Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : NIe wchodzą biegi...:(



erni2000
22-12-07, 12:22
Witam,

Miałem następujący problem. Auto zaczęło źle wysprzęglać, biegi cieżko wchodziły, poczytałem forum, sprawdziłem ilośc płynu w hydraulice sprzęgła - ok. Po odkreceniu kopułki zbiorniczka i zakreceniu ponownie problem jak ręką odjął. Za jakiś czas to samo, pomyślałem wiec o wymianie płynu. Zakupiłem DOT4 i pojechałem do warsztatu. Wymienili, odpowietrzyli, poprosiłem o regulacje bo sprzęgło barło wysoko, mechanik pokręcił coś przy pedale sprzęgła, nie wiem co. WYjechałem, było w miare ok, sprzęgło cieżko chodziło, ale biegi ok. Na drugi dzień masakra, pedał twary, biegi ledwo wchodzą, po kilku kilometrach ok. Kolejny dzień, jeździ idealnie. NAstępnego dnia już żaden bieg nie wchodzi, żeby dojechac z pracy musialem przy wylaczonym silniku wbic drugi bieg i odpalic auto, ktore przy wcisnietym sprzegle zachowywalo sie jak na biegu. Teraz stoi i w ogole go nie ruszam, ale jak sprawdzic co padlo ? Moge odpiwetrzyc jeszcze raz, moge podregulowac sprzeglo przy pedale, ale nie wiem gdzie to było regulowane i w którą strone. Proszę o porady, co jeszcze mogę zrobić ? Płynu nie ubywa, cały czas jest max więc wycieki wykluczam. Proszę o pomocne informacje, bede wdzieczny :) Pozdrawiam.

Rikoo
22-12-07, 12:24
moze ci poprostu sprzeglo padlo lub pompa nawalila hamulcowa

a pozatym napisz jaka H masz bo niewiadomo

jestes z wawy pogadaj z chlopakami z JHM moze pomoga ;)

erni2000
22-12-07, 12:39
Mam D15B2

[ Dodano: Sob 22 Gru, 2007 ]
Moze ktos z Was orientuje sie gdzie przy pedale sprzegla reguluje się wysokosc "brania" sprzegla ? Czytalem gdzies ze jest jakas sruba od pompy ktora mozna wkrecic plytko lub gleboko i to ma wplyw na prace pompy i "delikatnosc" sprzegla, ma ktos z was wiedze na ten temat ?

mozes
22-12-07, 17:35
Zawołaj jakiegoś kolesia podnieście maskę i zdejmij gumową osłonę od wysprzęglika, jeden niech naciska pedał sprzęgła, a drugi niech sprawdzi czy wysprzęglik chodzi.
pozdr

[ Dodano: Sob 22 Gru, 2007 ]

Moze ktos z Was orientuje sie gdzie przy pedale sprzegla reguluje się wysokosc "brania" sprzegla ? Czytalem gdzies ze jest jakas sruba od pompy ktora mozna wkrecic plytko lub gleboko i to ma wplyw na prace pompy i "delikatnosc" sprzegla, ma ktos z was wiedze na ten temat ?
W miejscu łączenia się pedału z pompą jest śruba i 2 nakrętki jedną ustalasz wysokość pedału sprzęgła a drugą kontrujesz żeby się nie odkręcało. Zajrzyj a zobaczysz.
pozdr

gruszkin
22-12-07, 18:31
na moje pompa, mialem to samo;].

erni2000
22-12-07, 19:55
Wielkie dzięki za pomoc. Jutro bede badal wszystkie mozliwe opcje, moze uda mi sie cos ustalic. Mozecie mi jeszcze tylko powiedziec w ktorym miejscu jest wysprzęglik i jak powinien prawidłowo reagować, pzy wciskaniu i wyciskaniu pedału sprzęgła ?

piotrstrojek
22-12-07, 20:10
Jak podniesiesz maskę i spojrzysz z góry na skrzynię to zobaczysz taki czarny prostokąt - to będzie osłona wysprzęglika i to własnie ją będziesz musiał zdjąć... na wysprzęgliku znajduje się zaworek od odpowietrzenia sprzęgła... jeśłi nie znajdziesz to napisz a zrobię jutro fotę i wrzucę bo teraz mi się nie chce :P

erni2000
22-12-07, 20:41
Czyli wysprzęglik, to jest ten element, który nazwany jest w książce "sam naprawiam" "siłownik sterowania sprzęgłem" i tam jest taka końcówka do której podłącza się gumowy wężyk, odkręca się śrubkę i odpowietrza układ ? Jeśli tak, to wiem gdzie to jest, pytanie teraz jak zidentyfikować, czy urządzenie działa w prawidłoy sposób i jak ewentualnie konserwować to urządzenie, ostatecznie zdemontować i wyczyścić ?