Zobacz pełną wersję : ZEGARY w CIVIC - ZEBRANE INFORMACJE
Ja u siebie zastosowałem 7 białych zimnych pasków po 3 ledy na cały licznik a wyszło to tak:
Dzięki bardzo za foto, taki efekt jest planowany u mnie !
Już szukam pasków, pytanko tylko czy trzeba "zmazać" tą warstwę która daje efekt amber ?
Bo w jajku jest ograniczone pole manewru z diodami.
Po 1 to trzeba pozbyć się tej warstwy ściemniającej bo tak to tylko daremna praca i efekt nie ten. (polecam rozpuszczalnik-jest najszybciej,bez skrobania)
Diody świecą punktowo-no chyba że SMD (10zł/szt.) Ale ogółem radzę Ci pójść w paski led jak w powyższym zdjęciu. Po pasku na jeden zegar czyli razem 3.
Nie wiem czy civic gen6 to też jajko :P ale w gen5 sprawa była banalna i bardzo piękny dostęp przy montażu LED.
Wyjąłem licznik z gen6 i wygląda identycznie, z różnicą właśnie żarówek w oprawkach T6,5 które chciałem zastąpić ledami smd (wcale nie są po 10zł ;)
I nie zgodzę się iż jest to daremna praca, skoro każdy wie, iż LED daje całkiem inną barwę światła.Wiadomo też zamontuje diody za 1zł które będą punktowo świecić, to będę narzekał.
Dobre diody też są takie które świecą pod kontem 180 stopni ale nie o to mi chodziło...
piotrek_bp
28-09-12, 15:36
przewertowałem chyba wszystkie możliwe tematy o podświetleniach. niech ktoś potwierdzi czy dobrze zrozumiałem...
żarówki podświetlenia zegarów w 5g to te same żarówki co podświetlenia panelu ogrzewania (te ludziki)??? czyli T5 R5 znane pod nazwą W1,2W
witam wszystkich,
jest ktos na tym forum, kto wsadzil zegary z 7 genu do 6 i moglby opisac jak to zrobil, schemat itd.???
maciejpolej
05-10-12, 22:05
W5W i T5[/QUOTE]
dzięki Lucas.FK2
witam wszystkich,
jest ktos na tym forum, kto wsadzil zegary z 7 genu do 6 i moglby opisac jak to zrobil, schemat itd.???
ja nie znam...
znam za to każdego kto przywitał się na forum !!!
:rolleyes:
kudlaty_mar
06-10-12, 17:40
Czy jest sens naprawy wskaźnika temperatury silnika w EG4 czy lepiej kupić nowy? Mam przekręcony jeden z gwintów ale po zlutowaniu miedzianych kabelków dalej nie działa. Wskaźnik po włączeniu zapłonu leci na samą górę. Przyczyną jest na pewno zepsucie zegarów.
ja nie znam...
znam za to każdego kto przywitał się na forum !!!
:rolleyes:
po pierwsze denerwuja mnie ludzie, ktorzy udzielaja sie nie na temat, masz z tym jakis problem, chciales sie bardziej dowartosciowac, czy jak? Po drugie nie mam czasu na zajmowanie sie takimi *******ami, a po trzecie nie jestes administratorem zeby udzielac takich uwag
Da sie sciagnac w 6 genie te folie czy co to jest co sprawia, ze nawet po wsadzeniu bialych zarowek jest amberowe podswietlenie? Najchetniej bez sciagania wskazowek...
I drugie pytanie: Da sie zrobic cos z tym, ze pomiedzy 100 a 120km/h mam jakby ciemniejsze miejsce? Tzn nie dochodzi tam podswietlenie.
Da sie sciagnac w 6 genie te folie czy co to jest co sprawia, ze nawet po wsadzeniu bialych zarowek jest amberowe podswietlenie? Najchetniej bez sciagania wskazowek...
I drugie pytanie: Da sie zrobic cos z tym, ze pomiedzy 100 a 120km/h mam jakby ciemniejsze miejsce? Tzn nie dochodzi tam podswietlenie.
musisz zdrapac albo zmyc tarcze z tylu, a co do drugiego pytania, to jak rozkrecisz zegary i wyciagniesz tarcze, musisz wylamac przegrode miedzy zarowkami:)
mozna to zeskrobac, ale ciezko to idzie, na jakichs zegarach probowalem i sie da. ale bez sciagania zarowek jeszcze ciezej. zajrzyj i ocen czy to zrobic bez sciagania wsk. to ciemniejsze miejsce to miejsce gdzie najmocniej swieci ori zarowka dlatego jest ono troche przyciemnione zeby podswietlanie bylo rownie z reszta zegarow. jak zdrapiesz wszystko z tylu i podswietlisz rownomiernie jakimis diodami to powinno byc dobrze, ale duzo jasniej. a mozesz jeszcze zmienic zagary na te z coupe, jest ori białe podswietlanie.
Dzieki panowie. Czyli niestety demontowac wskazowki trzeba, wiec raczej dam sobie spokoj...
ja u siebie zmywałem i obyło się bez ściągania wskazówek, wystarczył zmywacz do paznokci i wacik.
wskazowek nie musisz sciagac i lepiej tego nie rob bo na 99% zepsujesz zegary. Poprostu poodkrecaj cale tarcze razem ze wskazowkami, sruby mocujace masz z tylu licznika
panowie mam pytanko - dostałem dzisiaj licznik i wskazówka z temp. silnika jest pionowo w dół - to chyba coś nie tak ?? - cy jak podłącze wszystko będzie oki ??
wszystko oki - już nieważne :)
mozesz jeszcze zmienic zagary na te z coupe, jest ori białe podswietlanie.
W copupe 6gen. jest oryginalnie białe podświetlenie zegarów ?? pierwsze słyszę...
To jesli sie da bez sciagania wskazowek to jutro sie za to biore :D
W copupe 6gen. jest oryginalnie białe podświetlenie zegarów ?? pierwsze słyszę...
a no widzisz. to do tej pory musiales zle slyszec. ja mialem usdm w milach biale i kupilem edm w km/h od coupe tez białe.
mam pytanie mam 5gen hb z 94r 1.3 i nie mam predkosciomierza jezeli kupie z predkosciomierzem z tego samego roku ale z 1.5 to bedzie dzialac bez zadnego problemu ??? Wystarczy tylko przepiac kostki ??? i te diody do podswietlenia zegarow to moze miktos napisac jakie doklanie maja byc jak maja byc oznaczone bo jakos nie moge sobie poradzic z gory dziekuje
proszę o odpowiedz pozdrawiam
Camellia Racing
21-10-12, 11:50
mam pytanie mam 5gen hb z 94r 1.3 i nie mam predkosciomierza jezeli kupie z predkosciomierzem z tego samego roku ale z 1.5 to bedzie dzialac bez zadnego problemu ???
