PDA

Zobacz pełną wersję : Automatyczne włączanie świateł - jak wyłączyć?



abla
23-04-13, 19:44
Witam

Civic sedan 2007r. (model 2006) ma zamontowane automatyczne włączanie świateł, prawdopodobnie było to założone w ASO przy kupnie auta.
Działanie tego jest jednak trochę nie do końca przemyślanie, tzn. po przekręceniu kluczyka na poz. I (AKCESORIA) po chwili włączają się już postojówki (włącznik świateł jest oczywiście na OFF). Po przekręceniu kluczyka na poz. II (ZAPŁON) po chwili włączają się światła mijania niezależnie od tego czy uruchomię silnik czy nie.
Chciałbym mieć możliwość wyłączenia tego układu bo np. gdy chcę posłuchać radia czekając na parkingu czy podczas sprzątania auta to po co mają świecić postojówki.
Wiem, że niektórzy z Was mają podobny układ założony w ASO ale dodatkowo z wyłącznikiem, u mnie niestety tego wyłącznika nie ma dlatego prośba do Was o podpowiedź, może jakiś schemacik albo zdjęcia, gdzie mógłbym zlokalizować ten układ automatu do świateł i gdzie mógłbym się wpiąć, żeby założyć sobie dodatkowy wyłącznik tego układu.

Chyba, że nie jest to żaden dodatkowy układ tylko jest to zaprogramowane (w ECU)?

Z góry dzięki za pomoc!

TRAFO
23-04-13, 21:39
Rzuć okiem na złączki przy skrzynce z bezpiecznikami pod deską.
Nad bezpiecznikami są właśnie te złączki i wychodzące z przewody lecą właśnie do świateł. Przyglądnij się im czy nie mam tam czegoś dolutowanego - to by była najprostsza metoda na podłączenie dod. modułu. Potem po przewodach możesz spróbować dojść do układu sterującego.
Druga opcja to układ sterujący pod maską. Tutaj też pasowało by się przyglądnąć przewodom w okolicach lamp, czy nie ma nic dolutowanego.
Jak ani jeden ani drugi sposób nic nie da to chyba zostaje tylko telefon do ASO gdzie to montowali...

maxiormchw
24-04-13, 13:00
Ja miałem to dziadostwo założone przez "chwilkę". Autokopex w K-ce zamontował mi to w kolumnie kierowniczej, na górze i chyba tam bym tego szukał bo pewnie mają szkolenie na taki montaż. Takie czarne "pudełeczko" 7x5cm. Układ nie wymagał lutowania niczego, same przekaźniki, tylko wpinali się w wiązkę kabli.

TRAFO
24-04-13, 13:48
Mówiąc "dolutowane" miałem na myśli właśnie wpięcie się w przewody wiązki świateł. Metoda nie ma znaczenia, lutowanie, złączki...
A u ciebie gdzie ten sterownik był wpięty? W przewody nad skrzynką?

zyga502
24-04-13, 15:28
Działanie tego jest jednak trochę nie do końca przemyślanie, tzn. po przekręceniu kluczyka na poz. I (AKCESORIA) po chwili włączają się już postojówki (włącznik świateł jest oczywiście na OFF). Po przekręceniu kluczyka na poz. II (ZAPŁON) po chwili włączają się światła mijania niezależnie od tego czy uruchomię silnik czy nie.

masz jakoś dziwnie to podłączone ,mi robili to w AUTOWEST w W-wie i światła się zapalają dopiero po kilku sekundach po odpaleniu silnika,a włącznik/wyłącznik tego mam przy skrzynce bezpieczników w środku auta,nad stopką obok pedału sprzęgła

TRAFO
24-04-13, 19:17
A razem z mijania włączają się wam tylne postoje i tablica rejestracyjna? Bo tak ma być wg przepisów.

szczepar
24-04-13, 19:53
Trafo , a czasem nie było nowelizacji tego ?
Bo wydaje mi się ze w dawnych dziennych miało się zapalać tylnie postojowe , natomiast w nowej wersji przepisów nie.

