Zobacz pełną wersję : Slabsze osiagi po wymianie opon - mozliwe?
Kilka dni temu bylem na wymianie opon oraz felg. Do tej pory mialem oryginalne felgi Hondy 17". Wymienilem na takie: http://anziowheels.com/anzio/images/stories/felgen/ansichten/anzio_turn_black.jpg Kupilem rowniez uzywane opony Michelin Pilot Primacy 225/45R17 91Y. Po wyjsciu od wulkanizatora od razu zauwazylem, ze samochod sciaga na prawo i to dosyc mocno. Wrocilem i zamienili mi lewe kolo z prawym. Jest lepiej, ale wciaz czuje, ze mnie sciaga na prawo :/ Zanim pojawie sie tam po raz trzeci, jutro jade na sprawdzanie geometrii kol. Dodatkowo odczulem, ze samochod ma mniejsze osiagi. Sprawdzilem na autostradzie i samochod nie wyciagnie wiecej niz 195 km/h, mimo, ze wczesniej na oponach zimowych, przy 200 km/h mialem jeszcze luz pod pedalem (jechalem bez pasazera, bez zadnego dodatkowego bagazu, cisnienie we wszystkich oponach 2.2bara). I teraz: czy zmiana opon moze miec na to wplyw? A moze nowo zakupione felgi sa ciezsze od oryginalnych (zaluje, ze ich wczesniej nie zwazylem :/)? Dodam jeszcze, ze czasmi popiskuja mi hamulce. Czy to normalne, ze tarcze hamulcowe, po 10 min sa gorace tak, ze oparzylem sobie palca? :P
bunkerites
28-04-13, 18:33
Moze masz szczeki nie odbite i hamuja auto...Mialem tak kiedys w innym aucie.....
Paluch_tcw
28-04-13, 20:30
Waga koła ma bardzo duże znaczenie ale oryginalne felgi też do lekkich nie należą. Dodatkowo inna opona = inny opór toczenia więc osiągi mogą być różne.
Jutro postaram sie dowiedziec cos wiecej i jezeli sie dowiem, to napisze na forum :) Chociaz poki co nie jestem z tego faktu zadwolony ;/ Oponka Michelin jest fajna, miekka, komfort jazdy jest lepszy niz byl, lecz te osiagi mnie nie zadowalaja ;/
Gdy zmieniam z zimowych 16", na letnie 17" wyraźnie czuję pogorszenie dynamiki...
Gdy zmieniam z zimowych 16", na letnie 17" wyraźnie czuję pogorszenie dynamiki...
Mam to samo. Auto dużo wolniej przyspiesza, mam wrażenie jakby gumy były posmarowane klejem, na plus jest to, że super trzymają na asfalcie i lepiej się wchodzi w zakręty.
marti78nez
28-04-13, 23:12
oryginalne hondowskie felgi około 12-13kg (wiem pytałem byłem w salonie) , felgi "na poziomie" (7-9kg) pewnie , że czuć różnicę (mam takie moje równe 8 kg). Na poziomie to oprócz wagi również cena ;) za dobry towar trzeba płacić. Oczywiście nie liczymy tego np. 12-8=4 kg X4 =16 kg lżejsze auto...chyba tylko jak stoi ;) ogólnie auto podczas ruchu jest sporo lżejsze (fizyka).
Spadek mocy jest też związany ze zmianą gęstości powietrza podczas wyższych temperatur powietrza. W zimie samochód ma więcej mocy niż w lato :-P
1 kg masy wirującej to 10 kg masy auta - tak niektórzy to liczą. Do tego dochodzi różna masa opon w zależności od modelu i różnice mogą robić się spore.
Gdy zmieniam z zimowych 16", na letnie 17" wyraźnie czuję pogorszenie dynamiki...
Zmień felgi na Dragwheels - 8 kg szt. -są dosyć tanie, a opony na np. na Good Year Efficient Grip - gwarantuję subiektywne odchudzenie auta o 200 kg :)
Spadek mocy jest też związany ze zmianą gęstości powietrza podczas wyższych temperatur powietrza. W zimie samochód ma więcej mocy niż w lato :-P
Tak, ale to mały pikuś przy ciężkich kołach.