To już było omawiane z milion razy. Będzie.
dzisiaj wskazówka z temp. silnika powędrowała na samą górę (do pionu) - wiem wiem pewnie się zepsuły - miałem dokładane wskazówki podświetlane. pytanie jest takie czy mechanizmy (ten od temp. silnika i ten od paliwa są takie same) pytam bo mam jeden licznik w którym działa wskaźnik paliwa i pomyślałem że jak są takie same to może podmienię ??
mam pytanie mam 5gen hb z 94r 1.3 i nie mam predkosciomierza jezeli kupie z predkosciomierzem z tego samego roku ale z 1.5 to bedzie dzialac bez zadnego problemu ??? Wystarczy tylko przepiac kostki ??? i te diody do podswietlenia zegarow to moze miktos napisac jakie doklanie maja byc jak maja byc oznaczone bo jakos nie moge sobie poradzic z gory dziekuje
a pierwszą stronę wątku poczytałeś?
wiem wiem:(( moj błąd juz sie odnalazłem:))
mam takie pytanie czy w zegarach d14a4 6 gen można wymienic sam obrotomierz na ten większy do 9 tys....jeżeli tak to od jakiego modelu pasuje ??
dmx można :) bedzie pasować od każdego ek4
wystarczy rozebrac zegary i przełożyć cały moduł obrotomierza :)
Panowie! mam gorącą prośbę !
posiada ktoś skan tarczy prędkościomierza z ek9, lub innego JDM (byle wyskalowany do 180km/h) w skali 1:1 ?
mam pytanie czy do VI gen HB 5d 97r. tzw angielki podejda zegary z Rovera 400?
kazik2_h9w3
28-11-12, 19:04
A ja mam takie pytanko bo nie chce mi się szukać a pewnie już było czy jak przełożę tarczę prędkościomierza europejską(bez obrotka) do zegarów z anglika(z obrotkiem) czy wszystko będzie działać jak należy ?? chodzi mi o zegary z EG
Mam pytanie czy w civicach 5D liczniki miały tą samą przypadłość co w 5g z łatwo popsuwalną wskazówką od wskaźników poziomu paliwa i temperatury?
ja mam taki problem wymianialem tarcze od momana no i dziwnym trafem wskazowki od paliwa i temp sciaglem i teraz sprawa wyglada w ten sposob powiedzmy ze wskazowka od paliwa ok najpierw poszla sama do gory wiec wyjalem i wstawilem w miejsce gdzie powinna byc pojechalem zatankowac 10 l cos tam sie podnioslo nie wiem czy sie naprawilo .. druga sprawa jest taka ta od temperatury auto zimno stalo na cold pojedzilem zaczela sie podnosic pomyslalem dziala ale podniosła sie na 2 kreski amen nie pojdzie dalej auto cieple ... jakies rady ? albo moze predzej potrzebował bym zdjecie cewki i zwojow od paliwa i tempertury najelpiej od dołu tam gdzie są zwoje tak jakbysmy wyciagneli wskaznik od paliwa z VI gen gdzie to jest razem i od dupy strony ze tak powiem bo to jest wazne
No mi się też przestawiła wskazówka od paliwa , teraz na pełnym baku pokazuje 3/4 skali , ktoś wie jak to naprawić? Próbowałem ustawiać na górę ale jak tylo przekręcam kluczyk w stacyjce to spada w dół.
ale jak to próbowałeś ustawić - najlepiej było by ją delikatnie ściągnąć z trzpienia, bak zalać do pełna i wtedy ją nałożyć tak jakby był bak pełny - ja tak zrobiłem w starych zegarach z temp silnika i poziomem paliwa i działało :0 ale łatwe to nie było
Camellia Racing
28-01-13, 15:29
No mi się też przestawiła wskazówka od paliwa , teraz na pełnym baku pokazuje 3/4 skali , ktoś wie jak to naprawić?
Nic nie ściągaj. Wyłącz auto, wyciągnij zegary, przestaw albo na Full jak powinno być albo na Pusty bak (powinna się podnieść) tylko powoli bez pośpiechu przesówaj ją bez zdejmowania :)
to może sproboj cewke 180 stopni obrocic ... ja bym chcial tylko zeby mi ktos dał foto najlepiej ktos kto ma EJ9 zdjecie tylnej tarczy gdzie jest temperatura i paliwo to jest najwazniejsze najlpiej tam gdzie ktos ma sprawna temperature i paliwo bo tam sa bardzo wazne rzeczy jak sie to pomyli to dupa blada... zdjecie jak leza cewki na tej tarczy chyba to nie klopot juz mam tak wprawe ze zegary w 4 min otwieram xD przez ta ****** wskazowke od temperatury niech ja szlak
Nic nie ściągaj. Wyłącz auto, wyciągnij zegary, przestaw albo na Full jak powinno być albo na Pusty bak (powinna się podnieść) tylko powoli bez pośpiechu przesówaj ją bez zdejmowania
No właśnie tak robiłem , nawet z wtyczek rozłączałem , stała na górze ale tylko do momentu jak nie przekeciłem klucza w 2 pozycję. Wtedy opada na 3/4 skali.
Camellia Racing
29-01-13, 09:34
Opada przy pełnym Baku ?
ciekawi mnie a własnie jak chodzi Ci wskazówka od paliwa ciężko czy lekko ? jezeli lekko to pomyliłeś cewki xD bo ta co chodzi lekko z mojego pkt widzenia powinna byc tam gdzie jest temperatura nie bo jak jest zalozmy w polowie to szybko opada a od paliwa nie zostaje w miejscu
http://img.tapatalk.com/d/13/01/29/a9ytatuz.jpg
Dzisiaj znowu kombinowalem i jest kupa z paliwem haha chyba pojade do jakiegos elektromechanika
Camellia Racing
29-01-13, 15:56
Dotrę do domu to zrobię Tobie fotki moich zegarów ;)
Może coś wydumasz.
Camellia Racing
29-01-13, 22:37
http://img23.imageshack.us/img23/2457/p11108211.jpg
z tego wychodzi ze mam tak samo hmm
Camellia Racing
30-01-13, 07:04
Ustaw wskazówkę na sam dół przy zimnym silniku i włączonym zapłonie. Tylko nie na siłę, jak czujesz opór to delikatnie pchaj ją. Jeśli idzie na 3/4 to znaczy działa tylko źle założona jest.
