PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana oleju w skrzyni biegów



barodo
22-04-13, 21:29
witam,
musze wymienić olej w skrzyni. Wiem że stosuje się Mtf 3, tylko że nie wiem ile oleju musze kupić. Prosze o podpowiedź. Civic 5D, 1.8 benzin

sabotage
22-04-13, 22:10
Przy wymianie 1,4 litra całkowita to 1,6 l .

barodo
22-04-13, 22:14
okej dzięki wielkie.

donelvis
07-08-13, 22:18
a czy pod korkiem spustowym oleju w skrzyni biegów jest jakaś podkładka miedziana bądź aluminiowa?

szczepar
07-08-13, 22:27
Aluminiowa.
Przy czym podkładka pod spustowy i wlewowy są innego rozmiaru.
Aby odkręcić spustowy potrzeba 3/8 kwadrat.

donelvis
07-08-13, 22:55
Aluminiowa.
Przy czym podkładka pod spustowy i wlewowy są innego rozmiaru.
Aby odkręcić spustowy potrzeba 3/8 kwadrat.

dzięki za informację, a pamiętasz może jakie są rozmiary tych podkładek?

szczepar
07-08-13, 23:11
Jutro wieczorem mogę zmierzyć jak wykręcę z starej skrzyni.

Srednica wewnętrzna podkładek to 14 mm , 20 mm
Średnica zewnętrzna jest o jakieś 7-8 mm wieksza od wewnętrznej.
Grubość jakieś 2.7 mm.

donelvis
08-08-13, 21:04
dziękuję za podanie tych wymiarów. olej do skrzyni - 2x1litr MTF-3 już zamówiłem u Jarusnet :)

kobert
09-10-13, 10:45
witam. pamietam ze w starych volvach zreszta i w wielu markach oleju nie wymienialo sie wogole tylko uzupelnialo ewentualny ubytek,w civicu producent zaleca co 120tys myslicie ze to konieczne?

Furious
09-10-13, 10:55
tak właśnie myślimy

butler.gdansk
09-10-13, 10:56
Nie wiem, ale ja wymieniłem :)

kjmuszek
09-10-13, 10:59
witam. pamietam ze w starych volvach zreszta i w wielu markach oleju nie wymienialo sie wogole tylko uzupelnialo ewentualny ubytek,w civicu producent zaleca co 120tys myslicie ze to konieczne?
Myślę że może konieczne nie jest (tak naprawdę mało kto to robi) ale nie zaszkodzi, jak każdy olej po pewnym czasie traci właściwości swoje. Koszt oleju wyniesie Cie ok. 100zł , a wymiana synchro albo czegoś w skrzyni zacznie się pewnie od tysiąca z robocizną.Lepiej zapobiegać , tym bardziej że to nie jest częsta wymiana.

kobert
10-10-13, 14:35
dzieki za odpowiedzi,narazie mam 93tys to jeszcze mam czas

Rrajk
31-01-14, 23:43
Odnośnie tej wymiany oleju w skrzyni biegów, ponowne napełnienie powinno odpowiadać jakiejś określonej odmierzonej wartości czyt. litrów/mililitrów czy można zalać do poziomu korka wlewowego, tak aby nadmiar po prostu wypłynął?

andkas
31-01-14, 23:56
Odnośnie tej wymiany oleju w skrzyni biegów, ponowne napełnienie powinno odpowiadać jakiejś określonej odmierzonej wartości czyt. litrów/mililitrów czy można zalać do poziomu korka wlewowego, tak aby nadmiar po prostu wypłynął?

Zlewamy olej na ciepłej skrzyni, uzupełniamy do momentu, aż będzie wyciekać. Zakręcamy, uruchamiamy silnik aby skrzynia trochę popracowała, gasimy, uzupełniamy olej do momentu wycieku, zakręcamy i już.

kobert
01-02-14, 01:46
Odnośnie tej wymiany oleju w skrzyni biegów, ponowne napełnienie powinno odpowiadać jakiejś określonej odmierzonej wartości czyt. litrów/mililitrów czy można zalać do poziomu korka wlewowego, tak aby nadmiar po prostu wypłynął?

czyli nie czekasz az nadmiar wyplynie,ma byc tak,ze za rok ten korek odkrecisz i olej tez bedzie wyplywal

