Zobacz pełną wersję : pochylone koła civic pomocy!
Mam problem ponieważ koła z przodu po obniżeniu (-30mm) są pochylone (negatyw), wymieniłem górne wahacze i łączniki stabilizatora. Wiem że muszę ustawić zbieżność, ale i tak nie przestawi się kąt pochylenia. Przoszę was o pomoc, co jest nie tak?
foty:
http://imageshack.us/a/img62/879/cam00280e.jpg
http://imageshack.us/a/img834/7383/cam00279.jpg
http://imageshack.us/a/img705/3056/cam00278.jpg
http://imageshack.us/a/img221/4469/cam00277s.jpg
Wszystko jest ok. Przy obniżeniu automatycznie koła idą w negatyw. Dodatkowo widać, że siadło Ci więcej jak 30mm.
ale żeby aż tak ? dolny sworzeń stoi pod kątem cały czas, i czasem czuje jakbym o coś tarł
To wyglada na -60 minimum.
A nie pomyliłeś czasem sprężyn?
Może tyły założyłeś na przód, a przód na tył, bo dupsko widać pieje, a na przodzie gleba spora.
no właśnie a to są vogtlandy -30mm coś jest nie tak może to dolne wahacze? zobaczcie jak jest wygiety sworzen:
http://imageshack.us/a/img819/8947/cam00282f.jpg
tył jeszcze nie obnizyłem ale będę, nie wiem czy wahacze dolne nie sa do wymiany bo tylko tego nie zmieniałem juz nie wiem sam
Na zdjęciach na pewno nie jest -30,
tu masz foto gwintu mts na najniższym ustawieniu:
http://imageshack.us/a/img4/6702/p1050936y.jpg
może tak jak koledzy wyżej pisali zamieniłeś sprężyny tył z przodem.
Jeśli chcesz zostać przy tej glebie to musisz zakupić regulowane górne wahacze.
załozone są napewno ok, i nawet porównywałem je do oryginałów to róznica jest ok 3-3.5cm to czemu aż tyle zeszło w dół to mnie dziwi
Na 99% zamieniłeś tył z przodem, identyczny problem miałem jak zrobiłem ten sam błąd na spręzynach MTS -40/35.
ale te sprezyny widac ze sa rozne i nie mozna sie pomylic na tyl maja chudsze zwoje i na wyglad patrzylem to takie same
a co to są w ogóle za sprężyny?
Dopiero co montowałem Eibach-y -30 i nie ma takiej gleby,i takiego negatywu.Może zamówiłeś -30,a dostałeś -60
u mnie sworzen doginał oslone tak ze tarla o tarcze zaklepałem i jest luks:) a wahacze maja regulowany sworzen ? jak nie ratuje cie tylko takie cuś http://www.iapdirect.com/95-99-mitsubishi-eclipse-talon-avenger-ingalls-front-and-rear-adjustable-camber-kits.html
Wysokość sprężyny bez obciążenia nie jest miarodajna.
Skontaktuj się ze sprzedawcą lub producentem może rzeczywiście dostałeś zestaw -60 ale to wygląda na jeszcze więcej.
Sprezyny vogtland -30mm i te 3 cm roznicy widac przy oryginalnej sprezynie wiec chyba nie powinna zejsc nizej
to są te spreżyny 1 i 3 od lewej zaczynając poszły na przód. I nie widać żeby to były jakieś krótkie springi.
http://imageshack.us/a/img546/875/cam00165.jpg
Moze nie ten springi nie pod ten ciężar auta?
one jezdzily w sedanie takze powinno być ok, przeciez ludzie maja po -60 i nie maja negatywu takiego
Ja zalozylem nowe eibachy -30 czy 35 plus nowe koni strt i powiem Wam ze mam to samo lekko pochylone kola i praktycznie siedzi z przodu tak nisko jak u kolegi i maja tendencje do udezania tak jak by sie konczyly albo amory albo sprezyny nawet przy jakis niewielkich uskokach na drodze jak ktos jedzie ze mna jak jade sam to zadko tez sprawdzalem czy nie pomylilem sprezyn przod z tylem ale wszystko ok i tez sie zastanawiam czy czasem nie dostalem sprezyn do jakiegos mniejszego obciazenia...
A ten sedan jak stał? Sprawdzałeś po numerach ze sprężyn czy to na pewno minus 30 i do jakiego auta dedykowane?
Z mojego doświadczenia powiem, że miałem 2 lata używane vogtlandy, gdzie już nie dało się oznaczeń odczytać, kupiłem jako - 40/-40. A z przodu siedział jak u Ciebie czyli właśnie co najmniej -60. Co ciekawe ja nie miałem aż takiego widocznego negatywu.
powiem wam że od kierowcy siedzi niżej i przed założeniem springów na dołku negatyw lekki był widoczny ale teraz poszedł w dół i jest jeszcze bardziej widoczny
Jesteś pewien, że masz zdrowe sworznie? Przy takim obniżeniu kąt pracy się zmienia, jak sam zauważyłeś, może chwila jazdy na tym obniżeniu już je zabiła zupełnie.
957060 -30
957066 -40/25
957050 -35
957650 -60
Oznaczenia Vogtlanda dla poszczególnych obniżeń w Civicu 92-00.
Vogtland i Eibach mają tendencję do większego siadania niż sugeruje producent. Zresztą przy sportowych sprężynach wszystkie wartości obniżeń są bardziej umowne niż realne.
przód ma VDF VA 957061
tył VDF HA 957062
Kupiłem nowe wahacze dolne wymienienie i ciekawe czy coś sie zmieni
Nie wiem w czym masz problem. Masz już większe obniżenie, jako takie kąty teraz tylko brakuje dobrego koła.
na oko to spokojnie -60 jest tak jak koledzy piszą. nie ma opcji, że to jest -30
że nie jest to -30mm to ja wiem tylko czemu tak jest skoro springi sa -30mm
Może mają nalatane już dużo kilometrów i się uklepały.
a czy np. przy -60mm negatyw sie robi?
a czy np. przy -60mm negatyw sie robi?