Moj problem wyglada tak ze wskazowka od temperatury jest na dole i nie chce sie jej isc na gore xD a ta wskazowka od paliwa moze dziala ale jest strasznie oporowa zawsze jak np tankowalem to nim sie podniosla to zdazylem dojechac do domu mam wrazenie ze chyba cos jest nie tak z ta cewka od temperatury strasznie mnie to wkurza juz i nie wiem co dalej robic
Camellia Racing
30-01-13, 11:39
Ah, No to nagrzej do temperatury roboczej, na podłączonych zegarach podnieś wskazówkę temperatury na jej miejsce (1/3) skali. Najlepiej tak jak pamiętasz że była ustawiona i po tej operacji wyłącz auto i zobaczysz czy ruszy :)
Tylko ze ta wskazowka jest taka ze jak ja podnosisz to ona opada nawet jak masz wlaczona stacyjke nie ma znaczenia ona jest taka luzna nie tak jak od paliwa ta ciezko chodzi ... I nie wiem jak to naprawic:(
U mnie to samo.. Wskazówka od paliwa umarła. Najpierw przy zapłonie opadła na sam doł a potem w ogóle przestałą działać, gdy próbowałem ją inaczej nałozyć.. Jeszcze mam pytanie z czym jest dokładnie połączona kontrolka "rezerwy"? Bo jeśli normalnie będzie się zapalała, mimo że wskaźnik będzie źle pokazywał, to pół biedy, przeboleje. Gorzej jak wcale się nie będzie zapalała. Bo nie będe już kompletnie widział ile mam benzyny w baku;o;o
A wlasnie camelia na tym zdjeciu co dales to po prawej masz temperature nie a po lewej paliwo patrzac na zdjecie? Ja nie wiem wkoncu co z moim paliwem czy to funkcjonuje heheh bede probowal podpiac jakies inne zegary to wtedy bede widzial a wlasnie jest jakis czujnik temperatury gdzies?
Camellia Racing
31-01-13, 04:58
W Civic'u zawsze wskazówka Temperatury luźno chodziła a od paliwa z oporem. Temperatury po wyłączeniu zapłonu ma opadać a od benzyny zostaje w miejscu jak przed wyłączeniem.
Czujniki temperatury są dwa: oba pod aparatem zapłonowym. Jeden odpowiada za odczyt komputera a drugi za wskazania na liczniku. Wskaźniki zawsze były newralgiczne. Sprawdź czy nie urwałeś przewodu z cewek. Jeśli urwałeś to masz odpowiedź czemu to nie działa. Lutowanie jest o tyle ciężkie, że te nitki są laminowane i ciężko się to lutuje.
Co do zdjęcia to z lewej masz temperaturę a z prawej paliwo.
Jeszcze mam pytanie z czym jest dokładnie połączona kontrolka "rezerwy"? Bo jeśli normalnie będzie się zapalała, mimo że wskaźnik będzie źle pokazywał, to pół biedy, przeboleje.
Masz odczyt z pływaka w baku także będzie działać o ile kiedykolwiek Tobie działała. Z kontrolką jest tak, że nie zawsze był pływak w baku z sensorem do kontrolki.
Na tym zdjeciu po prawej jest paliwo? Jak patrzysz od tylu? Wlasnie nie wiem czy cos zerwalem ja jestem dosc ostrozny ale ta temperatura wogole nie funkcjonuje przydaloby mi sie sprawdzic na innych zegarach jezeli by dzialalo to znaczy ze cos poszlo a jak nie to znaczyloby ze jakis czyjnik ale to raczej niemozliwe
Camellia Racing
31-01-13, 11:02
Tfu, po lewej paliwo, postawione do góry nogami. Wybacz. A ścieżek na taśmie nie masz przetartych/zerwanych kostkę dobrze dociskasz?
Masz odczyt z pływaka w baku także będzie działać o ile kiedykolwiek Tobie działała. Z kontrolką jest tak, że nie zawsze był pływak w baku z sensorem do kontrolki.
oo to byle będzie mi się zapalała rezerwa, tak to wskaźnik może nie działać;d
Posprawdzam ale sluchAj dzisiaj sciaglem ja na dol niestetu na zasadzie wyjecia i dalem na cold podniosla sie na 2 kreski ale dalej juz nie idzie a auto cieple nie wiem wypadalo by miec drugie zegary dlatego szukam zegarow ek4 vti albo sir
Camellia Racing
31-01-13, 23:28
To jak Tobie tak zadziałało to rób tak jeszcze raz tylko na ciepłym i włączonym/podłączonych zegarach. :)
Jak na cieplym nie rozumiem, teraz to juz nie czaje xD
Camellia Racing
01-02-13, 20:46
Żebyś na włączonym i nagrzanym silniku ustawił wyciągnął i wstawił wskazówkę tak jak powinna być i będzie działać tak jak należy.
Jeżeli faktycznie zdejmowanie i wkładanie pomogło :)
Nie działa chyba z cewka sie cos powalilo teraz pytanie takie czy cewka wielkosciowo bedzie pasowac z mb6 zegarow jezeli chodzi mi tylko o temperature
MOja nagle zaczęła działać(sama od siebie), z tym że i tak trochę głupieje bo chyba pokazuje złe wskazania w baku
Camellia Racing
04-02-13, 18:41
Nie działa chyba z cewka sie cos powalilo teraz pytanie takie czy cewka wielkosciowo bedzie pasowac z mb6 zegarow jezeli chodzi mi tylko o temperature
Podmień tylko ten blat gdzie masz temperaturę i paliwo. Tylko już nie dłub.
I bierz od swojego modelu.
Co do wskazówek to miał ktoś z was taki problem że wskazówka obrotomierza podnosiła się zbyt wolno? Moja ma straszne opóźnienie bo przy vtecu jest dopiero na 3tys. Nie wiecie co to może być za problem? Powiem że przekładałem tarcze i wsazówki wkładałem od nowa
Camelia ale jaki blat wiesz jak to wyglada w mb6 a wlasnie mam kolejny problem predkosciomierz przeklamuje o 14km/h da sie go jakos cofnac gdzies czytalem ze sie da jakies porady
Szukam informacji o zegarach z I gen CRV
Czy zegary z Hondy CRV Igen. pasują p&p do EJ9?
Pasują
Podejdą bezproblemowo. Mogą co najwyżej mieć inne kontrolki. Ale to nie problem bo wszystkie elementy są wymienne i mają takie same rozmieszczenie
Niby wszystko jasne, ale czy mógłby się wypowiedzieć ktoś, kto to robił? Czy wszystkie kostki elektryczne i uchwyty montażowe są te same? Kształt i spasowanie z ramką? Kontrolki działają?
Czy są przekłamania prędkościomierza i obrotomierza?
czy moze mi ktoś podać bo chyba nie ma tego na pierwszej stronie, jakie dokładnie potrzebuje żarówki do zegarów w civicu VI gen?
Zmywał ktoś górną farbę w zegarach w EJ9 hb 1.4?
kazik2_h9w3
16-02-13, 19:49
Zmywał ktoś górną farbę w zegarach w EJ9 hb 1.4?
Tzn co ,chodzi o tą z tyłu tarcz??
Chyba koledze chodzi o tą przesłone od gornego podswietlenia. Ja probowalem, ale latwiej ją po prostu wyciagnac :D Jak tylko wroce na stancje to zamontuje ją znowu.
A zarówki potrzeba T6.5 albo T5.
