PDA

Zobacz pełną wersję : Honda civic 5D 97r 1.4iS 90kM - Co dalej?



lukasz.och
04-05-13, 22:07
Witam,

Posiadam Hanię taką jak w temacie z silnikem D14A8. Zamontowałem ostatnio strumienicę i fajnie autko jeździ, ale zastanawiam się nad dalszym "tajningiem".

Strumienicę kupiłem taką http://allegro.pl/strumienica-katalizator-honda-civic-1-4i-42cm-i3193719779.html POLECAM!!!

Chcę teraz zakupić kolektor wydechowy 4-2-1 http://allegro.pl/sportowy-kolektor-wydechowy-4-2-1-civic-crx-cena-i3223225170.html


A następnie zrobić dolot, no ale tutaj własnie udzielam się po rade....
Albowiem nie wiem co wybrać ....
1. Wkładka K&N do seryjnej puszki, do tego jakas rura kwasówka z puchy do przepustnicy
2. Parówa Simota + filtr stożkowy Fujita, oczywiście filtr obudowany, aby nie brał powietrza ciepłego i zimne powietrze z 2 wkładek od halogenów w zderzaku albo jeden wielki za grillem


Co mi doradzicie ????


Może macie jeszcze jakieś pomysły co tu zmajstrować????

PS. reszta wydechu to seria, nie chce nic w stylu końcówki ala Mugen z silenterem czy jak to sie tam zwie :P


pozdrawiam wszystkich posiadaczów H civic ;p

karwal128
04-05-13, 22:14
Strumienica to syf, lepszy efekt daje po prostu rurka. Poczytaj tematy w dziale 5d osób z silnikami d14a8 np kuster'a. A tak to większa przepustnica, dolot zimnego powietrza, ssący z6, całośc wydehc 2 cale max, i wydusisz max 110KM. Czy warto? wątpie, lepiej swapnąć np na d16b2

lukasz.och
04-05-13, 22:22
Wydechu nie mam zamiaru robić, co do przepustnicy to się nie zgodze. Kupiłem własnie taką, gdyż łatwo ją wymontować i nie lubie nic spawanego a tu :D raptem 5 śrubek i 2 spężynki.

co do Swapa, to wiem wiem, ale na niego zgarne flotę w wakacje, a narazie chce kupić te rzeczy, które bd pasować do swapa, którego chce zdziałać (B18C4).
A do niego kolektor i parówa podejdzie.

Więc większa przepustnica i ssący od z6 odpada.

WojTEC
04-05-13, 23:07
Dwa tematy niżej, masz temat Tuning silnika D14A8, może tam coś znajdziesz co Cie zainteresuje..

Karpiczek
04-05-13, 23:29
Kolektor nie podjedzie :P

lukasz.och
05-05-13, 00:11
Kolektor nie podjedzie :P

Jak to nie podejdzie?
Do D14A8 czy do B18C4 ?

Karpiczek
05-05-13, 00:22
Kolektor z D14 nie podejdzie do B18. Chyba, że pójdzie niezła rzeźba :P Na Twoim miejscu, przyoszczędziłbym na takich modach, wykorzystywał na razie 90 KM bo to też daje frajdę i sprawne poruszanie. Zbieraj kabankę i po wakacjach wkładaj Bee!

karwal128
05-05-13, 10:11
Jak zamontujesz ssący z6 lub d14a8 do b18 to daj znać :cool:. Jak ma to później pasować do B-serii to jedynie sam dolot możesz zmienić :) no i może przepustnice ale to bez sensu jeśli ssący zostanie seria. Oszczedzisz 100zł na przepustnicy przy swapie i 300zł na dolocie i to wszystko. Efekt marny. Jeszcze nie wiadomo czy ktoś ci swapa bez przepustnicy sprzeda :).

lukasz.och
05-05-13, 12:17
Nic nie mówiłem o ssącym z6 do b18 :D
Chodziło mi o to, że do przyszłego swapa na B18C4 przełoże parówe. ;p

Mam dostęp i zestaw nówej parówy moge wyrwać za 140, więc chyba warto.
Po za tym, chce jeszcze pomęczyć obecny silnik, wyciągnąć z niego troche mocy, i podrasować zewnętrznie moją hanie.

A więc teraz dam parówe, ładnie zabudowy filtr, osłonięty od ciepła i dolot zimnego ze zderzaka, ale znów mam pytanie.

Moja Hania bd wyglądać podobnie jak http://mkh.strefa.pl/viewtopic.php?f=11&t=4389&start=300, w zasadzie to już dużo jej nie brakuje. No ale pytanie, gdzie znajde taki "air duct" jak w zderzaku hani z linka ?

qureku.
05-05-13, 12:34
A ja bym na twoim miejscu najpierw przeczytał ten temat i parę innych,bo modyfikacje D14 wałkowane były na forum xxxx razy

http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?15180-modyfikacje-silnika-d14a3&highlight=modyfikacje+silnika+d14a3

karwal128
05-05-13, 19:38
w sklepie car audio/allegro

kuster
06-05-13, 09:10
Stożki nie dają zbyt wiele sam się przekonałem o tym... Nie powiem na parowie miałem lepszy ciąg od 4,5k rpm i larmo (na początku przyjemne ale potem juz nie bardzo)
Osobiście na twoim miejscu zrobiłbym tylko dolot tzn doprowadzenie zimnego pow do puszki + wkładka ale nie K&N bo dużo kosztuje a efekty mizerne w porównaniu z innymi wkładkami
Do tego wydech od kolektora tzn tłumik w miejsce katalizatora + środkowy i końcowy przelot na 2,25" (jak celujesz w b18)
Reszty nie rob bo i tak nie podejdzie pod B serię