No raczej, im wieksza gleba tym bardziej idzie w negatyw. W Twoim wypadku to sie raczej nie obedzie bez regulowanych wahaczy, nie widze innej opcji :)
a nie moge tak jezdzic strasznego negatywa az tak to nie ma
Camellia Racing
24-04-13, 22:07
Będzie Ci żarło opony.
A bez negatywu nie żre?
Kupiłem nowe wahacze dolne wymienienie i ciekawe czy coś sie zmieni
O czym Ty piszesz?
Wahacze dolne nie wiesz ktore
EEE które dolne wahacze? te żeliwne?
Te co wchodzi w nie sworzen i widecel od amora
Będzie Ci żarło opony.
Żre opony to jak masz źle ustawioną zbieżność. Jak jest negatyw to opona będzie się zużywać w takim samym tempie (tylko, że nie po całej szerokości opony) jak w przypadku braku negatywów.
jak zaloze opony letnie 195/50 to sie luka wieksza troche zrobi bo teraz przy skrecaniu to czasami slychac ocieranie o cos (na 195/55) ???
zobaczcie strona pasazera siedzi wyzej i równo a od kierowcy niżej i jest negatyw
http://imageshack.us/a/img198/2039/cam00287t.jpg
http://imageshack.us/a/img259/2856/cam00288c.jpg
To koło po stronie kierowcy masz dośc mocno cofnięte w kierunku progu...
Coś to jest nie halo.
Moze po wymianie wahaczy dolnych sie wyrowna a jak nie to juz nie wiem
Fakt, jest kółko cofnięte. Z prawej zawsze będzie wyżej, bo tam masz skrzynie biegów, z lewej masz silnik, kolumnę kierowniczą, więcej kabli itp. Civic'i z lewej strony zawsze są niżej, krzywo stoją więc tym się nie kieruj. Springi to napewno nie -30, z upływem czasu tracą swoje właściwości i "siadają" i jak ktoś wcześniej już pisał - fabryka mówi że siądzie tyla a siada niżej w rzeczywistości, więc z automatu masz -60. Negatyw to norma w tym przypadku. Jeźdź na geometrię i niech mechanior Ci powie czemu to koło jest cofnięte i w ogóle o ile...
To wygląda na skrzywiony wahacz, albo przestawiony kielich.
Auto miało jakiegoś dzwona? Bo ogólnie, to nie wygląda to za ładnie :/
Pooglądaj dobrze podłużnice... może będzie tam widać ślady "przygód".
Tzn dzwona ja nie mialem a wczesniej co to sie dzialo to nie wiem, tylko tetaz sie zastanawiam czy nie wrocic do serii
Jeśli chodzi o położenie koła. Przy "negatywie" koło jest w nienaturalnej pozycji, dzięki czemu szybciej będzie wycierać się tylko jedna strona. Ta, która ma styk z podłożem. W tym przypadku opony będzie "żarło" od wewnętrznej. Po prostu warto w takim przypadku przyglądać się im i w miarę czasu przekładać stronami, aby ich zużycie było miarodajne.
Kolego! W jakim stanie masz amortyzatory? Są to seryjne czy jakieś zamienniki? Wydaje mnie się, że amortyzatory siadły, przez co zawieszenie dobija. Bynajmniej z tej strony, gdzie jest zdecydowanie mniejszy prześwit. Sprawdź, czy amortyzatory nie są wylane.
Jesteś pewny, że dobrze złożyłeś sprężyny?
Camellia Racing
25-04-13, 23:29
Te co wchodzi w nie sworzen i widecel od amora
Krzywe są ?
Po zdjęciach widzę, że mogą być krzywe, ewentualnie masz coś nie tak z poduszką czy swożniem. Albo jak koledzy piszą masz naprawianą podłużnicę/kielich
Amory maja po ok 60-70% kola cielo mi od wewnatrz na serii moze przez zbieznosc tyle ze bardziej strona kierowcy jest zzarta
Amory maja po ok 60-70% kola cielo mi od wewnatrz na serii moze przez zbieznosc tyle ze bardziej strona kierowcy jest zzarta
Kolego, nie bierz sie za sprawę od dupy strony. Siedzisz i gdybasz od kilku dni a nie masz podstawowych informacji.
Jedź wreszcie i zrób geometrię. Zobaczysz czy nie jest coś krzywe w zawieszeniu.
W ogóle jak można jedździć bez zrobionej zbieżności - nie dość, że zje Ci opony błyskiem to samochód może sie prowadzić fatalnie przy większych odchyłkach.
Nie martw sie na zapas negatywem. Nawet nie wiesz jaki jest a juz panikujesz.
W Twoim samochodzi tak jest skonstruowane zawieszenie, że wraz podnoszeniem sie koła do góry względem budy (czyli np przy obniżeniu auta) koło zaczyna mieć większy negatyw. Ciesz się, że tak jest bo inaczej w zakrętach samochód by sie słabo prowadził (przy większych wychyleniach budy).
Jeżeli w tej chwili masz negatyw -2 stopnie i lubisz szybszą jazdę nie tylko na wprost to zostaw tak jak jest. Jak lubisz tylko na wprost to musisz potestować bo przy twardych sprężynach mogą być słabe starty.
Bylem ale nic nie potracia powiedziwc co jest krzywe
tzn i co?
Masz jakieś wyniki pomiarów? czy tylko popatrzyli...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.