Chyba koledze chodzi o tą przesłone od gornego podswietlenia. Ja probowalem, ale latwiej ją po prostu wyciagnac :D Jak tylko wroce na stancje to zamontuje ją znow.
Efekt do bani?
Calkiem spoko jak masz zarowki. Ja wsadzilem diody, zeby miec mocniej podswietlane wskazowki i jest troszke lipnie. Nie lubie takiej poswiaty.
Czyli jęśli od góry beda swiecily oem żaróweczki to bd spoko? Albo kupię poprostu żarówke pod kolor;P
kazik2_h9w3
19-02-13, 20:24
Ja miałem raz włożone tam pomarańczowe i bez tej przysłony i efekt był naprawdę spoko
A kupywałeś je w internecie? Bo ja zwykłych t5 kolorowych nie moge znaleść:/
kazik2_h9w3
20-02-13, 19:12
Nie w internecie tylko u siebie w mieście
Jeśli w zegarach z przedliftowego EK4 nie są podświetlone wskazówki to wystarczy wymienić żarówki czy mogło paść coś innego? Jeśli to żarówki to jakie tam pasują i czy są łatwo dostępne?
Druga sprawa to czy szybki zegarów są wymienne między EJ9 i EK4 czy jest to jeden element?
Może pytania dość głupie ale jeszcze nie miałem okazji rozbierać zegarów:)
kazik2_h9w3
19-03-13, 20:00
Żarówki są dość łatwo dostępne
jeśli nie działa Ci podświetlenie wskazówek to od góry jest płytka i tam są dwie sztuki za to odpowiedzialne
Szybki są osobnym elementem i są zamienne ze sobą
Żarówki są dość łatwo dostępne
jeśli nie działa Ci podświetlenie wskazówek to od góry jest płytka i tam są dwie sztuki za to odpowiedzialne
Szybki są osobnym elementem i są zamienne ze sobą
Dzięki, wszystko jasne:)
Siema przeczytałem cały temat i nadal nie jestem pewien.
Mam EJ9 3D D14 http://imageshack.us/photo/my-images/149/c40999836vs1.jpg/
Mam pytanie ile potrzebuje diód i dokładnie jakie? Raz ktoś pisze, że jedna W5w, 10szt R5 i 5 T6,5 12V 3W a potem ktoś uważa inaczej.. Mógłby ktoś mi napisać konkretnie i jednoznacznie?:)
I jeszcze chiałem się dowiedzieć jak to wygląda z podłączeniem paska ledowego? [po 3 na zegar]
Aaa i jakie potrzebuję żarówki do podświetlenia przycisków ogrzewania.. [bez klimy]
W zegarach sa: W5W T5 R5 bodajze 4szt nie jestem pewien i 1T10 R10 tez W5W.Wszystkie 12v
w nawiewie masz 2 T5 R5 12V
a są jakieś mocniejsze żarówki T5 R5 ?? bo ostatnio zmieniłem u siebie podświetlenie zegarów na niebiesko w EJ9 i powiem szczerze że lipny efekt, słabo oświetlone, a żarówki kupiłem jakieś zwykłe niebieskie u elektryka,
Powiem Ci tak,jeśli podświetlasz diodami nigdy światło nie edzie równomiernie rozlozone.
Ja jak robilem u siebie wylamywalem ograniczniki te co kolo zarowek sa i zmywalem tarcze z tylu zmywaczem do paznokci.
Najlepiej to zrobić z diód na pasku SMD:)
to może takie żarówki będą lepszę ?? http://moto.allegro.pl/kolorowe-zegary-t5-r5-led-smd-5050-b8-5-bx8-5-12v-i3043594337.html
Ma kąt świecenia 120° więc światło będzie punktowe i mało rozproszone
A jest tutaj osoba ktora zrobila to na paskach SMD? I moglaby wytlumaczyc laikowi co i jak z podlaczeniem??:)
Wielka prośba: czy mógłby mi ktoś cyknąć fotkę swoich wtyczek od zegarów w EG4? Lub też, jeśli byłoby wygodniej, spisać po kolei kolory kabli dla każdej wtyczek? O dokładnie tych:
http://img117.imageshack.us/img117/4373/tyldfar4.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/117/tyldfar4.jpg/)
Szukałem ale niestety nie mogę nic sensownego znaleźć - w schematach nigdzie nie znalazłem rozpiski dotyczącej kabelków, ich kolorów i kolejności we wtyczkach, natomiast wg. tego co znalazłem:
http://images38.fotosik.pl/1990/40a077c74d732890.jpg (http://www.fotosik.pl)
niestety nie pasują kolorki dla wtyczki 12-pinowej - u mnie występują jeszcze dwa kabelki nie uwzględnione w tej rozpisce, z tego co pamiętam to jeden niebiesko/biały a drugiego nie pamiętam (zapomniałem spisać...).
Z góry wielkie dzięki za wszelką pomoc!
Po zmianie zegarów w EJ9 na zegary z EK4 pojawił się problem z obrotkiem. Wskazówka przy odpalaniu nierówno wchodziła na obroty (tak jakby skokowo). Dodatkowo obroty są zawyżone o ok. 300. Macie pomysł jak to naprawić? Czy w ogóle się da czy po prostu zwalone zegary kupiłem (Ceejay dopadnę Cię:p)?
podobna sytuacja była u brata, co prawda w megance ale właśnie skokowo przemieszczała sie wskazówka, niestety jedynym wyjściem była wymiana lub przyzwyczaić sie - od 3 tyś szło już równo
Bardziej chodzi mi o to skorygowanie obrotów, żeby nie zawyżał.
akurat w renówce to nic nowego, czeste problemy z elektryka. co do zegarow z ek4 to jesli w calym zakresie zawyza to mozna probowac przestawic wskazowke, ale gwarancji nie ma czy to bedzie potem w ogole dzialac. poza tym nie ma jakiegos konkretnego miejsca zatrzymania wskazowki naszych zegarach ktorym mozna by sie sugerowac przy jej przestawianiu (zdjeciu i zalozeniu w innej nieco pozycji). jak zapewne wiekszosc wie wskazówki predkosciomierza i obrotomierza "spadaja" na dół i dosc luzno "wiszą".
moze sprobuj do kolegi przerzucic zegary i zobacz czy dobrze dzialaja? z Krakowa jestes?
