Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : mAsakra z olejem;/



tubis18
27-12-07, 17:49
witam posiadam hanie 92r hatch. Vgen jezdze na gazie. na bagnecie byl stan oleju w silniku ponad polowe.po przejechaniu 1000 km na gazie przy dosc agresywnej jezdzie olej spadl tak ze nie bylo wogole;/:|? dzis dolalem 2 litry i miarka jest znow na polowie ;] poradzcie czy to normalne? mam silnik d15b2 1.5 prosze o odpowiedz bo jesli przy mojej jezdzie bedzie tak silnik bral olej to wiecej bede placil za olej niz za gaz:|! uzywam castrol 10w/40 1/2syn. pomozcieee ;(((((

Spoon
27-12-07, 17:51
nowy nabytek? dymisz? zostawiasz plamy? jaki przebieg?

the.ghost.dog
27-12-07, 17:55
poradzcie czy to normalne? nie to nie jest normalne...
mam silnik d15b2 1.5oznaczenie silnika d15b2 mówi nam ze jest silnik 1.5 wiec nie ma potrzeby tego pisac dodatkowo... co do twojego problemu to takich tematów było na tyle dużo ze powinieneś sie wstydzic swojego lenistwa i ze nie uzyłes opcji szukaj przed zadaniem tego pytania

mozes
27-12-07, 18:40
Ludzie cudów nie ma. Na początek oględziny czy nie ma wycieków zewnątrznych, jeżeli silnik jest suchy to kompresja najpierw normalnie a potem z lekkim zalanie cylindrów olejem i pokaże co jest walnięte i którędy spiernicza.
A na przyszłość :szukaj: bo te tematy są wiecznie wałkowane - problemy te same tylko u innych użytkowników.
pozdrawiam

tubis18
28-12-07, 18:22
a moze wy mi odpowiecie ile wam bierze oleju przy ostrej jezdzie na gazie oczywiscie... przebieg 173000.

nycha
28-12-07, 20:34
przebieg 170240 od wymiany do wymiany dolewam 300 ml wiekszosc czasu jezdze lagodnie, ale nie unikam wysokich obrotów

civicmag2
28-12-07, 21:07
a wycieki masz ,sprawdz kompresje jak nie wiesz jak to jedz do mechaniora.wyglada na to ze silniczek do roboty.2 l sporo. :aloha:

Wally
29-12-07, 19:54
Nie jest to zasada ale auto z gazem przy prostej instalacji czesto bieze olej i nie jest to nic dziwnego. Auto z gazem jest po to zeby oszczedzac wiec nikt nie zalozy gazu zeby robic po 10kkm rocznie. Ty zakladales ten gaz czy poprzedni wlasciciel ?? Nie wierze raczej w przebiegi rzedu 10-11kkm rocznie przy gazie - u Ciebie pewnie jest o jakies 100kkm wiecej na budziku i tyle. Poza tym tania instalacja gazowa oznacza dosc uboga mieszanke gazowo-powietrzna - gaz jest suchy i spala sie w wyzszej temperaturze i przy ubogiej mieszance wypalaja sie zawory, tworza sie wzery, po prostu dewastacja. Niestety ojciec w Toyocie CarinieE zalozyl prosty gaz, auto zaczelo po 2 latach chodzic glosno, stracil wolne obroty, zaczely sie problemy - skonczylo sie na remoncie glowicy i pozbyl sie auta. I nie mysl ze wymiana uszczelniaczy cos pomoze. Po prostu masz zjechany silnik i czeka Cie albo swap albo remont. Niestety 2L na 1000km to juz masakra, na kazde 100km powiedzmy ze przeleje sie przez silnik ok 10L gazu + SZKLANKA oleju - to nie jest dwusow... Smutne ale prawdziwe

tubis18
30-12-07, 11:43
no to sie zawiodlem:( nowe autko i juz taka usterka fuck;/ nie swedzi mnie wydawac kase na remont;/ tymbardziej ze tej kasy nie mam :((( jakie ma byc cisnienie w cylindrach? napiszcie bo wybieram sie do mechanika ja sie na tym nie znam ale stary kazal mi zapytac. ehhhh ;( jestem zalamany... a slyszeliscie o oleju mineralnym? co to jest i z czym to jesc? podobno tani i w takich przypadkach sie stosuje taki olej ?? pomocy:(((

stanik84
30-12-07, 11:57
Witam. Skoro smigasz na 10w/40 i go lyka to moze sprobuj zalac gestszy olej tj. 15w/40. Tak czy siak 2 litry na 1000 km to dobrze nie jest :/

civicmag2
30-12-07, 12:19
cisnienie sprezania: nominalne - 1,28 mpa
minimalne - 0,93 mpa
dopuszczalna roznica
miedzy cylindrami - 0,19 mpa
Tak jak napisal STANIK 84 mozesz zalac minerala jest tanszy, ale to sprawy nie zalatwi,
mozesz tez kupic MOTODOCTORA napewno podniesie cisnienie ale troche go zamuli koszt jakies 15 pln. :aloha:

tubis18
31-12-07, 11:03
noto nic z tego nie bedzie juz pewnie :( musze zaczac zbierac kase na remoncik;/ a tymczasem jezdzic malo i powoli... bo bym finansowo nie wyrobil...;] dzieks za rady ;) 3mAjCie Sie powodzonka szerokiej zycze w nowym roq

Wally
31-12-07, 11:29
tubis18, jesli stwierdzisz ze remont jest pewny a nie masz teraz funduszy to zmien olej na najtanszy mineralny i jezdzij spokojnie konktrolujac stan co 200-300km. Szkoda odstawiac bryke jesli sie juz ja kupilo. Najwyzej bedziesz mocno kopcil ale gesty mineralny bedzie znikal w mniejszych ilosciach, jest znacznie tanszy od polsyntetyka i spokojnie dotelepiesz sie do czaasu remontu. Powodzenia i nie przekraczaj 4.5 krpm

piotrekksa
31-12-07, 14:18
Też bym tak zrobił lać taniochę i śmigać nie żałować potem nowy motor kupić części w brud i w miarę tanie