Zobacz pełną wersję : Ile ważą org. felgi Hondy o rozmiarze 16"?
Ile ważą org. felgi Hondy o rozmiarze 16"? Ktoś może wie? Zastanawiam się jaka mniej więcej różnica w masie felgi byłaby w porównaniu z jakimś modelem dragwheels 16".
Rota r-spec (stary wzór felgi z Integry), felga 6,4 kg do tego Dunlop bluresponse (lub goodyear efficientgrip) o ile się nie mylę (205/55/16) waży miej niż 8 kg
Z oponek polecam też Goodyear Eagle F1 Assymetric 2 - lekka, niski opór, no i klasa Max Performance w przeciwieństwie do klasy High Performance Dunlopa.
Mój komplet 17'' ma felgę 8,2kg (Dragwheels DR-9) + rzeczona oponka 8,9kg (225/45R17 91Y), czyli razem 17'' ważą mi około 17,1 kg, co jak widać jest mniej niż seryjne 16... Do tego też mam klasę przyczepności a i klasę oporów C (nieźle jak na indeks Y). Dla porównania - wyjściowo 17'' ori + seryjne Miszajsliny miały 21,9 kg i klasę oporów toczenia G i klasę opony Premium Touring... Słowem przepaść ;) I to w "normalnej" skali cenowej, bez sięgania po kute felgi i semislicki :) Co ciekawe, komfort jazdy jest teraz jak na seryjnych 16''... Jedynie co muszę przyznać to że Goodyeary nie są jednak zbyt ciche w stosunku do Miszajslinów, ale mi z przyzwoicie podrobionym audio to kompletnie nie przeszkadza bo ich raczej nie słyszę :)
Dragwheels to jest najtańsza droga do lekkich felg :) Trzeba też uważać na wagę opony - niechlubnie zapisuje się tu Bridgestone, który ma ciężkie opony ;)
To niestety prawda z Bridgestone. Za to rzadko które opony prowadzą Civica tak precyzyjnie jak Potenza, choćby Goodyearom trochę w tej kwestii do nich brakuje :) Każdy kij ma 2 końce, ale cóż, nie można mieć wszystkiego.
butler.gdansk
04-05-13, 10:19
Ma ktoś jakiegoś sprawdzonego linka do tabeli porównawczej z wagą opon? Sprzedawcy bardzo rzadko podają takie info...
Opon poza Toyo i Federalem praktycznie nie ma - tylko na forach :). Felgi mają czasem na stronach zagranicznych i/lub podają niektórzy sprzedawcy. Np.:
http://www.dragwheels.com/product.asp?ID=162
http://www.dragwheels.com/product.asp?ID=128
butler.gdansk
04-05-13, 13:40
Z felgami to nie ma problemu http://www.wheelweights.net/
Ale jeśli chodzi o opony to lipa...
To jak mam 8,9kg w 225/45/R17 to jest dobrze hehe :)
Ale jeśli chodzi o opony to lipa...
Szukaj na stronach (wersja USA) producentów - tam często podają wagę
np. http://www.michelinman.com/tire-selector/category/luxury-performance-touring/primacy-mxv4/tire-details#techspecs
I tak i nie, bo na rynek US część opon jest inna. Nie byłbym pewien, czy Primacy MXV4 to to samo co Primacy HP. Oni taki badziew montują serynie na auta, że prawie każda opona z rynku europejskiego będzie lepsza...
http://www.tirerack.com/tires (http://www.tirerack.com/tires/TireSearchResults.jsp?skipOver=true&width=225%2F&ratio=45&diameter=17)
PO kliknięciu w "Specs" czyli specyfikację opony mamy wagę. Przy czym są to opony na rynek US. Nie mam pojęcia jak się to ma do EU.
A ile ważą felgi org. Hondy 17"? Bo się już pogubiłem troszeczkę. Zastanawiam się nad przejściem (na razie na zimę) na 16" i w oko wpadła OZ SUPERTURISMO GT (http://www.felgi-opony.com/felgi/aluminiowe/O_Z_Racing/O_Z_Racing_SUPERTURISMO_GT_7_0x16_5x114_3,5,111175 ,2_7_33.html). Po pogrzebaniu w necie wyszło, że waży 9kg. I tak się zastanawiam,czy to będzie duża różnica w stosunku do aktualnej konfiguracji (letnie mam Bridgestony Touranza ER300 jak się skończą to jakieś eko zapodam:Michelin ENERGY SAVER+ 205/55 R16 lub Goodyear Efficientgrip Performance 205/55 R16) :confused:
Na spalaniu w mieście też mi zależy a tutaj chyba waga felg ma właśnie duże znaczenie (ale ile mogę urwać? Aktualnie 8.9l/100km Econ + ASS)
17 " oryginalne ważą 12-13 kg, 16" i 9 kg to słabiutko dosyć, skoro są 17" ważące 7-8 kg. Zaoszczędzisz ok. 0,3-0,5 litra przy energooszczędnych oponach i lekkich felgach, może nawet trochę więcej :)
Bez przesady, seryjne 17'' Michelin Primacy ważą 11kg. Ale tym samym lekkie nie są. I opór mają klasy G. Co do oszczędności to generalnie lekki bullshit albo ja zmiany z klasy oporu z G na C nawet jak jest jakieś 0,3 litra to nie zauważam (bo jak i po co); to nie Prius do rajdu o kropelce... Ale lekkość i mniejszy opór opony generalnie odczuwalnie ożywia autko i o to chodzi :)
Felgi 17" ważą ok. 12-13 kg, a opony swoją drogą, Pilot Sport są chyba nawet cięższe ;)