Tak, Kraków. Apropos wskazówek to zauważyłem, że w moich starych zegarach zarówno wskazówka prędkościomierza jak i obrotomierza po podniesieniu opadają powoli z pewnym oporem a w tych z EK4 wskazówka obrotka opada bardzo szybko bez żadnego oporu. Zastanawiam się jak mogę ją przestawić skoro opada na sam dół. Masz jakiś pomysł?
mialem kilka zegarow i zawsze wskazowki opadaly z oporem, tak płynnie. piszac ze spadaja i wisza mialem na mysli, ze jak przekrecisz je za polowe skali palcem to poleca dalej i sie mniej wiecej na srodku tarczy na dole zatrzymaja. mozna by wedlug tego ustawienia probowac przestawic, ale to raczej na chybil trafil robota.
myslalem zeby zlapac ta igle jakimis szczypcami pod wskazowka i wtedy ustawic, ale niestety wskazowka wsuwa sie na igle zbyt gleboko.
czytalem gdzies ze ktos na odpalonym aucie sobie zakladał :)
A jest tutaj osoba ktora zrobila to na paskach SMD? I moglaby wytlumaczyc laikowi co i jak z podlaczeniem??:)
Żadnej filozofii nie ma , kupujesz paski smd ile chcesz jakie chcesz (ja kupiłem wodoodporne); musisz sobie zaplanować, ja mam 6 (diód na pasku) na obrotek, 9 na prędkości i po 3 na temp i paliwo. Paski lutujesz lub kupujesz konektorki żeby je ze sobą podłączyć, przed paskami dajesz stabilizator napięcia co by Ci ich nie spaliło.
Jeżeli wszystkie paski masz podłączone + i - dajesz na największą żarówkę z której idą kabelki do podświetlenia 2 górnych żarówek (widoczne od dupy strony zegarów).
Tak to wygląda, ja jeszcze dodałem potencjometr i bodajże 5 diód led w oprawkach oryginalnych, moim zdaniem "dopieszczają" oświetlenie.
Żadnej filozofii nie ma , kupujesz paski smd ile chcesz jakie chcesz (ja kupiłem wodoodporne); musisz sobie zaplanować, ja mam 6 (diód na pasku) na obrotek, 9 na prędkości i po 3 na temp i paliwo. Paski lutujesz lub kupujesz konektorki żeby je ze sobą podłączyć, przed paskami dajesz stabilizator napięcia co by Ci ich nie spaliło.
Jeżeli wszystkie paski masz podłączone + i - dajesz na największą żarówkę z której idą kabelki do podświetlenia 2 górnych żarówek (widoczne od dupy strony zegarów).
Tak to wygląda, ja jeszcze dodałem potencjometr i bodajże 5 diód led w oprawkach oryginalnych, moim zdaniem "dopieszczają" oświetlenie.
Moglbys narysowac jakis schemat, co powinno byc w jakim miejscu razem z parametrami potencjometru i stabilizatora? I jakies foto jak wyglada to podswietlenie ;). Bo widze, ze najczesciej sprzedaja 3 diody na 5cm albo na 10. I zastanawiam sie, ktore dalyby lepszy efekt? Jeszcze chciałbym zobaczyć jak wygladają te konektorki - nie mam lutownicy i duzo latwiej by mi bylo to zrobic w ten sposob.
I pytanie dodatkowe - ile cm potrzeba na podswietlenie zegarow i paska nawiewie w VI genie?
czytalem gdzies ze ktos na odpalonym aucie sobie zakladał
Może to nie głupi pomysł. Na ciepłym silniku ustawię wskazówkę na 850 obr. i zobaczę co się będzie działo dalej.
Moglbys narysowac jakis schemat, co powinno byc w jakim miejscu razem z parametrami potencjometru i stabilizatora? I jakies foto jak wyglada to podswietlenie ;). Bo widze, ze najczesciej sprzedaja 3 diody na 5cm albo na 10. I zastanawiam sie, ktore dalyby lepszy efekt? Jeszcze chciałbym zobaczyć jak wygladają te konektorki - nie mam lutownicy i duzo latwiej by mi bylo to zrobic w ten sposob.
I pytanie dodatkowe - ile cm potrzeba na podswietlenie zegarow i paska nawiewie w VI genie?
Czy ktos sie pokusi o odpowiedz? :)
Może to nie głupi pomysł. Na ciepłym silniku ustawię wskazówkę na 850 obr. i zobaczę co się będzie działo dalej.
Eeee a czy nie jest tak, że z racji tego, że obrotek w EK4 jest inaczej wyskalowany (cyfry są w mniejszej odległości od siebie w porównaniu z EJ9) to będzie wskazywał wyższe obroty?
grimripper
23-04-13, 19:13
Eeee a czy nie jest tak, że z racji tego, że obrotek w EK4 jest inaczej wyskalowany (cyfry są w mniejszej odległości od siebie w porównaniu z EJ9) to będzie wskazywał wyższe obroty?
No, good sir. Zegary powinny być p&p a obrotomierz powinien pokazywać dokładnie tyle ile obrotów ma silnik, wyskalowanie nie ma znaczenia. Miałem D15Z6, wsadziłem zegary z EK4 i było ok - jałowy i odcięcie były gdzie powinny. Teraz mam B18 z tymi samymi zegarami i też jest ok wszystko jest na swoim miejscu.
Wskazówka przesunięta w odpowiednie miejsce. Na wolnych jest OK. Jeszcze tylko sprawdzę odcinkę:)
Witam powiedzcie mi czy te zegary beda pasowaly i czy wszystko bedzie dzialalo w civic VI gen qp d16y7 http://allegro.pl/europa-licznik-zegary-civic-95-01-5-d-5d-benzyna-i3163783009.html
No nie bardzo, to są zegary z wersji 5d.
Witam
chcę się upewnić jakie żarówki podświetlają zegary w 6 gen 3d
T6,5 12v 3w, T5 T05 12v 0,4w, i T10??
Jeżeli się myle to proszę o poprawkę
Ja u siebie mam zupełnie inne zegary podobno Seryjne ;)
Hej potrzebuje pilnie potwierdzenia kompatybilności zegarków:)
Mam obecnie u siebie takie zegary (jak widać mocno ktoś je podrutował)
http://imageshack.us/scaled/thumb/196/5cv6.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/196/5cv6.jpg/)
Mam do kupienia takie zegary
http://imageshack.us/scaled/thumb/703/cy0f.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/703/cy0f.jpg/)
Będą działać bez problemu ?
Jedna rzecz mnie zastanawia jeszcze. W jednych i drugich zegarach jest żółte wejście na żółtą kostkę (domyślam się, że to SRS), w aucie mam 2 poduchy i całą instalację SRS, ale kostka nie była podłączona. Poza tym w zegarach jednych i drugich kontrolka jest zaślepiona. Jak to w końcu działa ?
EDIT: Przepraszam, przyjżałem się i nie jest jednak zaślepiona... patrzyłem na inną kontrolkę :o
montowalem oba typy u mnie i działały.
Witam
chcę się upewnić jakie żarówki podświetlają zegary w 6 gen 3d
T6,5 12v 3w, T5 T05 12v 0,4w, i T10??
Jeżeli się myle to proszę o poprawkę
http://i.imgur.com/BKv8SKX.jpg
http://i466.photobucket.com/albums/rr23/bloody-hatch/Clusters.png
http://www.hondaautomotiveparts.com/auto/jsp/mws/catimgs/13s0201_b1210.png
jakie zarówki podswietlenia zegarów sa w hondzie ep2 05' ?
