Zobacz pełną wersję : obd1 d14z2
Siemka
Chciałbym moje d14z2 [ej9 99" ] przerobić na obd1 i mam parę pytań
Posiadam już kompa p06 oraz aparat zapłonowy z d15b7.
1. Czego jeszcze potrzebuję ? przejściówka obd2b > obd1 , wtryski 240 + kostki ?
2. Sondę trzeba przekładać z obd1 ?
3. Jak sprawa wygląda z aparatem zapłonowym , bo w d15b7 są dwie kostki a w d14z2 jedna , trzeba dociągać jakieś kable ?
Najlepiej jakby ktoś mógł podesłać schematy obu aparatów .
Z góry dzięki za pomoc ;>
Michalll_1991
17-04-13, 14:37
nie idzie go podpiąć na wiazce obd1 czasem? pewnie sie da
dobra już mi znajomy powiedział co i jak , żeby było jasne to odpowiem :D
1. Przejściówka obd2b>obd1 + wtryski d15b7 do tego kostki z b7 przerobione z wiązki
2. sonda jest czterożyłowa także nie trzeba przeszczepiać
3. codo aparatu z jednej kostki dwie się składa [ schemat] http://ww2.justanswer.com/uploads/dinotapia/2009-10-13_052509_obd1-2dizzywiring.jpg
Temat do zamknięcia chyba że ktoś też ma jakiś problem ;d
A jest szansa, aby aparat zapłonowy zostawić seryjny z d14z2 ?
Michalll_1991
23-04-13, 20:26
przy przejsciu na obd1 ? e e
bez jaj ...jakoś mam OBD1 i aparat zapłonowy seria, wtryski seryjne.
Przełożyc trzeba ssaka, przepustnice, krokowca. Do tego przelota + komp i po wszystkiemu
bez jaj ...jakoś mam OBD1 i aparat zapłonowy seria, wtryski seryjne.
Przełożyc trzeba ssaka, przepustnice, krokowca. Do tego przelota + komp i po wszystkiemu
I można stroic? :D
A byłem przekonany że to drogi gips bedzie
Tapatalk
Można, jestem tego żywym przykladem.Do przełożenia jeszcze jest jeden pin w przelotce, zeby krokowiec działał.
Wysyłane z mojego Sony Tablet S za pomocą Tapatalk 2
Wtryski z b18c4 (240cc) i nie trzeba kostek przerabiać
Tylko po co do D14 wkładać 240cc ? Chyba, że ktoś chce wkładać kompresor, w przeciwnym wypadku 190cc wystarczy do tych ogromnych mocy które drzemią w tym silniku
Większość tunerów sadzi ze sie lepiej stroi
Zapewne mapy maja juz ustawione pod te wtryski (czasy otwarcia itp)
A to może, aczkolwiek Jogal się nie skarżył :)
Ale aparat musi mieć chyba czujnik położenia wału w sobie, prawda ? Obd2 ma ten czujnik przy pompie.
Dzięki za info, bo już się wystraszyłem że aparat muszę zmieniać :/ - poprzedni właściciel auta kupił funkiel nówkę aparat z aso i szkoda by mi było go poprostu :)
A wracając do cięcia kosztów zmiany obd w d14z2, to krokowca też muszę zmianiać? (jest na przepustnicy) Nie działałoby to tak jak jest teraz? - mam ssaka od d15z6, a tam musiałbym wiercić otwory pod krokowca, aby zamontować go na kolektorze.
ECU P06 nie ogarnie Twojej przepustnicy, która ma już na sobie silnik krokowy. Trzeba to wywalić, wstawić przepustnice OBD1 z FITV i krokowca przykręcić do kolektora ssącego. Kolejnym plusem przejścia na OBD1 jest brak checka po wywaleniu drugiej sondy za katalizatorem. Zastanawia mnie tylko jakim cudem nie masz miejsca na krokowca na D15Z6 (WTF?)
Saiti, nie wiem czy musi czy nie. Ja mam seryjną pompe, seryjny aparat zapłonowy i wszystko bangla
No to dobrze, że trafiłem na ten wątek. Mam jeszcze ssaka od d15z6 luzem, także wywierce otwory pod krokowca - później to by była lipa.
Podsumowując, aby przejść na obd1 w d14z2, potrzebuje minimalny zestaw:
- kompa p06 czy p28
- przejściówkę obd2b/obd1
- kolektor ssący pod poziomą przepustnicę
- przepustnicę z zaworem fitv
- silniczek krokowy mogę zostawić ten co jest i go przełożyć na kolektor czy musze kupić od "obd1"?
d15z6 to to samo co d16y8 i wygląda to tak z tyłu:
http://honda-tech.com/attachment.php?attachmentid=87263&stc=1&d=1258929402
P06 wystarczy. Krokowy musisz kupić pod OBD1 i to koniecznie z wtyczką, bo seryjna nie pasuje. Trzeba ją przelutować pomijając jeden kabelek z seryjnej wiązki. Dobrze przy okazji dać komplet nowych uszczelek pod przepustnice i krokowca
Tu mają ssaka D15Z6 z miejscem na krokowca, Jogal też ma takiego ssaka i też jest miejsce na krokowca :) --> http://www.civiclife.net/board/topic/106941-d15-intake-manifold-onto-d14/
Ale aparat musi mieć chyba czujnik położenia wału w sobie, prawda ? Obd2 ma ten czujnik przy pompie.
