PDA

Zobacz pełną wersję : Civic 1.5 vtec



wieslaw007
20-12-07, 21:54
Witam,
Zalogowałem się tu ponieważ chcę kupić civica i potrzebuje info od posiadaczy tego autka z silnikiem 114KM - ile to pali w mieście?
Konkretnie mam krótkie przejazdy do pracy (10 km w jedna strone) i mam pytanie ile taka hondka spalalaby na 100?
obecnie moja golfina 3 z silnikiem 2.0 115KM pali 13 przy normalnej jezdzie (dlugo sie dogrzewa..), ale zuzycie paliwka tylko czesciowo wplywa na decyzje o zmianie auta.
Civic mi sie podoba, a konkretnie 3D wersja po liftingu ( i tu pytanie, czy faktycznie oprocz standardowego abs'u i innych zmian auto jest odczuwalnie lepiej wyciszone wewnątrz?).
Diesel odpada, do gazu nie mam przekonania, a ta honda katalogowo pali 7,7 w miescie, czyli nawet mniej niz clio 1.2 16v... ale wlasnie katalogowo, wiec czekam na Wasze info poparte doświadczeniami. pozdro

havok
20-12-07, 22:03
1. Mazda 626 2.0 DiTD 101KM GF GW (Kombi) 1998r. (diesel)
2. Honda Civic 1.5 VTEC-E 114KM EK3 D15Z6 1996r. (benzyna)

Trasa Sierpc - Katowice 350km średnie spalanie (PB95 i ON) w obu przypadkach 5,6l, przy predkościach 90 -120km/h. W Hondzie praktycznie cały czas z palącą się kontrolką ECONO, wyłączając jakieś wyprzedzanie, kiedy trzeba przycisnąć


Spalanie autka (zbadanie empirycznie przeze mnie, a nie jakieś katalogowe) to:
przy 120km/h - poniżej 6 litrów
przy 160-190km//h - 7,7 litrów
miasto - 7,5 litrów

Generalnie wpisz w szukajkę d15z6 i spalanie, a wyskoczy multum tematów z wiązanych z tym, co chcesz wiedzieć.

the.ghost.dog
20-12-07, 22:05
albo d15z8

wieslaw007
20-12-07, 22:33
poczytałem trochę... wszystko zależy od ciężaru nogi, czyli jednak w moim przypadku prawdziwe oszczędności to tylko na gazie lub ON :) - do gazu jakoś nie mam przekonania, a diesla juz mialem i go zajeździłem..
niemniej civc po liftingu ma w sobie coś i pewnie kupie to autko z silnikiem 114KM - żeby jeżdziło porównywalnie do golfiny

damios
20-12-07, 23:28
7.5 w miescie

tuszok3
21-12-07, 00:18
niemniej civc po liftingu ma w sobie coś i pewnie kupie to autko z silnikiem 114KM - żeby jeżdziło porównywalnie do golfiny

heh do golfiny 2.0 115km to nie ma co porównywać hondy z silnikiem D15Z6 ponieważ golf zostaje już na starcie a spalanie D15Z6 ma o niebo mniejsze.
Nie raz sie o tym przekonałem na własnym aucie ;)

michalm320
21-12-07, 08:30
Polecam ten silnik. Jest naprawde dynamiczny jak zachodzi potrzeba, a jak nie to naprawde oszczedny. Mnie w taka pogodę jak teraz (czyli jak jest zimno) to pali max do 8 na setke po miescie. W trasie nie wiem w taka pogodę bo dawno nie robilem tras. W lato po miescie przy normalnej jeżdzie (nie emeryckiej) pali około 6,5 - 6,8 na setke, a w trasie około 5 litrów. Co do wyposarzenia po lifcie to nie wiem jak ono wygląda. Moja Honda jest przed liftowa z 97 roku i ma wszystko w wyposazeniu (klima, elektryka, dach otwierany, abs, poduszki). Być moze dlatego że to chyba najbogatsza wersja LSi. Polecam to auto :d