Paluch_tcw
01-02-14, 09:10
czyli nie czekasz az nadmiar wyplynie,ma byc tak,ze za rok ten korek odkrecisz i olej tez bedzie wyplywal

Nie masz nalać pełnej skrzyni zatykając przy tym korek wlewowy wężem od strzykawki. Wystarczy, że będzie na równo z korkiem (dolną krawędzią gwintu). Więc lejesz aż wyleci korkiem kropelka czy 2 i zakręcasz. Ma być poziom równy z korkiem.

donelvis
01-02-14, 11:43
Zlewamy olej na ciepłej skrzyni, uzupełniamy do momentu, aż będzie wyciekać. Zakręcamy, uruchamiamy silnik aby skrzynia trochę popracowała, gasimy, uzupełniamy olej do momentu wycieku, zakręcamy i już.

Kurcze ja nie wykonałem uruchomienia silnika i ponownego dolania oleju do skrzyni. Czy to jest bardzo konieczne? Czy przez to teraz mogę mieć za mało oleju?

Paluch_tcw
01-02-14, 12:36
Możesz mieć mało, bo dopiero przy uruchomieniu silnika i skrzyni olej wszędzie się dostanie. Strasznie dużo tego oleju nie będzie Ci brakowało ale trochę może.

Camellia Racing
01-02-14, 12:41
Możesz nie dolewać, nic strasznego się nie stanie :)

donelvis
01-02-14, 15:36
Możesz nie dolewać, nic strasznego się nie stanie :)

W sumie weszło ok 1,4 litra oleju MTF. (serwisówka podaje 1,4 l w przypadku wymiany oleju, 1,6 l w przypadku naprawy skrzyni).

edit: dziś patrzyłem na butelkę i zostało mi 0,5 litra więc weszło 1,5 litra do skrzyni.

guzik
30-06-14, 11:52
Witam możecie mi podpowiedzić w którym miejscu w serwisówce jest opisany sposób wymiany oleju w skrzyni ? Przeglądam przeniesienie napędu/ przenieniesie napędu z ręczną skrzynią biegów i nie znalazłem.

TRAFO
30-06-14, 12:51
Tabela przeglądów okresowych -> Tabela przeglądów w warunkach normalnych - wersja europejska (L13A/R18A) ->
W tabeli w 11-ym wierszu: "Wymienić olej przekładniowy..."

cosmo-pl
30-06-14, 14:32
Jedna rzecz a propos skrzyni biegów Hondy. Ogólnie MTF się świetnie sprawdza, wiadomo ale jest horrendalnie drogi, jak za proponowaną jakość. Osobiście przetestowałem w tej skrzyni MTF (bardzo gładka zmiana biegów) zwykły 10W40 jako tymczasowy zamiennik (dobra zmiana biegów) i 10W40 Motylgear Motula (bardzo gładka zmiana biegów, nie do wyczucia, czy jest MTF-em czy nie, zalany). Ogólnie wymieniać ten olej i tak trzeba, bo nie jest dożywotni (żaden tak naprawdę nie jest), a 1l MTF-u kosztuje prawie dwa razy tle co Motul Motylgear 10W40, który jest robiony specjalnie pod skrzynie Hondy. Wg mnie nie ma sensu kupować oleju do skrzyni ori, gdy Motul ma produkt równie dobry, zwłaszcza że jest to produkt dedykowany. Motul ogólnie się specjalizuje w estrach i olejach dla motocykli, a jak wiadomo konstrukcja skrzyni biegów Hondy jest specyficzna i przypomina motocyklową. Jest dosyć odporna przy tym i znosi nawet olej silnikowy. Dlatego oczywiście nikogo nie zniechęcam ale sam mając negatywne doświadczenia, sam kiedyś olej ori gromko polecałem, dopóki nie spróbowałem tego od Motula. Kumpel śmigał też na nim w swojej Hondzie S2000 a nie miał tam lekko, bo auto używane do zabawy i również solidnie dawał radę. Jak dla mnie w porównaniu do zwykłego 10W40 znacznie lżej wchodzą biegi i mniej się skrzynia grzeje - prawie w ogóle. W porównaniu do MTF - jest tańszy i tak samo dobry. Powodzenia w bezproblemowej eksploatacji ;)