Tu link mówiący o tym co piszę
http://motoryzacja.wnp.pl/zmiana-przepisow-o-swiatlach-dziennych,84277_1_0_0.html
Nowelizacja z 2009 :)

abla
24-04-13, 20:58
Dzięki chłopaki za wszystkie odpowiedzi :) pokierowaliście mnie i okazało się, że jednak założyli też wyłącznik tego ustrojstwa, który... wisiał sobie na kabelkach obok skrzynki bezpieczników... Przymocowałem go sobie w tej pokrywie nad nogami kierowcy i teraz jest w zasięgu ręki.


masz jakoś dziwnie to podłączone ,mi robili to w AUTOWEST w W-wie i światła się zapalają dopiero po kilku sekundach po odpaleniu silnika

No właśnie dziwnie i dlatego chciałem mieć możliwość wyłączenia tego. Mógłbym spróbować poryć, żeby to przerobić ale tak po omacku bez schematu szukać co autor tej radosnej twórczości miał na myśli to wolę to po prostu wyłączyć i myślę raczej o założeniu świateł dziennych. Utrudnieniem w tym przypadku jest to, że mam przeciwmgielne ale obok nich jest trochę miejsca w tych zaślepkach i właśnie przed chwilą jedną z nich wyciągnąłem i będę próbował dopasować do tego jakieś homologowane DLR-y. W tym miejscu powinny spełniać wszystkie wymagania rozporządzenia.

TRAFO
24-04-13, 21:36
Trafo , a czasem nie było nowelizacji tego ?
Bo wydaje mi się ze w dawnych dziennych miało się zapalać tylnie postojowe , natomiast w nowej wersji przepisów nie.

Tu link mówiący o tym co piszę
http://motoryzacja.wnp.pl/zmiana-przepisow-o-swiatlach-dziennych,84277_1_0_0.html
Nowelizacja z 2009 :)

Tak, masz rację. Nowela była ale w sprawie świateł dziennych.
Tutaj chodziło mi o światła mijania.
Na mijania można jeździć w ciągu dnia, ale zgodnie z Rozp. w sprawie war. tech. pojazdów, Rozdział 3 par. 13 pkt. 2 ppkt. 2, razem z nimi muszą być włączone właśnie postojówki i oświetlenie tablicy...

szczepar
24-04-13, 21:44
Masz rację , nie doczytałem dokładnie.
Fakt o ile można zamiennie jeździć na mijania/dziennych (mowimy o jeździe w dzień) - to w przypadku obu rodzajów świateł są pewne uwarunkowania techniczne dotyczące nich.
Co innego jak by na kloszach była wybita homologacja na dzienne i mijania :)

Kłania się czasem niedoczytanie posta i dopowiedzenie sobie czegoś od siebie :)

TRAFO
24-04-13, 22:11
Wg. mnie to właśnie jest problem, że w ciągu dnia nie można jeździć na samych przednich mijania. Pisałem z resztą już o tym w innym wątku:


Mnie osobiście jazda w dzień na światłach nie przeszkadza, ale przecież wystarczyło by niewiele, jeden mały punkcik w odpowiednim rozporządzeniu o tym, że w ciągu dnia dopuszcza się jazdę tylko na przednich światłach mijania.
Można by wtedy wsadzić moduły załączające i obniżające moc świateł mijania i było by OK. Teraz przepisy mówią, że razem z przednimi światłami mijania trzeba włączać całą elektrownie z tyłu auta, do tego obwody sterujące włączają wszystko co jest w kabinie...
Obecne przepisy same sobie zaprzeczają, pozwalają na jazdę na światłach mijania ale tylko z całym tyłem, ale dopuszczają światła dzienne bez świateł tylnych.
Ja tego nie rozumiem, ale chyba cały czas chodzi o kasę, podatki i utrzymanie biurw w parlamencie europejskim....

