Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem VTEC civic ej8



Vaio
30-04-13, 13:59
Mam takie pytanko:
Jak kupilem auto to wyraźnie było czuć jak włącza się VTEC przy ok 5tys obrotów, po jakimś czasie przestałem zupełnie to czuć, a auto na 2, przy 2tys ma sporą zamułe i jak wcisne gaz do końca to od 3 tys czuć właśnie efekt VTEC, dostaje sporego buta i zupełnie inna praca silnika. Dodam, że po mieście pali mi przy normalnej jeździe 10,5l. A na trasie jak jechałem lekko ponad 3tys obrotow(ok 120km/h) to wyszlo 7,6l, a przy niecałych 3 (ok 100km/h) to 6,1l :O

A i zamontowana kontrolka VTEC włącza się przy tych 5tys, ale nie czuć w chwili zapalenia najdrobniejszej zmiany w pracy silnika.
Powiedzcie mi czy to tylko moje obawy czy może być coś z zaworem albo czymś innym?

Młody ŁDZ
30-04-13, 14:44
Vtec w sohc d serii jest raczej slabo odczuwalny wiec sie pewnie po prostu przyzywczailes.

cybereq
30-04-13, 15:11
Olej sprawdź czy masz poziom odpowiedni.

Vaio
30-04-13, 16:17
W sensie czy nie jest za dużo, czy za mało ? :)

Młody ŁDZ
30-04-13, 16:21
Czy nie jest za malo, zawor vtec nie odpali sie gdy cisnienie oleju bedzie za male.

xandu
30-04-13, 16:40
d16y8 vtec d*py nie urywa. ja czuje przyrost momentu przy 4,5k rpm, a przy 5600 juz bez roznicy. w tym silniku mam wrazenie, ze vtec utrzymuje dluzej "wysoki" moment obrotowy. zaloz stożek, wtedy napewno uslyszysz czy się vtec wlacza. pozdro.

Vaio
30-04-13, 17:57
Mam stozek, mam 2,5" wydech, 4-2-1 kolektor. Bardziej mi chodzi o to, ze cos sie popsulo i się włącza sam wcześniej, bo wysokie spalanie tak jakbym przy normalnej jezdzie w miescie caly czas na vtec jezdzil. Wcześniej przy takiej samej jeździe jak jeszcze wmiare czułem włączanie się VTEC'a to spalanie było ok 8l

luchuma
30-04-13, 18:03
i nie byl strojony to sie nie dziw :)

jak masz vtec light to sie powinien zapalac przy 5400-5600 chyba fabrycznie

mi podczas strojenia vtec przesunieto na 5000 rpm

wydech troche za duzy jak na taki silnik

Vaio
30-04-13, 20:25
przepraszam 2,25":P no ale nie rozumiem co z tego, że nie był strojony ma wpływ na spalanie, że natej samej konfiguracji nagle zaczął palić więcej, akurat w momencie kiedy przestałem czuć włączanie VTEC'a?

xandu
30-04-13, 21:08
to na stożku niegdy nie slyszales vteca? czy teraz nie slychac ze sie wlacza? przy stożku powinien ryczeć jak wściekły po 5600 rpm... rożnica w dzwieku powinna byc ogromna.

LongeR
30-04-13, 21:29
na prawidłowe zalaczenie vteca sklada sie pare czynników np:wspomniany wczesniej przez kolege stan oleju,czujnik cisnienia oleju(sprawny) ten na zaworze(vtec)nie wiem czy wiesz ze w tym zaworku zwanym vteciem masz uszczelke która składa sie z dwóch sitek czasami sie zapychaja nieczystosciami z silnika przyniesionymi wraz z olejem warto wtedy wymienic uszczelke zaworu vtec na nowa,sprawdz luzy zaworów, a tak na marginesie DOHC VTEC moim zdaniem brzmi lepiej niz jednowalkowy VTEC

Vaio
01-05-13, 00:36
no oleju jest 1-2 mm ponad max. sygnał z komputera wychodzi ponad 5,6tys. A dźwięk słychać własnie przy około 3 tys i wtedy też dostaje buta. Czyli co może powodować, że VTEC włącza się sam przy niższych obrotach?

Młody ŁDZ
01-05-13, 02:51
Najlepiej trzeba sprawdzic kiedy sie vtec wlacza.

xandu
01-05-13, 09:04
podepmij sie z vtec lightem bezposrednio przed zaworem vtec i zobacz kiedy napiecie dostaje, bo to niemozliwe ze sygnal pojawia sie przy 5,600, a zawor otwiera sie wczesniej. chyba ze sie zacial albo cuś i jest stale otwarty lub tez stale zamkniety/zapchany.

Vaio
01-05-13, 10:30
Czytajcie :P Właśnie jestem podpięty z diodą i zapala się przy tych 5600. No może mi się tylko wydawać, że nic nie czuć no ale jak piszecie, że przy stożku to dość mocno słychać no to..i jeszcze ten "zbieg okoliczności", że kiedy przestałem to czuć to wzrosło spalanie i pojawiło się duży przeskok mocy na 3tys.

xandu
01-05-13, 10:40
czytalem gdzies tutaj na forum ze na biegu jalowym mozna podac napięcie na elektrozaor vtec i jesli jest on sprawny i sie otworzy to silnik powinien przygasnac/zgasnac całkiem. jesli by sie tak nie stalo to by potwierdzalo ze masz elektrozawor caly czas w pozycji otwartej. jednak ja tej operacji nie przeprowadzalem i polecam poczekac az wypowie sie bardziej kompetentny ode mnie czy jest to bezpieczne.

Saiti
01-05-13, 12:28
Ściągnij cały dolot do przepustnicy i dej w ****u. Będziesz słyszał. Sprawa inna jest taka, że jeśli VTEC się nie zapina, to jest mega muł na górnych w porównaniu do seryjnego VTECa ;)

Muzyk-Grzes
01-05-13, 20:58
VTEC się włącza normalnie shift light o tym informuje, gdyby zawór się nie włączał komp wywalił bym check engine z błędem 21. Ja mysle że przyczyna leży gdzie indziej ,taka zamuła na niskich obrotach zazwyczaj odnosiła się do układu zapłonowego. Świece ,kable ,kopułka ,palec to bym sprawdził.