Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : eg4 mpfi 0bd0 problem samochód nie odpala (błąd 13)



juszek
16-04-13, 21:45
Witam, mam problem po mpfi (po gratach z d16z2), samochód nie chce odpalić , a jak odpali to chodzi jakby na 2 gary. Błąd jaki sie wyświetla to 13 . Wszytko jest zgodnie z opisem (na podstawie 4 gen. ) Cały czas pali sie cheek na liczniku. Iskra jest. Paliwo wtryski podają.

Wie kto gdzie szukać ? Bo mi sie pomysły skonczyły :/

Van_Dal
16-04-13, 22:51
a PA sensnor też swapowałeś ?
zazwyczaj jest pod schowkiem. niedaleko ECU

mirasek
16-04-13, 22:55
Auto to V gen z d15b2 ??

Masz dołożony czujnik ciśnienia atmosferycznego z IV i jest on podpięty prawidłowo? Chociaż bez niego auto powinno odpalić... Czujniki CYP i CKP podpięte właściwie? Tzn. CYP przepięty w oryginalne miejsce CKP, a CKP wpięty w puste piny w kostce B ??

Może banalne pytania ale troche mało info podałeś...

juszek
16-04-13, 23:57
Sorry , że tak mało info .Ale jechałem wg. tego opisu :
http://civic4g.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=4625&st=0&sk=t&sd=a
Kilka kostek sie nie zgadzało(np.aprat zapłonowy) , ale po googlowałem troche i doszłem .



a PA sensnor też swapowałeś ?
zazwyczaj jest pod schowkiem. niedaleko ECU
właśnie , to nie wiedziałem co to jest (bo kupiłem mpfi z całymi wiązkami ) , jutro to spróbuje ogarnąć .Tylko czy też trzeba kombinować z kostkami czy jak bo np. chyba u mnie tego nie ma bo około . rok temu zmienialem silnik z d13b2 na d15b2 i szła cała instalacja. Dołączamy to do pinów z Ecu czy jak ?? a jak tak do jakich ? macie może jakiś schemat



Masz dołożony czujnik ciśnienia atmosferycznego z IV i jest on podpięty prawidłowo? Chociaż bez niego auto powinno odpalić... z tym czujnikiem próbowałem na wszytskie sposoby, jedna kostka jest P&P a druga podpinałem od d15b2 i D16z2 (zmieniając pozycje , kolory sie różnią ) i dalej to samo .






Chociaż bez niego auto powinno odpalić... Czujniki CYP i CKP podpięte właściwie? Tzn. CYP przepięty w oryginalne miejsce CKP, a CKP wpięty w puste piny w kostce B ??

Chodzi Ci do aparatu zapłonowego (b16) ?? Robiłem wg. instrukcji do której podałem link wyżej , jeśli o to chodzi to nawet myślałem , że sie pomyliłem i zamieniłem przewody ale wtedy nawet iskry nie dawało .

mirasek
17-04-13, 00:07
Pisząc o czujniku ciśnienia atmosferycznego miałem na myśli właśnie wspomniany PA sensor, do którego idą kable z kostki C, biały/czerwono biały (sygnał), zielono biały (masa), żółto biały (5V) - tak masz to podpięte?

edit:
Kończę drugie bro i już głupoty pisze... kolory kabli nic Ci nie pomogą przecież. Tu rozkminisz jak podłączyć PA http://coolate.com/crx/62SH200/6-52.pdf

Tak czy inaczej bez PA powinien zapalić i jeździć, więc problem jest raczej gdzieś indziej. Kolejne głupie pytanie - kable zapłonowe dobrze podpięte?

juszek
17-04-13, 00:37
troche wstyd ale PA wogóle nie ruszałem .