Przy kompie p28 nie jest potrzebye podlaczenie ckf sensora gdyz ten komp i tak go nie wyszukuje.
Po co do kompa p28 zmieniac przepustnice z zaworem fitv skoro w d16z6 tez go nie bylo?
Sent from my GT-S5830i using Tapatalk 2
Z tego co pamiętam, ssaki z d15z6 miały miejsce na krokowca lub nie, w zależności od tego czy pochodziły z wersji ze skrzynią manualną czy automatyczną. Manuale miały krokowca na przepustnicy, automaty na ssaku (chyba :) ).
Niestety mam wersje z zaślepionym :/
Wystarczy zrobić 2 dziury na wylot + 2 małe pod gwint? Czy ta jedna z większych dziur ma jakieś sitko? (dobrze na fotce nie widzę)
Jak bede jutro na kompie to wrzuce linka jak zrobic ten otwor chyba ze ktos mnie uprzedzi. Automaty mialy krokowca na przepustnicy a manuale na ssaku ;)
Sent from my GT-S5830i using Tapatalk 2
Michalll_1991
24-04-13, 16:25
Przy kompie p28 nie jest potrzebye podlaczenie ckf sensora gdyz ten komp i tak go nie wyszukuje.
potrzebuje i wyszukuje... w obd1 masz go w aparacie, stad ja dalej twierdze ze aparat nie bedzie działać....
kompa kup p06 bo jest tańszy , a i tak musisz oddac do przerobienia...
Jestes pewien ze jak sie nie podlaczy ckf sensora to bedzie wywalalo blad? Wielu magikow od elektroniki twierdzi ze nie trzeba go w ogole podlaczac bo ten komp i tak go nie widzi...
obd1 nie ma CKF w aparacie ani nigdzie, jest CYP, CKP i TDC
W temacie wiercenie otworów pod krokowca --> http://www.d-series.org/forums/diy-forum/32373-diy-3-wire-2-wire-iacv-conversion.html
Vipek, dokładnie to samo miałem wrzucić :)
Google nie gryzie :)
Tylko dla pewności... Otwór bliżej krawędzi gdzie przykręcamy przepustnice, łączy się z kolejnym otworem, od przodu ssaka. Dalszy otwór idzie na wylot ?
http://www.d-series.org/forums/attachments/diy-forum/8699d1133651851-diy-3-wire-2-wire-iacv-conversion-iacvconv6.jpg
Czym Ty to tak wyczyściłeś? :)
Tapatalk
To jest zdjęcie z tematu który wkleiłem :)
Ale mój też jest tak wypucowany. Najpierw środek do czyszczenia silników, później wiertarka z nakładką filcową i na końcu można wszystko pacnąć srebrną farbą
No i wszystko jasne, dzięki :) Jak rozumiem pierwszy otwór łączy się z jakimś przy przepustnicy - wiercimy do pewnego momentu, drugi zaś no wiadomo na wylot :)
Przyjechał nowy ssak. Oczywiście nie mogło być lekko i bez problemu. Jutro będę wiercil miejsce na krokowca.
Wysyłane z mojego LT22i za pomocą Tapatalk 2
W dziale sprzedam miał ktoś z d15z6 gotowy z krokowcem z boku za małe pieniądze
Gdzie? :)
Wysyłane z mojego Sony Tablet S za pomocą Tapatalk 2
Na pewno dobrze myśle? :
https://lh3.googleusercontent.com/-1laRPUfCRds/UXpO2feLZbI/AAAAAAAAADg/5JW6gQ2q2A0/w479-h359/iacvconv6.jpg
Tak, dobrze myślisz. U mnie operacja wiercenia otworów zakończyła się sukcesem :) Dobrze jest mieć jakąś starą uszczelkę przepustnicy, łatwiej zaznaczyć miejsce na otwór krawędzi styku z przepustnicą
Tak dla potomnych. Fabryczne otwory do krokowego mają średnicę 12mm, ja zrobiłem 10mm mimo tego wszystko działa bez problemu. Otwór od strony przepustnicy zrobiłem 8mm.