wieslaw007
21-12-07, 20:27
dzięki za rzeczową odpowiedź. takie spalanie baardzo by mnie cieszyło. Z tego co widzę, to jak samemu nie pojedzie się do raichu, to wersję po liftingu trudno znaleźć z tym silniczkiem. Z drugiej strony łądną do '99 tez bym lyknął. Golfa sprzedam w lutym-marcu i wtedy na pewno pochwalę się zakupem.
p.s. co do osiągów golfa i tej hondy, to muszą być porównywalne. wiecie, silnik mojego jest ladnie ulozony i jest bez gazowni (jak na 8v to wkreca sie ladnie do 6, przy konkretnym starcie jedynka 60, dwojka 100 moment) - zreszta zobaczcie filmik http://www.youtube.com/watch?v=BlQWLY7ePyc , moj przyspiesza podobnie, a jak widac nie bylo tu ruszane z obrotow, więc jeśli ktoś umie odpowiednio wystartować, to katalogowego od 0 do 100 można oszukac tylko troche.

a napiszcie jeszcze, jak wyglada awaryjnosc tych silnikow, czy te krzywki się nie chrzanią po jakims przebiegu? i jak wyglada spalanie oleju, czy zdrowy silnik z przebiegiem do np. 160 tys.km bedzie brał?

the.ghost.dog
21-12-07, 22:26
jak wyglada spalanie oleju, czy zdrowy silnik z przebiegiem do np. 160 tys.km bedzie brał?jak zdrowy to chyba jasne ze nie bedzie brał :bicie:

michalm320
22-12-07, 00:44
a napiszcie jeszcze, jak wyglada awaryjnosc tych silnikow, czy te krzywki się nie chrzanią po jakims przebiegu? i jak wyglada spalanie oleju, czy zdrowy silnik z przebiegiem do np. 160 tys.km bedzie brał?

Ja swoja kupiłem z przebiegiem 168tyś. W tej chwili mam 175 tyś i nie powiem trochę nią śmigam. Bo ten silnik aż sie o to prosi żeby go na czerwone pole wkręcić.....a kręci sie bez zawahania do 7000 obr. Co do brania oleju to jeszcze nie miałem żadnej dolewki (przy okazji to jeżdżę na Valvoline 10/40). Nic się nie psuje. Oprócz oleju, filtrów i świec to nie wymieniałem jeszcze nic. Mogę Ci polecić gościa który ściąga z Niemiec tylko Hondy, a to jego numery: 043 6772874 lub 888837773. Mieszka on w Orpelowie (koło Łasku) woj. łódzkie. Polecam go bo ma naprawdę auta w *****istym stanie. Swoje oferty zamieszcza tylko na www.gratka.pl

wieslaw007
22-12-07, 18:30
chyba widziałem parę ogłoszen tego gościa - faktycznie same ze smaczkiem. za 2-3 miesiace kupuje taką hondę... chyba ze mi cos odwali albo sytuacja finansowa bedzie lala na to czy spali 8 czy 13, to wtedy pomysle nad a3 lub golfem IV z silnikiem 1.8t.

Ale głównie chodziło mi o to spalanie, bo myslalem ze to jakis pic, a skoro forumowicz z piaseczna pisze ze pali malo to mu wierze, bo pulawska rano to masakra

pzdr

zin
22-12-07, 19:10
Ta Honda naprawde malutko pali> ja mam co prawda 5gen nie wiem jak w 6genie ale pewnie podobnie. Mi przy normalnej jeździe pali w trasie 5,6 litrów w miescie około 7 także ekonomicznie a jak będziesz miał ochote przycisnąć to kopa też ma. Nawet idzie ci ten golf tylko że masz tam silnik 2.0..silniki Hondy są naprawde wydajne widzisz tu jest 115 koni w 1.5 +niska masa samochodu..nie mówie już o silnikach 1.6 (B16A2) wpisz sobie z ciekawości na youtube. A co do awaryjności silników Hondy...hmm znane są z bezawaryjności. Mi pasek rozrządu zakładał typ który na swojej hodndzie ma 450 tys. przebiegu i Hanka jeździ mu jak burza. Poza tym jak kupisz Honde to do golfa raczej już nie będziesz wracał....pozdrowionka!

mirasek
22-12-07, 19:11
chyba ze mi cos odwali albo sytuacja finansowa bedzie lala na to czy spali 8 czy 13, to wtedy pomysle nad a3 lub golfem IV z silnikiem 1.8t.

