Zobacz pełną wersję : Przepustnica H23 czy H22
Jak w temacie, co sadzicie jaka zastosowac przepustnice w połączeniu z kolektorem ssacym D16Z6?? Czy sa z tym jakieś wieksze problemy? :DSilnik to D15B7.Dzieki za info
daje to pare kucy przy koncu obrotow jak kiedys z furia sprawdzalismy, dodatkowo reakcja na gaz jest szybka przez jest ogolne wrazenie ze lepiej jedzie :) problemow nei ma w zasadzie, trzeba czasem podregulowac troche przepustnice wolne obroty itp, plus podlaczyc map sensor w zaleznosci od konfiguracji i smiga.
A ja sie przy okazji podłącze bo zakupiłem przepustnice od H22A5 czyli Prelude 5 gen. na OBD2 to chyba jest już. To lepiej w tym przypadku przełożyć stare czujniki z mojego silnika OBD1 czyli Map sensor i TPS czy zostawić te co są? Dodam, że tutaj Map jest przykręcany do przepustnicy tak jak u mnie w starej przepustnicy.
daje to pare kucy przy koncu obrotow jak kiedys z furia sprawdzalismy, dodatkowo reakcja na gaz jest szybka przez jest ogolne wrazenie ze lepiej jedzie :) problemow nei ma w zasadzie, trzeba czasem podregulowac troche przepustnice wolne obroty itp, plus podlaczyc map sensor w zaleznosci od konfiguracji i smiga.
Dzieki za info, ale dac z H23 czy H22?
Dzieki za info, ale dac z H23 czy H22?
bez roznicy, obie sa 60mm tak jak i B16 czy B18
Engine - Throttle Body Size (mm)
d15b7 - 56
d16a6 - 55
d16y7 - 56
d16y8 - 56
d16z6 - 56
ZC - 55
d16a1 - 55
d16a8 - 55
b18c1 - 60
b18c5 - 62
b18a - 58
b18b - 60
b16a SiR - 58
b16a Sir2 - 60
b16a2 - 60
b16a3 - 60
b20b - 60
b20z - 60
h22a - 60
h23a - 60
f20c - 62
f22 - 60
f23 - 60
nie ma b18c4 ... ale rozumiem że bedzie taka sama jak w b18c1 ?!
a b18c6 zapewne taka jak b18c5 ?!
a czy zbyt duza przepustnica ma jakies minusy ? mam na mysli np BDL 74mm do Bseri
http://www.imagestation.com/picture/sraid219/p6c0a255b0d8c0d4785e9fbb3bda992db/ebf1633a.jpg
B.duzy przepustnik ma taki minus ze delikadne dodanie gazu(w niskim zakresie obrotów) powoduje szarpniecie, niezbyt płynne przyspieszenie
łojezu jak chcesz dmuchac z 1.2 Bar to napewno sie przyda w poloczeniu z krótkim ssakiem i wałami
W zupełnosci Ci wystarczy 64mm co znajdziesz w H22A JDM
a celujesz w b.duze moce? glowny problem to znalezienie takiego kolektora w ktorym daloby sie powiekszyc wlot do takiej srednicy :)
czysta teoria poprostu czasem dobrze wiedziec ;)
a co do kolektora do takiej przepustnicy to skunk2 max 75mm edelbrock victor x tez da rade 75mm info ze stron producenta
tyle ze konieczna jest przejsciowka z lejkiem. poczytaj dokladnie...
a co to jest ? i do ktorego kolektora ? nieslyszalem o czyms takim
wyobraz sobie ze masz jakis rozstaw srub ktore trzymaja przepustnice. nie zrobisz tam dziury wielkiej bo do czegos trzeba ja przykrecic. maks sie miesci chyba 70. potem robi sie lejkową przejściówkę na szerszy rozstaw szpilek i przykręca. tb ma 70+, potem w lejku srednic sie zmniejsza z tych 70+ na 70 i taka dziura wpada do ssącego.
Arturvf500
28-12-07, 10:27
wyobraz sobie ze masz jakis rozstaw srub ktore trzymaja przepustnice. nie zrobisz tam dziury wielkiej bo do czegos trzeba ja przykrecic. maks sie miesci chyba 70. potem robi sie lejkową przejściówkę na szerszy rozstaw szpilek i przykręca. tb ma 70+, potem w lejku srednic sie zmniejsza z tych 70+ na 70 i taka dziura wpada do ssącego.
nie bardzo tylko rozumiem jaki jest sens takiej operacji, a juz w ogole wrzucanie BB TB do kolektora, ktorego sumaryczne pole przekroju 'rurek' jest ekwiwalentem 55-60mm...; np przy standardowym kolektorze B16A IIgen 62mm to jest max
pozdrawiam
Artur
ja sie podlacze, pod pytanie; mam b16a2 i mam druga przepustnice lezaca w domu od bullfroga (gude perpormance) i w zwiazku z tym pytanie, czy jest sens ja zakladac, gdyz ma ona 65mm na wejsciu, ale na wyjsciu juz tylko 60mm, wiec tyle samo co moja stanfdardowa z b16a2
może jest lżejsza?post miesiaca!!! :aloha: :lol: :lol:
no pewnie te 50g roznicy w wadze zrobi roznice 1s na 400m; a tak powaznie - ktos odp na moje pytanie??
ja bym tego nie ruszal, a z tym lejkiem to nadal nie wiem o co kaman jak tak patrze na ssacy skunka
http://img242.imageshack.us/img242/2240/s2lrgmanitbsizegu1.th.jpg (http://img242.imageshack.us/my.php?image=s2lrgmanitbsizegu1.jpg)
nawet po rozwierceniu miesci sie na wszystkich 4 srubach
edelbrock ma troche inny pomysl na montowanie wielkich przepustnic. popatrz na ich stronie.
