PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana cewki zapłonowej d15b2, konieczny demontaz aparatu ?



kamilkck
02-05-13, 12:44
W zwiazku z tym iz nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie zakladam nowy wątek. Wczoraj podczas jazdy Hania mi zdechla i juz nie chciala odpalic. Świece są nowe kabe i kopulka też, komputer nie wywala bledow, nie ma iskry po czym stwierdzilem ze to musi byc cewka. Juz wczesniej mialem problem, jak sie nagrzal pracowal na 2 allbo 3 gary przy szybkim wdepnieciu. Konieczny jest demontaż aparatu zeby wymienic cewke ?

RRa
02-05-13, 12:58
moduł albo cewka jak brak iskry.

nie wymieniałem tego jeszcze więc nie pomogę Ci, ale z tego co czytałem na necie to nie trzeba ściągać aparatu. Wiadomo tylko kopułka out. nie wyciągaj kabli z kopułki najlepiej, żebyś sobie potem nie pomylił ich.
przygotuj sobie jakieś WD-40 do odkręcenia śrubek w aparacie bo one potrafią być bardzo zapyziałe.

kanciaty6
02-05-13, 18:30
Nie potrzebujesz sciagac aparatu. wystarczy odkrecic kopulke( tak jak kolega wyzej nie sciagaj kabli zeby potem sie nie pogubic). Sciagasz palec tylko dobrym srubokretem bo latwo idzie zjejac srubke.:) Dalej obudowe jest tylko nalozona i masz juz cewke i modul . U mnie po wymianie kopulki i palca w zeszly weekend po odpaleniu poszla cewka. Brak iskry na swiecach podmienilem cewke i hula :)

Guscioren
02-05-13, 18:45
Wymieniałem te ustrojstwo u siebie z 2tyg temu. Obejdzie się bez ściągania aparatu. Musisz ustawić palec w danym momecie żeby śrubka wyszla na jaw i tak jak kolega wyżej dobry śrubokręt albo czeka Cie walka tak jak mnie :P Wywalenie aparatu i dopiero odkręcenie palca (ledwo) później masz z górki, ściągasz ten pseudo plastik i cewkę masz na 2 śrubki. Kabli nie da się pomylić w niej :) Składasz spowrotem i modlisz się aby to nie był moduł ;P

kamilkck
02-05-13, 21:06
dzieki panowie, modul raczej jest sprawny, mostkowalem dzis tą wtyczke diagnostyczną co jest kolo kompa i check normalnie sie swieci. Jak jest z palcem ? jak juz odkrece tą srube na palcu, ciezko schodzi ? faktycznie trzeba podwarzac zeby wyszedl ? no i jeszcze kwestia cewki, taka podejdzie http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-civic-iv-v-vi-hrv-crx-1-4-1-5-1-6-i3219542587.html bo np w 4 gen w d15b2 cewka jest zupelnie inna, a aparat chyba jest taki sam. Moze tak sie zdarzyc ze po wymianie cewki bede musial wymienic tez kopulke, bo tą mam akurat nową,

twizzter
02-05-13, 23:08
dzieki panowie, modul raczej jest sprawny, (...)check normalnie sie swieci.
Z tym różnie bywa ;)

Palec czasem ciężko schodzi, zwłaszcza jak trochę skoroduje. Cewka będzie ok, TC-08A oraz jej klony będą pasować:
http://img809.imageshack.us/img809/7240/cewkatec.jpg

Zwróć uwagę, żeby z wyjścia wysokiego napięcia nie wypadła sprężynka, bo będiesz musiał po chwili kupić nową cewkę ;)

Możesz łatwo sprawdzić moduł - podepnij zamiast cewki kilkuwatową żarówkę. Podczas kręcenia rozrusznikiem powinna błyskać.

kamilkck
02-05-13, 23:22
gołą zarowke, bez zadnych oprawek ?

twizzter
03-05-13, 20:51
Jak Ci pasuje, przewody możesz dolutować do żarówki, obyś tylko miał pewne połączenie i nie zrobił zwarcia. Ewentualnie prościej - multimetr/woltomierz..Powinien wskazywać krótkie impulsy 12V.

Guscioren
03-05-13, 22:34
Co do palca to walczyłem z nim około godziny wiec powodzenia Ci życzę jak dawno go nie ściągałeś :D

Muzyk-Grzes
04-05-13, 09:31
To że nie ma błędu to nie oznacza że moduł jest sprawny, łatwiej już chyba sprawdzić obie cewki miernikiem żeby wyeliminować konieczność wymiany dobrej części na dobrą. Co do sprawdzania żarówką to też robił bym to jedynie w ostateczności bo przez taki patent moduł może paść bo nie jest to tylko kilka rezystorków a dość skomplikowany układ elektroniczny.
ps: Miernikiem sprawdź opór między + i palcem oraz - i palcem (dwie części cewki) ,oczywiście na wyłączonym zapłonie. Jeśli jest przejście na obu to cewka jest OK.