A nie lepiej Civic VTI ?? ;)

wieslaw007
23-12-07, 10:51
Mój brat miał Civica '95 rok w nowej budzie. 3d na '16 allesio, i z taką owalną dokładką pod prednim zderzakiem. Czasami widze ją na miescie. Był tam jeszcze fajny wydech dtm z tylu i stozek z dolotem k&n chyba. Wtedy ten silnik 1.4 sprawil na mnie super wrazenie, ale ja jezdzilem wtedy SC sporting, wiec... Ostatnio jechalem civic 1.4 5d 2000 rok i niestety ten samochod jest troche mulasty, wiec tylko 1.5. I tylko czerwony, fioletowy lub czarny :)

[ Dodano: Nie 23 Gru, 2007 ]
moja kieszen nie podola 160 lub 169 KM :) seryjne 1.5 99-01 z ladna felga i umiarkowana gleba w zupelnosci mi wystarczy. moze uda sie kupic cos w sensownej cenie

[ Dodano: Nie 23 Gru, 2007 ]
sorry za pospiech, faktycznie VTI kupi sie w podobnej cenie do a3 i golfa. Ale nie tam, napalilem sie na 1.5 i zielona lampkę :)) rozwazalem juz chyba z 10 samochodow i honda wygrala, bo lubie depnac, ale wiadomo ze jak jest korek to nie ma jak, wiec honda jest zlotym srodkiem dla kogos, kto nie lubi gazu i nie chce diesla.

zin
23-12-07, 12:07
To fakt w mieście z reguły w korku się stoi a wtedy spalanie ma znaczenie...jak się zdecydujesz na zakup Hondy to pochwal się później na forum :) To w miarę nową chcesz kupić. Ja tam wole starsze modele Hond a konkretnie 5 gen. te nowe to już bardziej rodzinne chyba ale nie wypowiadam się bo nie jeździłem tymi nowszymi i mnie tu zaraz zlinczują właściciele ;)

the.ghost.dog
23-12-07, 12:52
nie wypowiadam sięa jednak
te nowe to już bardziej rodzinne chybataaa ;/ szczegolnie ek9 ep3

wieslaw007
23-12-07, 13:40
ładna łezka też mi się bardzo podoba, ale jednak jakoś bardziej 95-00 3D. Tzn. chcialbym kupic coś świeżego, ale jak kasa nie pozwoli, to bedzie model przed liftingiem. Ogloszenia przegladam cały czas i trudno znaleźć ladna 3d z 1.5.
kozacka jest rowniez coupe http://moto.allegro.pl/item287944417_honda_civic_coupe_1_6_klima_skora_al u_z_niemiec_.html ale w niej chyba nie ma tego fajnego silniczka...a tak w ogóle, to dlaczego nie produkują go nadal, czy był za drogi w produkcji??

[ Dodano: Nie 23 Gru, 2007 ]
pewnie. jak kupie, to wrzuce jakies foty. pozdrawiam i najlepszego na Święta :)

gruszkin
23-12-07, 13:55
vtec wciąz jest poddawany testom i modernizowany:).linia zetek sie skonczyła z tego co wiem ale nowe iVTEC mają bardzo dobre własciwosci.
zin, ja uwazam jednak ze rodzinne auta to 7gen, 6gen jeszcze jest z klasą;]

zin
23-12-07, 14:08
Miałem na myśli właśnie 7 gen...bo tam kolega Wiesław 007 pisał że roczniki 99-01 go interesują a 7 gen chyba od 01 robili...6 gen też mi się podoba..pozdrowionka!