Chce zrobic minime na swoim d14a2 i tak sie zastanawiam wlasnie nad dolotem,
chce zainstalowac kolektor skunk2 z przepustnica 66mm albo 68.
Ktora wybrac?? Bo chyba 68mm to troche przegiecie paly;)
co o tym sadzicie??
narazie pewnie 54 albo 56 nie wiem dokladnie, ale cala glowice zmieniam na d16y7 prawdopodobnie jak juz tu paru robilo, i poprostu pytam czy jest sens zakladac wielkie przepustnice bo chyba 66mm spoojnie by wystarczyla
60mm spokojnie starczy...
tak myslalem, ale co by bylo gdybym np zamontowal 68mm??
tu jeden z klubowiczow pisal ze przy niskich obrotach szarbie i powoduje co powoduje brak plynnosci. Dac sobie spokoj z ta przepustnica i kupic z h22, co sadzicie?
Przepustnice 60mm montuja w silnikach 160-190-200 konnych, a ty chcesz wkladac do 1.4 N/A z mini-me jeszcze wieksza? :)
sluchaj ja chce tylko sie dowiedziec :P i zaciagnac porady :P a wiec 60 mm spokojnie wystarczy dobra , pozdrawiam wszystkich :)
x-tygrysek-x
03-02-08, 21:02
troche odświerze bo nie ma sensu zakładać nowego tematu,
jaką średnice w końcu ma przepustnica od h22a ??
wg. Furious'a 60mm
wg. Romi'ego 64mm
i pytanie najważniejsze jaką średnice ma przep. od H22A5??
czekam na pomoc :)
zgadza sie sa rozne przepustniki i nie wiem czemu tak sie dzialo....
Ja w swoim pierwszym swapie H22A JDM mialem przepustnik 64mm
Widzialem takze przepustnik podobno z H22A ktory mial 60mm
Natomiast przepustnik H22A5 Tiesta mial 62mm
cały czas mowa o srednicach wew.
Moja przepustnica z H22A5 ma 62mm wewnętrzne.
zgadza sie sa rozne przepustniki i nie wiem czemu tak sie dzialo....
Ja w swoim pierwszym swapie H22A JDM mialem przepustnik 64mm
Widzialem takze przepustnik podobno z H22A ktory mial 60mm
Natomiast przepustnik H22A5 Tiesta mial 62mm
cały czas mowa o srednicach wew.
potwierdzam, wychodzi na to że
H22a2/a5 ma 62mm
H22a JDM ma 64mm
H22a7 ma 68mm
ja mialem siakies h22 i miala 60 w seryjne 68 to uwierze jak zobacze, mowimy oczywiscie o srednicy motylka a nie wejscia do przepustnicy.
x-tygrysek-x
04-02-08, 11:47
dzięki, właśnie to chciałem wiedzieć!
podepne sie tez pod to pytanie kolegi wyzej bo mu nikt nie odpowiedział, sam mysle nad przepustnicą od b16,b18, czy siakąś H22 do swojego d16z6 na OBD1...
"... zakupiłem przepustnice od H22A5 czyli Prelude 5 gen. na OBD2 to chyba jest już. To lepiej w tym przypadku przełożyć stare czujniki z mojego silnika OBD1 czyli Map sensor i TPS czy zostawić te co są? Dodam, że tutaj Map jest przykręcany do przepustnicy tak jak u mnie w starej przepustnicy?"
Moje spostrzeżenia są takie że czujnik położenia przepustnicy i map sensor może w zupełności pozostać i nie ma róznicy. Ja osobiście wymieniłem tj, założyłem do przepustnika z H22A5 te z D15B7, ale tylko z tego powodu, że jak wymieniałem uszczelke pod przepustnice to to mi upadła i ułamał sie plastik z czujnika z h22a5, więc wstawiłem i MAP sensor i czujnik z d15.
jaskier, jakieś pozytywne odczucia po zmianie. Jaki jest średni koszt takiej przepustki?? I w jaki sposób poszerzaliście kolektor??
podepne sie tez pod to pytanie kolegi wyzej bo mu nikt nie odpowiedział, sam mysle nad przepustnicą od b16,b18, czy siakąś H22 do swojego d16z6 na OBD1...
ja zastanawiam sie nad czymś takim:
http://allegro.pl/item385059036_przepustnica_65mm_civic_crx_b16a2_h2 2a5_d16z6.html
co myślicie o tej przepustnicy bedzie grało w D16Z6 - spotkał sie ktoś kiedyś z czymś takim???
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.