Zobacz pełną wersję : ej9 dolot zimnego z zderzaka
czytam i czytam :D dość dużo się dowiedziałem ale tylko o samych przyrostach mocy
moje pytanie jak i jaką drogą po prowadzić dolot zimnego powietrza z zderzaka do filtra simota parówa
bo właśnie taki chcę kupić na kolejny miesiąc
aktualnie w moim d14a3 jest zmieniony ssak na b7 4 2 1 kolektor i 2 cale wydech i jest ogromna różnica
i wiadomo jak juz robic d14 to skrzynia leży w bagażniku s20 :)
kto da rozsądny pomysł ??
gdzie kupić jakiś chwytak powietrza , ja myślałem o materiale dolotu aluminiową rurą ale jakie są jego + i- to nie wiem ??
z czego najlepiej i efektowniej go zrobić ? proszę o pomoc
Parówa w D14 nic nie da poza buczeniem i zamuleniem szczególnie w korkach i na niskich obrotach, żeby jakikolwiek dolot powietrza z zewnątrz do filtra miał sens, ten musi być w szczelnie zamkniętym air boxie, a tak naprawdę wszelakie rury w zderzakach poprawiają głównie samopoczucie właściciela niż dają realne przyrosty.
ja po swapie na b7 miałem do dyspozycji tylko dolot z mojego starego silnia d15 i to słabo spelnia sowja rolę bo jest po to tylko by syfu nie wciągał
Parówa w D14 nic nie da poza buczeniem i zamuleniem szczególnie w korkach i na niskich obrotach, żeby jakikolwiek dolot powietrza z zewnątrz do filtra miał sens, ten musi być w szczelnie zamkniętym air boxie, a tak naprawdę wszelakie rury w zderzakach poprawiają głównie samopoczucie właściciela niż dają realne przyrosty.
czyli wg Ciebie stożek zamknięty osłoną laminatową działa dokładnie tak samo bez nawiewu i z nawiewem?
czyli wg Ciebie stożek zamknięty osłoną laminatową działa dokładnie tak samo bez nawiewu i z nawiewem?
żeby jakikolwiek dolot powietrza z zewnątrz do filtra miał sens, ten musi być w szczelnie zamkniętym air boxie
Bardziej chodziło o to, że rurę bez zabudowy filtra można sobie w ... nos wsadzić, bo i tak nic nie da, skoro zewsząd na około będzie ssało gorące powietrze.
z tego co piszecie to najlepszą niskobudżetową opcją jest seryjna puszka choćby taka, która jest w EK4 czy EK3 z D15Z6/D16Y8 + spiro rura doprowadzająca zimne powietrze
żeby jakikolwiek dolot powietrza z zewnątrz do filtra miał sens, ten musi być w szczelnie zamkniętym air boxie
Bardziej chodziło o to, że rurę bez zabudowy filtra można sobie w ... nos wsadzić, bo i tak nic nie da, skoro zewsząd na około będzie ssało gorące powietrze.
powiedziałbym tak: lepiej jest ten nawiew mieć, niż go nie mieć, bo zawsze coś świeżego powietrza wpuści, aczkolwiek logicznym jest fakt, że taki dolot powinien mieć odgrodzenie.
A z tą puszką EK4..teoretycznie tak, a praktycznie jednak customowe doloty dają lepsze przyrosty.
powiedziałbym tak: lepiej jest ten nawiew mieć, niż go nie mieć, bo zawsze coś świeżego powietrza wpuści, aczkolwiek logicznym jest fakt, że taki dolot powinien mieć odgrodzenie.
A z tą puszką EK4..teoretycznie tak, a praktycznie jednak customowe doloty dają lepsze przyrosty.
Tak z ciekawości, bo z tego co wiem n/t dolotów pisałeś pracę i bawiłeś się przy tym na hamowniach z dolotami, miałeś może do dyspozycji seryjny dolot z ITR'a?
Porównanie z dupy, bo jedynie z dupohamowni, ale kiedyś w D16 miałem short ram AEMa z jakimś tam prowizorycznym odgrodzeniem i nadmuchem, po przejściu na serię z ITRa z jakąś spirorurą była spora różnica in plus, szczególnie w niższych partiach.
