Zobacz pełną wersję : Drgania na skrzyni biegów i fotelach.
Witam,
przeczytałem forum w związku z dgraniami, ale chciałbym się upewnić....
Otóż, jak w temacie, drgania odczuwalne są głównie na drążku zmiany biegów oraz "siedząc na fotelach". Na kierownicy są mniejsze, ale odczuwalne. I teraz czy może to być spowowodowane zużytymi poduszkami silnika czy skrzyni biegów? Ewnentualnie jaka moze być inna przyczyna?
Wspomnę, że przy jeździe na biegu drgania raczej ustępują (albo są w normalnych granicach), jednak nadal są odczuwalne na skrzyni biegów (ale mniejsze niż na jałowym).
Czy ktos moze mi powiedzieć jaka może byc najbardziej prawdopodobna przyczyna takiego zachowania samochodu?
Pozdrawiam
PS jeżeli to ma znaczenie, jeżdzę na zimówkach, felgi stalowe 185x60x14.
Nie ma znaczenia na jakich oponach jeździsz, skoro drgania występują na postoju. W swoim d14z4 miałem dokładnie to samo. Mogę poiedzieć że napewno nie były to poduszki bo po wyjęciu silnika oblookaliśmy je i wyglądały rewelacyjnie. Według mnie najbardziej prawdopodobnym winowajcą są kable WN bo tylko ich nie zdążyłem wymienić :)
[ Dodano: Pon 17 Gru, 2007 ]
Jakie świece masz ?? Jeżeli denso to też niedobrze.
Mam podobnie a kable wymieniałem kilka miesięcy temu, odrazu po wymianie też tak było.
Świece mam NGK (made in france niestety), wymieniane miesiąc temu, więc to raczej nie to. Co prawda wartość cieplna 6, ale to chyba nie ma znaczenia.
Mówisz, że być może kable WN? A co to takiego ;-) i ile moze kosztować wymiana tych kabli? Muszę po kolei eliminować możliwości ;-)
Mirr, czyli u Ciebie to nie kable... I rozumiem że do tej pory nie znalazłeś usterki...?
Pozdrawiam.
Jestem świeżo po wymianie świec (NGK Japan), kabli WN (Sentech), oleju i na wolnych drży dokładnie tak samo jak przed wymianą.
DamianPietras
17-12-07, 20:27
zajrzyj jednak do poduszek
zajrzyj jednak do poduszek
Chyba tak zrobię. Patrzyłem dzisiaj "z góry", pod maską i wyglądają chyba dobrze. Jeszcze będę musiał na kanał podjechać i je od spodu podejrzeć... Bo trochę denerwujące są te drgania, szczególnie na drążku zmiany biegów.... Dobrze, że chociaż na kierownice nie przechodzą ;-)
Pozdrawiam.
odczuwam takie same drgania ,ale nie przejmuje sie niczym bo przeciez silnik musi drgać bo pracuje, fakt ze troche jest to denerwujące
a czy to jest jakiś poważny problem?? bo zaczalem sie nie pokoić i nie lubie jak mam cos nie tak w aucie :(
a powiedzcie mi wy nie odczuwacie zadnych drgań na biegu jałowym ?
Mi też drży drążek i trochę kierownica - na razie to olewam, bo tak bardzo nie denerwuje :)
mi się zdaje że to chyba normalna rzecz, bo poduszki silnika mam sprawne a takowe drgania występują i umnie
aha czyli widzę, że to chyba normalne i ten model tak ma ;-) ale tak czy siak poduchy sprawdzę na kanale - nic nie zaszkodzi :D
pozdrawiam.
aha czyli widzę, że to chyba normalne i ten model tak ma ;-) ale tak czy siak poduchy sprawdzę na kanale - nic nie zaszkodzi :D
pozdrawiam.
ale tak czy siak poduchy sprawdzę na kanale - nic nie zaszkodzi :D
pozdrawiam. cóż za erfekcjonalizm :)
aha czyli widzę, że to chyba normalne i ten model tak ma
chyba nawet kazde auto tak ma :d
a juz sie normalnie przestraszyłem
ale tak czy siak poduchy sprawdzę na kanale - nic nie zaszkodzi :D
pozdrawiam. cóż za erfekcjonalizm :)
aha czyli widzę, że to chyba normalne i ten model tak ma
chyba nawet kazde auto tak ma :d
a juz sie normalnie przestraszyłem
nie jest to normalne zachowanie dla tego silnika bo jak był młodszy to się tak nie zachowywał. Normalnym może być reakcja na przebieg, która cec**** się trzęsieniem. Ciekawe co to powoduje? Może ktoś się już uporał z tym problemem ??
