PDA

Zobacz pełną wersję : ZAŁĄCZANIE SYSTEMU VTEC



an6968
17-12-07, 19:54
Jak działa i kiedy się załącza vtec w silniku D16V1 ?
Czy silnik ten posiada 3-stopniowy VTEC (czytałem gdzieś że podobno jest hybrydą sohc vtec i e-vtec) ?

Dziki HTL
26-12-07, 12:48
w zasadzie przy 4200 rpm ale w D16V1 nie jest to praktycznie odczuwalne ponieważ ten silnik ma to do siebie że vtec działa praktycznie w pełnym zakresie

an6968
03-01-08, 11:01
Tyle nalazłem :
na 1 i 2 biegu 16 zaworów bez VTEC-a,
do 2500 12 zaworów ,stosunek powietrze -paliwo 20:1 (vtec-e),
2500-4000 16 zaworów ,
powyżej 4000 obr/min VTEC :d

Piwol
07-01-08, 21:24
Tyle nalazłem :
na 1 i 2 biegu 16 zaworów bez VTEC-a,
do 2500 12 zaworów ,stosunek powietrze -paliwo 20:1 (vtec-e),
2500-4000 16 zaworów ,
powyżej 4000 obr/min VTEC :d

a możesz podać źródło?

bo pierwszy raz się z takimi informacjami spotkałem i mnie zaciekawiło... bardzo!

an6968
08-01-08, 09:44
znalezione w google przy szukaniu D16V1 VTEC II (strony forum anglojęzyczne ) :szukaj:

kwiatus19
08-01-08, 23:07
na 1 i 2 biegu 16 zaworów bez VTEC-a,
do 2500 12 zaworów ,stosunek powietrze -paliwo 20:1 (vtec-e),
2500-4000 16 zaworów ,
powyżej 4000 obr/min VTEC :d

Baaaaaaardzo ciekawe stwierdzenie ...

an6968
09-01-08, 15:42
Jeszcze raz piszę tyle udało mi się znależć i jakoś to wszystko powiązać ,
a możę ktoś ma zamotowanego vtec lighta w D16V1 i z doświadczenia wie kiedy się załącza ?

kwiatus19
09-01-08, 20:03
No ja tylko wyraziłem swoje mieszane uczucia, bo sam się nie mogę doszukać konkretnych info na temat tego silnika. A interesuje się bo po głowie mi takie autko chodzi.

Tak na marginesie to widzę że kolega z okolicy. :afro:

Karol
10-01-08, 09:35
Ja mam u siebie zamontowany dolot k&n typhoon i dokładnie słyszę kiedy się załącza vtec i z reguły jest to przy około 4000obr/min, ale czasami potrafi się włączyć już przy 3500 obr/min jak również w ogóle nie włączyć, wszystko zależy od obciążenia itd. Aha na 1 i 2 biegu włącza sie vtec.

an6968
10-01-08, 15:33
Ja mam u siebie zamontowany dolot k&n typhoon i dokładnie słyszę kiedy się załącza vtec i z reguły jest to przy około 4000obr/min, ale czasami potrafi się włączyć już przy 3500 obr/min jak również w ogóle nie włączyć, wszystko zależy od obciążenia itd. Aha na 1 i 2 biegu włącza sie vtec.
czy na 1 i 2 vtec załącza się tak jak piszesz przy 4000 ,czy jest cały czas załączony ?

Karol
12-01-08, 00:06
Ja mam u siebie zamontowany dolot k&n typhoon i dokładnie słyszę kiedy się załącza vtec i z reguły jest to przy około 4000obr/min, ale czasami potrafi się włączyć już przy 3500 obr/min jak również w ogóle nie włączyć, wszystko zależy od obciążenia itd. Aha na 1 i 2 biegu włącza sie vtec.
czy na 1 i 2 vtec załącza się tak jak piszesz przy 4000 ,czy jest cały czas załączony ?
Według mojego słuchu na 1 i 2 jest tak samo jak na innych biegach, czyli załącza się mniej więcej tak jak pisałem wcześniej w zależności od obciążenia czyli u mnie np potrafi się już włączyć przy 3500 ale z reguły włącza się przy 4000 albo nie włącza się w ogóle. Może u mnie jest trochę inaczej ze sterowaniem bo ja mam sedana, który był klepany w Turcji. Nie mam tej procedury startowej że na biegu jałowym max to 4000obr/min.

