Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Tłumik samoróbka



Austin
19-04-13, 21:40
Witam czy tłumik robiony we własnym zakresie mogę mieć problemy z drogówką?? albo z przeglądem??

Lentisia
19-04-13, 22:57
Możesz mieć kolego z tym problem ;) Sama kiedyś zrobiłam tłumik - samoróbkę z kwasówki i zdecydowanie Hanka przekraczała dopuszczalną ilość decybeli w aucie ;) Na szczęście przez 3 lata jazdy na samoróbce nie miałam kontroli POLICJI. A Panowie na przeglądzie przymykali na to oko, bo wiedzą, ze HONDA to moja pasja więc dopuścili jajo do ruchu bez zbędnego gadania ;)

Szczery
19-04-13, 23:21
A nawiązując do tematu.
Mam sporo możliwości w dziedzinie obróbki blachy i tłumik to nie problem. Problem stanowi; jak zrobić by był jak tłumiki od Satiego. Przelot ale cichy. Jak wyliczyć w jakich miejscach w puszce mają być przegrody...?

Lentisia
19-04-13, 23:28
Właśnie... Musi być w miarę cichy i z przegrodami ;) Mi udało się zrobić głośny i był hardkor w Hance :) Kiedyś chłopaki zapytali mnie na CB czy przypadkiem nie przepalił mi się tłumik? ;] Ale dobra, nieważne są moje mody, które teraz nie maja znaczenia ;] Fajnie sobie przypomnieć jak spawało się kwasówkę swoimi rękoma w kombinezonie roboczym w okularach na oczach ;)

Szczery
20-04-13, 12:28
Ja co jakiś czas probuje coś fajnego zrobić.
Na początku to były typowe przeloty (b głosne i nie funkcjonalne) a teraz juz w komorowe sie bawie. Niby dużo ciszej ale mocno basowe i jak sie dłużej jedzie to ten rezonans jaki powstaje w aucie też męczy.
Ale sie nie poddaje, wkońcu trafie w odpowiednie proporcje wielkości komór w tłumiku.

Lentisia
20-04-13, 13:14
Ja już się w to nie bawię, a co do rezonansu to fakt - był męczący i zamiast fajnego pomruku wychodziło muczenie krowy w głośnym wydaniu ;) Nie poddawaj się - powodzenia ;)

arturwwa
20-04-13, 13:19
tak trudno jest kupic porzadny cichy tlumik, jest to tak deficytowy towar, ze trzeba kombinowac i drutowac cos na wlasna reke?

zaskakuje mnie to forum z dnia na dzien :(

Szczery
20-04-13, 16:58
Problemu z kupnem dobrego tłumika nie ma.
Ale skoro można samemu spróbować to czemu nie.

Austin
20-04-13, 20:42
Kupić tłumik to nie problem ale zrobiony własnoręcznie daje frajdę :) i podaje mój link w forum suzuki gdzie umieściłem zdjęcie bo tu nie moge :(
http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=963&postdays=0&postorder=asc&start=705

Szczery
21-04-13, 06:58
ciekawie to wygląda :)

nyndz
21-04-13, 16:35
Do GSki faktycznie może trochę zbyt futurystyczny ale wygląda super:)

Ordi
24-04-13, 21:45
Ja mam w R6 kolektory full przelot (bez katalizatora itd) i końcówkę przelot LeoVince długości 30cm. Jak tylko wjadę do miasta (30tys mieszkańców) to żonka odrazu słyszy że wracam do domu ;) Jak ostro przyduszę to potrafią się alarmy włączyć w samochodach :)
Co do przeglądu - nie ma problemu z tym :D
Co do policji - jest problem ale zawsze kłócę się z nimi że muszą mi zmierzyć głośność urządzeniem a nie 'na ucho'. A że 99% radiowozów nie ma tego urządzenia na stanie to dają sobie spokój

A tak to wygląda:
http://p1.bikepics.com/2010/08/02/bikepics-2031461-full.jpg

Co do samoróbki - ja na twoim miejscu zrobił bym przelot (około 50cm) + DB Killer. To jest prosta opcja do wykonania i naprawde DB Killer się sprawdza!
Tak wygląda DB Killer:

http://www.echappementmoto.com/distribution/MIVV/DBKillParticolare.jpg
http://www.scarichimoto.net/wp-content/uploads/2011/02/schema_db_killer.gif

Saiti
24-04-13, 22:05
Przelot ale cichy. Jak wyliczyć w jakich miejscach w puszce mają być przegrody...?

W przelocie nie ma przegród. W przelocie możesz pomanewrować kilkoma rzeczami - rodzajem perforacji, rodzajem wygłuszacza i jego ilością. Jeśli chcesz bardzo rzeźbić, możesz zrobić sobie komorę rozprężną, w takim przelocie, że perforacja będzie w pewnym miejscu szersza. Możesz również wykonać perforację wężową (taki twin-loop ale cały w puszce - to trzeba umieć ładnie zrobić, ULTER robił, a potem pękało nagminnie) Ostania rzecz, którą możesz zrobić, to półkomorówka - robisz dwa denka w środku z trzema otworami i trzy perforowane rurki - komory na początku i na końcu, mniej więcej tak jak tutaj:

http://jeep-xj.info/Exhaust017.jpg

tylko tą trzecią rurkę musisz przedłużyć oczywiście, środek wypełniasz wygłuszaczem. Tutaj trzeba umieć dobrać średnice perforacji, a wygłuszacz już jest jednostką względnie pomijalną (oczywiście nie mam na myśli jego jakości i "ubicia"). Ogólnie wpisz sobie "chamber muffler" w grafice google i podpatruj pomysłów :)

https://www.google.pl/search?hl=pl&q=perforacja+w%C4%99%C5%BCowa&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.45645796,d.Yms&biw=1920&bih=955&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&authuser=0&ei=zjl4UcWoIOb34QSS24DABg#um=1&hl=pl&authuser=0&tbm=isch&sa=1&q=chamber+muffler&oq=chamber+muffler&gs_l=img.3..0i19j0i5i19l4.273797.276643.2.276782.1 7.15.1.1.1.0.112.1309.14j1.15.0...0.0...1c.1.11.im g.r-Qedn_9Sm0&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.45645796,d.bGE&fp=2ecc1512b388f699&biw=1920&bih=955

Ale przy komorowym albo zaburzysz przepływ spalin, albo za bardzo przytkasz. Trzeba umieć i wiedzieć jak :)

Austin
25-04-13, 20:52
Hmm juz za pózno tłumik ma długość 35 cm i bedzie przelot z db kilerem ale ogladałem jak inni produceci robią i tu jest problem chyba ze kilka sztuk i kazdy inaczej wtedy będę wiedział który odpowiedni będzie :)

LongeR
03-02-14, 18:02
Podepnę się ponieważ jeszcze niedawno byłem posiadaczem R1. I masz kolego racje krótki zadymiacz z db killem(ew.gdzieś w trase) jak wiemy przeglad wielu z nas,no wiesz...:D piesy przydupXą sie o byle co,długi tłumik pasuje ale turystykom,dobry wybóR1!