PDA

Zobacz pełną wersję : Obroty a temperatura silnika.



cezar1974
23-12-07, 14:08
witam
gdy zapalę auto(po nocy),obroty utrzymują się na poziomie 1400,rozumiem ssanie, ;)
silnik pracuje nadal ok.5min,obroty nadal 1400,(wskaznik temp.silnika nie drgnął).
po ok.10 min.temp.silnika podnosi się trochę a obroty ok,1200,
dopiero po dłuzszym czasie gdy silnik nabierze normalnej temp(wskazówka na połowie skali),
obroty ok.800,i nie drgną.
wymieniłem świece i krokowy czyszczony+reset kompa klemą minusową(a nie powinno być bezpiecznikiem?)
co możę być przyczyną takich obrotów?

qba1983
23-12-07, 16:38
dopiero po dłuzszym czasie gdy silnik nabierze normalnej temp(wskazówka na połowie skali),
obroty ok.800,i nie drgną.
nie romumiem o co ci chodzi, ja w twoim opisie nie widze nic co by mialo oznaczac jakas usterke. po prostu autko sie nagrzewa i przy odpowiedniej temp obroty schodza do 800obr/min - czyli wszystko jest ok, co ty chcesz zmieniac ??

a tak przy okazji, dla autka bedzie lepiej jak nie bedziesz go rozgrzewal na postoju, tylko przy normalnj jezdzie, oczywiscie nie przekraczajac 3 - 3,5tys obr/min

sajmon71
23-12-07, 16:51
a tak przy okazji, dla autka bedzie lepiej jak nie bedziesz go rozgrzewal na postoju, tylko przy normalnj jezdzie, oczywiscie nie przekraczajac 3 - 3,5tys obr/min
ui mnie jak jest zimny to nie przekraczam 2.5 tyś ;)

qba1983
23-12-07, 16:54
ui mnie jak jest zimny to nie przekraczam 2.5 tyś ;)
i bardzo dobrze, czym nizej tym lepiej(oczywiscie bez przesady :aloha: )

Gruszka
23-12-07, 18:11
ja w twoim opisie nie widze nic co by mialo oznaczac jakas usterke
Dokladnie.

skolopendra
23-12-07, 19:03
dopiero po dłuzszym czasie gdy silnik nabierze normalnej temp(wskazówka na połowie skali),


to w tym czasie jest problem ??

jak chcesz mieć szybko gorący silnik to po pałuj go do razy na 8tyś ;)

choć na zdrowie mu to nie wyjdzie

cezar1974
23-12-07, 20:22
ufff,czyli nie musze sie martwic.
pytanie moje z tąd ze wczesniej miałem accorda z 99 roku i obroty na ssaniu to ok1300.a po max.4minutach normalnie 800,
tak więc mogę spać spokojnie, :d
dzieki za odpowiedzi i zyczę WESOłYCH SWIąT :)

[ Dodano: Sro 09 Sty, 2008 ]
a więc winowajcą okazał się TERMOSTAT!,
po prostu nie zamykał się do końca i przez to silnik dłużej się nagrzewał przez co obroty były wysokie(nim nabrał odpowiedniej temperatury),
po wymianie wszystko jest ok.
uffffff,nareszcie problem zażegnany,
pzdr.