A tak z innej beczki, gdym przeszedł na felgi 16" , załóżmy nie za ciężkie, i czy z letnimi oponami (jakies eco planuje Michelin Saver + lub GoodYeary EcoPerformance czy costam) to czy często będzie auto traciło trakcję przy dość dynamicznym starcie od 0km/h? Załóżmy, zaraz po ruszeniu (koła już się obracają) na 1dnce dociskam przepustnice na 100% . Następnie redukcja do IIjki i znowu gaz do deski. Będzie tracił trakcję na 1nce i 2jce? Pytam pod kątem awaryjnej sytuacji typu ucieczka ze skrzyżownia lub włączanie się do ruchu na autostradzie z pasa wprowadzającego. Generalnie nie jeżdże na codzień w ten sposób ale do święta czasami trzeba sobie przyjemnośc sprawiać (nie piskiem ale przyśpieszeniem) :)
nie wiem jak z oponami eco (pewnie podobnie), ale na Bridgestone ER300 gubi się trakcję na 1nce i 2jce
nie wiem jak z oponami eco (pewnie podobnie), ale na Bridgestone ER300 gubi się trakcję na 1nce i 2jce Masz 16" czy 17"? Ja też mam ER300 na seryjnych obręczach 17" ale jeszcze nie testowałem na ostro sprzęta :) Poczekam jak się dotrze :)
A tak z innej beczki, gdym przeszedł na felgi 16" , załóżmy nie za ciężkie, i czy z letnimi oponami (jakies eco planuje Michelin Saver + lub GoodYeary EcoPerformance czy costam) to czy często będzie auto traciło trakcję przy dość dynamicznym starcie od 0km/h? Załóżmy, zaraz po ruszeniu (koła już się obracają) na 1dnce dociskam przepustnice na 100% . Następnie redukcja do IIjki i znowu gaz do deski. Będzie tracił trakcję na 1nce i 2jce? Pytam pod kątem awaryjnej sytuacji typu ucieczka ze skrzyżownia lub włączanie się do ruchu na autostradzie z pasa wprowadzającego. Generalnie nie jeżdże na codzień w ten sposób ale do święta czasami trzeba sobie przyjemnośc sprawiać (nie piskiem ale przyśpieszeniem) :)
Będzie tracił trakcję, ale na pewno sprint 0-180 km/h zrobisz z 2 s szybciej, ogólnie auto będzie wydawać się lżejsze, a ma to kolosalne znaczenie podczas jazdy - lekkie koło łatwiej rozpędzić (wprawić w ruch) i łatwiej shamować (mniejsze zużycie klocków). W tym aucie lekkie felgi i energooszczędne opony to najlepszy tuning jaki można zrobić - zyskujesz na wszystkim - także na komforcie, mniejszym zużyciu zawieszenia i hamulców, mniejszym zużyciu paliwa. Niby gorsze trzymanie w zakrętach przy tej mocy i momencie jest zaś jedynie legendą, po prostu koła 205/55R16 na lekkich felach są idealnym kompromisem, pomimo tego, że będziesz miał minimalnie dłuższą drogę hamowania - to chyba taki jedyny minus, bo w zakrętach tak czy siak wystarczą spokojnie ;) Inną drogą są lekkie 17-stki, ale na 16-stkach uważam, że w tym aucie najwięcej zwojujesz, ja w VIII genie przyjemność z jazdy czerpałem jedynie na zimówkach Klebera 205/55 i stalowych 16", gdy zakładałem latem fabryczne ciężkie 17" całą radość z jazdy szlag trafiał - jakby mnie ktoś przykuł do asfaltu od razu po założeniu kół letnich - były niczym kaganiec, tak więc polecam uwolnienie się z tego kagańca - zaręczam, że czuć wyraźną różnicę ;)
Witam. Też przy zakupie auta zastanawiałem się, czy nie zamienić 17 na 16, ale w końcu zostałem przy oryginalnych 17. Z tego co piszecie warto się zastanowić nad zmiana na lżejsze felgi, natomiast zmiana na 16 odbije się negatywne na wyglądzie auta. Musze przetrawić temat.
butler.gdansk
18-06-13, 15:52
To zależy na jakie 17" trafisz. Mi się udało dorwać takie które ważą mniej niż 6kg, co nawet ciężko taką 16" znaleźć.
Masz 16" czy 17"? Ja też mam ER300 na seryjnych obręczach 17" ale jeszcze nie testowałem na ostro sprzęta :) Poczekam jak się dotrze :)
16"
17" calowe felgi OEM to "kloki", ale można kupić Rota Titan 17x7,5 (IMO niezły wygląd) waga 7,5kg, można też zainwestować w felgi trochę więcej kasy (tak około 4.5tys) i kupić OZ alleggerita 17x7 (na sedanie wyglądaj nieźle można zobaczyć na http://www.civinfo.com) waga około 6.5kg
do tego opona 225/45 np. goodyear efficientgrip (i tu waga chyba 8.6kg) lub takie jak Alix (nie pamiętam modelu, ale waga chyba 8.9) i całość będzie lżejsza od niejednego kompletu na 16"
według mnie jest duże prawdopodobieństwo, że sprint do 100 będzie lepszy niż na 16, bo powinna być lepsza trakcja na pierwszym i drugim biegu
To fakt, że przy bardzo lekkich felgach i bardzo lekkich oponach 17-stki mogą okazać się jeszcze lepsze, z tym że raczej taniej wyjdą opony 205/55R16 z tańszymi felgami 16" (tutaj też będzie najlepszy komfort).
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.