Tommi01
30-06-14, 14:45
Jedna rzecz a propos skrzyni biegów Hondy. Ogólnie MTF się świetnie sprawdza, wiadomo ale jest horrendalnie drogi, jak za proponowaną jakość. Osobiście przetestowałem w tej skrzyni MTF (bardzo gładka zmiana biegów) zwykły 10W40 jako tymczasowy zamiennik (dobra zmiana biegów) i 10W40 Motylgear Motula (bardzo gładka zmiana biegów, nie do wyczucia, czy jest MTF-em czy nie, zalany). Ogólnie wymieniać ten olej i tak trzeba, bo nie jest dożywotni (żaden tak naprawdę nie jest), a 1l MTF-u kosztuje prawie dwa razy tle co Motul Motylgear 10W40, który jest robiony specjalnie pod skrzynie Hondy. Wg mnie nie ma sensu kupować oleju do skrzyni ori, gdy Motul ma produkt równie dobry, zwłaszcza że jest to produkt dedykowany. Motul ogólnie się specjalizuje w estrach i olejach dla motocykli, a jak wiadomo konstrukcja skrzyni biegów Hondy jest specyficzna i przypomina motocyklową. Jest dosyć odporna przy tym i znosi nawet olej silnikowy. Dlatego oczywiście nikogo nie zniechęcam ale sam mając negatywne doświadczenia, sam kiedyś olej ori gromko polecałem, dopóki nie spróbowałem tego od Motula. Kumpel śmigał też na nim w swojej Hondzie S2000 a nie miał tam lekko, bo auto używane do zabawy i również solidnie dawał radę. Jak dla mnie w porównaniu do zwykłego 10W40 znacznie lżej wchodzą biegi i mniej się skrzynia grzeje - prawie w ogóle. W porównaniu do MTF - jest tańszy i tak samo dobry. Powodzenia w bezproblemowej eksploatacji

niechce ci nic wiecej pisac ale 2l mtf to koszt bodaj 115zl i wymiania sie go co 100tys km wiec zaoszczedzenie 30zl w takim wypadku mija sie z celem..

cosmo-pl
30-06-14, 15:14
No nie wiem, w Warszawie zapłaciłem w lutym 79 PLN za litr... Motul kosztuje 39 PLN za litr i możesz go razem z olejem sobie zamówić, nie musisz kuśtykać do serwisu..

Zresztą tak można powiedzieć o wszystkim, a potem Ci się zbiera rachunek na 2000 PLN. Ja nie twierdzę, że jakoś super się opłaca ale jak sobie już części zamawiasz gdzieś, to możesz przy okazji mieć gratis przesyłkę... U wielu osób problemem nie jest niższa cena, a brak świadomości czy wręcz strach przed stosowaniem olejów np bez napisu Honda, pomimo tego, że są to te same oleje, które można dostać w sklepie, tylko droższe. Forum jest chyba od tego, żeby tą świadomość zmieniać ;) i dać ludziom wolny wybór, bez jakichś strachów czy mitów i klechd.

filipfm
30-06-14, 15:26
No nie wiem, w Warszawie zapłaciłem w lutym 79 PLN za litr... Motul kosztuje 39 PLN za litr i możesz go razem z olejem sobie zamówić, nie musisz kuśtykać do serwisu..

Zresztą tak można powiedzieć o wszystkim, a potem Ci się zbiera rachunek na 2000 PLN. Ja nie twierdzę, że jakoś super się opłaca ale jak sobie już części zamawiasz gdzieś, to możesz przy okazji mieć gratis przesyłkę... U wielu osób problemem nie jest niższa cena, a brak świadomości czy wręcz strach przed stosowaniem olejów np bez napisu Honda, pomimo tego, że są to te same oleje, które można dostać w sklepie, tylko droższe. Forum jest chyba od tego, żeby tą świadomość zmieniać ;) i dać ludziom wolny wybór, bez jakichś strachów czy mitów i klechd.

ASO nie jest jedynym zrodlem czesci OEM. Ja w ciagu 1 min znalazlem MTF za 59zl za butelke 1l. Przesylka zaczyna sie od 9zl.

guzik
30-06-14, 15:59
Dziękuje Trafo za podpowiedź pięknie opisane ;) a co do rozmowy, która wyszła to czy 10W40 nie jest za gęsty bo gdzieś mi przeleciało przed oczami przeglądając instrukcje, że zastępczo można wlać do skrzyni 0W30 , jak kiedyś wymieniałem w Astrze a zalewałem orginalnym GM to konsystencja wody :) A co do ceny pracuje ten olej przekładniowy w trudnych warunkach i swoje musi kosztować a na takich rzeczach nie wolno oszczędzać tylko lać najlepsze z dostępnych czy to będzie MTF czy Motul jeszcze nie wiem.

