Zobacz pełną wersję : Problem ze skrzynią oraz trzęsieniem kierownicy
Siema,
Mam takie 2 problemy ze skrzynią.
Wsteczny zgrzyta przy wrzucaniu, ale jak dam luz i znów wsteczny to już jest ok. Ponownie zgrzyta dopiero jak puszcze sprzęgło i wcisnę jeszcze raz. Czyli zgrzyta raz na każde wciśnięcie i trzymanie sprzęgła.
Drugi problem to zgrzytanie jak mam powyżej 5k obrotów i wrzucam 3. Ale tylko przy wysokich obrotach i na tym biegu.
No i ostatnia dziwna rzecz, to trzęsienie się kierownicy przy hamowaniu. Nie występuje zawsze i nie są to hamulce bo sprawdziłem. Prędkość nie ma znaczenia.
1.Też tak miałem... Jak włożyłem nowy silnik po wypadku to nie ma żadnego zgrzytania nawet przy 8tyś obrotów.
2.We wszystkich hondach zgrzytanie przy wrzucaniu wstecznego- to normalna cecha.;)
Co do wstecznego, to w hondzie jest on bez synchronizatora, więc wrzucamy do tylko jak auto stoi w miejscu i najlepiej po 1 biegu (czyli kiedy stoimy, wrzucamy 1, a dopiero potem wsteczny) wtedy za każdym razem wchodzi gładko.
Co do 3 to pewnie synchronizator się kończy, biegi i w okolicach odcinki powinny wchodzić gładko.
No i ostatnia dziwna rzecz, to trzęsienie się kierownicy przy hamowaniu. To typowy objaw krzywych tarcz hamulcowych. Przywyknij :D
2.We wszystkich hondach zgrzytanie przy wrzucaniu wstecznego- to normalna cecha. Nie we wszystkich. U mnie nie zgrzyta. :cool:
Co do wstecznego, to w hondzie jest on bez synchronizatora,
Jak w każdym innym aucie.Jak siedzę tyle lat w mechanice to jeszcze nie spotkałem skrzyni ze wstecznym synchronizowanym
wrzucamy do tylko jak auto stoi w miejscu i najlepiej po 1 biegu (czyli kiedy stoimy, wrzucamy 1, a dopiero potem wsteczny) wtedy za każdym razem wchodzi gładko.
Nie wiem skąd masz taką teorię ale jeśli zaczynają się problemy ze skrzynia czy sprzęgłem to tak można robić
Przy dobrej skrzyni i sprzęgle wsteczny wrzucisz nawet jak ze stówy się zatrzymasz i momentalnie po zatrzymaniu wrzucisz wsteczny
Nie wiem skąd masz taką teorię ale jeśli zaczynają się problemy ze skrzynia czy sprzęgłem to tak można robić
Przy dobrej skrzyni i sprzęgle wsteczny wrzucisz nawet jak ze stówy się zatrzymasz i momentalnie po zatrzymaniu wrzucisz wsteczny
Nie zgadzam się. Sam stosuję taką teorię. Jeździłem i starymi i nowymi autami osobowymi, ciężarowymi i w każdym występował ten problem. Rok temu dostałem na stan Mana F2000 ze skrzynią po remoncie, w której zgrzytał wsteczny. Stosując zasadę 1 potem wsteczny nigdy nic mi nie zgrzytło, a koledzy z pracy pytali się mnie jak ja to robie bo im zgrzytał notorycznie :)
To nie jest teoria z kosmosu, a fakt, że bieg wsteczny w civicu (a może w ogóle w hondzie i nie tylko) nie posiada synchronizatora, więc o ile skrzynia nie ułoży się odpowiednio, albo nie wbijesz na siłę to zgrzytnie, zwłaszcza jeśli z szybszej jazdy (powyżej 1 biegu) chcesz od razu wbić wsteczny.
