Zobacz pełną wersję : Ksenony w wersji Sport -- fabrycznie?
Rok temu kupilem Civica w wersji Sport (rocznik 2007). Wydawalo mi sie, ze ksenony sa tam zamontowane fabrycznie. Miesiac temu jeden z zarnikow zaczal mi mrugac, wiec odebralem to jako sygnal do wymiany zarnikow. Zamowilem D2R (zgodnie z tym, co jest napisane w instrukcji), po 140 zl za sztuke. Jakies bylo moje zdziwienie, gdy pojechalem do mechanika na wymiane i okazalo sie, ze mam zamontowane D1S! Pomyslalem, ze jest to dziwne, ale wymienilem w sklepie na D1S i pojechalem z powrotem do mechanika. Ten rozkrecil caly przod i stwierdzil, ze tam, z lewej strony zamontowany byl D2S, a z prawej D1S! Mowil, ze jest to calkowita prowizorka, ze to tych lamp, oryginalnie pasuja, zwykle, halogonowe H1! Jakas masakra :( Myslalem, ze mialem fabrycznie zamontowane ksenony i po prostu, po pieciu latach stracily swoja waznosc, a tutaj sie okazuje, ze poprzedni wlasciciel zamontowal ksenony do zwyklych halogenow? :/ Co w takim przypadku najlepiej zrobic? Za zarniki zaplacilem w sumie ponad 300 zl. Mechanik co prawda wymienil mi te zarniki, co kosztowalo ponad 100 zl (twierdzil, ze cala instalacja to jakas masakra), ale poki co nie swieca one tak jak poprzednie (za kilka dni jade na poprawke do mechanika).
P.S. Jakie powinno byc prawidlowe ustawienie wysokosci swiatel, gdy samochod nie jest obciazony? Poniewaz kilka miesiecy temu, dziwilem sie, ze w pozycji 3 swiatla swieca nizej niz w pozycji 0 ;)
w oryginalnych ksenonach nie ma ręcznej regulacji wysokości świateł ( działa układ samopoziomujący ) dodatkowo posiada spryskiwacze reflektorów - skoro masz "atrapę" ksenonów to może lepiej powrócić do żarówek H1
taka prowizorka może być powodem odebrania dowodu rejestracyjnego podczas przeglądu lub kontroli policji
Paluch_tcw
23-04-13, 13:56
Bo w pozycji 3 będą świecić niżej (obniża podczas obciążenia), ale po pierwsze skoro masz regulację ręczną wysokości świateł to nie powinno być xenonów. Po drugie żarniki D1S i D2S są do lamp soczewkowych (civic nie ma soczewki dlatego są D2R). Po 3 sprawdź co masz wybite na kloszu reflektora przy xenonie jest oznaczenie DR lub D2R.
A w takim przypadku to chyba wstawił bym tak jak było fabrycznie H1
Dzieki za odpowiedzi. Wyglada na to, ze niezle sie sfrajerowalem, poniewaz nie wiedzialem o tym, ze fabrycznych ksenonach nie powinno byc recznej regulacji wysokosci :( I tym samym stracilem na tym kilkaset zlotych :/
kasy szkoda - wiadomo , ale najważniejsze abyś "uprawił " światła - dobre żarówki H1 zaświecą lepiej niż pseudo ksenony
butler.gdansk
23-04-13, 14:27
No nie... "Pseudo" (HID) ksenony na 100% zaświecą lepiej. Kwestia tego że będą świecić też każdemu po gałach :)
No wlasnie... w ostatni weekend testowalem jak swieca moje nowe zarniki zamontowane przez mechanika. Prawy reflektor swieci tak daleko, ze oswietla cale znaki drogowe oddalene o 100m ;) Lewy natomiast, swieci jak latarka :/ Kompletna masakra.
właśnie takie ksenony czasem widzę na drodze , świecą jak latarnie na morzu i ściągają uwagę jadących z na przeciwka
wiec chyba "lepiej" H1 :cool:
oryginalny D2R świeci na biało
Paluch_tcw
23-04-13, 14:44
oryginalny D2R świeci na biało
Zależy od temperatury. Philipsy (które nazywasz org.) można również dostać o temperaturze 6000K i mają niebieską poświatę.
