Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : pochylone koła civic pomocy!



dzony22
23-04-13, 16:39
Mam problem ponieważ koła z przodu po obniżeniu (-30mm) są pochylone (negatyw), wymieniłem górne wahacze i łączniki stabilizatora. Wiem że muszę ustawić zbieżność, ale i tak nie przestawi się kąt pochylenia. Przoszę was o pomoc, co jest nie tak?

foty:
http://imageshack.us/a/img62/879/cam00280e.jpg

http://imageshack.us/a/img834/7383/cam00279.jpg

http://imageshack.us/a/img705/3056/cam00278.jpg

http://imageshack.us/a/img221/4469/cam00277s.jpg

Michał102
23-04-13, 16:43
Wszystko jest ok. Przy obniżeniu automatycznie koła idą w negatyw. Dodatkowo widać, że siadło Ci więcej jak 30mm.

dzony22
23-04-13, 16:51
ale żeby aż tak ? dolny sworzeń stoi pod kątem cały czas, i czasem czuje jakbym o coś tarł

Młody ŁDZ
23-04-13, 16:58
To wyglada na -60 minimum.

Michał102
23-04-13, 17:01
A nie pomyliłeś czasem sprężyn?
Może tyły założyłeś na przód, a przód na tył, bo dupsko widać pieje, a na przodzie gleba spora.

dzony22
23-04-13, 17:03
no właśnie a to są vogtlandy -30mm coś jest nie tak może to dolne wahacze? zobaczcie jak jest wygiety sworzen:

http://imageshack.us/a/img819/8947/cam00282f.jpg

tył jeszcze nie obnizyłem ale będę, nie wiem czy wahacze dolne nie sa do wymiany bo tylko tego nie zmieniałem juz nie wiem sam

dzony22
23-04-13, 19:05
pomoże ktoś?

TomiNeo
23-04-13, 20:48
Na zdjęciach na pewno nie jest -30,
tu masz foto gwintu mts na najniższym ustawieniu:
http://imageshack.us/a/img4/6702/p1050936y.jpg

może tak jak koledzy wyżej pisali zamieniłeś sprężyny tył z przodem.
Jeśli chcesz zostać przy tej glebie to musisz zakupić regulowane górne wahacze.

dzony22
23-04-13, 20:56
załozone są napewno ok, i nawet porównywałem je do oryginałów to róznica jest ok 3-3.5cm to czemu aż tyle zeszło w dół to mnie dziwi

Mathius4
23-04-13, 21:35
Na 99% zamieniłeś tył z przodem, identyczny problem miałem jak zrobiłem ten sam błąd na spręzynach MTS -40/35.

dzony22
23-04-13, 21:44
ale te sprezyny widac ze sa rozne i nie mozna sie pomylic na tyl maja chudsze zwoje i na wyglad patrzylem to takie same

kazik1993
23-04-13, 21:50
a co to są w ogóle za sprężyny?

CRX1
23-04-13, 22:00
Dopiero co montowałem Eibach-y -30 i nie ma takiej gleby,i takiego negatywu.Może zamówiłeś -30,a dostałeś -60

Dawid0688
23-04-13, 22:08
u mnie sworzen doginał oslone tak ze tarla o tarcze zaklepałem i jest luks:) a wahacze maja regulowany sworzen ? jak nie ratuje cie tylko takie cuś http://www.iapdirect.com/95-99-mitsubishi-eclipse-talon-avenger-ingalls-front-and-rear-adjustable-camber-kits.html

TomiNeo
23-04-13, 22:17
Wysokość sprężyny bez obciążenia nie jest miarodajna.
Skontaktuj się ze sprzedawcą lub producentem może rzeczywiście dostałeś zestaw -60 ale to wygląda na jeszcze więcej.

dzony22
24-04-13, 08:11
Sprezyny vogtland -30mm i te 3 cm roznicy widac przy oryginalnej sprezynie wiec chyba nie powinna zejsc nizej

to są te spreżyny 1 i 3 od lewej zaczynając poszły na przód. I nie widać żeby to były jakieś krótkie springi.

http://imageshack.us/a/img546/875/cam00165.jpg

kuster
24-04-13, 09:00
Moze nie ten springi nie pod ten ciężar auta?