nie jest to normalne zachowanie dla tego silnika bo jak był młodszy to się tak nie zachowywał. Normalnym może być reakcja na przebieg, która cec**** się trzęsieniem. Ciekawe co to powoduje? Może ktoś się już uporał z tym problemem ??
no ja mam przebieg 226 wiec wybczam lekkie drgania i bujający fotel
Moja hanka też drga, a normalne to raczej nie jest bo znajomy w D15Z8 tego problemu nie ma.
Moja hanka też drga, a normalne to raczej nie jest bo znajomy w D15Z8 tego problemu nie ma.
nie wierze, ze w ogole mu nie drga dzwignia od skrzyni biegów.. no chyba ,ze ma automat ;)
ale tak naprawde czy to jest jakiś meeeega poważny problem ? czy doszukujemy sie dziury w całym ?
Jeżeli chcę trzymać auto w perfekcyjnym stanie to dla mnie jest to problem.
Można spróbować delikatnie poluzować śruby poduszek, następnie przepalić silnik dać mu się pokręcić na wolnych obrotach i dokręcić poduszki, silnik może źle leżeć i jedna z poduszek może przenosić za duże drgania mimo, że jest w porządku.
Tak przynajmniej doradził mi mój wujek encyklopedia motoryzacji, inżynier obr fso.
to nie jest głupi pomysł.
stare poduszki guma choć cała i na oko nie popękana to jednak traci z czasem swoje właściwości i nie amortyzuje tak jak nowa przerabiałem to w innym aucie i myślę że tu jest to samo guma to guma
Czy ktoś jednoznacznie stwierdził w czym problem i rozwiązał go? Ile kosztują nowe poduszki silnika i skrzyni, i czy da się kupić jakieś zamienniki?
Mechanik nie może Ci jednoznacznie stwierdzić które poduszki?
Nie wymieniaj wszystkich naraz bo nie ma sensu, trzeba wymienić tylko uszkodzoną/e. Wszystkie elementy gumowe, lepiej kupować oryginały.
Ceny... np. poduszka pomocnicza do łaby od strony rozrządu kosztowała mnie ok 200pln w ASO
No to co chwila nowe wydatki... a samochod kupilem wczoraj :D Swiezo po uruchomieniu, kiedy jest na ssaniu nie czuc tych drgan, dopiero jak spadna obroty ponizej tysiaca, dlatego przed zakupem tego nie zauwazylem, podobnie szyby pasazera, bo deszczowe byly ostatnie dni, i nie przyszlo do glowy otwieranie okien
Ktoś z tym walczył dalej? :) U mnie też lekko trzęsie, w zasadzie to jest tak jakby momentami silnik nierówno pracował, jakby czasem wypadł mu zapłon może... Nie ma to żadnego rytmu, jest losowe, widać jak wskazówka obrotomierza oscyluje nie rytmicznie koło tych 800 obrotów, od czasu do czasu wyskakując na pół grubości wskazówki w dól albo w górę. I tak najpierw wymieniam świece, filtry, kable itp., zmierzę kompresję - o to ostatnie boję się najbardziej :|
No ale bez paniki ;) Najpierw sprawy eksploatacyjne, luzy zaworowe, zapłon... Mierzyłem kable - mają taką rezystywność (nie rezystancję, rezystywność, czyli opór zależny od długości ;) ) licząc od najdłuższego: 10,9k, 9,9k, 7,9k, 7,98k. Aż dziwne, że tak mało :| Ale wyglądają na stare i mają już sparciałe te gumowe osłonki które wciska się na kopułkę, więc na nie pada moje podejrzenie.
