Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Spadek mocy w Aero '98 D15z8



shao
23-04-13, 10:47
Witajcie.

Mam od niedawna aerodecka z systemem "econo". Przy zakupie nic nie zauważyłem, oprócz problemu z obrotomierzem tzn lubi podskoczyć o 500 obrotów nawet przy zamykaniu drzwi ( myślę że padł, i trzeba wymienić całe zegary ). Ale dokładnie o co chodzi:
podczas jazdy czy na czwartym czy piątym biegu na trasie, świeci się econo, po dodaniu gazu samochód normalnie żwawo ciągnie, prędkość się stabilizuje, nie ważne czy to 80 czy 100km/h, i auto słabnie. Tak jakby powiał silny wiatr od przodu. Dodając wtedy gazu silnik powoli się zbiera ale już czuć, że jest słabszy.
Jak pojawi się górka, stałe obroty, będzie się slimaczył np przy 2tys obrotów aż w pewnym momencie zacznie znowu być plus 30 koni, bez ruszania gazem :/ Strasznie to jest irytujące, a i na pewno nie poprawia spalania. Zauważyłem że odjęcie na moment gazu i dodanie znowu sprawia że pełna moc wraca.
Co zrobiłem już od kupna (przed naprawami był ten sam problem):
uszczelka pod głowicą, mycie głowicy, szczelność sprawdzona, ustawione zawory, cały rozrząd nowy, wywalony kat jest 4-2-1 kolektor, wyczyszczony EGR, olej valvo 10w40 i filtry, świece
Zostało wyczyścić jeszcze krokowca i wymienić obrotek.
Na vtecu też mam wrażenie, że czasem jest słabszy.
W planie jest założenie sekwencji Staga, ale najpierw pasuje usunąć te wahania nastroju.
Co myślicie? :) Z góry dzięki za pomoc

Dankan
23-04-13, 15:16
Ja bym stawiał na walnięty moduł - generalnie takie objawy może dawać walnięta elektronika przy silniku.

shao
23-04-13, 20:17
Ja bym stawiał na walnięty moduł - generalnie takie objawy może dawać walnięta elektronika przy silniku.

Jak to posprawdzać?
Gadałem z gaziarzem i twierdzi że gaz zczytuje czasy wtrysku.

T0mekk1
24-04-13, 18:49
Mam ten sam motor i u mnie tez jak ustabilizuje prędkość to czuć takie delikatne zmulenie.

klepyn
26-04-13, 00:11
W sumie to ja tez mam takie uczucie jakby chwilami jeden gar nie palił. Mam ze 2200 rpm dodaje gazu i nic i po jakis 2 sekundach nagle przyspiesza z normalną dynamiką.

www.elektroda.pl/rtvforum/topic587946.html a moze to cos ma wspolnego i pomoze???

karwal128
27-04-13, 10:09
Mam podobnie. Z tym, że w b18. Przymula go i po chwili dostaje kilkanaście KM więcej. Może to kwestia wystrojenia po zmianie wydechu ?.

nikog0
27-04-13, 14:01
Mam to samo w d14z4, jeżdzę tym autem prawie 5 lat, wymieniałem wiele rzeczy, tankowałem na różnych stacjach wache, w różnej pogodzie. Ale zwykle zdjęcie nogi z gazu i ponowne wciśnięcie pomaga. Też nie mam pojęcia co to może być... Czasem jak się jedzie wydaje się że faktycznie ma moc i ładnie ciągnie i przyśpiesza a czasem jakby miał z 1/3 mocy mniej... cholera wie :) Po zmiane tłumików nic nie uległo u mnie zmianie. Myśle że może to być kwestia kata, ale nie da rady go wywalić bo jest sonda za nim.

Dankan
29-04-13, 09:25
U mnie tak było że na ciepłym dostawał takiej czkawki. Objaw był dokładnie taki sam, że wciskałem gaz i nic sie nie działo. Odjęcia gazu i ponowne dodanie pomagało. Ostatecznie problem rozwiązany wymianą modułu (mnie kosztowało to 100zł) i nie miało to żadnego związku z wydechem/katalizatorem.

shao
01-05-13, 16:10
To napewno nie wydech. Bo gdyby był zapchany to by cały czas zmulony. A tu to odjęcie pomaga. Myślę że pada u wszystkich to samo.
Jakiego kompa dokładnie powinienem mieć w aero z D15z8? Bo mam p9l
I druga sprawa przy jakich obrotach powinien vtec wskoczyć? wychodzi że u mnie przy 3tys włącza się :O
Przy diagnostyce check engine wymrugal jeden długi, przerwa, trzy długie przy czym ostatni był trochę krótszy. To 13 będzie? Czujnik ciśnienia w dolocie?

Pomoże ktoś?

zsedc
26-11-14, 18:33
U mnie podobny problem. Przy spokojnej jeździe ze stałą prędkością auto czasem wyrwie do przodu, czy komuś udało się rozwiązać problem?
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?227387-Nagle-dostaje-wi%EAcej-mocy-po-jakim%B6-czasie-traci-1-5-vtec



To napewno nie wydech. Bo gdyby był zapchany to by cały czas zmulony. A tu to odjęcie pomaga. Myślę że pada u wszystkich to samo.
Jakiego kompa dokładnie powinienem mieć w aero z D15z8? Bo mam p9l
I druga sprawa przy jakich obrotach powinien vtec wskoczyć? wychodzi że u mnie przy 3tys włącza się :O
Przy diagnostyce check engine wymrugal jeden długi, przerwa, trzy długie przy czym ostatni był trochę krótszy. To 13 będzie? Czujnik ciśnienia w dolocie?

Pomoże ktoś?

Rozwiązałeś problem?