PDA

Zobacz pełną wersję : Zasada działania gaźnika - czy temperatura ma znaczenie?



macieks
27-12-07, 12:18
Cześć.
Mam pytanie do fachowców z dziedziny mechaniki.
Oczywiście obniżenie temperatury zasysanego powietrza w przypadku układów wtryskowych powoduje wzrost osiągów poprzez lepsze napełnianie cylindrów. Ale jak to jest w przypadku gaźnika? Często wlot powietrza do puszki filtra na gaźniku był seryjnie umiejscowiony w komorze silnika w różnych markach a w innych poprowadzony do błotnika np tak jak w Civic'ach gaźnikowych. Czy zatem temperatura powietrza docierającego do filtra w przypadku gaźników nie ma znaczenia? I jak to w końcu jest z tymi filtrami na gaźnikach? Czy rzeczywiście zastosowanie filtrów sportowych o zwiekszonym przepływie może dawać jakieś efekty poza dźwiękowymi i wizualnymi.
wydawało mi sie ze cos tam wiem o zasadzie działania gaźnika ale co chwile ktoś mówi co innego i juz zgłupiałem. Dzięki za wszelkie podpowiedzi, Pozdrawiam.

sz3rsz3ń
27-12-07, 12:31
Teoretycznie znaczenie jest ogromne. Wiadomo powszechnie....zimne powietrze ...więcej cząsteczek tlenu w tej samej objętości powietrza.... wynik - lepsze spalanie mieszanki. W praktyce to wygląda tak (przynajmniej z moich doświadczeń), że w konstrukcjach gaźnikowych powietrze i tak dozowane jest w gaźniku, który swoją temperaturę najczęściej już osiągnął. Tak więc pewnie można by coś z tym zrobić ale wymagałoby to ingerencji w konstrukcję gaźnika ...a na to jestem za cieńki :bicie:

Lcfr
27-12-07, 13:29
Czy zatem temperatura powietrza docierającego do filtra w przypadku gaźników nie ma znaczenia?

miałem d15b3 na gaźniku w 5 genie z dorobionym wlotem powietrza ze zderzaka (ale puszka z filtrem seria)
na hamowni wyszło, ze czy podaje tam powietrze wiatrakiem czy nie podaje wcale wynik był taki sam.

karpik85
27-12-07, 13:35
Nie wiem jak z filtrem ale jeżeli chodzi o temperature powietrza to w swoim D13B2 masz nawet taki przewód, który doprowadza ciepłe powietrze z nad kolektora wydechowego, kiedy jest ono potrzebne czyli wniosek z tego taki, ze czasem gaźnikowy silnik musi mieć podawane cieplejsze powietrze. Wydaje mi się, ze powinien tam być również termostat, który reguluje temperature podawanego powietrza, raz otwiera dolot zimnego, a raz ciepłego powietrza. Tak miałem w poprzednim aucie na gaźniku i zapewne w gaźnikowej Hondzie jest podobnie.

sz3rsz3ń
27-12-07, 14:03
a to nie jest przypadkiem przewód zaworu wyrównującego ciśnienie w gaźniku ??

karpik85
27-12-07, 14:19
Przyglądałem sie kiedyś silnikowi D13B2 i właśnie mnie to zainteresowało, bo w moim D15B2 i w innych Hondach z wtryskiem czegoś takiego nie ma, mówie właśnie o przewodzie średnicy ok 2 centymetrów, który z jednej strony jest podłączony do osłony kolektora wydechowego, a z drugiej wczhodzi gdzieś pod puszke filtra powietrza. W poprzednim aucie miałem identycny przewód i on służył do pobierania ciepłego powietrza, był tam termostat powietrza, który utrzymywał temperature powietrza dochodzącego do gaźnika na optymalnym poziomie. W lecie zawsze brało tylko zimne, a w zimie dodatkowo otwierał sie dolot ciepłego. I właśnie sam jestem ciekaw czy w Hondzie jest tak samo, jak wróce z pracy to sprawdze w manualu.