TRAFO
30-06-14, 17:09
Tutaj:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?70304-Skrzynia-bieg%F3w/page2
Oprócz MTFa Hondy chłopaki też leją MTFa Amsoila.
LINK (http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje/przekladniowe/amsoil-synthetic-synchromesh-transmission-fluid-mtf-0-946l-detail)do sklepu, gdzie ok. 1l kosztuje 54zł

CMC
30-06-14, 18:38
Czy zalewał ktoś olejem TEXACO albo RAVENOL?
Generalnie w Hondzie olej + wymiana + podkładki to ok. 280 zł więc w sumie może nie ma co kombinować i raz na 120 000 km / 8 lat szarpnąć się na te 280 zł?

cosmo-pl
30-06-14, 20:13
ASO nie jest jedynym zrodlem czesci OEM. Ja w ciagu 1 min znalazlem MTF za 59zl za butelke 1l. Przesylka zaczyna sie od 9zl.

Spoko, nadal to 20 PLN więcej, plus przesyłka i wiem że kolega w haparts sprowadza. Co to jednak zmienia w dyskusji. Ja nie twierdzę, że nie można ich wlewać i że są złe. Twierdzę, że cena jest spora.


a co do rozmowy, która wyszła to czy 10W40 nie jest za gęsty

75W90 to jaki jest? Przecież wg logiki powinien być ciałem stałym

Gęstość to miara wagi w danej objętości kg/cm3 i ogólnie oleje mają konkretną lepkość, a nie gęstość, bo gęstość mają z grubsza tą samą. Można wziąć każdego po litrze i zważyć. Wynik pewnie będzie dokładnie taki sam.

0W30 możesz stosować zamiennie pewnie, jak nie ma oleju do skrzyń, bo to jest ori olej do Hondy przewidziany. Dawniej było to 10W40 ale nie ma to większego znaczenia, bo lepkość w przypadku olejów do skrzyń biegów inaczej się określa i jest to kwestia wtórna. Na pewno do Hondy pasuje ten olej, o którym mówiłem. Amsoil jest też od niego droższy i nie ma pomiędzy nimi dużej różnicy. W tej cenie, to można już mieć aplikację sportową na bazie estrów, która tania w wytworzeniu nie jest, a jest chyba najlepszym, dostępnym olejem bazowym, do wszelkich zastosowań.

Olej w skrzyni biegów pracuje w warunkach bardzo komfortowych, jeżeli porównamy go z silnikowym.

Do wyboru do koloru ;)

zyga502
30-06-14, 22:27
No nie wiem, w Warszawie zapłaciłem w lutym 79 PLN za litr... Motul kosztuje 39 PLN za litr i możesz go razem z olejem sobie zamówić, nie musisz kuśtykać do serwisu..


wydaje mi się ,że z doradcy, lekko się zmieniasz w przedstawiciela jednego producenta,oczywiście bez obrazy,ale nawet olej do skrzyni biegów ori, nie jest dla Ciebie "najlepszy" ;)jak to piszesz każdy kupi co chce ,do wyboru do koloru :p

filipfm
01-07-14, 09:53
Spoko, nadal to 20 PLN więcej, plus przesyłka i wiem że kolega w haparts sprowadza. Co to jednak zmienia w dyskusji. Ja nie twierdzę, że nie można ich wlewać i że są złe. Twierdzę, że cena jest spora.