Leeo
12-01-08, 00:17
w zasadzie przy 4200 rpm ale w D16V1 nie jest to praktycznie odczuwalne ponieważ ten silnik ma to do siebie że vtec działa praktycznie w pełnym zakresie

to juz chyba tak w nowych autkach jest.. U mnie zalacza sie przy 4300 i tez praktycznie nie odczuwalny.

an6968
12-01-08, 11:06
a jak sprawdzić kiedy(czy wogóle) ten silnik przechodzi z 12 na 16 zaworów

Dziki HTL
12-01-08, 12:58
jeśli jedziesz 120 przy obrotach 3000 - 4000 rpm i wciskasz pedał gazu gwałtownie to masz mniejsze uczucie odejścia pojazdu niż jak wciskasz gwałtownie pedał gazu przy np 130 km/h w zakresie 4200 - 5000 rpm. Sprawdź na trasie. Wtedy możesz być pewny że vtec jest zapięty. Mnie akurat podoba sie to, że zapinanie vteca jest nieodczuwalne i działa praktycznie w pełnym zakresie

Leeo
12-01-08, 13:42
a nie mozna np zdjac obudowy filtra i posluchac przy przyspieszaniu? :)

an6968
21-01-08, 12:08
znalazłem wykres z hamowni D16V1 ,wynika z niego że przy 3300 jest skok momentu do góry czy to przejscie z 12 na 16 zaworów ,czy raczej załączenie systemu vtec ?

http://img438.imageshack.us/my.php?image=wykresmaciek0fn.jpg

Matiass87
17-02-08, 10:55
http://www.hondapl.org/
w zakładce technologia hondy w implementacje VTEC na koncu artykułu jest co nieco napisane

vtec
17-02-08, 11:09
To bardziej wygląda jakby sie zdławił na początku :aloha:

an6968
17-02-08, 19:50
http://www.hondapl.org/
w zakładce technologia hondy w implementacje VTEC na koncu artykułu jest co nieco napisane
niestety nie ma nic na temat SOHC VTEC II :(

[ Dodano: Nie 17 Lut, 2008 ]

To bardziej wygląda jakby sie zdławił na początku :aloha:

:wow: dokładnie wygląda jak by startował od 1700 obr/min

jarzyna
19-02-08, 22:35
Co prawda mam civica d16v1 dopiero od 2 tygodni ale jestem w szoku jak to potrafi zap..., nie wspominając o elastyczności, u mnie ciągnie od samego dołu, najbardziej podoba mi się elastyczność na 3 i 4 biegu, na trasie to mistrzostwo świata.

civicmax
09-10-08, 16:23
Wiesz to zależy czym sie jezdzilo wczesniej...jak dla mnie D16Y7 jezdzi identycznie..zwykła 2.0 non-vtec z preludy Vgen daje wiecej przyjemnosci z jazdy...dla mnie ten D16v1 to taki pseudo vtec ....pzdr

LemonR
10-10-08, 08:20
Co prawda mam civica d16v1 dopiero od 2 tygodni ale jestem w szoku jak to potrafi zap..., nie wspominając o elastyczności, u mnie ciągnie od samego dołu, najbardziej podoba mi się elastyczność na 3 i 4 biegu, na trasie to mistrzostwo świata.

No nie przesadzaj to po prostu dobrze jeździ i tyle. Ale zachwyt minie ci szybko przy pierwszych dziwnych odgłosach z maglownicy.

lukas-comp
10-10-08, 17:49
Jezdzi podobnie jak Fiat Coupe, Barchetta, Lancer 1.8, Vectra 2.0 itp, ktore w maja w ok. 9-10 do 100 :-)
Na plus, ze sie fajnie wkreca i tyle. Entuzjazm przechodzi jak sie pojezdzi troche Type-Rem :D