Zobacz pełną wersję : Śruby mocujące tarcze hamulcowe.
Witam, ostatnio miałem problem ,gdyż mocno biło przy hamowaniu okazało się,że jakimś cudem zniknęły mi śruby mocujące tarcze hamulcowe w czym 1 złamana (jakże kochany mechanik... oddaj komuś nieznajomemu...).
Pytanie brzmi jakie wymiary mają te śruby i gdzie je można kupić?
M6 ze storzkowym lbem, kupisz w kazdym sklepie ze srubami. Jesli tarcze i piasty czyste to i bez srub nie ma prawa nic bic.
Dzięki wielkie , niestety tarcza lata jak głupia gdzie wcześniej czegoś takiego miejsca nie miało. Z układem hamulcowym wszystko jest ok : końcówki, klocki, tuleje wahacza itp wymianiane.
Więc albo to te śruby albo krzywe tarcze.
obstawiam krzywe tarcze lub niedokręcone koło. Sam nie mam tych śrub i tylko felga dociska tarcze i nigdy nic nie biło ;)
tylko ,że tu jest problem tarcze praktycnzie w wakacje był wymieniane i na oko (wiem ,że to akurat nic...) niewidać aby byly jakieś zjechane.
Zaczęło bić jak hamuje z 70-80 w góre.
Zdejmij tarcze i dokladbie oczysc piaste
wisnia18-21
18-04-13, 07:56
tarcza na sto procent tez nie posiadam tych srub i jezdze i nic nie bije. brak ich w niczym nie przeszkadza bo kolo dociska tarcze.
Brak tych srub absolutnie nie wplywa na bicie przy hamowaniu, tarcza jest dociskana do piasty calym kolem.
Tak jak Brylant napisal, zdejmij tarcze i zobacz jak wygladaja pisty, wyczysc je, ponownie zaloz. Podjedz do pierwszego lepszego mechanika i niech miernikiem zegarowym sprawdza bicie tarczy.
Te śruby mają tylko za zadanie przytrzymywać tarczę by było łatwiej zakładać koło - akurat w hondach są szpilki , ale sporo aut ma śruby. To że tarcza jest świeża to nie znaczy że jest prosta, tanie zamienniki - niewłaściwy montaż (raczej niechlujny) lub użycie pod nią smaru też jest błędem w sztuce. Często po sporym hamowaniu i wjechaniu w kałużę również się może skrzywić. Ale oczywiście trzeba wykluczyć inne części jak łożysko, przegub, krzywe koło itp.
Jesli tarcze i piasty czyste to i bez srub nie ma prawa nic bic.
Święta racja tym bardziej że śrubami do koła na całej płaszczyźnie wszystko leży dobrze
Ok w takim razie jak złożę auto będzie trzeba udać się do mechanika w celu diagnozy czy w 100% są to tarcze? Bo co innego tuleje wahacza wymienialem po obu stronach, koncówki też , klocki dosłownie wszystko prócz tarcz (bo jak stwierdził są w dobrym stanie...)
miałem kiedyś jakieś tarcze z niższej półki i dosłownie po 2-3 wpadnięciach w kałuże po ostrzejszym hamowaniu tarcze poleciały na śmietnik bo biło tak że dramat ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.