czyli na calej wymianie jest 50 zl raz na 100tys km hmm spora oszczednosc :)
a co do kosztow wysylki - 9zl, a Motul Ci rosnie w piwnicy czy gdzies po niego musisz podjechac? :D Akurat sam jezdze na Motulu juz od kilku lat i jestem zadowolony, ale do skrzyni kupuje OEM MTFa
Kazdy wybiera to co lubi i co uwaza za stosowne

cosmo-pl
01-07-14, 10:30
Nie no jasne. JA znam ludzi, którzy innych części nie uznają jak ze znaczkiem producenta i tylko takie kupują. ;) Ja napisałem to dla informacji, bo dużo mitów się tworzy niepotrzebnie i mit MTF-u jest jednym z nich, a Honda o tym wiedząc, bardzo niechętnie udziela na ten temat informacji. W przeciwieństwie do Suzuki np, które w swoich speksach podaje lepkości, a te skrzynie to praktycznie to samo. Honda ogranicza się do informacji dla rynków tzw o niskiej kulturze technicznej, że można użyć silnikowego jako zamiennik i to wszystko. Z kolei Motul, to jedyna znana mi firma (nie licząc Idemitsu) na naszym rynku, która ma dobrej jakości zamiennik. I dla Twojej informacji, ja bym olej w skrzyni zmieniał częściej, mając w pamięci problemy z łożyskami, skróciłbym ten okres o 1/3, bo masz rację, ze koszt jest niewielki a moim zdaniem, warto to robić, ze względu na naturalne starzenie się oleju.


wydaje mi się ,że z doradcy, lekko się zmieniasz w przedstawiciela jednego producenta,oczywiście bez obrazy,ale nawet olej do skrzyni biegów ori, nie jest dla Ciebie "najlepszy" ;)jak to piszesz każdy kupi co chce ,do wyboru do koloru :p

No to skoro tak pisze, to jestem przedstawicielem, czy nie? Ja po prostu udzieliłem informacji, że jest dobry zamiennik, który niczym nie różni się od oryginału i można go stosować. Amsoil jest też dobry ale w tej samej cenie praktycznie, więc się to mija z sensem trochę, chociaż są ludzie, co twierdzą, że jest lepszy od MTF (pewnie mają w tym jakiś interes). Ori honda-honda w salonie taniej nie kupisz, niż napisałem, no może z 10% rabatu dostaniesz, jak robisz u nich przeglądy. To wszystko. To miało mieć tylko i wyłącznie taki sens ;)

grypsownik
08-07-14, 20:00
panowie a jaki potrzebny jest klucz do odkręcenia korka spustowego korka kontroli oleju i korka wlewu oleju w skrzyni biegów

Brylant1
08-07-14, 20:12
W d serii kwadrat 3/4" do spustu a do wlewu 17 albo 19.

grypsownik
08-07-14, 21:12
W d serii kwadrat 3/4" do spustu a do wlewu 17 albo 19.
ja potrzebuje do civic 2.2

_Speed_
08-07-14, 22:17
Czy jest szansa ,że po wymianie oleju w skrzyni biegi będą bardziej precyzyjne ? Szczególnie dwójka lubi chrobotnąć , czasem trójka . Reszta ok.

cosmo-pl
08-07-14, 22:24
Jest szansa, ale jak lubi chrobotnąć, to może już być problem w synchornizatorach. Spróbuj, tego Motula co eyżej pisałem o nim.

zyga502
08-07-14, 23:25
Spróbuj, tego Motula co eyżej pisałem o nim.
Nie słuchaj, kup ori olej do skrzyni hondy

butler.gdansk
09-07-14, 06:25
Nie słuchaj, oba są dobre ;)

guzik
09-07-14, 20:45
to jaki Motul będzie najlepszy Motylgear 75W90 ? Na stronie Motula jest wybów.

cosmo-pl
09-07-14, 23:38
Oba podejdą. Motylgear 10W40 jest robiony pod Hondę. Motylgear 75W90 jest bardziej uniwersalny, odrobinę lepsze parametry ma, ale ja go w skrzyni swojej nie miałem. Z kartki wygląda, że powinien śmigać, jeszcze lepiej niż 10W40. ogólnie 10W40, to tak naprawdę 75W90.., ale to tak na marginesie ;)

mixmix
29-07-14, 22:26
Jeżeli nie jesteś pewny jaki był wcześniej to z własnego doświadczenia mogę polecić ceramizer. Szukałem co najlepiej wlać jeżeli nie wiadomo co było wcześniej i wiele osób poleca właśnie taki zabieg. Póki co nic się nie dzieje a zrobiłem już trochę kilometrów.

butler.gdansk
30-07-14, 07:17
Ceramizer wlewać do skrzyni biegów? Ja bym takiego ryzyka nie podejmował, chyba że miała by to być reanimacja jakiegoś rzęcha jak najmniejszym kosztem.
Nie jesteś pewien przebiegu i kiedy był wymieniany olej w przekładni? Kupujesz 2 litry MTF lub innego o podobnych parametrach i wymieniasz.

szczepar
30-07-14, 08:30
Jeżeli nie jesteś pewny jaki był wcześniej to z własnego doświadczenia mogę polecić ceramizer. Szukałem co najlepiej wlać jeżeli nie wiadomo co było wcześniej i wiele osób poleca właśnie taki zabieg. Póki co nic się nie dzieje a zrobiłem już trochę kilometrów.

