PDA

Zobacz pełną wersję : ssący zamiana na y8 z y7 ?



letsgo89
05-05-13, 11:41
Witajcie ! Wiem wiem, temat milion razy wałkowany, ale nie znalazłem wyraźnej odpowiedzi, posiadam silnik d16y7 czy ssący y8 będzie pasował p&p ? Chodzi mi o kompletny ssący czyli z krokowym przepustnicą i listwą ? Czy trzeba piłować głowicę ? Jeśli nie pasuje to co będę musiał zostawić ze swojego ssącego ?

skolopendra
05-05-13, 11:53
czy ssący y8 będzie pasował p&p ?

nie

letsgo89
05-05-13, 12:05
No to nie rozumiem za bardzo : http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?92536-Ss%B1cy-Z6-Y8-do-D16Y7

Z tematu powyżej:

"Witam.Mam do was kilka pytań ponieważ planuje zmienić ssaka w swoim autku.Obecnie posiadam Y7 z pionową przepustnicą
1.Czy kolektor od D16Y8 będzie pasował p&p i czy wszystko będzie działać poprawnie(tzn. wolne obroty,ssanie itd)?
2.Czy moja obecna przepustnica będzie pasować do ssaka D16Z6?Jeśli tak to czy również wszystko będzie działać poprawnie(tzn. wolne obroty,ssanie itd)?
3.Czy są jakieś kolektory (przepustnica na OBDII) które mają zbliżone średnice kanałów(np D16Y2,D16W4)?
Z góry dzięki a odp "


1 tak, dolot nie bedzie pasowal ale bedzie dzialac
2 kup kolektor z przepustnica
3 nie wiem


no i dalej piszecie że podejdzie bez problemu.

Tak poza tym jeśli piszesz nie to może uzasadnij, lub przestań się wypowiadać bo nie pomagasz.

kumak
05-05-13, 12:14
ja u siebie zalozylem ssacy z y8 bez zadnego pilowania niczezgo i dziala :) kupilem goly, przelozylem wszystkie czujniki ze swojego, wtryski i przepustnice, bo nie mialem krokowego na ssaku(zrobilem zaslepke) zlozylem, podlaczylem i dziala jak trzeba ;) przy zakladaniu przepustnicy z y7 musialem przedluzyc kabelki do map sensora, bo nie dostawala wtyczka, poza tym wszystko siadlo ladnie

letsgo89
05-05-13, 12:29
Każdy pisze inaczej, to jak w końcu jest ? Mam możliwość kupić kompletnego ssaka ze wszystkim, więc nie wiem już czy podejdzie cały osprzęt ?

Kriss91
05-05-13, 13:08
Podejdzie. Może nie będzie to na zasadzie: odkręcasz, przykręcasz, jedziesz, ale wielkiej rzeźby także nie ma. Zapewne będziesz musiał przełożyć swoją starą przepustnicę do nowego ssaka, żeby nie ciąć kabli i wstawiać innych kostek od czujników. Kable z kolei będą albo wymagały rozcięcia izolacji i peszli, albo przedłużenia jak wolisz.

kris00011
05-05-13, 13:13
Kable z kolei będą albo wymagały rozcięcia izolacji i peszli, albo przedłużenia jak wolisz.

Dokładnie, jak już to sobie rozetnij peszel, izolacje i kable bez problemu Ci podejdą bez żadnego przedłużania ich :)

FaziRBK
05-05-13, 14:45
To jest tak samo jak przy montażu ssaka z6/y8 w d14.
Zakładasz swoją przepustnicę, wtryski od y7 na listwie y8(chyba, że listwy są takie same bo w przypadku z6 nie są), nową uszczelkę między ssak a głowice(pasuje tak z ic nawet z d13), ewentualnie możesz potrzebować dłuższe wężyki do doprowadzania cieczy do krokowego(tego znajdującego się na przepustnicy y7), miejsce w ssaku y8 po krokowym zaślepiasz(Np: wytnij sobie z grubego plastiku zaślepkę daj ją na silikonie wysokotemperaturowym i skręć dwiema śrubami, którymi krokowy był przykręcony do ssaka), do czujnika temperatury(ten biały na ssaku y8) o ile występuje na y8 bo w z6 jest nie podłączasz nic. Może też się przydać uszczelka nowa między przepustnice a ssącego, ale można też samemu wyciąć z kartonu lub złożyć na bardzo cienkiej warstwie silikonu wysokotemperaturowego(taki jak do uszczelniania skrzyni i silnika) oraz jak koledzy wyżej wspomnieli musisz rozciąć peszel, żeby kable szło podłączyć do czujników na przepustnicy. Nie wiem jak jest na y8 ale na z6 trzeba było w d14 zaślepić jeszcze jeden króciec wychodzący z ssak z6, można wkręcić śrubę w wężyk i obejmą zaciskową do tego zacisnąć, nie będzie nic ciekło. To chyba tyle, na prawdę bardzo prosta sprawa, tylko dobrze wszystko skręć, ważna jest też ta śruba środkowa znajdująca się na dole kolektora, jak będziesz kolektor do głowicy przykręcał, ciężko jest się do niej dostać, ale możesz użyć przegubu cardana do grzechotki.
Jak czegoś nie będziesz wiedział to rób zdjęcia, pomogę.

Saiti
05-05-13, 14:48
ważna jest też ta śruba środkowa znajdująca się na dole kolektora, jak będziesz kolektor do głowicy przykręcał, ciężko jest się do niej dostać, ale możesz użyć przegubu cardana do grzechotki.

Płaska 10 i z głowy :)

letsgo89
05-05-13, 15:04
No i o taką odpowiedź mi chodziło ;D Dzięki wielkie Panowie ;) Więc zamawiam ssaka ;) z tego co mi wiadomo lepszy jest y8 niż z6, chodzi mi o to żeby też było jak najmniej dłubania przy tym, no i ostatnie pytanie czy trzeba szlifować kanały w głowicy ? ;)

FaziRBK
05-05-13, 15:36
Nie, nie trzeba.