kamilkck
04-05-13, 17:34
Miernikiem sprawdź opór między + i palcem oraz - i palcem

na jaką wartosc ustawic multimter do pomiaru oporu https://www.google.pl/search?q=multimetr&hl=pl&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=iSiFUZLkNMmnhAegm4C4Cw&sqi=2&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1366&bih=677#imgrc=E0bccf8e2KvpgM%3A%3BWKHwD6UcfbBxAM%3 Bhttp%253A%252F%252Fobrazki.elektroda.net%252F95_1 262629843.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.elektroda.p l%252Frtvforum%252Ftopic1532063.html%3B800%3B1067

rozebralem kopulke, z palcem poszlo prosto, gorzej z przewodami do cewki, sruby zasniedziale ostro, jaki wkretak polecacie do tych malutkich srubek ?

twizzter
07-05-13, 13:12
bo przez taki patent moduł może paść bo nie jest to tylko kilka rezystorków a dość skomplikowany układ elektroniczny.
Nie przesadzaj, ten moduł zapłonowy to akurat książkowy przykład typowego drivera cewek+tranzystor na stopniu końcowym. Nie mieszaj chłopakowi, jeśli nie zrobi zwarcia, to modułowi nic się nie stanie, jeśli obciąży się go 5-20 watową żarówką, a ułatwi wszystkim namierzenie usterki.

Jeśli jest przejście na obu to cewka jest OK..
Przejście, pojęcie względne ;)
Honda podaje:
Primary Winding Resistance (between + and - terminals) : 0.6 - 0.8 Ohms
Secondary Winding Resistance (between + & 'spring') : 13.2K - 19.8K Ohms
Specifications are at 20 degrees celsius.

Czyli: uzwojenie pierwotne (mierzysz między plusem a minusem na cewce, odłączonej oczywiście) powinno mieć między 0.6 a 0.8 oma,
wtórne (między wyjściem ze sprężynką a plusem) 13.2k-19.8k.

Zakresy miernika - nie wiem jaki masz, ale pierwszy pomiar ustaw na najmniejszą rezystancję, pewnie będzie to 20 lub 200 omów.
Drugi pomiar ustaw na 20k lub 200k.

kamilkck
07-05-13, 14:53
uzwojenie wtorne ma rezystancje 10.7 oma, wiec sporo nizsze niz minimalne, wiec chyba tu tkwi problem, mam nadzieje,

kamilkck
07-05-13, 15:56
Sprawa przesądzona padlo na cewke, ewentualnie moge sobie sprawic caly aparat w przystepnej cenie, powiedzcie jak to sie odbywa? przy montazu trzeba uwazac tylko na polozenie walka i palca czy cos jeszcze, zaplon trzeba jakos ustawiac ?

kamilkck
07-05-13, 17:05
wyjalem caly aparat, bez imadla sie nie obylo, tylko jest problem, sruby w cewce są tak zabieczone ze nawet po wd nie da sie ich ruszyc, macie jakies pomysly co zrobic? moze jakis inny odrdzewiacz ?

twizzter
09-05-13, 13:44
Może spróbuj kapkę płynu hamulcowego i zostaw na noc. Przy montażu aparatu nie zakładaj kopułki, wciskając go do otworu w głowicy kręć palcem aż wskoczy - pasuje tylko w jednej pozycji.

Guscioren
10-05-13, 01:52
Może spróbuj kapkę płynu hamulcowego i zostaw na noc. Przy montażu aparatu nie zakładaj kopułki, wciskając go do otworu w głowicy kręć palcem aż wskoczy - pasuje tylko w jednej pozycji.

tak i może przekręcić zapłon o 180* xD czyli ma 50% szansy że dobrze trafi...

twizzter
11-05-13, 03:18
"motylek" wchodzący w wałek rozrzadu jest niesymetrycznie zamocowany na walku aparatu zaplonowego, nie da sie wsunac do konca jeśli będzie w zlej pozycji. No chyba ze tylko ja mialem idiotoodporny aparat w d15b2 :D

Muzyk-Grzes
11-05-13, 19:34
nie da sie wsunac do konca jeśli będzie w zlej pozycji
A chcesz się założyć że się da?
Na szczęście w pozycji o 180 st przekręconej nie odpali silnika.

twizzter
15-05-13, 01:42
A chcesz się założyć że się da?
Przy pomocy młotka może się da, ale jak to mówią na siłę to i chłop kozę...

https://lh4.googleusercontent.com/-UQTeVjuYrTI/UZLKi3YBgQI/AAAAAAAAASU/xxRfQVCgz74/w611-h815-no/distr.jpg

kamilkck
21-05-13, 21:53
wymiana aparatu dala rade, jakos poszlo, normalne jest ze silnik lekko zamulal, troche wolniej wchodzil na obroty ? zalezy od aparatu cos ?

twizzter
22-05-13, 10:42
Zmienił się kąt wyprzedzenia zapłonu, najlepiej byłoby to ustawić na lampę stroboskopową. Zaznaczałeś położenie starego aparatu? Masz może jakieś stare znaki? Często są zaznaczane przy górnej śrubie mocującej aparat.

wirus_123
22-05-13, 11:07
Możesz sam sobie regulować na tzw słuch i obserwując pracę silnika. Albo podjechać do kogoś na ustawienie. (nie daj się zedrzeć z kasy ja w jakimś malutkim warsztacie zapłaciłem 30 zł ) Warto mieć dobrze ustawiony gdyż wpływa to na osiągi silnika i spalanie :)