Jutro postaram sie dowiedziec cos wiecej i jezeli sie dowiem, to napisze na forum :) Chociaz poki co nie jestem z tego faktu zadwolony ;/ Oponka Michelin jest fajna, miekka, komfort jazdy jest lepszy niz byl, lecz te osiagi mnie nie zadowalaja ;/
Niepotrzebnie masz indeks Y do 300 km/h, spokojnie wystarczyłby V do 240 km/h, ewentualnie W do 270 km/h, poza tym pamiętam, że Micheliny Pilot Sport miały spore opory toczenia, nie wiem jak jest z Pilot Primacy, ale pewnie też nie najlepiej.
Producent ładuje fabrycznie Y do 300 km/h, a auto ma kłopoty by 200 km/h osiągnąć - trudno zrozumieć takie posunięcie....
Kilka dni temu bylem na wymianie opon oraz felg. Do tej pory mialem oryginalne felgi Hondy 17". Wymienilem na takie: http://anziowheels.com/anzio/images/stories/felgen/ansichten/anzio_turn_black.jpg Kupilem rowniez uzywane opony Michelin Pilot Primacy 225/45R17 91Y.
Jak opony używane to nie wiesz na jakiej stronie samochodu były - jak są "nakręcone" - moim zdaniem to ma wpływ na ściąganie, ewentualnie nie do końca dobrze dobrana felga - ET w szczególności.
Mam to samo. Auto dużo wolniej przyspiesza, mam wrażenie jakby gumy były posmarowane klejem, na plus jest to, że super trzymają na asfalcie i lepiej się wchodzi w zakręty.
Też to przerabiałem, jedzie jak przyspawany do asfaltu....masa koła ma kolosalne znaczenie dla osiągów oraz zużycia hamulców i zawieszenia, być może producent zakłada celowo tak ciężkie koła by trzeba było serwisować auto szybciej :D
Co by nie gadać 1.8 Hondy najlepiej jeździ nawet na stalowych 16-stkach i oponach 205/55R16 - to jest idealny kompromis między osiągami/zużyciem paliwa/komfortem.....Fabryczne 17-stki mulą niemiłosiernie....
butler.gdansk
29-04-13, 08:05
1kg masy wirującej = 10kg masy auta.
Bzdura... Jakby tak było to przy letnim setupie auto bym miał "lżejsze" o 300kg.
Różnica jest oczywista i odczuwalna, ale nie aż tak...
1kg masy wirującej = 10kg masy auta.
Bzdura... Jakby tak było to przy letnim setupie auto bym miał "lżejsze" o 300kg.
Różnica jest oczywista i odczuwalna, ale nie aż tak...
Tak to niektórzy liczą - napisałem chyba wyraźnie....poza tym użyłem też słowa: "subiektywne"....im niższy max. moment obrotowy tym różnica jest bardziej odczuwalna...1.8 nie cierpi na nadmiar momentu dlatego waga koła ma tak kolosalne znaczenie....
butler.gdansk
29-04-13, 08:18
Tak to niektórzy liczą - napisałem chyba wyraźnie....poza tym użyłem też słowa: "subiektywne"....im niższy max. moment obrotowy tym różnica jest bardziej odczuwalna...1.8 nie cierpi na nadmiar momentu dlatego waga koła ma tak kolosalne znaczenie....
Nie było to do Ciebie i nie pierwszy raz słyszę takie dyrdymały.
Niepotrzebnie masz indeks Y do 300 km/h, spokojnie wystarczyłby V do 240 km/h, ewentualnie W do 270 km/h, poza tym pamiętam, że Micheliny Pilot Sport miały spore opory toczenia, nie wiem jak jest z Pilot Primacy, ale pewnie też nie najlepiej.
Producent ładuje fabrycznie Y do 300 km/h, a auto ma kłopoty by 200 km/h osiągnąć - trudno zrozumieć takie posunięcie....
Jak opony używane to nie wiesz na jakiej stronie samochodu były - jak są "nakręcone" - moim zdaniem to ma wpływ na ściąganie, ewentualnie nie do końca dobrze dobrana felga - ET w szczególności.