H1 to światła drogowe, H7 światła mijania.
Zależy od temperatury. Philipsy (które nazywasz org.) można również dostać o temperaturze 6000K i mają niebieską poświatę.
masz rację - barwa zależy od temp świecenia
pisząc oryginalne miałem na myśli inne niż to co czasem widzę na ulicy a świeci na fioletowo , niebiesko i nie jest tym co zamontowano w fabryce - szczytem lansu jest oślepianie innych
czasem się zastanawiam co fani tuningu wiejskiego tam montują :cool:
bald a co do samego pytanie, czy Xenony były montowane fabrycznie w wersji SPORT, to odpowiedź jest - tak były. Tak samo jak nawigacja. Kilku z nas ma właśnie takie sztuki. Oczywiście wewnątrz nie ma pokrętła od regulacji reflektorów.
Hmmm... to skoro, ja mam wersje Sport, to czemu mam jakies pseudoksenony? A mam wersje Sport, bo dostalem fakture od poprzedniej wlascicielki:
http://screener.tk/f/o/f/hhJUgun.png
Tak wiec moze nie we wszystkich wersjach byly montowane fabrycznie, ksenony?
Na polskim rynku w Sporcie nie było ksenonów, dlatego masz druciarnie :(
Wersja wersji nie równa... według nr vin mam wersje sport czyli jeśli dobrze się orientuje powinny być ksenony, grzane fotele i chyba nawigacja.
Owszem są prawdziwe ksenony ale po nawigacji i grzanych dupkach nie ma śladu.
Czym w ogóle różniła się wersja sport od comfort?? Bo wiadomo ze np executive miała szklany dach (ale tez widziałem ze nie wszystkie mają navi)
A tak nawiasem mówiąc... wydaje mi się ze wszystko zależy od tego co zażyczy sobie kupujący w salonie... miałem Audi A4 wg vinu wersja S-line sportowe skórzane fotele kierownica i gałka zmiany biegów s-line, navi z tv, pakiet chrom i oświetleniowy, ale aby było śmieszniej z tylu były szyby na korbę i żadnych zewnętrznych elementów z s-line tzn listew i oznaczeń... cuda na kiju
Czym w ogóle różniła się wersja sport od comfort??
Comfort w stosunku do sporta nie posiada:
halogenów
tempomatu
kierownicy w skórze
czujnika deszczu
czujnika zmierzchu
czujników parkowania tył(dotyczy poliftów)
składanych elektrycznie lusterek
seryjnego alarmu
grzanych foteli(zależne do kraju przeznaczenia- niektóre sporty też nie mają)
W wersji sport z polskiego salonu nie było kesnonów, nie było nawigacji, ale były podgrzewane siedzenia.
Tego nie było w wersji Comfort w 2011: skórzana kierownica, inna tapicerka na siedzeniach (chyba welur), podgrzewane siedzenia, halogeny, USB, felgi alu 17'', elektrycznie składane lusterka, automatyczne wycieraczki..., może coś jeszcze, ale nie pamiętam.
BTW w Hondzie nie ma takiego wyboru opcji jak w Audi :)
Comfort nie mial rowniez aluminiowych nakladek na pedaly i alufelg w ogole (przynajmniej przed liftem).
Ja chyba jestem jednym z nielicznych, ktorzy obie wersjie mieli :)
Czy we wszystkich wersjach Executive z 2007 r. były montowane ksenony? Jeżeli tak, to powinny być też aktywne spryskiwacze reflektorów? Czy ta wersja może ich nie mieć i w zderzaku są tylko jakieś atrapy? Zna ktoś odpowiedzi na te tematy? :)
butler.gdansk
13-09-13, 23:07
Nie ma żadnych atrap. W wersji bez ksenonów w zderzaku brak jest otworów na spryskiwacze. Z tego co wiem każdy executive ma ksenon, a więc także samopoziomowanie świateł i działające spryskiwacze.
W sedanie, wersja przed liftem Executive nie posiadał ksenonów
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.