no własnie nie bardzo, tez mam drgania natomiast w poprzedniej hondzie jak stałem na światłach to poza obrotomierzem nie wiedziałem czy silnik pracuje co dawało pewno rodzaju dyskomfort:D ten sam model budy i silnika
Zmieniłem przewody WN. Drga dalej, tyle że równo :) Były jeszcze oryginalne 11-letnie i działały - tylko Japończycy potrafią zrobić takie kable :/ Dzisiaj wymienię świeczki, może zdejmę kopułkę i palec i wyczyszczę. Moim zdaniem w kilkunastoletnim samochodzie może drgać, nie dość że guma poduszek traci właściwości to jeszcze przebieg silnika robi swoje. Jeśli kompresja ok i oleju nie łyka, to ja bym się nie martwił za bardzo - chyba że ktoś akurat ma trochę nadmiaru gotówki to może sobie poduszki wymienić :) Ja jak zrobię inne rzeczy to kiedyś wymienię.
EDIT: właśnie wymieniłem świece z moim D15Z8 na ZFR5F-11 (były niewłaściwe - ZFR6F-11 i miały odstęp prawie 1,3mm) orz wyczyściłem styki kopułki i palec. Poprawa jest baaardzo wyraźna, proponuję od tego zacząć :)
heh odświeżam temat...
tez to mam drążek drga..ale to mi tak nie przeszkadza.. jak sie silnik nagrzeje to drga mi kiera i fotele.. co prawda lekko ale odczuwalnie..
czy ktos juz sobie z tym poradził? a moze te typy tak mają?
pozdro!
Nie raz mam tak ze przy ostrzejszym ruszeniu tak samochod robi "kangurka" jak by nie mogl zamielac tylko kola przeskakiwali i przez to wszystko sie w srodku trzesie, czy to moze byc wina poduszek? Czy wina opon? Dzialo sie tak w lecie...
skolopendra
04-01-10, 15:12
mogą być również amortyzatory
mogą być również amortyzatory
amorki sa na 100% dobre, w sierpniu mialem przeglad i diagnosta powiedzial ze zawiecha w idealnym stanie, wszystko jeszcze orginalne :)
Hmm... gdyby to byly poduszki to czulbym jakies drgania, prawda? A tu nic, silnik po rozgrzaniu na postoju pracuje jak hybryda :D Kompletnie zadnych drgan nie czuc...
Wiec moze byc to wina opon? Opony to jakiejs firmy "Krzak" Na wiosne na alumki kupie Toyo zobacze jak wtedy bedzie...
amorki sa na 100% dobre, w sierpniu mialem przeglad i diagnosta powiedzial ze zawiecha w idealnym stanie, wszystko jeszcze orginalne :)
Hmm... gdyby to byly poduszki to czulbym jakies drgania, prawda? A tu nic, silnik po rozgrzaniu na postoju pracuje jak hybryda :D Kompletnie zadnych drgan nie czuc...
Wiec moze byc to wina opon? Opony to jakiejs firmy "Krzak" Na wiosne na alumki kupie Toyo zobacze jak wtedy bedzie...
Mam identyczny model jak Ty i też mi przód skacze, za nic nie mogę zamielić w miejscu, oczywiście mowa o lecie. Poprzednio miałem opony barum, teraz toyo i jest to samo więc prawdopodobnie chyba TTTM:D
PS. 195/50R15 i moc 90KM to chyba za mało;)
No to mnie uspokoiles :)
Zrobie taki maly OT.
Krzys, jak Ci sie te Toyo spisuja? Zadowolony jestes z nich? Ciche one sa, bo zalezy mi na tym zeby byly ciche...
Sorrki, no ale tak przy okazji chcialem spytac, mam nadzieje ze nikt sie nie pogniewa :)
No to mnie uspokoiles :)
Zrobie taki maly OT.
Krzys, jak Ci sie te Toyo spisuja? Zadowolony jestes z nich? Ciche one sa, bo zalezy mi na tym zeby byly ciche...
