniej przejezdze a znowu po sezonie letnim sobie kolejne 2 dokupie. Chcialem tak orientacyjnie widziec gdzie jest lepiej zalozyc te nowe. Dzieki wielkie:))
pozdro
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.