Normalnie nie atakuje nikogo personalnie , ale tym razem zrobię wyjątek.
Czy poza marketingiem szeptanym wniesiesz jakiś wkład do tego forum ?
Bo jak na razie przeglądając twoje posty to widzę ordynarne konto założone jedynie w tym celu.

buri
30-07-14, 10:58
Normalnie nie atakuje nikogo personalnie , ale tym razem zrobię wyjątek.
Czy poza marketingiem szeptanym wniesiesz jakiś wkład do tego forum ?
Bo jak na razie przeglądając twoje posty to widzę ordynarne konto założone jedynie w tym celu.

ojtam czepiasz sie przeciez ceramizer jest dobry na wszystko!
kolega dolewa tego i do silnikowego oleju i do skrzyni wiec doswiadczenie ma:rolleyes:

butler.gdansk
30-07-14, 11:00
Niech do wódki sobie doleje skoro taki kozak :)

assass1n
30-07-14, 11:42
do FK2 1.8 lepiej lać Mtf 3 czy Mtf?

filipfm
30-07-14, 11:51
ojtam czepiasz sie przeciez ceramizer jest dobry na wszystko!
kolega dolewa tego i do silnikowego oleju i do skrzyni wiec doswiadczenie ma:rolleyes:

Ja chyba sprobuje jak bede smazyl frytki ... z ceramizerem beda zdrowsze ;) :p

szczepar
30-07-14, 12:27
ojtam czepiasz sie przeciez ceramizer jest dobry na wszystko!
kolega dolewa tego i do silnikowego oleju i do skrzyni wiec doswiadczenie ma:rolleyes:

Pewnie wlał do wspomagania w UFO również i dzięki temu kierownica skręca jak tylko pomyśli o tym że chce skręcić.
Szkoda mi pieniędzy na ten wynalazek bo tak to już bym poszedł do znajomych po prośbie aby mi wrzucili to na spektroskop w celu sprawdzenia czy występuje tam krzem.

TRAFO
31-07-14, 21:18
Aby odkręcić spustowy potrzeba 3/8 kwadrat.

Tutaj:
http://allegro.pl/klucze-do-korka-korkow-oleju12el-lt-a1151-i4466714230.html
napisali, że te 3/8" to 9,5mm.
Możesz to potwierdzić?
Nie chciał bym przez pomyłkę kupić nie to co trzeba (kupił bym jeden a nie zestaw) a często sprzedawcy podają wymiar właśnie w mm.

PS.
A może da się odkręcić tym kwadratowym końcem z kulką który jest na końcówkach przedłużek do grzechotek?

szczepar
31-07-14, 21:28
Tutaj:
http://allegro.pl/klucze-do-korka-korkow-oleju12el-lt-a1151-i4466714230.html
napisali, że te 3/8" to 9,5mm.
Możesz to potwierdzić?
Nie chciał bym przez pomyłkę kupić nie to co trzeba (kupił bym jeden a nie zestaw) a często sprzedawcy podają wymiar właśnie w mm.

PS.
A może da się odkręcić tym kwadratowym końcem z kulką który jest na końcówkach przedłużek do grzechotek?