dzony22
24-04-13, 09:16
one jezdzily w sedanie takze powinno być ok, przeciez ludzie maja po -60 i nie maja negatywu takiego

kubson012
24-04-13, 09:37
Ja zalozylem nowe eibachy -30 czy 35 plus nowe koni strt i powiem Wam ze mam to samo lekko pochylone kola i praktycznie siedzi z przodu tak nisko jak u kolegi i maja tendencje do udezania tak jak by sie konczyly albo amory albo sprezyny nawet przy jakis niewielkich uskokach na drodze jak ktos jedzie ze mna jak jade sam to zadko tez sprawdzalem czy nie pomylilem sprezyn przod z tylem ale wszystko ok i tez sie zastanawiam czy czasem nie dostalem sprezyn do jakiegos mniejszego obciazenia...

airman
24-04-13, 09:40
A ten sedan jak stał? Sprawdzałeś po numerach ze sprężyn czy to na pewno minus 30 i do jakiego auta dedykowane?

Z mojego doświadczenia powiem, że miałem 2 lata używane vogtlandy, gdzie już nie dało się oznaczeń odczytać, kupiłem jako - 40/-40. A z przodu siedział jak u Ciebie czyli właśnie co najmniej -60. Co ciekawe ja nie miałem aż takiego widocznego negatywu.

dzony22
24-04-13, 09:44
powiem wam że od kierowcy siedzi niżej i przed założeniem springów na dołku negatyw lekki był widoczny ale teraz poszedł w dół i jest jeszcze bardziej widoczny

airman
24-04-13, 10:08
Jesteś pewien, że masz zdrowe sworznie? Przy takim obniżeniu kąt pracy się zmienia, jak sam zauważyłeś, może chwila jazdy na tym obniżeniu już je zabiła zupełnie.

maciu$
24-04-13, 10:11
957060 -30
957066 -40/25
957050 -35
957650 -60

Oznaczenia Vogtlanda dla poszczególnych obniżeń w Civicu 92-00.
Vogtland i Eibach mają tendencję do większego siadania niż sugeruje producent. Zresztą przy sportowych sprężynach wszystkie wartości obniżeń są bardziej umowne niż realne.

dzony22
24-04-13, 10:31
przód ma VDF VA 957061
tył VDF HA 957062

Kupiłem nowe wahacze dolne wymienienie i ciekawe czy coś sie zmieni

kusi
24-04-13, 16:43
Nie wiem w czym masz problem. Masz już większe obniżenie, jako takie kąty teraz tylko brakuje dobrego koła.

damian.n
24-04-13, 16:53
na oko to spokojnie -60 jest tak jak koledzy piszą. nie ma opcji, że to jest -30

miodek89
24-04-13, 17:34
Na pewno nie jest to -30

dzony22
24-04-13, 17:55
że nie jest to -30mm to ja wiem tylko czemu tak jest skoro springi sa -30mm

DoSeR
24-04-13, 18:36
Może mają nalatane już dużo kilometrów i się uklepały.

dzony22
24-04-13, 18:43
a czy np. przy -60mm negatyw sie robi?

iljash
24-04-13, 19:10
a czy np. przy -60mm negatyw sie robi?

No raczej, im wieksza gleba tym bardziej idzie w negatyw. W Twoim wypadku to sie raczej nie obedzie bez regulowanych wahaczy, nie widze innej opcji :)

dzony22
24-04-13, 19:49
a nie moge tak jezdzic strasznego negatywa az tak to nie ma

CRX1
24-04-13, 22:04
Będzie Ci żarło opony.

Camellia Racing
24-04-13, 22:07
Będzie Ci żarło opony.
A bez negatywu nie żre?


Kupiłem nowe wahacze dolne wymienienie i ciekawe czy coś sie zmieni
O czym Ty piszesz?

dzony22
24-04-13, 22:46
Wahacze dolne nie wiesz ktore

airman
24-04-13, 23:36
EEE które dolne wahacze? te żeliwne?

dzony22
25-04-13, 08:41
Te co wchodzi w nie sworzen i widecel od amora

DoSeR
25-04-13, 16:24
Będzie Ci żarło opony.
Żre opony to jak masz źle ustawioną zbieżność. Jak jest negatyw to opona będzie się zużywać w takim samym tempie (tylko, że nie po całej szerokości opony) jak w przypadku braku negatywów.

dzony22
25-04-13, 16:37
jak zaloze opony letnie 195/50 to sie luka wieksza troche zrobi bo teraz przy skrecaniu to czasami slychac ocieranie o cos (na 195/55) ???

dzony22
25-04-13, 18:27
zobaczcie strona pasazera siedzi wyzej i równo a od kierowcy niżej i jest negatyw
http://imageshack.us/a/img198/2039/cam00287t.jpg

http://imageshack.us/a/img259/2856/cam00288c.jpg

Michał102
25-04-13, 22:06
To koło po stronie kierowcy masz dośc mocno cofnięte w kierunku progu...
Coś to jest nie halo.

