Zobacz pełną wersję : Tuning silnika D14A7 / D14A8
Witam tak jak w temacie chciałem się zapytać o części które w tym silniku poprawiły by mi moc. Nie chodzi mi tu o nie wiadomo co ale o proste rzeczy, jak kolektor wydechowy, ssący , przepustnica może jakiś dolot, jakiś wydech i nie wiem co tam jeszcze (żebym mógł sobie sam w domowych warunkach wymienić)
Wiem, że na forum są bodajże 2 super tematy jak zacząć tuning samochodu ( co ile dało) to już wiem, ale chodzi mi konkretnie o to jakie części mógłbym włożyć zamiast seryjnych (może od innych Hond) do mojego silnika żeby nic nie rzeźbić ( plug and play ). Chciałbym kurcze z 20 kucy więcej, bo dużo po trasie jeżdżę a nie czarujmy się z 90 KM szału nie ma jak się dużo jeździ, a szkoda zarówno silnika jak i paliwa ciągle na "odcince" jeździć żeby coś kunia było :(
20 kucy więcej ? Szukaj słupa d16b2 i masz cel osiągnięty za mniej niż 1000 zł. :)
Wkładka simota lub k&n, ssący od d14z4, z6 42mm, wydech na 2'', katalizator out, wałek z d16w3 i 105km powinno być.
A co z tym kolektorem wydechowym. Dużo ludzi zmienia na 4-2-1 i piszą że odczuli wzrost mocy. Czy do silnika D14A8 też są takie dostępne? Jeśli tak to czy szukać nowych czy raczej używanych ?
Chciałbym kurcze z 20 kucy więcej, bo dużo po trasie jeżdżę a nie czarujmy się z 90 KM szału nie ma jak się dużo jeździ, a szkoda zarówno silnika jak i paliwa ciągle na "odcince" jeździć żeby coś kunia było
Jeśli nie chcesz jeździć "na odcince" to nic nie zrobisz, założysz dolot, wydech, wałek, itp. i zyskasz może kilkanaście KM ale w górnych partiach obrotów, więc trzeba będzie tak samo redukować i kręcić, bo żadne d14 z dołu nie będzie jechało. Lepiej wrzucić wspomniane d16b2, wtedy odczujesz różnicę w normalnej jeździe.
Kupno silnika odpada, wiecie jak to jest z silnikami to po pierwsze, po drugie gra nie warta świeczki żeby zmieniać silnik na 25 KM mocniejszy :) Chciałem po prostu coś dorzucić do serii żeby to lepiej się odpychało, trudno że z dołu go nie poprawie, ale myślę że jak w górnych partiach by coś mocy przybyło to również byłoby fajnie :)
Nie obraź się, ale nie ogarniam Twojego rozumowania. Sam sprzedałem d16b2 i było w stanie naprawdę zaje... ( 800 zeta ).
O wiele mniej rzeźbienia masz z przełożeniem tego silnika niż z zabawą w przeloty, kolektory, wkładki/sratki/stożki i całą mase innych gadżetów, które albo coś dadzą, albo tylko Cię spłuczą z kasy.
Podstawowa rada : przejedź się dla porównania d16b2 :) i wtedy zastanów się co robić.
Ssacy z d16z6
przepustnica z b18/b16
wkladka np pipercrossa czy jakoś tak (taka gąbka)
Doprowadzenie zimnego powietrza ze zderzaka do puszki filtra
Wtryski z b18c4
wałek z d16y7 (daje więcej niż ten z w3)
Kolektor wydechowy 4-2-1 np z d16z6 (zalecany chinol)
Wywalenie kata
Wydech środkowy i końcowy z rover 420 (16v)
To da przyzwoite efekty ale zeby ugrać coś sensownego i nie nabroic to musisz mieć jeszcze kompa p06 + aparat zapłonowy pod obd1 (zmiana wiązki / +9kabli)
Do tego odpowiedniejsza skrzynia biegów i lekkie koło zamachowe
Są to pewne koszta ALE!
Nie słuchaj co Ci inni gadają ze swapa zrob itp. Wymienione rzeczy przydadzą się za jakiś czas przy swapie na coś mocniejszego jak się znudzi d14 no a niepotrzebne klamory zawsze można sprzedać :)
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi a szczególnie Tobie KUSTER! O takie coś mi chodziło. Widzę u Ciebie w temacie że grubo u siebie pozmieniałeś tak jak tu mi napisałeś :) Jeśli sam u siebie to wszystko robiłeś, to możliwe że się odezwę do Ciebie latem gdybym nie mógł sobie z czymś poradzić a Ty miałbyś czas i by Ci się chciało oczywiście nic za darmo .. :))
Wymienione rzeczy przydadzą się za jakiś czas przy swapie na coś mocniejszego jak się znudzi d14
W sumie to można to tak przewrotnie nazwać, że autorowi już się znudziło d14 ;)
Tyle że napisał, że swap w grę nie wchodzi.