ArekWawa84
18-12-13, 22:10
chopaki ktore zegray w v genach mialy kontrolke rezerwy ?
Siema. Mozecie mi powiedzieć jakie diody kupić koloru biel lodowa do 6gena ?? jaki symbol i ile sztuk? Chodzi mi o licznik i panel nawiewu. Z gory Dziękuję.
Panterek69
08-02-14, 14:18
Witam. Widzę że się orientujesz w temacie liczników może jak będziesz mieć chwilkę rzucisz okiem na mój post i dotyczący jego problem?
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?202890-D16Y7-Honda-Civic-VI-1-6-16V-cupe-Licznik-zegary-problem
Panterek69
09-02-14, 15:10
W swojej Hondzie mam zegary o oznaczeniu HR-0215 i nie mogę znaleźć nigdzie takich samych ma ktoś pojęcie czy będą pasować HR-0213-001?? Bo wyglądają identycznie i podpięcia podobne (lub identyczne)
Widziałem chyba już wszystkie zegary w V gen-ie ale te widze pierwszy raz !
http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/577/a83l.jpg (https://imageshack.com/i/g1a83lj)
Rodzaje zegarów w Civic VI generacji :cool:
http://i.imgur.com/BKv8SKX.jpg
Koledzy pytanie - czy można zmodyfikować zegary z anglika i przejść z mil na kilometry - myślę o liczniku przejechanych kilometrów. Zastanawiam się czy przypadkiem nie wystarczy podmienienie układu scalonego który jest za zegarami.
Koledzy pytanie - czy można zmodyfikować zegary z anglika i przejść z mil na kilometry - myślę o liczniku przejechanych kilometrów. Zastanawiam się czy przypadkiem nie wystarczy podmienienie układu scalonego który jest za zegarami.
Wiem, ze mozna, bo angole robia w odwrotna strone wiec pewnie i jest sposob zeby to odwrocic. Pytanie pozostaje - jak? Na to Ci juz nie pomoge, bo nie mam bladego pojecia.
przełożyłem układ scalony pod prędkościomierzem z wersji europejskiej i w zasadzie podaje prawie w kilometrach a nie milach tyle że przekłamuje na odległości 10 km o 2 jednostki km. Ktoś może mieć jakiś pomysł?
TajniakOsz [PL]
04-04-14, 14:21
Witam - mam pytanie, które już zostało w tym wątku zadane, a na które nie znalazłem odpowiedzi: co to są te kapturki do wskazówek i jak je założyć, bo podany link jest niestety nieaktualny.
I jeszcze jedno: znalazł ktoś może instrukcję zrobienia kontrolki Vtec po Polsku? Szukam, ale jakoś marnie mi idzie :/
Edit:
I jeszcze jedno: czy mógłby mi ktoś powiedzieć, czy tam, gdzie są białe "?" powinny być jakieś kontrolki, czy w niektórych egzemplarzach jest jakaś kontrolka zamiast zaślepki i czy dobrze jest wszystko opisane?
http://c.wrzuta.pl/wi689/d9d9d766000e61ea533f1d5c/20140401_212403q
Jeżdząc samochodem ponad 3 lata dopiero wczoraj zainteresowało mnie czemu wskazówki nie są podświetlane. Wieczorem po dokładnych oględzinach odkryłem, że wskazówki są podświetlane od góry przy czy czym od niewiadomo jak dawna (prawdopodobnie od zakupu) mam przepaloną jedną albo więcej żarówek na górze daszku. Zamówiłem sobie żarówki ledowe t5 i teraz po poczytaniu forum zastanawia mnie parę kwestii:
- ile tam na ten daszek idzie żarówek - 2 ?
- Czy to prawda, że gniazdo żarówki jest pomalowane na pomarańczowo, tak że choćbym włożył niebieską żarówkę to i tak będzie świecić na pomarańczowo? Wydaje mi się że tyczy się to tylko podświetlenia blatu - u góry wydaje mi się że jest tylko pusta przestrzeń, zobaczcie sobie zresztą foto ( http://i59.tinypic.com/2wgvkgw.jpg )
- Ma ktoś foto jak wygląda czerwone podświetlenie od góry przy oemowym pomarańczowym bo taki właśnie mix chce sobie zmontować.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
TajniakOsz [PL]
13-04-14, 00:28
- ile tam na ten daszek idzie żarówek - 2 ?
U mnie (D15Z6, EK3 4D) dwie (stosuję 1,2W bo tylko takie umiem znaleźć),
- Czy to prawda, że gniazdo żarówki jest pomalowane na pomarańczowo, tak że choćbym włożył niebieską żarówkę to i tak będzie świecić na pomarańczowo?
U mnie jedynie na żarówki w podświetleniu nawiewów nałożone są pomarańczowe kapturki. W zegarach wszystkie są normalne, tylko z tyłu tarcz zegarów jest powłoka barwiąca światło na pomarańczowo (można wziąć aceton=stary zmywacz do paznokci na bagietkę do ucha i zmyć nią tę warstwę).
A teraz ja mam kilka pytań:
1. Co to są te kapturki na wskazówki i gdzie je można dostać?
2. Mam zegary jak na zdjęciu: http://c.wrzuta.pl/wi689/d9d9d766000e61ea533f1d5c/20140401_212403q. Jakie tam idą żarówki? Do kontrolek chwilowo stosuję 1,2W, z tyłu jedna od podświetlenia jest zwykła W5W, ale 4 od podświetlenia są większe od 1,2W i nie mogę nigdzie dostać. Czy to są te 3,4W? Jeśli tak to jakie noszą oznaczenie i gdzie je dostać?
Co do górnego podświetlenia to mam dla wszystkich wymieniających pewną ciekawostkę, otóż otwór oświetlający także posiada powłokę z tym że u mnie była ona niebieska. Jako że zakładałem słabszą żarówkę (ostatecznie założyłem zwykłą w1w 1,2w - led niestety wyglądał bardzo słabo), postanowiłem zmyć rozpuszczalnikiem tą niebieską warstwę. Po zmyciu zegary są podświetlone nieco lepiej. Tak więc myślę że warto się jej pozbyć :)
TajniakOsz [PL]
13-04-14, 12:38
Ja akurat zrobiłem niebieskie podświetlenie, więc mi moja niebieska góra nie przeszkadza :) Ale widzę, że mój przedmówca operuje nazwami żarówek, więc może wie Pan jakie są te większe żarówki podświetlające zegary (poza tą jedną w5w) i ta od kontrolki rezerwy?