Sorrki, no ale tak przy okazji chcialem spytac, mam nadzieje ze nikt sie nie pogniewa :)
Na suchym są świetne, dobrze trzymają i są w miarę ciche. Natomiast na mokrym już nie jest tak rewelacyjnie, dzisiaj napewno bym ich nie kupił, zastanawiał bym się nad BFGoodrich G-Force Profiler
skolopendra
04-01-10, 17:04
amorki sa na 100% dobre,
100% to nawet nowe nie mają :) a takie rzeczy lubią się zmieniać z dnia na dzień
100% to nawet nowe nie mają :) a takie rzeczy lubią się zmieniać z dnia na dzień
no tak, ale to 100% napisalem w innym znaczeniu :) Ze na 100% wiem ze sa dobre... Poza tym nie widze zadnych objawow zeby cos z nimi bylo.
brak.loginu87
04-01-10, 18:02
Nie raz mam tak ze przy ostrzejszym ruszeniu tak samochod robi "kangurka" jak by nie mogl zamielac tylko kola przeskakiwali i przez to wszystko sie w srodku trzesie, czy to moze byc wina poduszek? Czy wina opon? Dzialo sie tak w lecie...
O jakie kangurki chodzi? Nie możesz przy ostrym ruszaniu gładko piszczeć oponą?
O jakie kangurki chodzi? Nie możesz przy ostrym ruszaniu gładko piszczeć oponą?
No wlasnie nie moge... Ale raz zapiszczy raz nie.
Ja takiego problemu nie mam :| Mogę piszczeć bez żadnego problemu ;) Może więcej gazu? :P
więcej gazu i szybciej sprzęgło :P ja nie mam problemu za to problem z tymi drganiami.. to normalnka w 5d? duzo osób tak ma?
czy moze zima i plastiki trzeszczą od zimna? walczy ktos z tym?
pozdro!
brak.loginu87
04-01-10, 22:43
2x Civic 5D white 96' D14A7 "unlocked" to 90PS blue 98' D14A8 90PS (http://www.youtube.com/watch?v=PT7VJvgg3_U) - jakoś problemów z ruszaniem nie mają i jeszcze słychać pisknięcie jak zmieniają na "2". Co do drgań na kierownicy to u mnie takie nie występują. Na drążku zmiany biegów można wyczuć obroty silnika ale bez przesady.
No i u mnie tez drgania wystepuja ma drażku mniej bardziej sie przenosza na fotel i tylna pulke a podczas jazdy delikatnie na kierownice denerwujace to :/ a to ze wam skacze przy ruszaniu z piskiem to i umnie wystepuje hmm przebieg 201tys mam tylna poduszke silnika do wymiany dam znac po wymianie
Nie raz mam tak ze przy ostrzejszym ruszeniu tak samochod robi "kangurka" jak by nie mogl zamielac tylko kola przeskakiwali i przez to wszystko sie w srodku trzesie, czy to moze byc wina poduszek? Czy wina opon? Dzialo sie tak w lecie...
http://www.youtube.com/watch?v=n_R_w3AB288 3:23, tak? :D
Kwestia opon, nawierzchni i może techniki - w pewnych konfiguracjach ten typ tak ma że padaczkuje, nowe amortyzatory nic nie zmienią. Z tego co sobie przypominam zdarzało sie to mojej głównie na mokrym asfalcie, co ciekawe ma wtedy lepszą trakcje niż gdyby sie jednostajnie ślizgała.
Au mnie występują oba przypadki drgania na drążku, kierownicy siedzeniach,,, "( przy czym jest to uciążliwe bo drążek dostaje głośnych wibracji ) i również skacze mi gdy chce przypalić gumę ;/
mogę potwierdzić to co mówi mirasek mi tez się to przydarzyło 2 czy 3 razy ale tylko na mokrej nawierzchni i trochę łysawych oponkach ...
no własnie u mnie drga fotel i kiera... podczas jazdy jest to kompletnie nie wyczuwalne.. moze przez to ze obroty wyższe...
nie wiem.. moze rzeczywiscie jaka poducha.. a jest to możliwe ze od wydechu? tzn.. mam standardowy.. ale od środka juz troche skorodowany.. moze kturyś z tłumików wydaje takie wibracje?
albo po prostu przewrażliwiony jestem?.
co do ruszania to rusza mi ładnie z piskiem, choc sprzęgło juz dosc wysoko łapie i bede brał sie za wymiane za kilka miechów ;)
http://www.youtube.com/watch?v=n_R_w3AB288 3:23, tak? :D
Kwestia opon, nawierzchni i może techniki - w pewnych konfiguracjach ten typ tak ma że padaczkuje, nowe amortyzatory nic nie zmienią. Z tego co sobie przypominam zdarzało sie to mojej głównie na mokrym asfalcie, co ciekawe ma wtedy lepszą trakcje niż gdyby sie jednostajnie ślizgała.
o ku*wa mac... hahaha :D leze...