No nic, jedni wolą easy way, inni hard :]
Powodzenia w modach i cierpliwości !
Robiąc te mody wydasz więcej niż kupując zdrowe d16 a mocy i tak będzie mniej :).
No nic, jedni wolą easy way, inni hard :]
Powodzenia w modach i cierpliwości !
:P dzięki. Trochę o tym pomyślałem i rzeczywiście rozsądniej by było kupić d16b2 i tu się z Tobą muszę zgodzić, bo z tymi częściami wyjdę na to samo a mogę nawet nie uzyskać mocy silnika d16b2. No ale tak jak pisałem nie chce swapować bo nie znam się na tym i też nie chce ładować tyle kasy na raz w mechaniczny. Auto mam od roku i dopiero teraz zaczynam coś z nim robić. Dlatego krok po kroku będę zmieniał :) Tym bardziej że studiuje... :P
Edit: No ale nie mówie nie... jeszcze mi się może 100 razy zmienić...
Tym bardziej że studiuje... :P
Tym bardziej Cię rozumiem :) I dlatego od początku popieram opcję swapa - jak trafisz dobre serducho, nie dość że wyjdzie Cię to taniej od mnóstwa łacznych modów, to w dodatku potem możesz sobie myśleć czy to o heblach z vti, czy jeszcze o czym tam Ci już dusza zapragnie ;)
Weź też pod uwagę fakt, że zanim modami dobijesz do tych ~110 kucy, zawsze po drodze coś się brzydko mówiac z zaskoczenia wysra przy normalnym użytkowaniu i pewne środki będzie trzeba przesuwać, przez co ta droga do ~110 może potrwać tyle, że Ci się odechce całkiem ...
a szkoda zarówno silnika jak i paliwa ciągle na "odcince" jeździć żeby coś kunia było :(
Było nie brać hondy. To chyba urok tego auta, że życie zaczyna się o 5,6 tys obrotów. Jak chcesz od dołu to ładne paski 1.9 TDI od dziadka z Niemiec z hakiem i tylko 189 przjechane ; )))
Żeby podnieść moc o 15 KM to wyrąbiesz piękny hajs na wydech, kolektor itp W 1000 na pewno się nie zmieścisz ; )
Było nie brać hondy. To chyba urok tego auta, że życie zaczyna się o 5,6 tys obrotów. Jak chcesz od dołu to ładne paski 1.9 TDI od dziadka z Niemiec z hakiem i tylko 189 przjechane ; )))
Żeby podnieść moc o 15 KM to wyrąbiesz piękny hajs na wydech, kolektor itp W 1000 na pewno się nie zmieścisz ; )
oj wiem chłopaki przekonaliście mnie, zastanowię się jeszcze nad swapem. Co do Hondy to w żadnym procencie nie żałuje że ją kupiłem i nie zamieniłbym na nic innego !! :) Żeby była jasność -,-
oj wiem chłopaki przekonaliście mnie, zastanowię się jeszcze nad swapem. Co do Hondy to w żadnym procencie nie żałuje że ją kupiłem i nie zamieniłbym na nic innego !! Żeby była jasność -,-
Zastanów się, bo w temacie masz 4 osoby za swapem, a dwie za modzeniem ;) Podobno większość ma racje, czy jakoś tak ...:p
I jeszcze jeden plusik, bo może go niechcąco pominęliśmy : że swojego słupa przecież sprzedasz i weźmiesz za niego kaskę, więc taka amortyzacja :D rzekłbym Ci się wytworzy :)
Z tym swapem i modzeniem to chyba jest tak:
- po co modzic d14 jak mozna kupic d16b2
- po co modzic d16 jak mozna kupic d16z6
- po co modzic d16z6 jal mozna kupic b18
I tak w nieskonczonosc...
Jedna rada : przemysl ile masz kasy, do czego potrzebujesz auta, i co Ci da najwieksza frajde :)
Widzisz ja d14 za smieszna kase podlubalem i jest git :)
Tapatalk
Swapuj na przynajmniej D16Z6. Nie opłaca się dlubac w D14 :p
Wysyłane z mojego LT22i za pomocą Tapatalk 2
B18 tj jakieś 3-4tys zł tak że nie wiem czy tak można ale no... ^^
w kwestii swapa to też nie jest tak kolorowo
1. Albo kupisz komplet p&p i masz np. Gotowe d16 vtec i tutaj podkreślam vtec bo jak juz swap to tylko na taki (koszt zależy jaki rocznik i przebieg ~2000zl z futrami i olejami)
2. Holy słupek do którego i tak musisz dokupić resztę koszta może i większe ale tutaj mowie juz np o kolektorze wydechowym np. 4-2-1 chinol i ssacy z d16z6 z wieksza przepustnica
Jak kto woli ja swój silnik (wyremontowane d15 z czapka z z6) dałem ~1000zl do tego np. Ssacy i przepustnica które kosztowały mnie około 300zl i chinol na wydechu ze 100zl
Komplet po remoncie + części eksploatacyjne (filtry/oleje/uszczelki) tj jakieś 1800zl może więcej
Ja ze wcześniej nie miałem tyle kasy na jednorazowy zakup to bawiłem się w noszenie d14 i nie żałuję
Zapytam tak troszkę nie na temat. Wszyscy zmieniają na ssący z d16z6. Czym on się różni od mojego w d15z8?
