Zobacz pełną wersję : Cewka zaplonowa d13b2-rezystancja
mam maly problem....mierzylem dzis rezystencje cewki zaplonowej i jak dla mnie na 100% jest ona padnieta -rezystencja pierwotna wyszla mi 1.2 OHMA (powinno byc 0,5 do 0,7 OHMA) a wtorna 17.5 KOHM (powinno byc 4,4 do 21,6 OHMA)...
i wlasnie nie wiem czy wszystko dobrze pomierzylem bo wszedzie pisze (np tu (http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=23570&highlight=brak+iskry) i tu (http://www.honda.lub.pl/htech/eksploatacja.htm) ) ze wtorna tez powinna wyjsc w OHM a mi wyszla w KOHM wiec jak to jest z ta rezystencja bo jutro chce jechac kupic cewke a to nie jest malo kasy i juz jej nie bede mogl zwrocic
Ja na twoim miejscu bym się jeszcze wstrzymał z zakupem cewki. Według mnie jest ona na 90% dobra. Rezystancja uzwojenia wtórnego przy twoim silniku powinna wynosić 14.4-21.6 kΩ a pierwotnego 0.5-0.7 Ω (pomiary przy temp 25°C, dane wg. manuala). Czyli jak widać wtórna mieści się w przedziale a to, że pierwotna jest troszkę poza to jeszcze nic wielkiego (może to być błąd pomiaru spowodowany np. różnicą temperatur, złym zakresem pomiarowym miernika, czy nawet słabą baterią miernika, co przy niewielkich rezystancja ma duże znaczenie)
skolopendra
27-12-07, 18:58
1.2 OHMA (powinno byc 0,5 do 0,7 OHMA)
zwykłym miernikiem cyfrowym możesz nie zmierzyć dokładnie takiej rezystancji,
różnica jaką podajesz mieści sie w tolerancji błędu, i wygląda na to że cewka po stronie pierwotnej jest dobra :d
a wtórna 4,4 do 21,6 Ω....więc wygląda na uszkodzoną ........................wtorna 17.5 K
no chyba że podany przez Ciebie odnośnik do danych jest nieprawidłowy
a wtórna 4,4 do 21,6 Ω....więc wygląda na uszkodzoną ........................wtorna 17.5 K
no chyba że podane przez Ciebie odnośnik do danych jest nieprawidłowy
Na 100% wartości mają być takie jak napisałem wyżej i jakie podaje manual. Ten błąd (Ω zamiast kΩ) pojawia się w wielu miejscach nawet w książce Sam naprawiam... :/
skolopendra
27-12-07, 19:09
Na 100% wartości mają być takie jak napisałem wyżej
skoro tak jest :d
bo jutro chce jechac kupic cewke
.............................................to nie kupuj bo cewka jest sprawna
no tak tylko nadal meczy mnie to 1.2 OHMA...w sumie roznica o 0,5 OHMA a w instrukcji multimetra pisze ze granica bledu pomiaru wynosi +/- 1% odczytu. mierzylem tez rezystencje modulu (tak samo jak pierwotna cewki) i wynosi 2,07 KΩ ale nie wiem czy sa tez podane gdzies jakies wartosci prawidlowe bo w jakims temacie ktos napisal ze modul mozna sprawdzic tylko podmieniajac na inny wiec nie wiem jak to jest....
Ten błąd 1% to moze być dla oporności które przyjmują wartości od 60% zakresu więc nie warto się tym sugerować.Nie ma szans dokladnie zmierzyć takich wartości bez sprzętu za kilka setek PLN.
Mam wrażenie że cewka jest dobra........
sprawdź jeszcze rezystancję pomiędzy pozostałymi stykami w cewce czyli pomiędzy wyjściem wysokiego napięcia a stykiem.....(B?..wg mojego manuala).W ten sposob powinno wyjsc czy jest separacja miedzy obwodem wtornym i pierwotnym.......
hmm patrzalem na allegro i sprzet za 150PLNów mial takie same zakresy... styk B czyli (-)...teraz ktory kabel pomiarowy mam przylozyc do B a ktory do wyjscia wysokiego napiecia?? i jak powinna byc wartosc?? bo z lekka zielony jestem.
