Zobacz pełną wersję : Civic vi gen. Szarpie
Witam. Mam problem ze swoim civiciem. Mianowicie szarpie, czy to przy zmianie biegów szarpnie, czy ruszaniu. Najlepiej to czuć jak w korku toczę się na samym biegu kawałek i dodaje gazu to zamiast ładnie łagodnie przyspieszyć to samochód szarpie przez chwilę. Taki lżejszy kangurek się robi. Czego to może być wina? Poduszki silnika? Skrzyni? Sprzęgło? Przesiadłem się do Civica z innego samochodu i nie macie pojęcia jak mnie to denerwuje (Śmigam cifem ponad 6mc więc tu nie chodzi o wyczucie nowego samochodu). Silnik d14z1 seria.
piotreek23
24-04-13, 16:32
Na początek przewody zapłonowe i/lub świece. Nie ma problemów z odpalaniem?
Tylko kiedy dość długo jeżdżę na rezerwie, ale to chyba w Hondach normalne? Tak to zawsze bez problemu po odczekaniu kontrolek odpala.
Zatankuj V-POWERA ! Możliwe że jest to wina paliwa.
Z tym V przesadzasz. Paliwa nie biorę pod uwagę, bo tankuję na różnych stacjach orlen, shell, BP, a problem jak mam tak mam:confused:.
A jak ktos inny prowadzi honde to tez tak szarpie?
Tapatalk
rozumiem ze nie masz na myśli przerywania silnika, tylko to ze silnik ciagnie ladnie ale chwile poszarpie pomiedzy hamowaniem silnikiem a przyspieszeniem? jesli tak, to ja mam cos podobnego i podejrzewam tarcze sprzegla/spreżynki? pocieszylo by mnie gdyby ktos poparł tą teorie.
piotreek23
24-04-13, 18:34
Kombinujecie jak koń pod górkę na wielkanoc...
Ad1)Na rezerwie się nie jeździ!! Możliwe że już zatarłeś/zacierasz właśnie pompę paliwa i to ona jest problem.
Ad2) To co napisałem w 1 poście do sprawdzenia dopiero potem dalsza diagnostyka czyli np. pompa paliwa..
@Edyta
Rozumiem że po zakupie filtr paliwa wymieniałeś tak??
widzę kolejne wróżenie z kuli kryształowej...Pozdrawiam
żeby nie wróżyć z kryształowej kuli to jak jest ktoś chętny obczaic temat w częstochowie lub okolicach to chętnie go jutro odwiedze.
Wiem wiem, że jazda na rezerwie w civicach to zło :) Unikam, ale raz się zdarzyło to wolałem napisać o tym. Dzięki za te wskazówki co jeszcze sprawdzić. Sprawdzę filtr paliwa i resztę z wymienionych tu prawdopodobnych przyczyn. Nawiasem mówiąc mam powoli ten sam problem co kolega w innym temacie, szumią łożyska w skrzyni, ale to raczej z tematem nie ma wiele wspólnego.
rozumiem ze nie masz na myśli przerywania silnika, tylko to ze silnik ciagnie ladnie ale chwile poszarpie pomiedzy hamowaniem silnikiem a przyspieszeniem?
Tak, z jazdą nie ma problemów. Obroty trzyma i wszystko ok, tylko jak właśnie jak jedziesz wolno, praktycznie przy ruszaniu/jeździe na samej prędkości z biegu i depniesz to tak szarpnie. Przy zmianie biegów też, ale tutaj myślę, że stan sprzęgła jest bardzo dobry bo obroty nie zdążą spaść i szarpnie jak wskoczą na swoją wartość, nawet jak wartości nie różnią się jakoś dużo. Przy bardzo wolnym puszczaniu sprzęgła przy zmianie jest ok.
piotreek23
24-04-13, 19:24
Tak jak mówię najtaniej wymiana filtra paliwa,świec oraz sprawdzenie (omomierzem) przewodów zapłonowych.
A i filtr powietrza zobacz :) też jest tani.
Wszystkie 5 i 6 geny którymi jechałem tak miały :D Ja bym to olał.
piotreek23
24-04-13, 19:54
Wszystkie 5 i 6 geny którymi jechałem tak miały :D Ja bym to olał.
Mój nie szarpie..
Owszem powyżej 3,5k rpm to jest takie wciśnięcie w fotel ;) ale to wynika ze specyfikacji silnika :)
U mnie jest to samo, szarpie w trakcie ruszania i trzęsie budą. Moja sufestia jest taka że sprawdzić poduchy silnika i skrzyni a po drugie sprzęgło :) będę to sprawdzał u siebie,ale mówię że to są najprawdopodobniejsze przyczyny a nie pompa paliwa itp. takie moje zdanie.
piotreek23
24-04-13, 21:25
Zależy co rozumiemy przez szarpanie? Silnik się dusi? czy tylko buda się trzęsie :) bo jeśli jest kangurek to raczej nie od łap silnika. U mnie szarpał i dusił się przy wysokich obrotach. Wymieniłem świece i jak ręką odjął.
Zależy co rozumiemy przez szarpanie?
I oto jest pytnie do autora tematu :)
Ja również w eg mojej kobiety miałem ten problem, że kurewsko szarpało przy ruszaniu. Problemem okazało się sprzęgło a dokładniej tarcza w której wyrobione były sprężynki, po wymianie od roku mam spokój - wymieniłem na kompletne sprzęgło exedy.
- poduszki silnika i skrzyni
- sprzęgło
- pompa paliwa
Moim zdaniem najbardziej prawdopodobne opcje (w tej kolejności)
Jeśli to pierwsze, to uważaj na zamienniki poduszek, są do niczego, przenoszą drgania silnika na karoserię.
u mnie nastepowało lekkie szarpnięcie i trzaski w momencie puszczenia gazu lub delikatnego dodania ( wszystko przy powolnej jeździe, niskich obrotach ) przy normalnej jeździe i zmianie biegów nic się nie działo,
po wymianie poduszek znikły trzaski lecz nieraz szarpie dalej. Stawiam na sprzęgło bo przy manewrach na parkingu na sprzęgle strasznie szarpie budą
Mam podobny problem przy ruszaniu jak wrzucę jedynkę i jade powoli dodajac lekko gazu to mam lekkiego kangura przy zmianie biegów musze powoli sprzęgło uszczac i plynnie zeby nie bylo szarpniecia delikatnie szybsze puszczenie od razu powoduje szarpniecie gdzie jezdzac VIII gen dla porównania ani razu mi nie szarpie. Sprzęgło łapie w połowie, mniej więcej więc podejrzewam, że to nie sprzęgło (nie mam nawet na to teraz pieniędzy) wymieniałem poduszkę bodajże od skrzyni niestety na zamiennik (mechanik to robi) mam dziwny dźwięk ale to ponoć katalizator (blacha nad nim albo w środku) bo był na kanale. Mój tata natomiast twierdzi, że wszystkie civiki tak miały (wcześniej miał ich sporo) i wszystko jest OK : )
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.