Dokladnie, nie jest mi potrzebny mi Y do 300 km/h, ale akurat takie opony mieli do sprzedania. Wiadomo na ktorej stronie byly wczesniej nalozone, poniewaz widze, ze ktos oznaczyl na oponach PP, LP itd, tak wiec w wulkanizacji, nalozono mi na kola, zgodnie z tym oznaczeniem. Jednak jak widac wtedy samochod nie spisywal sie za dobrze wiec musieli zamienic lewe kolo, z prawym ;) Dziwne.
Bylem u mechanika, chcialem sprawdzic zbieznosc, ale mowil, ze mam walniety sworzeń wahacza, tak wiec moze to jest przyczyna lekkiego sciagania samochodu na prawa strone. Mowil, ze nie moge wymienic samego sworzenia, bo wersji Civic Sport, trzeba wymienic caly wahacz.
Bylem u mechanika, chcialem sprawdzic zbieznosc, ale mowil, ze mam walniety sworzeń wahacza, tak wiec moze to jest przyczyna lekkiego sciagania samochodu na prawa strone. Mowil, ze nie moge wymienic samego sworzenia, bo wersji Civic Sport, trzeba wymienic caly wahacz.
Kolego, Sport to jedynie wersja wyposażenia, niczym się nie różni mechanicznie.
Zmień felgi na Dragwheels - 8 kg szt. -są dosyć tanie, a opony na np. na Good Year Efficient Grip - gwarantuję subiektywne odchudzenie auta o 200 kg
Powiem szczerze, że mam plan zmienić ale jeszcze nie teraz, bo mam sporo innych bieżących wydatków :). Jeśli zmienię, to celuję coś klasy OZ - zależy mi nie tylko na wadze, ale i na jakości, a te ludzie bardzo chwalą. Oczywiście nie odbieraj tego jako sugestię, że Dragwheels to "coś gorszego" ;)
Powiem szczerze, że mam plan zmienić ale jeszcze nie teraz, bo mam sporo innych bieżących wydatków :). Jeśli zmienię, to celuję coś klasy OZ - zależy mi nie tylko na wadze, ale i na jakości, a te ludzie bardzo chwalą. Oczywiście nie odbieraj tego jako sugestię, że Dragwheels to "coś gorszego" ;)
Najlepsze są ruskie kute felgi - masa nawet 6 kg.....ale b. drogie.....OZ Ultraleggera 17" ważą ok. 7,5 kg/szt i kosztują ok. 4000 zł za komplet. 7,5 kg, a więc 4,5 kg mniej od fabrycznych, razy 4 i mamy 18 kg mniej na masie wirującej - sporo.
Po wyjsciu od wulkanizatora od razu zauwazylem, ze samochod sciaga na prawo i to dosyc mocno. Wrocilem i zamienili mi lewe kolo z prawym. Jest lepiej, ale wciaz czuje, ze mnie sciaga na prawo :/
A ściągało Ci auto na starych oponach? Bo jak nie, to tak jak chłopaki radzili - przyjrzyj się oponom i felgom, IMHO szkoda kasy na geometrię.
BTW - kiedyś po zamianie kół bodajże z letnich na zimowe, szczaw zaczął wyraźnie ściągać na prawo. Okazało się, że założono je na innych osiach niż w poprzednim sezonie (tzn. zamieniono chyba tył z przodem), dopiero jak znalazły się na dokładnie tych samych pozycjach - auto zaczęło jeździć prosto. Od tamtej pory nigdy nie zamieniam kół miejscami - pisałem o tym m.in. w tym wątku: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?21852-%A6ci%B1ganie-auta-u-mnie-w-prawo/page10
Co do osiągów po zmianie kół, ciężko mi się jest to tego odnieść bo oba komplety mam na 16-kach. To co bym zrobił w Twojej sytuacji, to podniósł szczawia i pokręcił każdym kołem czy - tak jak ktoś tu wspominał - któryś klocek nie trze. Robota żadna a efekt natychmiastowy.
Pzdr - Artur S.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.