Z tym swapem i modzeniem to chyba jest tak:
- po co modzic d14 jak mozna kupic d16b2
- po co modzic d16 jak mozna kupic d16z6
- po co modzic d16z6 jal mozna kupic b18
I tak w nieskonczonosc...
Jedna rada : przemysl ile masz kasy, do czego potrzebujesz auta, i co Ci da najwieksza frajde
Widzisz ja d14 za smieszna kase podlubalem i jest git
coś w tym jest :) dzięki wszystkim za odpowiedzi bo teraz mam już jakieś pojęcie w tym temacie, ale decyzji jeszcze nie podjąłem chociaż skłaniam się bardziej do modzenia D14A8 :)
coś w tym jest :) dzięki wszystkim za odpowiedzi bo teraz mam już jakieś pojęcie w tym temacie, ale decyzji jeszcze nie podjąłem chociaż skłaniam się bardziej do modzenia D14A8 :)
Mnie też przekonywano do swapa ale nie mam tyle gotówki do jednorazowego wyrzucenia, dlatego modziłem i nadal modzę swoje d14z4. Fakt, że do tych 4000rpm lata prawie jak zwykłe 1,4, ale powyżej jest dużo lepiej niż seria :) Poza tym sama świadomość posiadania *******alacza 1,4 daje dumę :D kiedy wyprzedzasz inne 1,4, 1,6, 1,8 :D pomyśl sobie co inni myślą kiedy kotłuje go 1,4 :p Sama zabawa z modzeniem jest fajna i daje sporo frajdy :) Co prawda tak czy inaczej każdy kto modzi 1,4 później zastanawia się nad swapem, ja też ale jak mówię, warto modzić nawet dla samej frajdy :)
Co do kolektora ssącego d16z6. Sam chciałem zmienić na taki ale okazało się po rozbiórce mojego z4, że to jest identyczny kolektor, chodzi mi o średnicę kanałów dolotowych. Moim zdaniem lepiej zapakować ten plastikowy od z4, z tego co pamiętam w tym z z6 trzeba coś zaślepiać i przerabiać mocowanie linki od gazu a ten od z4 będzie całkowicie p&p i co ważniejsze, wyrwiesz go na pewno za niższą kasę :)
Zapytam tak troszkę nie na temat. Wszyscy zmieniają na ssący z d16z6. Czym on się różni od mojego w d15z8?
Jest uważany za "najlepszy" kolektor z d-serii. Polecany również jest kolektor z d16y8. Jednak nie ma co przepłacać za kolektory z d16z6, skoro taki sam montowano między innymi w d14a2 :D
Tak teraz na poważnie zacząłem się zastanawiać nad kupieniem głowicy z vtecem, czy to by się opłacało ( cena - osiągi ), czy lepiej jest kupić już cały silnik? Co do swapa na vtec to jakie graty bym konkretnie potrzebował i od jakiego silnika? Wiem, że pełno jest o tym na forum w dziale swap.. ale jakoś czytam i nie mogę dojść do ładu, a chciałbym sobie zrobić wycenę ile to by mnie mniej więcej wyszło.
NIe wiem jakie tam macie OBD w angielkach, ale trzeba by się tym zainteresować. Po po zmianie czapki na taką z VTECiem potrzebujemy innego kompa + strojenia. Ogólnie D14VTEC te 130-140kuca powinno wypluć po kilku dobrych modach. Dużo na ten temat jest na dodo
Dodo - masz na myśli tą stronę http://www.dodo-upgrades.nl/ ? Przyznam, że nie miałem pojęcia o jej istnieniu a na pierwszy rzut oka widzę że konkrety tam są. Zobaczymy co z tego wszystkiego wyjdzie, ale mam nadzieje ze vtec ;p
Mamy OBD2 na wtyczce z OBD1
do przerobienia wiązka (~9-11kabli), głowica, aparat zapłonowy, komp P06 przy no vtec i P28 przy vtec, kolektor ssacy i wydechowy.
Koszt najmniej ~1000zl ze strojeniem
Ja swoje D15 z czapka z z6 i po remoncie dałem trochę ponad 1k zł tak ze kwestia do zastanowienia czy swap czy mini me...
super dzięki bardzo, dużo mi tym ułatwiłeś :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.