No nic z tym ruszaniem pobawie sie jeszcze w lecie :) bo teraz wiadome jak jest...
Co do drgania kierownicy, fotlei itp - jeśli drży sobie jednostajnie, nie czuć wypadania zaplonów czy innych takich cudów jak u mnie, to wiekszość 5D z przebiegiem zbliżajacym się i większym niz 200kkm tak ma - przynajmniej tak wynika z tego ci widzę i czytam. Ja w tym miesiącu wymieniam silnik i skrzynię, zobaczymy czy dawca przy sprawdzaniu przed kupnem też tak bedzie miał. Podejrzewam, że albo poduszki mimo że są cale to sztywność gumy ze starosci się zmienia, albo sam silnik zp rzebiegiem generuje drgania.
Trzeba wziasc tez to pod uwage ze nasze Hondy nie naleza do wyciszonych samochodow, nie sa ciche, mozna powiedziec ze bardzo glosne, dlatego musi byc slychac i czuc co nie co w srodku :)
Bardzo głośne? Bez przesady. Z Felicji się przesiadłem, jak dla mnie jest w środku cicho.
Bardzo głośne? Bez przesady. Z Felicji się przesiadłem, jak dla mnie jest w środku cicho.
heh również jeżdżę felicją i co do pracy silnika to fakt na wyższych obrotach wyje jak kombajn ale civic za to nadrabia nadkolami i drzwiami kompletnie nie wygłuszone. jeszcze jak jade w zimie i drogowcy posypią droge kamyczkami to juz rece opadają, każdy nawet najmniejszy kamyczek słychac na nadkolach, i często sie taż zdarza ze o drzwi sypnie to az w uszach dzwoni:p
heh również jeżdżę felicją i co do pracy silnika to fakt na wyższych obrotach wyje jak kombajn ale civic za to nadrabia nadkolami i drzwiami kompletnie nie wygłuszone. jeszcze jak jade w zimie i drogowcy posypią droge kamyczkami to juz rece opadają, każdy nawet najmniejszy kamyczek słychac na nadkolach, i często sie taż zdarza ze o drzwi sypnie to az w uszach dzwoni:p
no wlasnie... nie raz jak mam przewiesc siostrzenca w foteliku, gdzies jakies kamienie, woda czy cos, lub tak powyzej 80km\h to biedny az placze mi z tylu bo sie boi co tak glosno w srodku :D a zazwyczaj ten maluch jezdzi passatem...
Trzeba sie wziasc za wygluszenie chociazby przednich drzwi, ale to na wiosne jak bedzie cieplo... Mysle ze tylko przednie drzwi, nie ma co tak nadmiernie obciazac.
Drzwi, plastiki w nadkola i będzie ciszej. Kolega ma plastikowe nadkola i jest masakryczna różnica.
wystarczy wygłuszyć drzwi i tylne nadkola i już jest o polowe ciszej :D
Odświeżę temat. Drży mi cały samochód i oczywiście drążek zmiany biegów. Stało się to dość niespodziewanie bo jak jechałem na uczelnie to wszystko było normalnie, zaczęło się dopiero jak wracałem. Nie zauważam drżenia na wolnych obrotach na biegu jałowym jak stałem albo jest tak małe, że nie zauważam. Najgorzej jest jak jadę. Od 50km/h zaczyna być już delikatnie coś czuć i wzrasta wraz z prędkością. Strach jechać 90km/h bo tak wszystko drży. Tylko mi nie mówcie że to poduszka.
skolopendra
02-02-10, 20:53
Tylko mi nie mówcie że to poduszka.
to by nie było nic niezwykłego .sprawdź
Od 50km/h zaczyna być już delikatnie coś czuć i wzrasta wraz z prędkością. Strach jechać 90km/h bo tak wszystko drży.
Kolejna ofiara lodu i śniegu na wewnętrznej stronie felgi?
collombo11
07-02-10, 16:06
U mnie też występują drgania drążka skrzyni i lekkie na kierownicy, może nie znaczne ale wyczuwalne. Głównie na postoju przy włączonych światłach. Jak wyłacze światła mijania ustają... nie wiem jaka to zależność
Zależność od obciążenia alternatora i dalej silnika ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.