Ja u siebie odkręcam to grzechotką 3/8" :) żadnym dziwnym super kluczem, zwyczajnie grzechotką do kluczy 3/8 bez nałożonego nasadowego.
Jak nie masz takiej , to kup zwyczajnie adapter z 1/2" na 3/8" do grzechotki

Np taki - http://allegro.pl/redukcja-adapter-yt-1255-yato-1-2-3-8-i4432428693.html

TRAFO
31-07-14, 21:37
No to gitara :)
Rozumiem, ze sam klucz bez przedłużek/nasadek da radę.
Mam mniej więcej coś takiego:

http://img17.allegroimg.pl/photos/oryginal/44/67/49/68/4467496896

Czyli będzie prościej niż myślałem. Mam taką grzechotkę to powinno pójść bez problemu.

szczepar
31-07-14, 21:40
Tak sama grzechotka da radę :)
Do nalewania oleju proponuję zaopatrzyć się w 1 metr wężyka i lejek.
Wężyk w otwór do nalewania wyprowadzić nad maskę pomiędzy skrzynią a filtrem (da się ;) ) , i lać w ten sposób.
Bo lanie pod samochodem jest wybitnie trudne :).

TRAFO
01-08-14, 15:49
Dzięki

mixmix
12-08-14, 23:21
Jeżeli chodzi o skrzynię to na innym forum widziałem informacje że również się sprawdza(http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54492&postdays=0&postorder=asc&start=50) wiec nie jest to informacja wyssana z palca. Ale zgadzam się ze jeżeli skrzynia jest już w stanie agonalnym to jej już nic nie pomoże. A ceramizer podałem jako opcje a nie konieczność:)

wirtold
13-08-14, 09:03
Na tym innym forum też handlarz - dwa posty, oba o ceramizerze. Znaczy: gówno jakich mało, nie schodzi trzeba wciskać na forach.

mareckiabc
13-08-14, 22:05
Czy to jest ten OEM olej do skrzyni manualnej? http://www.modified.pl/silnik/oleje-i-filtry/mtf-honda-olej-skrzyni-biegow-oem.html
Bo cena chyba dobra?

donelvis
14-08-14, 01:29
Czy to jest ten OEM olej do skrzyni manualnej? http://www.modified.pl/silnik/oleje-i-filtry/mtf-honda-olej-skrzyni-biegow-oem.html
Bo cena chyba dobra?

ztcw ma być chyba MTF 3 i ja taki zalałem
http://r-developments.com/wp-content/uploads/2014/01/honda-mtf-3-manual-gearbox-oil-transmission-fluid-144.jpg

mixmix
23-08-14, 21:26
@wirtold - pewnie handlarze też piszą ale nie chce mi sie wierzyc że wszędzie(musieliby chyba zamiast sprzedawać pisać na forach:)). Ale z drugiej strony w każdej bajce coś prawdy niby jest.

szczepar
24-08-14, 12:20
@wirtold - pewnie handlarze też piszą ale nie chce mi sie wierzyc że wszędzie(musieliby chyba zamiast sprzedawać pisać na forach:)). Ale z drugiej strony w każdej bajce coś prawdy niby jest.

handlarze wynajmują takie osoby jak Ty do pisania tego typu rzeczy na forach.
A jedyna prawda w tej bajce jest taka że da się to wlać do silnika , ale równie dobrze do silnika da się wlać szkło wodne.
To jak w kawale "Każdy grzyb można zjeść , tylko niektóre jeden raz w życiu..."

Jak natomiast chcesz pisać coś konkretnego to pokaż kartę charakterystyki tego super preparatu i wtedy zobaczymy co za cudowne rzeczy tam są - na marginesie dodam że poważne firmy np Liqui Moly podają kartę charakterystyki do ich preparatów na stronie.

mixmix
26-08-14, 22:17
Bardzo byłoby fajnie jakby można było faktycznie na takich rzeczach zarobić, przynajmniej ja nie wiem jak. A jeżeli chodzi o kart charakterystyki to wszystko jest na stronie (http://www.ceramizer.pl/content/view/27/39/)

szczepar
27-08-14, 07:50
Co jest na tej stronie :D , karta charakterystyki ? z 2007 roku ? a gdzie aktualizacja do zmian w przepisach REACH ?
No i co w tej karcie charakterystyki mamy hmm
Olej parafinowy ciężki , Olej parafinowy lekki - to się kryje pod numerami CAS
No i 15 % wysokorafinowanej bazy olejowej
I magiczne 20 % super dodatków :)

Ale analizujmy dalej - osobą która sporządziła karte technologiczną jest nikt inny jak właściciel firmy :)
Czyli mamy wykwit geniuszu jednoosobowego w wydaniu polskim - firmy i duże koncerny nie poradziły sobie z zadaniem z którym poradził sobie jeden polak :)

