Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : d16a8



BIE5
26-04-13, 11:12
witam potrzebuje info na temat tego silnika,jak osiagi itd,najlepiej od ludzi co mieli z nim stycznosc... z tego co mi sie wydaje to kol.wydechowy z6 podejdzie? czy wartosie pchac w ten silnik?

zabas
26-04-13, 20:50
to jest silnik taki sam jak d16z5 wystepujacy w CRX

maja ok. 124KM i chyba 144Nm - DOHC czyli dwa wałki.
czy warto sie pchać ? to zalezy co masz na mysli ? bazowo w porównaniu z z6 ma teoretycznie wiecej Nm :)

czesci dość tanie :) swapy tansze jak z6 :)

osiagi ? to zalezy od stanu silnika :) jeździełm crx z a8 i z5 i ten drugi był w lepszej kondycji co dało sie odczuc ale różnice minimalne :) chłopaki wyciagaja z tego spokojnie 160KM

BIE5
26-04-13, 22:50
mój też jeździł w rexie,a trafił się dość okazyjnie,bynajmniej tak mi się wydaje :D więc w sumie grzechem byłoby go nie wziąć...różne źródła różnie podają. gdzieś czytałem,ze w serii miał nawet 130km... może uda mi się tyle uzyskać na pełnym przelocie i wydechowym 4-2-1? tylko mam delikatne obawy jak to się sprawdzi w praktyce bo jednak te silniki są nieco starszego typu niż np z6 czy y2...

zabas
27-04-13, 09:16
to znaczy tak - d16a8, d16a9 i d16z5 to ogolnie te same silniki - coś jak d16z6, d16z7 i d16z9 :)
tylko że d16a8 i d16z5 posiadaja sonde i seryjnie katalizator i legitymowały sie moca 124Km
Natomiast d16a9 nie miało sondy i kata wiec miało moc 130-131KM.

wiec teoretycznie po wycieciu kata z d16a8 powinno wrócic te 6-7KM. u żony w crxie z d16z5 jest na przelocie 2,25' i kolektorze supersprinta 4-2-1 138KM przy czym ten przelot jest ciut za duzy ale to pod przyszłe mody :)

pamietaj ze ten silnik pracował na OBD0 natomiast ty masz w ej2 OBD1 kompa - musiałbyś albo przejsc na obd0 ale co bedzie lepszym rozwiazaniem zmodyfikowac d16a8 by szło pod obd1. zmienia sie tam bodajze wtedy aparat zapłnowy i cos jeszcze ale szczegółów nie znam.

jak nie wsadziłeś jeszcze tego silnika to bardzo dobrym pomysłem jest od razu zmiana panewek bo to jest mankament tych silników ze lubia one padać. Pamietaj o tym by nie robić podwójnej roboty :) fakt silnik ciutke starszy ale robi robote :)

BIE5
01-05-13, 11:28
pamietaj ze ten silnik pracował na OBD0 natomiast ty masz w ej2 OBD1 kompa - musiałbyś albo przejsc na obd0 ale co bedzie lepszym rozwiazaniem zmodyfikowac d16a8 by szło pod obd1. zmienia sie tam bodajze wtedy aparat zapłnowy i cos jeszcze ale szczegółów nie znam.
mysle ze moj aparat z b7 podejdzie i powinno byc ok,al co jescze bedzie potrzbne??