że ja? :)
Wiem o którą żarówkę ci chodzi, niestety nie znam jej oznaczenia. Te malutkie to w1w, nazwa tych dużych jest na 100% w tym temacie bo przejrzałem cały i gdzieś ktoś pisał, taka sama też żarówka idzie w fordzie, ale nie chcę wprowadzać w błąd i nie bede strzelał oznaczeniami, do rezerwy idzie też w1w, ale ręki nie dam uciąć bo u mnie okazała się dobra i nie wymieniałem jej :) Najlepiej zdemontuje zegary - to raptem 5 min roboty, wyjmij żarówki i idź do sklepu motoryzacyjnego - na 100% coś ci dobiorą.
Aha co do żarówki rezerwy to dziwna sprawa, bo u mnie nigdy nie świeciła się rezerwa i byłem pewien, że to kwestia żarówki a jak się okazało była dobra, ale to już zagadninie na inny temat...
TajniakOsz [PL]
13-04-14, 15:59
U mnie rezerwa jest właśnie większa od pozostałych i świeci dopiero jak wskazówka zejdzie pod czerwone pole.
No faktycznie, była chyba w tej wiekszej szarej oprawce. Ja bym zarzucił tą w1w i tyle.
TajniakOsz [PL]
13-04-14, 22:57
Niestety albo nie pasuje, albo za słabo wciskam :/ swoją drogą chyba uszkodziłem wskazówkę od paliwa :/ wie ktoś może, czy można gdzieś dostać tę część zegara ze wskazówką od paliwa, czy trzeba całe zegary kupić?
Mi też ciężko wchodziła w tą oprawkę ale jakoś weszła, ta żaróweczka opiera się chyba o tą kulke w podstawce żarówki, alczkolwiek na siłę nie pchaj może - że u mnie tak weszła nie znaczy że i u ciebie się uda, ja jednak wymieniałem żarówki tylko z tego daszku. A co się dzieje ze wskazówką? Ruszyłeś nią czy ściągałeś? Jak ściągałeś to masz po wskaźniku.
TajniakOsz [PL]
15-04-14, 20:38
Dobra, znalazłem w jednym sklepie elektronicznym. Teraz przynajmniej wiem, że to są żarówki 3W (oznaczenia jeszcze nie znam).
Michal_EZG
18-04-14, 21:19
Siema, nie będę zakładał nowego tematu to napiszę tutaj. Rozebrałem dziś zegary (w jajku z obrotkiem) i wstawiłem listwy ledowe. Wszystko fajnie świeci tylko po przekręceniu kluczyka wskazówka od temperatury w ciągu ~4 sekund podnosi się na maksymalną wartość. Obrotomierz, prędkościomierz, wskaźnik paliwa działa poprawnie. Ktoś miał z czymś takim do czynienia? Może być to przez to że kabel dotyka od dołu mechanizmu? Coś z masą?
Wskaznik sie popsul. Do smieci sie nadaje
Wysłane z mojego GT-S5360
Pojawilo sie foto tych zegarów http://images65.fotosik.pl/941/4a4cf1f5f0785c0f.jpg
ale nie znalazlem info od czego sa, jezeli ktos wie z czego pochodza i jak cenowo stoją to bede wdzieczny za info
Starstruck
03-05-14, 22:34
EK4 UKDM (czyli w milach). User Taderek sprzedawał na allegro takie za 350 zł. Cena jest pojęciem względnym, można trafić okazję, ale baaardzo rzadko.
Mam takie zegary u siebie i ostatnio myslalem nad sprzedaza ale nie wiedzialem co jak i za ile, dzieki za szybka odpowiedz
kaczka208D
07-05-14, 14:53
Mam pytanie związane z podświetleniem wskazówek, w pierwszym poście pojawia się coś takiego jak "kapturki ze święcącymi wskazówkami". Co to jest i gdzie można coś takiego kupić ? Fotka o co mi chodzi http://carphotos.cardomain.com/ride_images/1/1137/4841/2842420020_large.jpg :)
Chciałbym zapytac czy zegary z mojego Civica 1.3 z 94r. są seryjne. Redline obrotomierza zaczyna sie od 6000RPM a maksymalna wartość to 8000RPM.
Jeśli będzie trzeba wrzucę jakieś foto.
Wydaje mi się, że nie są seryjne. Seryjnie w 1,3 nie było obrotomierza.
oczywiście, że był w 1.3 obrotomierz w noblesse m.in.
O widzisz to nie wiedziałem... jak spotykałem dotąd 1,3 to nie było obrotka, albo był założony z 1,5 :)
Więc przepraszam za wprowadzanie w błąd :p
rozumiem że mój jest ok? :) bo nigdzie w 1.3 nie widziałem obrotomierza z takim zakresem obrotów jak u mnie, wszędzie widzę do 9000RPM, a u mnie do 8000RPM
Poniżej zegary z polift'owego EK2 JDM
silnik: D13B4
rok produkcji: 2000
http://i59.tinypic.com/33tlzxh.jpg
http://i57.tinypic.com/tajus3.jpg
Z prośbą do autora tematu o umieszczenie na pierwszej stronie.
Witam Was wszystkich! To mój pierwszy post na forum. Mam do Was gorącą prośbę. Mianowicie ostatnio pojawił się u mnie typowy jak się okazało dla Civica problem z zegarami tzn. wskazówka prędkościomierza zaczęła mi falować kiedy się jej przypomni. Raz prędkościomierz pokazuje dobrze innym razem nie. Sprawdziłem czujnik VSS, ale prędkościomierz nawet świruje po odłączeniu wtyczki od niego więc skreślam jego uszkodzenie. Rozebrałem dziś prędkościomierz i przebadałem płytkę czujnika, czy aby wszystkie ścieżki mają przejścia i nie ma przebicia. Poprawiłem trochę luty i wszystkie kontakty. Niestety problem ciągle jest. Jedyne co mnie zastanawia to fakt, że jeden z drucików łączących scalak na płytce prędkościomierza jest przerwany przypomina to trochę celowe wycięcie, ale dla pewności chciałbym poprosić Was jak macie na wierzchu jakiś licznik z VI generacji przedlifta (ja mam konkretnie coupe 96 rok ej6) o fotkę tej płytki z 2 stron. A może ktoś zna jakieś sposoby naprawy tych liczników poza wymianą, bo przekopałem zagadnienia po angielsku i polsku i dupa, żadnych konkretów, schematów, a nawet datasheetów do scalaków. Z gór dzięki pozdrawiam!
Grzybohun94
15-07-14, 17:54
Jak zużywa się czujnik prędkości w trakcie eksploatacji i na jalie.wskazanie wpływa jego stan? Mam zegary przekłamujące o 10% i o ile jadac 40 jest spoko, o tyle nawet na autostradzie ciezko skminic gdzie wypada 140-150. Nie, nie korzystam z gpsa, ale raz sprawdzilem.i przy licznikowych 220 jest 190.na gpsie. Wymienjac zegary czy zająć sie szukaniem czujnika?
Mam zegary przekłamujące o 10%
na autostradzie ciezko skminic gdzie wypada 140-150
To będzie na liczniku 155-165 km/h. Jak jeszcze masz jakieś inne prędkości do rozkminienia to podaj, przeliczę Ci.