argentina10
12-04-17, 20:20
Ponieważ ja u siebie założyłem dzienne drl wg pomysłu TRAFO to pozostaje właśnie jeszcze problem tego że kiedy jest pokrętło świateł cały czas na pozycje "auto" i po zapadnięciu zmierzchu czujnik włącza światła mijania oraz wszystkie pozycyjne ale już w pozycji II kluczyka a nie po odpaleniu auta co jest mega wkurzające. Czyli jedyne rozwiązanie to dołączenie chyba kolejnego sterownika świateł, tym razem osobno do czujnika zmierzchu który by włączał je dopiero po odpaleniu. Czy wie ktoś który kabel nad skrzynką odpowiada za to ?

butler.gdansk
13-04-17, 07:53
Ja mam przełącznik czasowy - 15 sekund po załączeniu II pozycji stacyjki mam czas na włączenie silnika. Po tym czasie działają światła. DRL, ale to w tym przypadku nieistotne.

argentina10
13-04-17, 18:02
Ja mam przełącznik czasowy - 15 sekund po załączeniu II pozycji stacyjki mam czas na włączenie silnika. Po tym czasie działają światła. DRL, ale to w tym przypadku nieistotne.

Mi bardziej chodzi o taki sterownik jaki już mam do dziennych czyli uruchamia Led po odpaleniu kiedy prąd w instalacji skoczy do 13,4 V.
Tak rozkminiam że taki sam można by podpiąć po przerobieniu w gniazdo bezpiecznika nr 1 który odpowiada za czujnik zmierzchu ale niestety odpowiada on też za sterownik szyb, czyli można by bawić się szybami tylko po odpaleniu ;(

Ps. Jednak zły trop bo po wyjęciu bezpiecznika nr 1 i tak się włącza cała elektrownia. Żeby coś pokombinować trzeba by się zaczepić o bezpieczniki 15(pozycje i tablice), 16 i 17 (Prawe i lewe mijania)

TRAFO
15-04-17, 14:20
W sumie nie zastanawiałem się nad tym, jakoś mi to nie przeszkadzało, ale masz rację, jest to trochę upierdliwe.
Kolejny mod czeka realizację :)
Szybciej i wg. mnie łatwiej było by podpięcie funkcji AUTO pod sterownik mostkując styki przełącznika przy kierownicy.
Trzeba tak ustawić przekaźnik, który będzie tak spinał obwody, żeby przy wyłączonym silniku zwarte były piny 1 i 5 złączki "S" w MICU a rozwierały się jak napięcie podskoczy.
Wygląda to dość prosto - układ który zasila DRL po uruchomieniu silnika dodatkowo zasila przekaźnik, który zwiera co trzeba...

argentina10
18-04-17, 12:54
Pomysł jak najbardziej trafiony wtedy problem by nie występował a sterownik byłby wykorzystany w 100 % a do tego rozwiązałby kolejną ciekawostkę z instrukcji http://www.accordklubpolska.pl/index.php?/topic/43598-czujnik-zmierzchu/ gdzie wg niej na funkcji auto jest pobierane jakieś napięcie i nie jest zalecane pozostawianie np na miesiąc samochodu na funkcji "Auto".
Jeśli dałoby się tak zewrzeć piny 1i 5 po zgaszeniu silnika to mimo że byłoby fizycznie ustawione na "AUTO" to faktycznie byłoby na "WYŁ" :) Myśl nad modem bo długi weekend majowy bliski :)