Reasumując mam 20 % magi , 80 % bliżej nie określonych olei parafinowych - i te 20 % magi sprawia że każdy olej z dowolną bazą uszlachetniaczy stanie się jeszcze bardziej szlachetny.
No nic tylko Polak wynalazł kamień filozoficzny przemysłu petrochemicznego dać mu Oskara za efekty specjalne. :cool:

A jak nie wiesz jak , to tu sobie poczytaj masz wytłumaczone jak i ile sie zarabia na tym co robisz.
http://finanse.wp.pl/kat,108914,title,Ile-zarabiaja-szeptacze,wid,16539787,wiadomosc.html?ticaid=11356 9&_ticrsn=3

zyga502
27-08-14, 16:03
szczepar ,że Ci się chce karmić trola:confused:

butler.gdansk
27-08-14, 16:27
Dobrze robi. Takie buble muszą być szybko demaskowane.
Jak się to nie spotka z repetą to jeszcze ktoś może się zasugerować że to faktycznie niezbędny specyfik.

szczepar
27-08-14, 18:48
Trolem to jest zombie6 :) - ale z nim przynajmniej można wesoło sobie pogadać.
Ten tu przypadek to przykład obrzydliwej reklamy i to w dodatku specyfiku co do którego jakości i nieszkodliwości można mieć duże wątpliwości.

Zakłada konto i 90 % postów to ceramizer, jak nie wiesz co to wlej ceramizer, zaszkodzić nie zaszkodzi a może pomoże , i inne tego typu brednie.
Podpiera się syntetycznymi testami niskotemperaturowymi lekkich olei maszynowych i następnie śmie ekstrapolować to na inne produkty w innych zastosowaniach.
Na marginesie - ten specyfik ma (przynajmniej mówią o tym na jednym z filmów ) miedź jako jeden z składników.
A nic tak pięknie nie wchodzi w reakcję jak aluminium + miedź.

Jak nie będziemy tępić tego typu zachowań, to zaraz wylęgnie się ktoś od magnetyzerów, ktoś on ukraińskich piramidek energetycznych (tak jest coś takiego - pomaga na wszystko).
I za chwilę zamiast normalnych pytań będzie stawianie Tarota aby stwierdzić co dolega samochodowi :)

artax
27-08-14, 19:59
a co sądzisz o dodatkach firmy Forte?Powążnie pytam :)
pzdr

szczepar
27-08-14, 20:55
a co sądzisz o dodatkach firmy Forte?Powążnie pytam :)
pzdr


Ma karty charakterystyki tak jak przystało na firmę.
Np :


Forté Oil Fortifier. Wzrost kompresji i mocy silnika w silnikach o większych przebiegach.

I co mamy w karcie :
Distillates (petroleum), solvent-refined heavy paraffinic; Baseoil - unspecified
Phosphorodithioic acid, O,O-di-C1-14-alkyl esters, zinc salts
mineral oil

Suma składników nadal nie daje 100 % czego nie lubię ;) , ale masz już tu podane to co mnie np interesuje - Sole Cynku
Czyli substancja stosowana w olejach - fakt jak dobrze pamiętam to ma ona swoje plusy i minusy
Plusy poprawia olej , minusy zle wpływa na katalizator

Jak dla mnie na pierwszy rzut oka firma już lepiej wygląda, bo zwyczajnie nie jest firmą jednoosobową.

Natomiast co do mnie , to zwyczajnie wychodzę z założenia jeśli na olej mam wydac 150 PLN i 60 PL na dodatek , to wolę zwyczajnie w świecie kupić olej za 210 PLN i nie mieszać :)

artax
27-08-14, 21:04
Ja od "zawsze "leje Motula takze nie oszczędzam.Bardziej chodzi mi o dodatki do ropy tej firmy :)Jak oszczedzam to ewentualnie na plynie do spryskiwacza :cool:
pzdr

szczepar
27-08-14, 21:27
Ja na płynie do spryskiwaczy nie oszczędzam :P
Zimowy musi być bez metanolu. :)
A letni robię sam rozpuszczając hondowskie tabletki w destylowanej wodzie - przynajmniej wiem ze nie będzie kamienia :]

Ale to już OT , wiec nie rozwijam tu tego tematu :)

zbigi30
28-02-17, 21:39
panowie w którym miejscu jest korek wlewu oleju do skrzyni i-shaft 1.8?