Zobacz pełną wersję : EJ9 check engine i gaśnie samochód
Witam mam problem jak w w tytule.
Samochód sporadycznie raz na miesiąc potrafił zgasnąć jadąc i zapalała się kontrolka check engine. Dzisiaj to sie nasiliło do takiego stopnia że samochód gasł co chwile aż do momentu że stałem odpalił i zgasł i tak ciągle. Po około pół godziny auto odpaliło i było ok ( tak jak by wystygło) dodam że to ciągłe gaśnięcie było po przejechaniu jakiś 20 km.
Samochód dzisiaj odebrałem od mechanika sprawdzali bezpieczniki, podpinali się pod kostkę trzy pinową i zmostkowali dwu pinową do samodiagnostyki. Zabiegi te nie wykazały żadnych błędów. Po czym stwierdzili że mają teraz natłok pracy i trzeba by było zostawić po pierwsze auto na dłużej a po drugie za tydzień. Więc bede poszukiwał innego mechanika.
Domyślacie sie co to może być??
Nie zauważyłem większego spalania więc chyba sonda lambda odpada.
po wystąpieniu błędu zrób sam samodiagnistyke.
Tak sie zastanawiam może to czujnik położenia wału korbowego lub wałka rozrządu.....;/
zrób samodiagnostyke i będziesz wiedział na pewno
Dzisiaj wykonałem i jak się okazało błąd 15 - sygnał wyjściowy układu zasilania. wiec cos pewnie z aparatem zapłonowym...
stawiam na moduł zapłonowy
rozbierz aparat i Sprawdz tak jak jest w manualu, tzn pomiedzy blk/yel a GND elentualnie zamiast gnd możesz do - akumulatora
Porownaj z napieciem aku - nie powinno byc duzej roznicy.
wgl ściągnij sb manual i tam masz napisane jak sprawdzić moduł
1. Wymontować kopułkę, palec rozdzielacza i osłone wewnetrzną.
2. Odączyć przewody BLK/YEL, WHT/BLU, YEL/GRN i BLU
od zapłonnika (ICM).
3. Włączyć zapłon (ON). Sprawdzić napięcie miΠdzy przewodem
BLK/YEL a masa. Woltomierz winien wskazywać
napięcie akumulatora.
• Gdy nie wskazuje napiecia akumulatora, sprawdzić
przerwΠ BLK/YEL przewodu miedzy stacyjkà a
zapłonnikem.
• Gdy wskazane napiΠcie jest prawidłowe przejÊć do
punktu 4.
4. Sprawdzić napięcie między WHT/BLU przewodem a masà.
Napięcie winno odpowiadać napięciu akumulatora.
• Gdy napiecie jest nieprawidłowe, sprawdzić:
– Cewkę zapłonowà.
– WHT/BLU przewód między cewkà a zapłonnikiem.
• Gdy napiecie jest prawidłowe, przejść do punktu 5.
5. Sprawdzić YEL/GRN przewód miedzy komputerem ECM a
zapłonnikiem (patrz rozdział 11).
6. Sprawdzić BLU przewód miedzy obrotomierzem a
zapłonnikiem.
7. Jeżli wszystkie testy nie wykazują przerw lub zwarć a
usterki nadal wystepujà, wymienić moduł
Jutro jestem umówiony do zakładu który sie specjalizuje w Hondach. Ale raczej to będzie ten moduł zapłonowy. Przy objawach typu wariuje obrotomierz i gaśnie auto jak ciepłe stawiam na to jutro sie dowiem i się wyjaśni.
wymień sam go w ciemno :D 20 minut roboty i $ w kieszeni. nie pisałeś nic o obrotomierzu :P
Jestem poza domem...nie mam podstawowych narzędzi wiec zdam się na mechanika. Stracę na robociźnie ale cóż....
Sprawa jeszcze nie załatwiona.... mój aparat zapłonowy to: D4T94-04, mechanik rozkręcił aparat stwierdził po oględzinach że do wymiany cewka bo ma przebicie... ale jest problem bo takiej cewki nigdzie nie kupie bo cewka ma dwa płaskie bolce a wszystkie które niby wg sklepu pasują do mojego aparatu zapłonowego mają inną budowę troszkę i podłącza się je przez przykręcenie kabli. Aparat zapłonowy ma jedną wtyczkę wąska a w większości 6gen są to dwie wtyczki. wiec postanowiłem kupic część używana, cały aparat.
Ok kończę temat....aparat kupiony na jednym z portali aukcyjnych, zamontowałem byłem na ustawianiu kąta wyprzedzania zapłonu. Odnoszę wrażenie że samochód się lepiej wkręca ma lepszą dynamikę. Teraz tylko aby używany aparat pozwolił pojeździć a nie padł po kilku tysiącach km.
mogę sie kolegi spytać czy podziałało bo mam taki sam problem nonstop sie pali checkengine a na kompie czujnik położenia wału korbowego? :)
Moduł aparatu zapłonowego... Miałem to samo jechałem i silnik zgasł i tak kilka razy... w aparacie zapłonowym jest szczelnie zamknięty moduł sterujący czy jakoś tak i była podróba :D wsadzony oryginał i działało :D Chińczyk od temperatury przestawał działać :D:D
http://www.4cars.pl/img/11/max/0_040_401_045.jpg Foto poglądowe :D Taka mała pierdoła :))
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.