TRAFO
18-04-17, 18:47
Przyglądnąłem się tak na szybko, ale to jednak nie takie łatwe ja się wydawało.
Trzeba niestety uwzględnić to, że funkcja "AUTO" musi umieć włączyć automatycznie światła mijania po zmierzchu a przełącznik musi reagować na ręczne włączenie świateł.
Chodzi mi jeszcze po głowie czy by jednak nie odciąć sygnału z czujnika zmierzchu...
Nie za bardzo mam teraz czas ale tematu nie odpuszczę, mam tylko nadzieję ze zdążę przed majówką :)

argentina10
19-04-17, 18:12
No tak w tym triku z pinami 1 i 5 wtedy byśmy nie włączyli pozycji ani mijania bez odpalenia ale to zależy kto gdzie robi przeglądy bo u mnie i tak bym przeszedł przegląd raczej :) Ewentualnie można wstawić przekaźnik na pinie 10 i wtedy odetnie tylko same światła mijania co też by było zadowalające bo pozycje i tak mam ledy. Samego czujnika zmierzchu nie odetniemy z zasilania do czasu rozruchu bo wtedy też stracimy oświetlenie wewnątrz...

TRAFO
22-05-17, 22:17
W końcu mi się udało :)
Wystarczy przekaźnik wpięty miedzy czerwony i czarny przewód wtyczki przy przełączniku.
Ktoś kiedyś mnie pytał, czy da się coś zrobić żeby DRLe nie świeciły na pracującym silniku po przekręceniu kluczykiem na OFF. I powiem że da się, wystarczy dioda opornik i tranzystor.
Zrobiłem i zamontowałem sobie sterownik (trzeba go tylko odpowiednio podpiąć do sterownika DRL) który łączy obydwie opcje i jestem zadowolony :)
Mam zdjęcia, to jak je obrobię i zrobię opis to wrzucę na stronkę.

argentina10
25-05-17, 17:22
W końcu mi się udało

A już myślałem że sobie odpuściłeś tą zagwozdkę :) No to super będę czekał na szczegóły żeby pobawić się na urlopie.


Ktoś kiedyś mnie pytał, czy da się coś zrobić żeby DRLe nie świeciły na pracującym silniku po przekręceniu kluczykiem na OFF.

Chodzi tutaj Ci pewnie o ustawienie manetki świateł na off a nie kluczyka prawda ? Akurat tutaj to mam wyłącznik pod spodem na masie drl w wygodnym miejscu ale kto wie czy nie przerobie po twojemu...

TRAFO
25-05-17, 19:42
Tak chodzi o przekręcenie manetką.
Myślę że po weekendzie już będę miał wszystko gotowe bo ostatnio nie mam kiedy siąść i zrobić opis.

Znienacka
26-05-17, 09:56
Panowie, a czy sytuacja, w której zawsze przy włączeniu zapłonu (!) oraz po uruchomieniu silnika światła automatycznie się zapalają (postojowe + mijania) przy manetce ustawionej w pozycji OFF pasuje do którejś z sytuacji opisanych powyżej? Trochę słabo dla akumulatora, żeby przy włączonym zapłonie świecił się komplet świateł, bez możliwości wyłączenia.

TRAFO
26-05-17, 13:22
W pozycji OFF żadne orginalne światła nie powinny świecić - jedynie DRLe. Coś masz nie tak z instalacją.

argentina10
27-05-17, 11:11
Panowie, a czy sytuacja, w której zawsze przy włączeniu zapłonu (!) oraz po uruchomieniu silnika światła automatycznie się zapalają (postojowe + mijania) przy manetce ustawionej w pozycji OFF pasuje do którejś z sytuacji opisanych powyżej? Trochę słabo dla akumulatora, żeby przy włączonym zapłonie świecił się komplet świateł, bez możliwości wyłączenia.

Jestem niemal pewien że posiadasz model z polskiego salonu lub tutaj był przerabiany. Honda zakładała taki sterownik na życzenie klienta. Rozwiązanie oczywiście tragiczne przy naszej pojemności aku (no chyba że byłyby to światła dzienne led). Wystarczy odpiąć sterownik który powinien być w oklolicy skrzynki bezpieczników nad nogami kierowcy.