A co z ta rezystencja modulu, idzie cos z tego wywnioskowac czy raczej nic??
hmm patrzalem na allegro i sprzet za 150PLNów mial takie same zakresy...
tak tak.może mieć takie same zakresy jednakże mierząc na zakresie 200ohm wartość poniżej 1ohm błąd pomiaru moze osiągnąć wartość 30-50%........tak bynajmniej mnie uczyli a wynika to po prostu z niedoskonałości urządzeń które mierzą najdokładniej wartości w okolicach 2/3 zakresu.
Jeżeli obwód pierwotny jest pomiędzy A i B,wtórny między A i WN to zmierz teraz pomiędzy B i WN.W obydwie strony powinno wyjść raczej to samo jeżeli jest to zwykła cewka bez dodatków.Jeżeli w necie jest prawda to powinno wyjść w Mohm'ach czyli świadczyło by to o separacji pomiędzy obwodami.
Jeżeli obwód pierwotny jest pomiędzy A i B,wtórny między A i WN to zmierz teraz pomiędzy B i WN.W obydwie strony powinno wyjść raczej to samo jeżeli jest to zwykła cewka bez dodatków.Jeżeli w necie jest prawda to powinno wyjść w Mohm'ach czyli świadczyło by to o separacji pomiędzy obwodami. W jakich znowu MΩ ?? Rezystancja uzwojenia wtórnego ma wynosić 14.4-21.6 kΩ i patrząc na schemat w zasadzie nie ma różnicy czy zmierzymy ją miedzy A i WN czy między B i WN, bo róznica będzie tylko o wartość między A i B czyli ok 1Ω
Według mnie Taz już wszystko dobrze pomierzył i cewka wydaje się być OK.
Co do modułu to tu już sprawa nie jest taka prosta. Nie wiem jak w D13B2 ale w D15B2 mierząc dwa moduły miałem różnicę rzędu kilku kΩ (jeden miał ok 1, a drugi prawie 5) i jak się potem okazało oba były sprawne. Więc mierząc moduł za wiele się nie dowiesz. Najlepiej podmienić na sprawny i wtedy masz 100% pewności
skolopendra
28-12-07, 16:22
W jakich znowu MΩ ??
ma zapewne na myśli rezystancje nieskończoną pomiędzy dwoma obwodami ,czyli brak przebicia :d
Najlepiej podmienić na sprawny i wtedy masz 100% pewności
a to będzie najlepsze wyjście, bo niedługo kolega nam się zamota już zupełnie
:aloha:
ma zapewne na myśli rezystancje nieskończoną pomiędzy dwoma obwodami ,czyli brak przebicia :d
o to właśnie chodzi,chyba mało precyzyjnie się wyraziłem... :)
Rozważania są czysto teoretyczne bo nigdy nie mierzyłem cewki samochodowej ale ten pomiar może pomóc.
Najlepiej podmienić na sprawny i wtedy masz 100% pewności
a to będzie najlepsze wyjście, bo niedługo kolega nam się zamota już zupełnie
:aloha:
To jest najlepsza opcja :hinczyk:
a to będzie najlepsze wyjście, bo niedługo kolega nam się zamota już zupełnie spoko, jak narazie ogarniam temat...
zaraz ide zmierzyc czy jest separacja. Ale jak ten pomiar mi tez nic nie powie to sa dwie opcje...
-opcja nr 1 to kupno uzywanego aparatu za 200PLNow
-opcja nr 2 to kupno modulu i cewki-najtansze razem 215PLNow-tylko teraz pytanie czy warto kupowac takie najtansze, jakie sa roznice w dzialaniu cewek lub modulow lepszych firm i gorszych?? jezdzil ktos na cewce Mobiletron-UK lub module transpo taiwan?? bo takie mi zaoferowano
skolopendra
28-12-07, 17:17
czy warto kupowac takie najtansze,
jak będziesz miał farta to będzie działało długo i sprawnie :d
.a jak nie .to nie :/
czyli wg Ciebie na 99% padnie po juz w pierwszych miesiacach jazdy tak?? bo wiesz, roznica w cenie jest znaczna bo 150zl miedzy tymi tanszymi a tymi drozszymi
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.