PDA

Zobacz pełną wersję : Pomieszanie D15B2 z D14A2? Szarpie, muli, falujące obroty. POMOCY! Kraków



david_105@op.pl
25-04-13, 00:13
Witam wszystkich forumowiczów! Od prawie roku jestem szczęśliwym posiadaczem civica V generacji z 92 roku. Oprócz jeden awarii która na chwilę unieruchomiła auto (ukręcony frez lewej półosi) nic mu nie dolegało. Niestety od jakiegoś czasu borykam się z dziwnymi objawami, które skuteczne psują frajdę z jazdy. Postaram się opisać objawy problemu jak najdokładniej, mam nadzieję że ktoś pomoże mi znaleźć rozwiązanie.

1. Otóż, po zapaleniu, silnik ma obroty powyżej 1000, czyli normalnie na ssaniu i tak się trzymają do nagrzania. Po nagrzaniu zaczynają falować, delikatnie ale falują. Zdarza się tak że nie falują, ale wtedy na biegu jałowym obroty utrzymują się na poziomie tej kreski delikatnie nad 0 tys./min, przez co auto drga jakby zaraz miało zgasnąć, po przegazowaniu nigdy nie wraca na to samo miejsce, lokuje się gdzieś pomiędzy 0-1 tys. obrotów i najczęściej są to tak małe obroty że auto drga.

2. Następny objaw to spowolniona reakcja na gaz, przy dodawaniu gazu na luzie jak i na biegu auto od 0 do ok. 3000 obrotów jest zamulone, ma jakby braki w mocy, jakby przerywał dostawę paliwa. Od 3 tys jednak obroty przyspieszają płynnie i dynamicznie. Bez znaczenia czy silnik jest nagrzany czy zimny.

3. Następny objaw to szarpanie. Również bez znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny, przy ruszaniu i zmianę biegu na 1, 2 i 3 auto szarpie, muli, kilkakrotnie jakby skacze do przodu, przerywa, zamiast płynnie przyspieszać, dzieje się to w takim samym zakresie obrotów jak ww. objaw czyli 0-3 tys. Od ok. 3 tysięcy auto przyspiesza normalnie, płynnie i dynamicznie. Ostatnio odpowietrzałem układ chłodzenia ponieważ ktoś mi doradził że to może być przyczyna szarpania, jednak mimo odpowietrzenia problem nie zniknął...

4. Dodatkowo zauważyłem, że blok silnika ma inne oznaczenie niż powinno być. Według nr. VIN i innych oznaczeń silnik w mojej Hondzie powinien być D15B2, czyli dual point i rzeczywiście góra, czyli wtrysk i pokrywa zaworów jest z D15B2 (patrz zdjęcie), ale oznaczenie na bloku silnika to D14A2 (patrz zdjęcia) czyli motor z VI gen tzw. 1.4 iS. Niby też 90 koni ale na pełnym wtrysku bodajże MPFI. Pewnie jakiś „mechanik-magik” zrobił składaka, czego nie widziałem przed zakupem samochodu.

5. Jeszcze jedną rzeczą jest wyciek oleju, chyba z okolic misy olejowej, ale nie jestem pewny, przedstawia to zdjęcie, plamę.

Czy taki źle dobrany zestaw może być przyczyną tych problemów? Opadają mi już ręce co to może być, mechanik powiedział że wszystko z Hanią ok, a ja wiem że objawy są poważne i utrudniają jazdę, więc na pewno nie jest ok. Może ktoś miał podobne objawy i wie co to? Bardzo proszę o pomoc, jeżeli byłby ktoś z Krakowa i okolic chętny do zajżena do mojego auta, ewentualnie naprawienia za rozsądne pieniądze byłbym bardzo wdzięczny, z góry dziękuję za wszelkie informacje.

PS. odpowiem na wszystkie potrzebne pytania, w razie potrzeby wstawie dodatkowe zdjęcia...

Oznaczenie Bloku silnika
http://imageshack.us/a/img850/311/dsc0148ci.jpg

Zdjęcie silnika
http://imageshack.us/a/img10/2177/dsc0150bo.jpg

wyciek, plamy oleju
http://imageshack.us/a/img194/1434/dsc0151mc.jpg

RRa
25-04-13, 10:29
z tego co piszesz to już jakiś czas to autko masz i dopiero od niedawna zaczęły się problemy także na pytanie "czy taki składak może chodzić normalnie" musisz sobie sam odpowiedzieć. Czy silnik pracował "nienormalnie" od początku?

falujące obroty to standardowo albo silniczek krokowy (5 min roboty i masz wyczyszczony) albo jakiś wężyk podciśnień.

ostatnio wymienialiśmy sprzęgło w PEŻO. Po zmontowaniu wszystkiego auto odpalało normalnie ale przy dodaniu gazu gasło prychało etc / jeździło normalnie.. Także jak silnik miał ochotę to pracował git. Wymieniliśmy kable WN / świece. Nic to nie dało. Dopiero następnego dnia brat zauważył, że 1 wężyk podciśnień jest wypięty. Także posprawdzaj tez czy nie masz sparciałych przewodów gumowych.
Pozdrawiam

Van_Dal
25-04-13, 10:30
1 krokowiec do czyszczenia i przepustnica

2 zamulony pomocniczy wtryskiwacz. leje. kup środek do czysczneia wtrysków lub sam go przeczyść w nafcie albo w czymś ciekawym, ewentualnie moge do KRK przynieść ci taki wtrysk na próbę bo wala mi się po domu