Nie miałem żadnych innych dolotów niż swoje. Nie testowałem róznych rodzajów dolotów tylko obliczenia długości.
ale kiedyś w D16 miałem short ram AEMa z jakimś tam prowizorycznym odgrodzeniem i nadmuchem, po przejściu na serię z ITRa z jakąś spirorurą była spora różnica in plus, szczególnie w niższych partiach.
niestety grają tutaj różnicę szczegóły - sam mówisz, że miałeś JAKIŚ tam dolot z PROWIZORYCZNYM odgrodzeniem...A shorty 'dedykowane', z tego co widziałem na większości zdjęc, są z reguły za krótkie. Na ITRze poczułeś przyrost z dołu bo taka jest zaleta konstrukcji zamkniętych w puszce. Poczułeś, ze od dołu mocniej kopnęło więc podejrzewasz, ze całość była lepsza. Bez udowodnienia pomiarami rozmawiamy o kwestiach subiektywnych.
Ja robiłem porównanie w b16a seryjnej puszki od d15b7 i nieodgrodzonego stożka. Różnica 6 koni dla stożka ale przyrosty były dopiero od 6k obrotów. Na niższych obrotach moc i moment były wyższe na seryjnej.
A czy ktoś z Was robił kiedyś pomiar na hamowni i testował różnicę między seryjną puszką i zwykłym filtrem z doprowadzeniem zimnego powietrza, a parówą ze stożkiem + odgrodzenie od komory i nawiew zimnego?
Jestem właśnie przed strojeniem i zastanawiam się, czy warto zmienić dolot. Sam jestem do tego raczej sceptycznie nastawiony i myślę, że poza samym dźwiękiem nic się nie zmieni, no ale może macie jakieś dowody, że się mylę i parówka rzeczywiście daje wyczuwalną poprawę osiągów:rolleyes:
Jak ktoś pożyczy parowe to mogę robić za królika doświadczalnego :)
Wysyłane z mojego LT22i za pomocą Tapatalk 2
Starstruck
15-05-13, 15:28
Wkostek robił kiedyś takie porównania (o ile dobrze pamiętam).
I co wyszło?
Wysyłane z mojego LT22i za pomocą Tapatalk 2
Wpisz wkostek w szukaj. Jeden temat jest jego , drugi porownanie kolektorow :D
Tapatalk
prestoneg3
17-12-13, 20:04
mam pytanko . czy stożek w tego typu airbox-sie + doprowadzenie ze zderzaka
http://allegro.pl/uklad-dolotowy-civic-96-2000-dolot-stozek-airbox-i3738173339.html
nadal będzie milo świszczał przy zasysaniu czy się wyciszy ? a może będzie jeszcze lepiej świszczał ? :)
a i czy wstawienie ic w dolot gdzie nie ma turbo ani kompresora cokolwiek daje czy jedynie ładnie wygląda ?
Sam jestem ciekaw jak sprawuje się taki dolot z powyższego linka:)
Mam coś podobnego jak w aukcji tylko ze simoty w totalnie seryjnym d15b7. Moim zdaniem na pewno dźwięk jest lepszy i wydaje mi się ze trochę lepiej się zbiera. Dołożyłem ostatnio do tego właśnie taka rurę spiralna jak na końcu w aukcji i uczucia mam mieszane. Wypuściłem ja pod zderzakiem i powietrze wpadało bezpośrednio (wszystko ładnie połączone opaskami, łącznikami i wyczyszczone w środku, do tego odkręciłem przepustnice, wypolerowałem, wyczyściłem itd)... dźwięk się zepsuł i wydaje mi się ze trochę gorzej się zbierało ale to możne właśnie kwestia odczuć akustycznych chociaż dupohamownia mówi co innego :). Dzisiaj podczas czyszczenia filtra postanowiłem, ze ja zdejmę, ale zostawie tak żeby dodatkowo naprowadzane bylo powietrze i wydaje mi sie ze samochod troche odzyl. Pokombinuje w przyslym tygodniu w ten sposob ze wytne otwor w zderzaku (podoba mi sie i do tego jakis buc na parkingu przetarl mi wlasnie w tym miejscu zderzak) zbuduje dodatkowo oslone, pod maska tak zeby dodatkowo odizolowac to wszystko i zobacze jaki bedzie wtedy efekt.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.