Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : b16a2 palący się check, lpg...



carlosv
01-05-13, 21:08
Witam, dziś sprawdziłem świece i kopułkę w b16a2, wyczyściłem styki i nic więcej nie robiłem, próbowałem wywalić reduktor od gazu ale nie wyszło. Chodzi o to że samochód jeździł na lpg i miał drastyczne zwężki w dolocie, niedawno wywaliłem wszystkie zwężki i odpiąłem lpg od silnika, silnik pracuje lepiej, szybciej się wkręca no ale to nie jest jeszcze to b16a2, wydaje mi się że brakuje kilka KM, na wysokich obrotach delikatnie dymi na czarno. Zapłon jest ustawiony dobrze. Po włączeniu zapłonu check engine nie gaśnie, pompa podaje paliwo i odpala elegancko. Od razy zrobiłem diagnostykę i wyszedł kod nr 6 czyli czujnik temperatury cieczy lub obwód. Czy to przypadek czy może próba usunięcia reduktora (odpiąłem wtyczki z reduktora i z zaworu, po wpięciu check nie gasł) spowodowała jakoś tą usterkę. Zaufać obd i wymienić czujnik? Rozumiem że czujnik temp. cieczy to ten przy termostacie? Macie jakieś pomysły? może ktos miał taką sytuację?

Dodatkowo jest przebicie na kopułce podczas pracy silnika, po dotknięciu kopułki kopie prąd. Kopułka do wymiany czy coś innego?

sivy
01-05-13, 21:31
czujnik temperatury jest w głowicy, ten na termostacie jest od załączenia wentylatora.

nie mam pomysłu na Twój problem :/

ma1ster
01-05-13, 23:49
Można spróbować zewrzeć styki we wtyczce, ale nie wiem czy wtedy też się błąd nie zaświecie, lub podać odpowiednią wartość oporu uzyskaną z oporników, tylko jaka jest poprawna to nie wiem, powinno być w serwisówce jakiejś jaka jest wartość rezystancji na czujniku sprawnym przy 20stopniach, poza tym za pomocą takiej danej z serwisówki jesteś w stanie sprawdzić czujnik temp...

W ogóle można by spróbować skasować błąd, bo może go pamięta...
Pokazuje temp na wskaźniku?

Zychu
02-05-13, 10:51
Sprawdź sobie może wtyczkę po latach kable się urywają i może po prostu weź inna wtyczkę wlutuj lub miernikiem sprawdź swoja czy masz przejście obu kabli po wiązce silnikowej do wtyczek gdzie łączy się z kabinową na kielichu po stronie pasażera .

carlosv
02-05-13, 11:16
No więc wczoraj jeszcze sprawdziłem i faktycznie kable we wtyczce od czujnika ledwo się trzymały, ledwie dotknąłem i odpadły, musiałem je naruszyć przy odkręcaniu kopułki :/. Ale dalej nie wiem co z czujnikiem, dziś jeszcze będę sprawdzał ;). Tylko skąd ten kopiący prąd na kopułce?

carlosv
02-05-13, 20:56
czujnik wymieniony i check zgasł :D, w prawdzie od d14 ale działa :D. muszę poszukać kompletnego z kostką, terz mam sam czujnik bez kostki a kable w kostce też nawaliły da tego musiałem zrobić chwilowe obejście. Wymienię jeszcze kopułkę bo ten prąd nie powinen kopać