3 jak wyżej

4 w takiej konfiguracji zapomnij o 90 KM. musisz doprowadzić do silnika tyle poeiwtrza ile tylko sie da ;] masz silnik o zmniejszonej pojemności i może być też problem z sondą lambda. przy małych kątach wychylenia przepustnicy silnik powinien sie zaadaptować to ciut zmniejsznej pojemności

jakby co to moge pomóc. często siedze w krakowie

david_105@op.pl
25-04-13, 10:54
1 krokowiec do czyszczenia i przepustnica

2 zamulony pomocniczy wtryskiwacz. leje. kup środek do czysczneia wtrysków lub sam go przeczyść w nafcie albo w czymś ciekawym, ewentualnie moge do KRK przynieść ci taki wtrysk na próbę bo wala mi się po domu

3 jak wyżej
kiej konfiguracji zapomnij o 90 KM. musisz doprowadzić do silnika tyle poeiwtrza ile tylko sie da ;] masz silnik o zmniejszonej pojemności i może być też problem z sondą lambda. przy małych kątach wychylenia przepustnicy silnik powinien sie zaadaptować to ciut zmniejsznej pojemności

jakby co to moge pomóc. często siedze w krakowie

Van_Dal mogę prosić o jakiś kontakt na PW, z radością przyjąłbym Twoją pomoc, idzie lato i wypadało by mieć sprawny samochód :)

unique20
25-04-13, 11:14
moja cala przepustnica lezy w Krk jesli Cie to zainteresuje :)

david_105@op.pl
25-04-13, 13:31
moja cala przepustnica lezy w Krk jesli Cie to zainteresuje :)

A myślisz że to wina zasyfionej przepustnicy? Dobrze by było ja przełożyć i zobaczyć efekt, jeśli vlbys nie chciał za nią
Dużo to pewnie byłbym zainteresowany :D

Van_Dal
25-04-13, 14:05
ja mam cały dolot z kolektorem bez TPS a tylko, ale przepustnica raczej będzie sprawna tylko brudna, wymiana tej przepustnicy to sajgon :D

david_105@op.pl
25-04-13, 15:34
ja mam cały dolot z kolektorem bez TPS a tylko, ale przepustnica raczej będzie sprawna tylko brudna, wymiana tej przepustnicy to sajgon :D
Van_dal mówisz o kolektorze i dolocie na pełny wtrysk? Bo ogólnie pomyśltamiałem że skoro mam dół z d14a2 to może wystarczy wsadzić wtrysk i dolot z VI generacji i będzie 90 koni na kompletnym silniku d14? To trudna przebudowa? Widziałem gdzieś na forach takie EG z kompletnymi motorami z VI gen. Więc chyba jest to wykonalne?

Młody ŁDZ
25-04-13, 15:57
Jeżeli chcesz tam dłubać to zrób to raz a porządnie - wrzuć tam jakieś d15b7 (pełny wtrysk) i ciesz się jazdą. Można grzebać też w obecnym tylko nie wiadomo co dokładnie tam jest.

david_105@op.pl
25-04-13, 16:21
Jeżeli chcesz tam dłubać to zrób to raz a porządnie - wrzuć tam jakieś d15b7 (pełny wtrysk) i ciesz się jazdą.Można grzebać też w obecnym tylko nie wiadomo co dokładnie tam jest.

Wszystko fajnie tylko swap na d15b7 to już spory wydatek, zakup silnika + przekladka, a na to raczej nie będę mógł sobie pozwolić
A zakup kolektora i wtrysku oraz jego zamontowanie było by na pewno tańsze, aczkolwiek rzeczywiście nie wiadomo co z tj silnikiem jest nie tak...

Młody ŁDZ
25-04-13, 16:30
To odloz pieniadze i zrob to raz, a porzadnie. Nie ma sensu rozgrzebywac auta na kilka razy jezeli wystarczy raz. Poza tym obecnie masz glowice d15 na dole d14 - moze po prostu do tego dolozyc pelne mpfi na obd1? Jezeli nie je Ci oleju to mozna blok silnika zostawic obecny tylko zalozyc osprzet z d15b7.

Lepiej zrobic to tak abys wiedzial co masz zamiast wciaz zyc w niewiedzy i czekac na kolejna niespodzianke. Poza tym mpfi na pewno wywola u Ciebie banana na twarzy, moc wzrosnie a spalanie nawet moze spasc :)

david_105@op.pl
25-04-13, 19:49
To odloz pieniadze i zrob to raz, a porzadnie. Nie ma sensu rozgrzebywac auta na kilka razy jezeli wystarczy raz. Poza tym obecnie masz glowice d15 na dole d14 - moze po prostu do tego dolozyc pelne mpfi na obd1? Jezeli nie je Ci oleju to mozna blok silnika zostawic obecny tylko zalozyc osprzet z d15b7.

Lepiej zrobic to tak abys wiedzial co masz zamiast wciaz zyc w niewiedzy i czekac na kolejna niespodzianke. Poza tym mpfi na pewno wywola u Ciebie banana na twarzy, moc wzrosnie a spalanie nawet moze spasc :)
To jest jakiś pomysł, o tego banana na twarzy mi chodzi dzięki młody ŁDZ

Młody ŁDZ
25-04-13, 20:35
Dla pewności jeszcze możesz zmierzyć kompresję na poszczególnych cylindrach.