ajro
23-12-07, 17:05
Ja jestem posiadaczem hondzinki mojej pieknej od zaledwie dwóch miesięcy, fakt trochę zajeły sprawy związane z rejestracją w kraju ale już po wszystkim i sobie jeżdzę teraz w spaliła mi 7.7l na 100 w mieście odcinek do pracy 12km. Pali idealnie. Do tej pory miałem żelazko(tico) i w zeszłym roku kiedy temp. spadała poniżej zera to trzeba było ze 3 razy zapalać a tu raz. 1-2 sek kręci rozrusznik i już chodzi. A i potwierdzam miłe przyśpieszenie tego samochodu, do 4.5tyś to tak normalnie przyśpiesza ale powyżej to na 4 biegu nawet w fotel wciśnie odczuwalnie jak się vtec załącza. Piękny silnik i ma jako jedyny kontrolkę rezerwy paliwa która u mnie tak dziwnie się rozjaśnia i zciemnia nie wiem czy to tak ma być. Także polecam furkę, mam tylko jedno zastrzeżenie ten samochód wogóle nie ma wyciszonych nadkoli w deszczu to się wydaje że drzwi z tyłu są otwartę albo conajmniej klapa. Tragedia kamyki łomocą o nadkola niemiłosiernie. Mam nadzięję że ułatwiłem wybór.
Pozdrawiam ajro

michalm320
25-12-07, 00:35
ako jedyny kontrolkę rezerwy paliwa która u mnie tak dziwnie się rozjaśnia i zciemnia nie wiem czy to tak ma być

Ja też tak mam :d I powiem szczerze ze w Hondach wskaźnik poziomu paliwa jest w cały świat......czasem taki śmieszny :aloha:

sz3rsz3ń
26-12-07, 19:11
Jak to jest, że ludzie którzy hondy znają tylko z widzenia nie mogą uwierzyć w ich niskie spalanie .... Przecież honda robi najlepsze silniki spalinowe na świecie... nie tylko do samochodów ... wystarczy iść do sklepu z urządzeniami ogrodniczymi ....gdzie się nie spojrzy tam napisy honda ...albo łódki ...8/10 silników to honda.... wiedzą więc chłopaki jak wyciskać energię z każdej kropelki benzyny ...
Reasumując .... jeśli zastanawiasz się nad wyborem CIVIC czy GOLF lub A3 .....to przestań :agent:

baca20
26-12-07, 22:49
Wieslaw ile chcesz wydac na ta honde?

wieslaw007
12-01-08, 19:42
chcę wydać jak najmniej :) ale plany się zmieniły, jak wszystko dobrze pójdzie to do dwóch tygodni będę miał civica 98 w 4 drzwiach.. dzis go obejrzalem, 110 tkm oryginalnego przelotu, od pierwszego wlasciciela :) peny oryginalny lakier na nadwoziu. klima, elektryka, dwa jaski, z polskiego salonu. dynamika srednia, ale na korki wystarczy.
przed kwietniem wyladuja w niej alu 15 albo 16. mam nadzieje, ze wypali bo auto jest uszanowane jak nie wiem co.
pozdrawiam

PLukasz
20-01-08, 19:19
Ale głównie chodziło mi o to spalanie, bo myslalem ze to jakis pic, a skoro forumowicz z piaseczna pisze ze pali malo to mu wierze, bo pulawska rano to masakra

Odświeżę trochę bo spalanie to taki fajny temat, a konkretnie w mieście.
'Przeleciałem' ten cały wątek i chciałem Cię poinformować żebyś zapomniał o spalaniu D15z6 7l w korkach (szczególnie zimą). Minimum musisz liczyć 8.5-9l / 100km. Wiem po sobie bo tak samo mam do pracy 10km z czego 30% duże korki, 30% średnie, 40% w miarę płynna jazda i autko bierze ok 9l / 100km. Był nawet taki okres kiedy zimą 70% trasy to były korki to wtedy spaliła z 11l.
Trzeba wiedzieć, że miasto, a miast to jest duuuża różnica.
Tak czy tak warto wymienić tego Golfa ;)

wieslaw007
20-01-08, 19:48
hehe, dzieki za opd. :) od poniedziałku jestem posiadaczem civica 1.4.. d14d4 w budzie sedan z roku '98. Co do spalania, to już coś mogę powiedzieć - jak na 1.4 to swoje spala, ale i tak mniej niz golf, a o to mi glównie chodziło. Co do osiągów, to jest gorzej niz w 2.0 8v.. na razie przezwyczajam sie do zupelnie innej charakterystyki 16v, bo 8v od 2tys. szedl juz pięknie. Ale ogólnie jestem zadowolony ze zmiany, bo trafilem na super stan.
pzdr
p.s. kolejna bedzie chyba 1.8 vti