Civmann
27-05-17, 15:40
Panowie, a czy sytuacja, w której zawsze przy włączeniu zapłonu (!) oraz po uruchomieniu silnika światła automatycznie się zapalają (postojowe + mijania) przy manetce ustawionej w pozycji OFF pasuje do którejś z sytuacji opisanych powyżej? Trochę słabo dla akumulatora, żeby przy włączonym zapłonie świecił się komplet świateł, bez możliwości wyłączenia.
Model świateł skandynawskich, wyciągnij bezpiecznik nr 37 pod kierownicą i po problemie.

TRAFO
27-05-17, 22:59
A już myślałem że sobie odpuściłeś tą zagwozdkę :)

Nie odpuściłem, tylko miałem mało czasu i kilka pomysłów ale nie wszystkie był dobre - stąd pocięte przewody przy kostce widoczne na stronce :)


No to super będę czekał na szczegóły żeby pobawić się na urlopie.

W końcu najprostsze rozwiązanie okazało się najlepsze więc nie będzie problemu z poskładaniem takiego ustrojstwa :)
Wkleiłem NA STRONKĘ (http://www.trafo.za.pl/honda/odnosniki/inne/moduly_dziennych.htm) opisy i schematy. Jak widać to nic skomplikowanego, trzeba tylko się w odpowiedni sposób wpiąć do sterownika DRLi.

Znienacka
29-05-17, 10:37
Jestem niemal pewien że posiadasz model z polskiego salonu lub tutaj był przerabiany. Honda zakładała taki sterownik na życzenie klienta. Rozwiązanie oczywiście tragiczne przy naszej pojemności aku (no chyba że byłyby to światła dzienne led). Wystarczy odpiąć sterownik który powinien być w oklolicy skrzynki bezpieczników nad nogami kierowcy.

tak, tak z polskiego salonu.
Pierwszy właściciel miał datę urodzenia z 39 roku więc, może poprosił o to rozwiązanie by nie zapomnieć włączyć świateł:)
Dzięki za wskazówki!

argentina10
29-05-17, 11:56
Wkleiłem NA STRONKĘ opisy i schematy. Jak widać to nic skomplikowanego, trzeba tylko się w odpowiedni sposób wpiąć do sterownika DRLi.

Kawał dobrej roboty i wg mnie to rozwiązanie idealne do każdego auta i warte poświęcenia czasu na ten mod :D

abla
04-06-17, 22:30
tak, tak z polskiego salonu.
Pierwszy właściciel miał datę urodzenia z 39 roku więc, może poprosił o to rozwiązanie by nie zapomnieć włączyć świateł:)
Dzięki za wskazówki!

Jak kupiłem swoją Hankę to miałem taką samą zagwozdkę ze światłami zapalającymi się automatycznie na samym zapłonie (bez pracującego silnika) i na tym forum również podpowiedzieli mi, że prawdopodobnie jest to moduł dołożony w polskim salonie i jest szansa, że z modułem został założony również wyłącznik. I rzeczywiście, w okolicy skrzynki bezpieczników znalazłem "dyndający" na kabelkach przełącznik i to było to. Dostęp do niego był dopiero po zdjęciu dolnej osłony deski rozdzielczej.

Civmann
05-06-17, 11:30
Panowie, a czy sytuacja, w której zawsze przy włączeniu zapłonu (!) oraz po uruchomieniu silnika światła automatycznie się zapalają (postojowe + mijania) przy manetce ustawionej w pozycji OFF pasuje do którejś z sytuacji opisanych powyżej? Trochę słabo dla akumulatora, żeby przy włączonym zapłonie świecił się komplet świateł, bez możliwości wyłączenia.
Dla sprostowania, skutkiem działania świateł mijania w pozycji manetki OFF są dwie rzeczy:
1. Jeśli auto z zagranicy (rynek skandynawski)*
zaglądnąć pod kierownicę na bezpieczniki, jeśli będzie wpięty nr 37 wystarczy go wyciągnąć aby światła wróciły do "serii"
* nie koniecznie rynek skandynawski, moje sprowadzone z Niemiec i też tak miałem.
2. Jeśli auto krajowe jak wyżej pisali poprzednicy należy szukać dołożonego modułu, najczęściej pod osłoną poniżej kierownicy.