dzony22
25-04-13, 22:22
Moze po wymianie wahaczy dolnych sie wyrowna a jak nie to juz nie wiem

HEG8
25-04-13, 22:24
Fakt, jest kółko cofnięte. Z prawej zawsze będzie wyżej, bo tam masz skrzynie biegów, z lewej masz silnik, kolumnę kierowniczą, więcej kabli itp. Civic'i z lewej strony zawsze są niżej, krzywo stoją więc tym się nie kieruj. Springi to napewno nie -30, z upływem czasu tracą swoje właściwości i "siadają" i jak ktoś wcześniej już pisał - fabryka mówi że siądzie tyla a siada niżej w rzeczywistości, więc z automatu masz -60. Negatyw to norma w tym przypadku. Jeźdź na geometrię i niech mechanior Ci powie czemu to koło jest cofnięte i w ogóle o ile...

Michał102
25-04-13, 22:25
To wygląda na skrzywiony wahacz, albo przestawiony kielich.
Auto miało jakiegoś dzwona? Bo ogólnie, to nie wygląda to za ładnie :/

Pooglądaj dobrze podłużnice... może będzie tam widać ślady "przygód".

dzony22
25-04-13, 22:30
Tzn dzwona ja nie mialem a wczesniej co to sie dzialo to nie wiem, tylko tetaz sie zastanawiam czy nie wrocic do serii

Karpiczek
25-04-13, 23:15
Jeśli chodzi o położenie koła. Przy "negatywie" koło jest w nienaturalnej pozycji, dzięki czemu szybciej będzie wycierać się tylko jedna strona. Ta, która ma styk z podłożem. W tym przypadku opony będzie "żarło" od wewnętrznej. Po prostu warto w takim przypadku przyglądać się im i w miarę czasu przekładać stronami, aby ich zużycie było miarodajne.

Kolego! W jakim stanie masz amortyzatory? Są to seryjne czy jakieś zamienniki? Wydaje mnie się, że amortyzatory siadły, przez co zawieszenie dobija. Bynajmniej z tej strony, gdzie jest zdecydowanie mniejszy prześwit. Sprawdź, czy amortyzatory nie są wylane.

Jesteś pewny, że dobrze złożyłeś sprężyny?

Camellia Racing
25-04-13, 23:29
Te co wchodzi w nie sworzen i widecel od amora
Krzywe są ?

Po zdjęciach widzę, że mogą być krzywe, ewentualnie masz coś nie tak z poduszką czy swożniem. Albo jak koledzy piszą masz naprawianą podłużnicę/kielich

dzony22
26-04-13, 09:08
Amory maja po ok 60-70% kola cielo mi od wewnatrz na serii moze przez zbieznosc tyle ze bardziej strona kierowcy jest zzarta

kivik
26-04-13, 12:24
Amory maja po ok 60-70% kola cielo mi od wewnatrz na serii moze przez zbieznosc tyle ze bardziej strona kierowcy jest zzarta
Kolego, nie bierz sie za sprawę od dupy strony. Siedzisz i gdybasz od kilku dni a nie masz podstawowych informacji.
Jedź wreszcie i zrób geometrię. Zobaczysz czy nie jest coś krzywe w zawieszeniu.
W ogóle jak można jedździć bez zrobionej zbieżności - nie dość, że zje Ci opony błyskiem to samochód może sie prowadzić fatalnie przy większych odchyłkach.
Nie martw sie na zapas negatywem. Nawet nie wiesz jaki jest a juz panikujesz.
W Twoim samochodzi tak jest skonstruowane zawieszenie, że wraz podnoszeniem sie koła do góry względem budy (czyli np przy obniżeniu auta) koło zaczyna mieć większy negatyw. Ciesz się, że tak jest bo inaczej w zakrętach samochód by sie słabo prowadził (przy większych wychyleniach budy).
Jeżeli w tej chwili masz negatyw -2 stopnie i lubisz szybszą jazdę nie tylko na wprost to zostaw tak jak jest. Jak lubisz tylko na wprost to musisz potestować bo przy twardych sprężynach mogą być słabe starty.

dzony22
26-04-13, 13:34
Bylem ale nic nie potracia powiedziwc co jest krzywe

kivik
26-04-13, 16:17
tzn i co?
Masz jakieś wyniki pomiarów? czy tylko popatrzyli...