PLukasz
20-01-08, 20:01
Grunt to dobry stan bo tak naprawdę to serwis może pochłonąć nam najwięcej kasy.
Szerokiej drogi ;)

WaSSIL
21-01-08, 17:30
nie porównuj tylko szukaj zdrowej D15Z6... A3/Golf miękną w takiej konfrontacji... Sam miałem dylematy przed zakupem swojej 6g, wybór padł i jestem bardzo zadowolony. Polecam !! :)

muzammil
21-01-08, 17:44
troche to stare:

p.s. co do osiągów golfa i tej hondy, to muszą być porównywalne

ale nie moglem sie powstrzymac:D
kolego porownywalnie to moze i by bylo z powiedzmy d15b2seryjnym(i to tez jak kierownik w golfie jest kumaty), ale PROSZE nie pisz ze golf 2 litry idzie rowno z 115konnym vteciem(tak tak, wiem moc ta sama), a wystarczy lekko dlubniety d15b7 i zostajesz najmniej o dlugosc samochodu:D

przepraszam za OT ale nie moglem sie powstrzymac(mam nadizeje ze nikt nie bedize mial mi tego za zle, w koncu to forum Hondy:))

wieslaw007
21-01-08, 18:43
w pełni się zgadzam. ja po prostu napisałem porównanie z silnikiem 1.4 :)
1.5 to pewnie, że szybsze. ale na pierwszych 3 biegach i do 150 na godzinę :)

muzammil
21-01-08, 21:02
dlaczego tylko do 150?????do 150 mam 3 bieg, przy 150 wrzucam 4, golf w tym czasie jedzie juz na 5 - moge sie zalozyc ze Honda lepiej przyspiesza. mozliwe jedynie ze golf bedize mial weikszy top speed(0,5 litra wiecej), ale tez nie wiem, swoja lecialem najwiecej 190 i to na 4 biegu ale rondo bylo i musialem hamowac, mysle ze te 210-215 poleci, nie wiem jak z golfem gti.

PLukasz
21-01-08, 21:07
mi to cały czas brakuje porównania elastyczności 80-120 hondy z innymi markami
ile sekund to trwa ;)
teoretycznie można rozegrać to na dwa sposoby: 2 bieg do 100km i od razu 3 bieg
czyli najlepiej byłoby porównać od 100km/h do 140km/h na 3 biegu
jestem cholernie ciekaw ile sekund trwa przyspieszenie i porównanie z innymi markami ;)
np 2.0 D4D corolli (ok 110km) czy GTS vectry (ok 150km) itd ;)

ps. nie ukrywam, że najbardziej interesowałoby mnie porównanie d15z5 ;)

muzammil
21-01-08, 21:17
to prawda - Honda nie jest elastczna a to ze wzgledu na to ze jest to marka sportowa(nawet najbardziej cywilna wersja ma sportowa charakterystyke jazdy). jesli chcesz wyprzedzac nie redukujac z najwyzszego biegu to jedynym wyjsciem jest TDI. Honde sie kupuje dla tych 7-8 tysiecy na obrotku a nie dla ekonomicznego przemieszczania sie po miescie w zakresie 1500-2500 obrotow. Hondy to wiertarki i trzeba je krecic, jak chcesz miec w miare dobry dol(i nic poza tym) to golf :aloha:

PLukasz
21-01-08, 21:21
to prawda - Honda nie jest elastczna
zależy co masz na myśli pisząc 'elastyczna'
dla mnie moja jest delikatnie mówiąc bardzo elastyczna kiedy wyprzedzam mając 60km na liczniku bo wtedy zrzucam na 2 bieg i jak trzeba to później wrzucam 3 i już niejednego TDI zmusiłem to wąchania spalin.
zgadzam się z tym, że to auto nie startuje z miejsca zbyt sprawnie

muzammil
21-01-08, 21:27
kiedy wyprzedzam mając 60km na liczniku bo wtedy zrzucam na 2 bieg i jak trzeba to później wrzucam 3 i już niejednego TDI zmusiłem to wąchania spalin