Saawrel
08-06-17, 21:06
W końcu najprostsze rozwiązanie okazało się najlepsze więc nie będzie problemu z poskładaniem takiego ustrojstwa :)
Wkleiłem NA STRONKĘ (http://www.trafo.za.pl/honda/odnosniki/inne/moduly_dziennych.htm) opisy i schematy. Jak widać to nic skomplikowanego, trzeba tylko się w odpowiedni sposób wpiąć do sterownika DRLi.

Układ zamontowany oraz przetestowany.

Wszystko śmiga bardzo ładnie, lepiej niż do tej pory miałem z DRL i ciągłą jazdą na z manetką ustawioną na pozycję AUTO. Dwa mankamenty zostały usunięte za jednym zamachem:

1. świateł mijania na pozycji AUTO po przekręceniu kluczyka na pozycje II zapalały się po zmroku nawet gdy silnik był zgaszony. Teraz dopiero po odpaleniu silnika
2. Światła DRL przynajmniej w moim przypadku świeciły nawet na pozycji OFF (co ostatnio boleśnie odczułem jak zapomniałem przekręcić kluczyk i rozładowało mi aku po całym dniu świecenia) Teraz na pozycji OFF oraz II są wyłączone przed zalaniem silnika lub po jego zgaszeniu.

Teraz już ostatecznie funkcja AUTO nabrała właściwego znaczenia.

Dzięki Trafo.

damian.n
23-12-18, 16:29
koledzy instrukcja pod linkiem nie istnieje, możecie podrzucić ją jeszcze raz?

damian.n
29-01-19, 11:49
pomoże ktoś?

TRAFO
29-01-19, 12:18
Nie działa już ze 100 lat :)
Nowy adres jest TUTAJ (https://civic.one.pl/)

damian.n
30-01-19, 13:25
Nie działa już ze 100 lat :)
Nowy adres jest TUTAJ (https://civic.one.pl/)

Dzięki wielki. Zapoznam się przy chwili wolnego z tym.

P.S. Szybko patrząc to kawał dobrej roboty zrobiłeś z poradnikami i fajny zapał do tego masz :)

Meobdg
04-02-19, 11:07
Nie działa już ze 100 lat :)
Nowy adres jest TUTAJ (https://civic.one.pl/)

Tego szukałem dzięki kolego :)

pasikonik
22-06-21, 12:54
Wystarczy przekaźnik wpięty miedzy czerwony i czarny przewód wtyczki przy przełączniku.
Czy można prosić o dokładniejszy opis? Zakładam moduł DRL na długie i wieczorem odpalam silnik na światłach mijania, co nie bardzo mi się podoba.
Rozumiem, że chodzi o manetkę od kierunkowskazów jak w tutorialu
https://civic.one.pl/odnosniki/dodatki/swiatla_dzienne/AUTO_OFF/m_lut_wtyczki.jpg
Ale w jaki sposób zamontować na tym przekaźnik?

TRAFO
22-06-21, 23:12
Żeby wyłączyć światła tak jak chcesz, jest potrzebny przekaźnik i układ wykrywający uruchomienie silnika po to, żeby po jego włączeniu przekaźnik odpuścił i włączył te światła.
Zamiast tego wykrywacza to o ile to możliwe można by spróbować wykorzystać jaki sygnał z Twojego sterownika.
Niżej schemat układu z wyłączaniem świateł, potrzebny jest tylko ten przekaźnik na dole po prawej i sygnał który go zasili po uruchomieniu silnika;

https://civic.one.pl/odnosniki/inne/moduly_dziennych/m_wer2_schemat_AUTO_OFF.jpg

Szerszy opis jest pod tym adresem; https://civic.one.pl/odnosniki/inne/moduly_dziennych.htm