Grzybohun94
16-07-14, 17:22
Liczyć umiem, spokojna Twoja Czaszka Bobo :)
ej to takie dziwne ze chce miec poprawnie wskazujacy predkosciomierz?
Koła 195/50R15 szer 6.5j ET 38, takze kola sa ok.
Pytam tylko o to czy wylacznie zegary odpowiadaja za przeklamania, czy np wymiana samego czujnika da poprawe wskazań?
Wrzucam foto moich zegarów z d13b2 bo to na głównej sie nie wyświetla, no przynajmniej u mnie ;)
Wysłane z mojego HTC Desire 300
http://img.tapatalk.com/d/14/07/23/ybyra8at.jpg
Wysłane z mojego HTC Desire 300
motomaniak1988
20-08-14, 10:54
A ja dorwalem zegary z sedana 5gen usdm z kontrolka zapiętych pasów tempomatem abs srs tylko ze nie maja kontrolki rezerwy ;/ później wrzucę foto ;)
Ma ktoś może takie zegary i ma do tego kontrolke rezerwy ?
Właśnie rozwaliłem sobie obrotomierz w hondzie VI zegary to orginał VTI do 9tyś. Praktycznie nie do dostania i mam pytanie czy mogę złożyć te od 1.4 do 8tyś. Czy obrotomierz nie będzie przekłamywał ?
panowie pomocy bo już mam dość mojego licznika. sprawa ma się tak że mi mniej nabijaniem ilości pokonanych km w czym jest przyczyna?? wymnieniałem licznik na inny to mi na dodatek złą wartości pokazywał na prędkościomierzu:/ pomocy
kaczka208D
17-05-15, 19:41
W jakich wersjach civic V były zegary z "kontrolką" otwartych drzwi ?
Dzyndzel86
09-06-15, 12:27
czy zegary od eg6 mialy kontrolke rrezerwy ?
kaczka208D
09-06-15, 15:21
czy zegary od eg6 mialy kontrolke rrezerwy ?
Tak mialy ! Juz w eg5 byla kontrolka rezerwy
Wysłane z mojego GT-I8160
Witam mam pytanie jak podmienię prędkościomierz z 240km na 180km będzie on działał poprawnie trzy trzeba coś jeszcze do tego wymienić.
Bedzie dzialal poprawnie.
to super do 180 lepiej wyglądaja
Nie ma nikt namiarów na ramke z EK9 ? :)
maciucha06
27-07-15, 23:54
Witam! Nie działają mi liczniki kilometrów, w ogóle sie nie kręcą. Chce sprobowac to sam naprawic. Zaczne od wypiecia calego panelu z zegarami. Wiecie ktory kabel (kolor ) odpowiada za te liczniki? Na pewno pomaranczowy jest od SRS, szare plaskie od podswietlenia. Czy czujnik od predkosciomierzy to ten od licznikow km? Z gory dzieki za pomoc.
http://images68.fotosik.pl/1082/a80084caa77ea6d0med.jpg (http://www.fotosik.pl)
Proszę Was o pomoc! Pomalowałem wskazówki lakierem fluorescencyjnym i wstawiłem zwykłe żarówki T5 i jedna T10 i efekt jest bardzo słaby.. Na zdjęciu i tak to lepiej wygląda niż w rzeczywistości. W ogóle nie widzę wskazówek i mam wrażenie że żarówki od góry nic nie świecą :(
firstborne
01-08-15, 01:38
wstawiłem zwykłe żarówki
No i tutaj masz błąd. Pomalowałeś farbą fluorescencyjną to ów farba zaświeci TYLKO przy świetle UV. Musisz zatem zakupić inne żarówki - na Allegro jest masa tego. Moman ma nawet fajny zestaw.
Poza tym u góry (podświetlenie wskazówek, żarówki umocowane na płytce) masz dwie sztuki żarówki T5, T10 idzie na oświetlenie licznika. Jak już napisałem wyżej poszukaj żarówek UV T5 na Allegro.
np. tu:
http://allegro.pl/led-t5-licznik-kokpit-zegary-ringi-12v-r5-1-2w-i5137392544.html
tutaj masz zestaw Momana:
http://moman.pl/zestaw-do-licznika-farbka-+-2x-dioda-uv-na-kablu,13,252060.html
Pamiętać musisz również, że światło UV jest barwy fioletowej - tego nie zmienisz.
Trochę nie jasno napisałeś.. Czyli użyć żarówek uv tylko do podświetlenia od góry czy w całych zegarach?
firstborne
01-08-15, 21:03
Trochę nie jasno napisałeś.. Czyli użyć żarówek uv tylko do podświetlenia od góry czy w całych zegarach?
A przecinki widzi?
UV używasz tylko do podświetlania od góry, są to te dwie żarówki T5, które świecą na wskazówki, kabelki (te czarne od użej żarówki T10) idą właśnie do tych dwóch żarówek, które są na płytce. Pamiętaj o polaryzacji, bo ledy nie zaświecą, jeśli źle włożysz żarówkę do cokołu. Jaśniej nie jestem w stanie tego opisać.
A przecinki widzi?
UV używasz tylko do podświetlania od góry, są to te dwie żarówki T5, które świecą na wskazówki, kabelki (te czarne od użej żarówki T10) idą właśnie do tych dwóch żarówek, które są na płytce. Pamiętaj o polaryzacji, bo ledy nie zaświecą, jeśli źle włożysz żarówkę do cokołu. Jaśniej nie jestem w stanie tego opisać.
Jakie żarówki UV najlepiej kupić ? normalne czy cylindrowe ?
maciucha06
11-09-15, 12:37
Wymieniałem ostatnio podświetlenia zegarów na czerwone. Polecam sklep na Wolumenie w Warszawie.
przy wymianie tarcz zostala uszkodzona wskazówka stanu paliwa - całe zegary do wymiany?
moze byc sam modul zw wskaznikami paliwa i temp wody
Jak coś potrzebujesz to mam zegary na części. Kontakt PW :p
Witam. Zakupiłem ostatnio Civica ej2, poprzedni właściciel zamontował zegary spoon'a i zauważyłem że po odpaleniu i przejechaniu kilku km wskaźnik temp jest kilka mm ponad max a silnik wcale gorący nie jest. Tak samo wydaje mi się że może wskaźnik poziomu paliwa też dobrze nie wskazywać, bo jak po zakupie zalałem go za 100zł to mi prawie pełny bak pokazał, a wcześniej nie było nawet 1/4 baku. Wie ktoś co może być przyczyną? Czytałem o jakiś śrubkach które są pod spodem że mogą być niedokręcone czy coś.
Jak poprzedni wlasciciel zdejmowal tarcze zegarow to prawdopodobnie zle zamontowal wskazowki lub uszkodzil wskazniki. Sa śrubki, mozesz dokrecic.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.