Tak czy inaczej bez PA powinien zapalić i jeździć, więc problem jest raczej gdzieś indziej. Kolejne głupie pytanie - kable zapłonowe dobrze podpięte?

kable są najprawdopodobniej są dobrze podpięte (wykręcałem pierwszą świece i nawet patrzyłem dla pewności który ma być pierwszy ) i wychodzi na to , że są dobrze podpięte. (a wogóle próbowałem wszystkie kombinacje które są możliwe)

A teraz mam takie pytanie , bo gdy wyszło że palec od aparatu jest najbliżej przewodu 1(od strony rozrządu ) , ale nie dokładnie a aparatu nie dało się już opóźnić ani przyspieszyć (nie był dokładnie na 1 przewodzie ) czy to możliwe , że po prostu rozrząd jest przestawiony o 1 ząbek ale przecież na dpfi też wtedy by nie chodził (tylko , że wtedy aparat był prawie na maksa opózniony ,więc chyba to mało prawdopodobne.

juszek
17-04-13, 11:06
PA dolutowałem i dalej to samo . :/

wycieknąłem listwe wtryskową z wtryskami i dają bardzo ładnie nie wiem nawet czy nie zabardzo i go zalewa (nawet bez wtrysków na sekunde ładnie odpalił O_o)

teraz blad 7 i dalej chodzi jakby na 2 gary

Van_Dal
17-04-13, 16:35
Witam, co do błędu nr 7 to wepnij się miernikiem w piny przy komputerze C7(+) i C12(-) przy zamkniętej przepustnicy powinno być 0.5v a przy na maksa otwartej 4.5v. A co do 13 błędu to nie mam pojęcia jak to sprawdzić.

sprawdź czy nie pomyliłeś map sensora z tps-em

juszek
17-04-13, 17:52
no wlaśnie caly czas jest ok 5 v czyli coś gdzieś nie tak,
dla pewności podmieniłem kostki z map sensorem( chociaż tych kostek nie mogłem pomyliś bo z map sensora jej nie ruszałem) odpalił na 3 garki ale z tłumika chlapało bardzo mocno benzyną .... i od razu cheek sie zaswiecił

c

Van_Dal
17-04-13, 19:55
zamień kable w tps-ie

juszek
17-04-13, 21:48
ok tak zrobie tylko dopiero na weekend bo mam troche roboty jutro( to nie mają być na odwrót te "skrajne " ??) , w sumie sam sie juz zagubiełm mógł by ktoś zarzucić jak to podlączyć w V gen d15b2 na mpfi d16z2 ,
najlepiej z ecu bo tyle co sie juz naczytałem to sie aż miesz i każdy ma inaczej a chodzi . Bo z 4 -gen dużo sie nie zgadza ....

Dokładniej chodzi o Ecu gdzie dokładniej sie znajdują piny...
r
Bo wyciagnełem listwe wtryskową przekreciłem zapłon i "pryskal" 1 i 3 . A przy próbie zapalenia 4 na raz i cały czas nie powinno punktowo wtrzykać ?

juszek
18-04-13, 18:07
masz racje zmienilem na szybko kabelki i bląd 7 zniknął za to sie pojawił błąd 16 czyli wtryskiwacza lub jego obwodu ... jutro na spokojne prszejrze wszystko (pewne coś spie****)
bo powstaja plama pod silnikiem i śmierdzi wachą ..

Poczytałem troche i sie dowiedziałem , że ten opis jest wg tego :
http://www.zcspeed.com/wiring.htm


a ja robilem wg tego:
http://www.clubcivic.com/board/showthread.php?t=90486


wiec prawie wszytsko jest innaczej . wiec juto bede dzialał .

przemieniłem i dalej to samo wywala blad 4 i 16 :/

niuniexPL
08-02-14, 15:26
Chłopaki robiłem w swoim EG4 swap na MPFI wg tego tutorialu co kolega podawał wcześniej... Auto tak jakby chciało załapać ale do końca nie łapie, kręci raz szybciej raz wolniej tak jakby dostawało raz iskrę i paliwo a raz nie... Czy problem może leżeć w źle ustawionym zapłonie czy gdzieś w kabelkach? Kable sprawdzałem i każdy jest tam gdzie być powinien... Teraz ładuje mi się akumulator a w tym czasie przetarłem styki w aparacie i wszystkie kable plusowe i masowe. Aparat zapłonowy obracałem o 360 stopni, bo dwie pozycje są, do tego rozrząd jest dobrze ustawiony. Błędu nie ma żadnego poza tym od PA.