Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : EJ9 check engine i gaśnie samochód



wirus_123
17-04-13, 19:49
Witam mam problem jak w w tytule.
Samochód sporadycznie raz na miesiąc potrafił zgasnąć jadąc i zapalała się kontrolka check engine. Dzisiaj to sie nasiliło do takiego stopnia że samochód gasł co chwile aż do momentu że stałem odpalił i zgasł i tak ciągle. Po około pół godziny auto odpaliło i było ok ( tak jak by wystygło) dodam że to ciągłe gaśnięcie było po przejechaniu jakiś 20 km.
Samochód dzisiaj odebrałem od mechanika sprawdzali bezpieczniki, podpinali się pod kostkę trzy pinową i zmostkowali dwu pinową do samodiagnostyki. Zabiegi te nie wykazały żadnych błędów. Po czym stwierdzili że mają teraz natłok pracy i trzeba by było zostawić po pierwsze auto na dłużej a po drugie za tydzień. Więc bede poszukiwał innego mechanika.
Domyślacie sie co to może być??
Nie zauważyłem większego spalania więc chyba sonda lambda odpada.

Van_Dal
17-04-13, 19:58
po wystąpieniu błędu zrób sam samodiagnistyke.

wirus_123
17-04-13, 20:34
Tak sie zastanawiam może to czujnik położenia wału korbowego lub wałka rozrządu.....;/

Van_Dal
17-04-13, 21:39
zrób samodiagnostyke i będziesz wiedział na pewno

wirus_123
18-04-13, 09:14
Dzisiaj wykonałem i jak się okazało błąd 15 - sygnał wyjściowy układu zasilania. wiec cos pewnie z aparatem zapłonowym...

Van_Dal
18-04-13, 10:17
stawiam na moduł zapłonowy
rozbierz aparat i Sprawdz tak jak jest w manualu, tzn pomiedzy blk/yel a GND elentualnie zamiast gnd możesz do - akumulatora
Porownaj z napieciem aku - nie powinno byc duzej roznicy.

wgl ściągnij sb manual i tam masz napisane jak sprawdzić moduł


1. Wymontować kopułkę, palec rozdzielacza i osłone wewnetrzną.
2. Odączyć przewody BLK/YEL, WHT/BLU, YEL/GRN i BLU
od zapłonnika (ICM).
3. Włączyć zapłon (ON). Sprawdzić napięcie miΠdzy przewodem
BLK/YEL a masa. Woltomierz winien wskazywać
napięcie akumulatora.
• Gdy nie wskazuje napiecia akumulatora, sprawdzić
przerwΠ BLK/YEL przewodu miedzy stacyjkà a
zapłonnikem.
• Gdy wskazane napiΠcie jest prawidłowe przejÊć do
punktu 4.
4. Sprawdzić napięcie między WHT/BLU przewodem a masà.
Napięcie winno odpowiadać napięciu akumulatora.
• Gdy napiecie jest nieprawidłowe, sprawdzić:
– Cewkę zapłonowà.
– WHT/BLU przewód między cewkà a zapłonnikiem.
• Gdy napiecie jest prawidłowe, przejść do punktu 5.
5. Sprawdzić YEL/GRN przewód miedzy komputerem ECM a
zapłonnikiem (patrz rozdział 11).
6. Sprawdzić BLU przewód miedzy obrotomierzem a
zapłonnikiem.
7. Jeżli wszystkie testy nie wykazują przerw lub zwarć a
usterki nadal wystepujà, wymienić moduł

wirus_123
18-04-13, 19:53
Jutro jestem umówiony do zakładu który sie specjalizuje w Hondach. Ale raczej to będzie ten moduł zapłonowy. Przy objawach typu wariuje obrotomierz i gaśnie auto jak ciepłe stawiam na to jutro sie dowiem i się wyjaśni.

Van_Dal
18-04-13, 20:08
wymień sam go w ciemno :D 20 minut roboty i $ w kieszeni. nie pisałeś nic o obrotomierzu :P

wirus_123
18-04-13, 22:26
Jestem poza domem...nie mam podstawowych narzędzi wiec zdam się na mechanika. Stracę na robociźnie ale cóż....

wirus_123
19-04-13, 19:13
Sprawa jeszcze nie załatwiona.... mój aparat zapłonowy to: D4T94-04, mechanik rozkręcił aparat stwierdził po oględzinach że do wymiany cewka bo ma przebicie... ale jest problem bo takiej cewki nigdzie nie kupie bo cewka ma dwa płaskie bolce a wszystkie które niby wg sklepu pasują do mojego aparatu zapłonowego mają inną budowę troszkę i podłącza się je przez przykręcenie kabli. Aparat zapłonowy ma jedną wtyczkę wąska a w większości 6gen są to dwie wtyczki. wiec postanowiłem kupic część używana, cały aparat.

wirus_123
24-04-13, 08:50
Ok kończę temat....aparat kupiony na jednym z portali aukcyjnych, zamontowałem byłem na ustawianiu kąta wyprzedzania zapłonu. Odnoszę wrażenie że samochód się lepiej wkręca ma lepszą dynamikę. Teraz tylko aby używany aparat pozwolił pojeździć a nie padł po kilku tysiącach km.

maciej908
29-04-13, 20:41
mogę sie kolegi spytać czy podziałało bo mam taki sam problem nonstop sie pali checkengine a na kompie czujnik położenia wału korbowego? :)

piiiotrek
03-05-13, 00:53
Moduł aparatu zapłonowego... Miałem to samo jechałem i silnik zgasł i tak kilka razy... w aparacie zapłonowym jest szczelnie zamknięty moduł sterujący czy jakoś tak i była podróba :D wsadzony oryginał i działało :D Chińczyk od temperatury przestawał działać :D:D

http://www.4cars.pl/img/11/max/0_040_401_045.jpg Foto poglądowe :D Taka mała pierdoła :))