klubowicz
16-04-13, 20:39
Witam Was wszystkich.
Od wczoraj do mojej MB2 D14 A8 dołączyła EP1 D14Z6 z 2003r. z udokumentowanym przebiegiem 91.000km (z Polskiego salonu, bezpośrednio od I-go właściciela ze stosem faktur z 10ciu lat z ASO Honda.
Autko świeżo po wymianie kompletnego rozrządu, reg. zaworów, wymianie wszystkich amorków i klocków hamulcowych, więc na jakiś czas spokój mam, nie licząc wymiany oleju ale o tym niżej.
Pytanie właśnie o olej: ostatnią wymianę miał w zeszłym roku 12.04 przy stanie licznika 80.300km (dane z f-ry ASO Honda). Metka pod maską z tymi samymi danymi i informacją o oleju: Shell 5W/30. To możliwe? Wydawało mi się zawsze, że w ASO leją Mobila? Chciałbym zmienić na Mobil 5W/50 czy mogę, czy trzymać się dalej 5W/30?
Mam (a jakże :) ) kilka typowych bolączek i pytam o jakieś rozwiązania:
1) bujany fotel kierowcy: nie dużo, tak mniej więcej z pół centymetra się odchyla. Słyszałem o jakichś zestawach naprawczych, tulejach? Możecie coś podpowiedzieć?
2) Szumiąca skrzynia - sprzęgło puszczone - słychać szum (nie pisk, nie trzaski, nie terkotanie - zwykły szum), wciskam sprzęgło - cisza.
Poprzedni właściciel mówił mi, że auto było 2 lata temu w ASO właśnie na wymianie jakiegoś łożyska w skrzyni, bo terkotało. Przy okazji ASO przejrzało pozostałe łożyska i były podobno OK - 2 lata temu czyli około 18tys. km temu.
Pytanie czy przejmować się tym, czy jeździć? Słyszałem, ze Ten Typ Tak Ma i nawet po wymianie, po paru miesiącach temat wraca.
3) Delikatny luz na lewarku skrzyni - trochę to irytujące, bo 0,5 cm ma luzu. To norma?
4) ile realnie palą te d14z6? Od wczoraj zrobiłem 162 km, tanowałem za 50zł, 9L jak wskazówka była na zero (na czerwonym polu i rezerwa się paliła), jeździłem wyłącznie w trasie, mega emerycko, góra 90-100km - wynik dziś wskazówka ma jeszcze jedną kreskę do czerwonego pola, rezerwa sie nie pali.
Czyli - jeśli mogę tak liczyć - 9L/1,62 = 5,6l/100km. Czy to możliwe w tym aucie?
To tak z grubsza chyba wszystko - na razie ;-)
Będę wdzięczny za odpowiedzi!
Od wczoraj do mojej MB2 D14 A8 dołączyła EP1 D14Z6 z 2003r. z udokumentowanym przebiegiem 91.000km (z Polskiego salonu, bezpośrednio od I-go właściciela ze stosem faktur z 10ciu lat z ASO Honda.
Autko świeżo po wymianie kompletnego rozrządu, reg. zaworów, wymianie wszystkich amorków i klocków hamulcowych, więc na jakiś czas spokój mam, nie licząc wymiany oleju ale o tym niżej.
Pytanie właśnie o olej: ostatnią wymianę miał w zeszłym roku 12.04 przy stanie licznika 80.300km (dane z f-ry ASO Honda). Metka pod maską z tymi samymi danymi i informacją o oleju: Shell 5W/30. To możliwe? Wydawało mi się zawsze, że w ASO leją Mobila? Chciałbym zmienić na Mobil 5W/50 czy mogę, czy trzymać się dalej 5W/30?
Mam (a jakże :) ) kilka typowych bolączek i pytam o jakieś rozwiązania:
1) bujany fotel kierowcy: nie dużo, tak mniej więcej z pół centymetra się odchyla. Słyszałem o jakichś zestawach naprawczych, tulejach? Możecie coś podpowiedzieć?
2) Szumiąca skrzynia - sprzęgło puszczone - słychać szum (nie pisk, nie trzaski, nie terkotanie - zwykły szum), wciskam sprzęgło - cisza.
Poprzedni właściciel mówił mi, że auto było 2 lata temu w ASO właśnie na wymianie jakiegoś łożyska w skrzyni, bo terkotało. Przy okazji ASO przejrzało pozostałe łożyska i były podobno OK - 2 lata temu czyli około 18tys. km temu.
Pytanie czy przejmować się tym, czy jeździć? Słyszałem, ze Ten Typ Tak Ma i nawet po wymianie, po paru miesiącach temat wraca.
3) Delikatny luz na lewarku skrzyni - trochę to irytujące, bo 0,5 cm ma luzu. To norma?
4) ile realnie palą te d14z6? Od wczoraj zrobiłem 162 km, tanowałem za 50zł, 9L jak wskazówka była na zero (na czerwonym polu i rezerwa się paliła), jeździłem wyłącznie w trasie, mega emerycko, góra 90-100km - wynik dziś wskazówka ma jeszcze jedną kreskę do czerwonego pola, rezerwa sie nie pali.
Czyli - jeśli mogę tak liczyć - 9L/1,62 = 5,6l/100km. Czy to możliwe w tym aucie?
To tak z grubsza chyba wszystko - na razie ;-)
Będę wdzięczny za odpowiedzi!