PDA

Zobacz pełną wersję : CIVIV VI 1,5l VTEC-E (114 KM) I 5 BIEG



wizardPl
20-12-07, 23:46
Witam wszystkich forumowiczow :aloha: Czytałem temat jednak nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi ponieważ opinie były rozbieżne. Chodzi mi o zachowanie się silnika na V biegu. W mojej Hondzie maksymalna predkosc na 5 biegu wynosi ok 155Km/h na wzniesieniach traci na mocy i predkosci, przy redukcji do 4 biegu osiaga katalogowe 190Km/h. Czy jest to normalne zachowanie na 5 biegu czy moja Honda zamula?. Wiem ze jest to bieg do ekonomicznej jazdy jednak ta gorna granica predkosci wydaje mi sie za niska. Pozdrawiam i dzieki za odpowiedz :piwo2:

Lcfr
20-12-07, 23:50
temat przerabiany niejednokrotnie...
Vmaz osiagniesz na 4 biegu
specyfikacja skrzyn-przełozenia i prędkosci w tych linkach...
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=7783
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=8823

tuszok3
20-12-07, 23:55
u mnie na 4 biegu osiąga 204km/h a na 5 biegu 188km/h
Dodam że było mierzone za pomocą GPS'a bo prędkościomierz zawyża u mnie o ok 11km/h

Kapitan Zbik
21-12-07, 14:35
Te 155 na piątce to trochę maławo (chyba że jechałeś pod lekką górkę lub pod silny wiatr). Mój na piątce szedł to około 180km na A4 przy bezwietrznej pogodzie i 1 osobie na pokładzie). Faktycznie Vmax jest na 4ce.

wizardPl
31-12-07, 15:12
odnawiam temat poniewaz nie uzyskalem rozwiazania problemu dzieki za tabele przelozen itp. Moj silnik D15Z6 skrzynia S40 z tabeli przelozen wynika ze na 5r biegu powinienem osiagnac 185Km/h przy 5000obr/min przy czym moj samochod osiaga 150Km/h nie wiem przy ilu obrotach pewnie mniej no ale juz dalej nie idzie staje pedal wcisniety do dechy takze chyba cos nie tak i czego to moze byc przyczyna?? :speszony:

skolopendra
31-12-07, 15:24
takze chyba cos nie tak i czego to moze byc przyczyna??

przyczyn może być wiele , filtry ,świece ,katalizator i inne
ale
było wiec :szukaj:

wizardPl
31-12-07, 15:32
chetnie bym wyszukal gdybym wiedzial jakiego slowa kluczowego uzyc bo "5 bieg", "niska predkość na 5 biegu" itp to wyskakuje kupa a nie wyniki Ech jak te wyszukiwanie jest takie dobre to poradzcie co wpisujecie i jakie kryteria ustalacie zeby bylo ok i zeby nie trzeba bylo szukac tematu sposrod tysiaca postow...Co do Twojego posta filtr byl wymieniany, swiece rowniez wymianiane na oryginalne do hondy. Pozdrawiam

skolopendra
31-12-07, 15:48
ech
a stan tłumika i katalizatora sprawdzałeś ??

regulowałeś zawory,ustawiałeś zapłon
mierzyłeś kompresje


filtr byl wymieniany
paliwa ??

wizardPl
31-12-07, 16:05
byly regulowane luzy zaworowe silnika, swieca NGK ZFR6J-11, olej przekladni HONDA MTF, filtr oleju, tlumik koncowy mialem spawany bo dziurki sie porobily na wiosne planuje dedykowany z ultera, katalizator powinien byc sprawny o zaplonie i kompresji nic nie wiem takze dzieki za info :piwo2:

qba1983
31-12-07, 16:35
nie rozumiem z kad te tematy, moj samochodzi jest w pelni sprawny, wedlug GPSu przyspiesza w 9,6sec do 100km/h, mam przelowtowy wydech 2", kolektor 4-2-1 + dolot na storzku K&N, moze to wszystko nie powala, ale z autka jestem zadowolony i naprawde smiga w porownaniu do serii, i co z tego... ??
a to ze jak wrzuce 5 bieg to autko cos nie chce przyspieszac powyrzej 140-160km/h, wiec zrzucam na 4biegi a 5 wrzucam przy 200km/h(licznikowych) udalo mi sie uzyskac 210km/h.
wiec przestancie pisac ze jest mala predkosc V-maxc na 5 biegu, bo to jest normalne.(przynajmniej w silnikach z VTEC-E gdzie skrzynie biegow sa bardzo dlugie.

jak masz te 150km/h obroty utrzymuja sie w granicach 4tys obr/min, analizujac przebieg momentu obrotowego, w tym wlasnie miejscu zazwyczaj jest dolek, moze jest na tyle duzy ze autko nie moze sie bujnac wiecej...

wiec zeby przyspieszac szybko i do duzych predkoci, nalezy utzrymywac sie na wysokich obrotach. malo tgeo jest to uzasadnione ekonomicznie, bo jednostka paliwa jest najlepiej uzyta w przedziale obrotow od max momentu obrotowego, do max mocy silnika. w przypadku silnika d15z6 ten przedzial to 5200 - 6500obr/min, wnioski nasowaja sie same...

Lcfr
31-12-07, 16:55
nie rozumiem z kad te tematy, moj samochodzi jest w pelni sprawny, wedlug GPSu przyspiesza w 9,6sec do 100km/h,

hehe..
zastanawia mnie ta wiara w dokładnosc i miarodajnosc GPS, który z zasady nie jest dokaładny co do 1m bo nie moze byc)
trzeba brac troszkę poprawkę na te GPSowe osiągi...


noo ofence...

qba1983
31-12-07, 18:15
zastanawia mnie ta wiara w dokładnosc i miarodajnosc GPS, który z zasady nie jest dokaładny co do 1m bo nie moze byc)
trzeba brac troszkę poprawkę na te GPSowe osiągi...
nie zastanawiaj sie juz tak.... ;) masz racje i w pelni sie z toba zgadzam, ja tylko podaje wynik z GPSu, co wcale nie oznacza ze jestem pewny wrtosci podawanych przez GPS. co nie zmienia faktu ze na seri wynik jaki udalo mi sie uzyskac byl o 1,5 sec wiekszy [11,1sec]

wizardPl
31-12-07, 19:07
postaram sie nie przejmowac i przyjac zasade ze wszystko wporzadku bo na 4 cisnie do fabrycznych 190Km/h a z goreczki i 210 ;). Jednak przy okazji spytam sie o ta kompresje czy zaplon czy katalizator o ktorym ktos wspomnial. :piwo2:

the.ghost.dog
31-12-07, 19:16
210 na czwórce ?? :wow:

wizardPl
31-12-07, 19:35
210 na czwórce ?? :wow:

Dokladnie na A4 tego lata odcinek ruda slaska-->katowice na oponach 195/50.

the.ghost.dog
31-12-07, 19:46
to nie mozesz wtedy wrzucic piatki? bo jak ktos juz tu pisał w vtec-e piatka do rozpedzania sie nie sluzy

wizardPl
31-12-07, 19:49
hmm to ma jakis sens ale jak tak zrobie czuje nieprzyjemne spowolnienie predkosc spada moze nei do 150 ale cos kolo 160-170 a nie 185 jakby to wynikalo z przelozen. Ale jezeli 5 nie sluzy do rozpedzania to duzo wyjasnia tyle ze wczesniej nic takiego nie przeczytalem.