TDI robi to samo na 4 biegu przy takiej predkosci wiec sam sobie przeczysz- gdzie tu elastycznosc skoro redukujesz na 2 bieg przy 60 na godz?????


zgadzam się z tym, że to auto nie startuje z miejsca zbyt sprawnie

ktore auto???Honda? :bicie:

wieslaw007
21-01-08, 21:54
nie ma co się zakładać, najlepiej wcześniej sprawdzić. 4 bieg od 150 w zwyż golf przyśpiesza lepiej. a jeśli chodzi o użyteczne prędkości na poszczególnych biegach przy butowaniu, to: 1 - do 55, 2 do 95, 3 do 135, 4 do 175, 5 do 210, więc golfina nie jest taka zła. Ja po prostu mam juz 11 samochód odkąd mam prawko i jakieś porównanie już mam ;)
pozdro

PLukasz
21-01-08, 21:55
No cóż, chodziło mi bardziej o to, że auto może być bardzo elastyczne wtedy kiedy kierowca tego bardzo chce, a to jak to zrobi to już nie ma znaczenia. Proste
Ja bym to nazwał 'Elastyczność w rozumienia kierowcy hondy' :P

wieslaw007
21-01-08, 22:07
hehe, w sumie to masz rację, jakie by auto nie było, to poniżej 70 na godzinę bez dwójki dobre wyprzedzanie nie jest możliwe

PLukasz
21-01-08, 22:13
http://www.motofakty.pl/artykul/elastycznosc_w_praktyce_2.html

oczywiście to co napisali o biegach "Na biegu czwartym mierzy się czas rozpędzania od prędkości 60 do 100 km/h, zaś na biegu piątym od 80 do 120 km/h."
to nie powinno dotyczyć vtec...

jak będę miał trochę czasu to zabawię się trochę. oczywiście będę mierzył na niższych biegach

ps. Ford Mondeo 2,2 TDCi 60-100km w 5.3sek hoho ;) ciekawe ile d15z5 na 2biegu leci te 40km ;)

qba1983
21-01-08, 22:23
No cóż, chodziło mi bardziej o to, że auto może być bardzo elastyczne wtedy kiedy kierowca tego bardzo chce, a to jak to zrobi to już nie ma znaczenia. Proste
Ja bym to nazwał 'Elastyczność w rozumienia kierowcy hondy' :P
zgadzam sie, za to denerwuja mnie porownania "elastycznosci" w gazetach gdzie sprawdzaja jak auto przyspiesza od 60-100km/h na IV biegu :bicie: przecierz to normalne ze kazde auto moze miec inne przelozenie i inaczej przyspieszac na poszczegulnym biegu(nie mowiac o charakterystyce samego silnika i o liczbie samych przelozen)
wiec co jest tak naprawde istotne? to jak auto szybko potrafi przyspieszyc z 60-100 czy jak szybko zrobi to na IV biegu :/ , bo jakis len niechce robic redukcji !! :bicie:
ja ze swojej strony powiem tylko ze wlasnie to uwielbiam w hondzie(redukcja na II i wyprzedzam szybciej niz nie jeden diesel) a disle nie maja takiej reakcji na pedal gazu-szczegulnie przy samym starcie, fakt przyspieszenie jest, ale czym wyzsze obroty tym gorzej przyspiesza, w rezultacie przy przyspieszaniu do 120km/h wiecej sie namacham lewarkiem w dieslu niz w mojej hondzie :bicie:

muzammil
21-01-08, 23:07
nie powiedizalem ze jest to zle, bo wlasnie po to sie kupuje Honde-zeby ciagnac do odciecia na kazdym biegu:DD
chodzi mi jedynie o ta wlasnie "katalogowa elastycznosc" czyli to co sie liczy dla gazet. jesli ktos chce wyprzedzac ekonomicznie nie redukujac przy tej powiedzmy 100km/h, to tylko TDI(cisza, oszczedzanie silnika,ekonomika, spokoj, brak potrzeby wcisniecia lewej nogi oraz prawej reki:D- czyli wsyzstkie cechy ktore prawdziwy emeryt sobie ceni). Kupujac Honde nie porownujesz jej do diesla bo to calkiem dwa inne pojazdy, nie zestawiasz sowich osiagow z osiagami deisla bo Honda wymaga nazwijmy to sportowej jazdy. nie na miejscu jest takze porownywanie benzynowej 2 litrowki VW z 1.5 Hondy bo to calkiem inne epoki technologiczne(tak jakby porownac samolot z 2. wojny do wspolczesnych mysliwcow:D). ogolnie przepraszam za OT(choc w sumie nie do konca)- autor postu auto juz kupil i chyba nie ma potrzeby dalej pisac w temacie.