Wysyłane z mojego LT22i za pomocą Tapatalk 2
Kurde vipek zrób tutorial dla idiotow (czyli dla mnie) krok po kroku jak przejsc na obd1. Na wódke sie zrzucimy :D
Tapatalk
Ok, zrobię dziś :) nie pije, więc możecie zrzucić się na kolektor :p
Wysyłane z mojego LT22i za pomocą Tapatalk 2
Proszę :)
D14Z1/Z2 OBD2B->OBD1 Tutorial
Co potrzebujemy :
1. Kolektor ssący z poziomom przepustnicą z miejscem na silnik krokowy na kolektorze. Np. D15B7/D16Z6/D15Z6/D16Y8. Jeśli nie ma miejsca na krokowca, trzeba go wywiercić korzystając z tego tutoriala : http://www.d-series.org/forums/diy-forum/32373-diy-3-wire-2-wire-iacv-conversion.html
W tutorialu nie ma ani słowa o średnicach wierconych otworów. Fabrycznie otwory mają średnicę 12mm, ja wierciłem 10mm i 8mm od strony przepustnicy. Wszystko działa jak powinno.
2. Silnik krokowy OBD1. Koniecznie trzeba kupić też wtyczkę, gdyż w OBD2B mamy wtyke 3pinową, a w OBD1 2pinową. Jak już mamy wtyczkę wystarczy połączyć kolorami dwa kabelki (izolujemy pomarańczowy kabelek) z fabryczną wiązką.
3. Przepustnica OBD1 z zaworem FITV - Fast Idle Thermo Valve.
4. Przejściówka OBD2B-->OBD1. Przejściówki, które są do kupienia niestety dedykowane są dla B serii, przez co nie działa silnik krokowy. Żeby działał musimy przełożyć jeden pin. Prawidłowe umiejscowienie pinu (wtyczka B, pin 23) odpowiedzialnego za krokowca (IACV) obrazuje tutorial : http://www.dodo-upgrades.nl/pinoutp2y.htm
5. Komputer P06 – najlepiej przygotowany już pod strojenie
6. Stroiciel :cool: - Ja polecam z czystym sumieniem Jogala
Jeśli zamierzacie stroić, a w końcu po to przechodzimy na OBD1 to dobrze jest kupić jeszcze regulowane kółko rozrządu. Wtryski seryjne spokojnie wystarczą jeśli nie chcecie dmuchać czy to softem czy kompresorem. Oczywiście pamiętajcie o nowych uszczelkach do krokowca, przepustnicy i kolektora ssącego. Silikonem uszczelnia się wannę w łazience, a nie dolot w Hondach :p Oczywiście trzeba też kupić nową puszkę na filtr, ale to chyba oczywiste
Mały kosztorys :
1. Kolektor ssący 100-250zł w zależności od rodzaju i stanu
2. Dolot - zależy jaki, ja mam seryjną puszkę z EK4 (100zł) + wkładka pipercross (100zł)
2. Krokowiec - 50zł
3. Przepustnica z FITV - 50zł
4. Przejściówka - 150zł - www.jarusnet.pl
5. Komputer P06 przerobiony - 200zł
6. Regulowane kółko rozrządu VMS - 220zł - www.jarusnet.pl
7. Strojenie - ?? Tu zależy gdzie i u kogo, Warszawka pewnie buli koło 1k pln :p
Dodatkowo jeśli zaczynamy od totalnej serii to warto kupić:
8. Kolektor wydechowy 4-2-1 Z6 - 150zł, Ebay - 300zł
9. Wydech 2" na trzech tłumikach - ~800zł
10. Wałek D16Y7 lub W3 o ostrzejszych krzywkach wydechowych - 100zł
Pewnie o czymś zapomniałem :) Ceny są oczywiście pi razy drzwi, czasami można kupić taniej, a czasami drożej.
http://img835.imageshack.us/img835/2338/tutorialss.jpg
Linka gazu od d14 pasuje czy inną trzeba? :D
Ogolnie to krotko i na temat :)
Tapatalk
Pasuje :), przy ssącym D15Z6 wręcz idealnie
Tak patrze i licze koszta... :D ale primo blacha u mnie :) dzieki za tutorial, jak cos bedzie nie jasne (a napewno tak bedzie) to bede dalej meczyl :)
Tapatalk
No to mamy już prawdziwe kompendium.
To samo tyczy się D16W3, gdyby ktoś chciał przejść na OBD1 (ten sam krokowiec, co w D14Z2)
PS.: ciekawe ile dałoby radę wydusić z D16W3 po doprężeniu i wystrojeniu na wałku Y7 i wydechu 4-2-1 ???
Edytowałem post z tutorialem, dodałem kosztorys ...oby moja żona tego nigdy nie zobaczyła
Teraz po tym tutorialu ceny x 2 podskocza :)
Listwa wtryskowa i wtryski od d14 pasuja do z6?
Tapatalk
Przy B7 miałem przekładaną listwę z D14 i trzeba było przerabiać mocowanie. Przy Z6 jest fabryka, P&P
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.