macieks
27-12-07, 12:18
Cześć.
Mam pytanie do fachowców z dziedziny mechaniki.
Oczywiście obniżenie temperatury zasysanego powietrza w przypadku układów wtryskowych powoduje wzrost osiągów poprzez lepsze napełnianie cylindrów. Ale jak to jest w przypadku gaźnika? Często wlot powietrza do puszki filtra na gaźniku był seryjnie umiejscowiony w komorze silnika w różnych markach a w innych poprowadzony do błotnika np tak jak w Civic'ach gaźnikowych. Czy zatem temperatura powietrza docierającego do filtra w przypadku gaźników nie ma znaczenia? I jak to w końcu jest z tymi filtrami na gaźnikach? Czy rzeczywiście zastosowanie filtrów sportowych o zwiekszonym przepływie może dawać jakieś efekty poza dźwiękowymi i wizualnymi.
wydawało mi sie ze cos tam wiem o zasadzie działania gaźnika ale co chwile ktoś mówi co innego i juz zgłupiałem. Dzięki za wszelkie podpowiedzi, Pozdrawiam.
Mam pytanie do fachowców z dziedziny mechaniki.
Oczywiście obniżenie temperatury zasysanego powietrza w przypadku układów wtryskowych powoduje wzrost osiągów poprzez lepsze napełnianie cylindrów. Ale jak to jest w przypadku gaźnika? Często wlot powietrza do puszki filtra na gaźniku był seryjnie umiejscowiony w komorze silnika w różnych markach a w innych poprowadzony do błotnika np tak jak w Civic'ach gaźnikowych. Czy zatem temperatura powietrza docierającego do filtra w przypadku gaźników nie ma znaczenia? I jak to w końcu jest z tymi filtrami na gaźnikach? Czy rzeczywiście zastosowanie filtrów sportowych o zwiekszonym przepływie może dawać jakieś efekty poza dźwiękowymi i wizualnymi.
wydawało mi sie ze cos tam wiem o zasadzie działania gaźnika ale co chwile ktoś mówi co innego i juz zgłupiałem. Dzięki za wszelkie podpowiedzi, Pozdrawiam.