Panowie, a może wrzucacie wsteczny jeszcze podczas toczenia się auta do przodu? ;)
Nie będę się sprzeczał bo nie ma o co i chyba kiedyś te auta były lepsze ;)
Jeździłem i starymi i nowymi autami osobowymi, ciężarowymi i w każdym występował ten problem.
Proszę Cię ale nie gadaj mi takich rzeczy, na co dzień mam nowe auta pod nogą które dopiero co z linii produkcyjnej zjechały i nie powiesz mi że w nowym aucie zgrzytnie.Oczywiście jeśli nie zrobimy tego w takim czasie jak przy upalaniu z pierwszego biegu na drugi przykładowo
Mam Accorda i jeszcze dwa Cify,w dwóch mogę ze 100 km/h się zatrzymać i od razu wbić wsteczny bez najmniejszego problemu
W jednym mam kiepskie sprzęgło i zgrzytnie ale jeśli wszystko jest ok to będzie dobrze
Wiadomo przebieg auta i eksploatacja mają na to wpływ o czym piszemy ale jak wspomniałem dobry sprzęt że tak to określę i nie ma problemu ;)
nie wiem moj civ nie zgrzyta na wstecznym, nieraz sie cos zle ulozy to niechce dac sie wbic ale poprawiam (wbijam obojetnie jaki bieg) i jest malina:D
wiesko1261
20-10-14, 16:22
Nie zgadzam się. Sam stosuję taką teorię. Jeździłem i starymi i nowymi autami osobowymi, ciężarowymi i w każdym występował ten problem. Rok temu dostałem na stan Mana F2000 ze skrzynią po remoncie, w której zgrzytał wsteczny. Stosując zasadę 1 potem wsteczny nigdy nic mi nie zgrzytło, a koledzy z pracy pytali się mnie jak ja to robie bo im zgrzytał notorycznie :)
popieram (też jeździłem zawodowo 14lat ) i pomaga wrzucenie byle jakiego biegu (-wyhamowanie
wałka ) i wrzucenie wstecznego bez zgrzytu -chyba nie jeździliście starymi starami czy jelczem
byście wiedzieli o co biega :p
po prostu 1 bieg i wsteczny ma wspólne koło zębate i ładnie się koła zębate ustawiają ;)
Siema,
Mam takie 2 problemy ze skrzynią.
Wsteczny zgrzyta przy wrzucaniu, ale jak dam luz i znów wsteczny to już jest ok. Ponownie zgrzyta dopiero jak puszcze sprzęgło i wcisnę jeszcze raz. Czyli zgrzyta raz na każde wciśnięcie i trzymanie sprzęgła.
Drugi problem to zgrzytanie jak mam powyżej 5k obrotów i wrzucam 3. Ale tylko przy wysokich obrotach i na tym biegu.
No i ostatnia dziwna rzecz, to trzęsienie się kierownicy przy hamowaniu. Nie występuje zawsze i nie są to hamulce bo sprawdziłem. Prędkość nie ma znaczenia.
a sprawdzi najpierw olej w skrzyni :)
trzęsienie się kierownicy- sworznie zwrotnic i końcówki drążków (luzy)
bicie tarcz
wyhamowanie wałka
I tyle w temacie :)
Przy dobrej skrzyni i sprzęgle wsteczny wrzucisz nawet jak ze stówy się zatrzymasz i momentalnie po zatrzymaniu wrzucisz wsteczny
Podbij gaz na postoju, z obrotów wduś sprzęgło i momentalnie wbijaj wsteczny :)
Wrzucenie jakiegokolwiek synchronizowanego biegu wyhamuje wałek sprzęgłowy, który musi zupełnie stanąć żeby nie było zgrzytu przy wbijaniu wstecznego. Jeśli na postoju wystąpił zgrzyt, oznacza to tylko tyle że wałek sprzęgłowy jeszcze się obracał.
Mirasek doskonale wiem o co chodzi i jak działa skrzynia.Egzamin na mechanika miałem ze skrzyni biegów jakby co ;)
Piszemy podobnie ale chyba nie do końca zrozumiale i może dlatego są jakieś nieścisłości
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.