wieslaw007
22-01-08, 10:12
kupiłem i jestem zadowolony, a kolejna honda na pewno będzie vtec/vti

zin
22-01-08, 22:26
Gratuluje Hondy..hehe nie ma co sie dziwić że ten golf był bardziej dynamiczny bo Honda 1.4 i to w sedanie nie jest jak błyskawica..chcesz osiągi fajne kup vtec'a ale najlepiej po prostu kupic vti DOHC. Podobał mi się ten odzew jak napisałeś że golf lepiej szedł..hehe hondziarze tak mają :) pozdrowionka!

jacek22
30-01-08, 12:53
ajro ja też myśle ze z tą kontrolną paliwa coś nie tak heh, bo jak już jest mało paliwa to sie zapali a później tak przygasa wiec moze tak powinno być :)

Greg_pl1
31-01-08, 10:21
to prawda - Honda nie jest elastczna a to ze wzgledu na to ze jest to marka sportowa(nawet najbardziej cywilna wersja ma sportowa charakterystyke jazdy). jesli chcesz wyprzedzac nie redukujac z najwyzszego biegu to jedynym wyjsciem jest TDI. Honde sie kupuje dla tych 7-8 tysiecy na obrotku a nie dla ekonomicznego przemieszczania sie po miescie w zakresie 1500-2500 obrotow. Hondy to wiertarki i trzeba je krecic, jak chcesz miec w miare dobry dol(i nic poza tym) to golf :aloha:
Oj tak. Mam D15B7 - czaje sie na glowice D16Z6, ale niezaleznie od tego przyspieszenie jak taka moc jest bdb, a radosc z krecenia wrecz niewyobrazalna, jesli wczesniej jezdzilo sie "zwyklymi" autami, gdzie przy 4-5k obrotow mialo sie wrazenie, ze zaraz wyskoczy silnik :D Jezdze od maja i wiertarka nie przestaje mi sie podobac :D Wiem, ze nastepne auto jakie kupie to tez bedzie honda, tez coupe, tez wersja na US - choruje na VIII gen :)

To prawda, ze silnik w V gen malo elastyczny (z tego co wiem, to chyba w kolejnych generacjach troche sie to jednak zmienia ?), ale tak naprawde ma swietne osiagi.Przy umiejetnym doborze sytuacji :D (w miescie ciezko o sciganko 0 - 150km/h ;) ) mozna napsuc krwi duzo mocniejszym wynalazkom.

Wiertarka tez ma swoje zalety - jak nie chce, to nie musze pilowac i wtedy spalanie jest bardzo przyzwoite (o co przy autach majacych dobry dol nie jest latwo bo az sie prosi o butowanie), o osiagi zawsze mam do dyspozycji :) Oczywiscie jak chce sie scigac to bez walkowania 7tys obrotow sie nie obejdzie, ale w hondzie redukowanie i pilowanie naprawde sprawia przyjemnosc. I chyba to jest ta roznica - w innych autach redukowanie i pilowanie silnika to jak zazynanie swiniaka, a w Hondzie to poezja :aloha:

sz3rsz3ń
31-01-08, 10:48
Podpisuję się czterokończynowo pod wypowiedzią przedmówcy. Sam latałem do niedawna EJ2 i zawsze gęba mi się śmiała jak tylko odpaliłem. Niestety Hankę zabiłem :( Teraz jest EJ8 ... i co prawda czuć więcej mocy pod nogą ...ale chyba się trochę ucywilizowała ta VI gen. Przyjemność z jazdy jest ....ale brakuje tego charakteru gokarta ;)